4-seizoenen dekbed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:33

Geen idee of ik hier goed zit. Ik kan eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer vinden op Bokt maar goed, daar hebben we dan weer mods voor Haha!.

Wij zijn naar de slaapkamer boven verhuisd maar..... daar is geen verwarming. Ik ben me dus aan het orienteren op een vierseizoenendekbed. Een soort van Rambo Rhino Turnout de luxe Extra heavy etc. etc. maar dan voor mensen Haha!. Maar er is nogal wat te verkrijgen. TExeler, ganzendons. Wat is nou absoluut het warmst.

Ik ben nogal een koukleum. Ik zoek dus een zeer goed kwaliteit vierseizoenendekbed, wil graag weten wat ik het beste kan nemen, en wil ook nog eens dat het redelijk geprijst is. Aan de andere kant, als het niet anders kan dan heb ik heel wat over voor een warm lijf Haha!.


Iemand van jullie die me hierin wat advies kan geven?

Jokonootje

Berichten: 4856
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:06

wij hebben hier een vier seizoenen ganzendons liggen... maar heel eerlijk gezegd slapen wij altijd onder het zomergedeelte... zowel mijn vriend als ik heb het niet snel koud en ons huisje is eigenlijk altijd lekker op temperatuur...

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:56

Ja, ganzendons is heerlijk warm en lekker ligt! Misschien laten adviseren bij een speciaalzaak.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:01

Ik heb een 4seizoenen dekbed van Texels schapenwol. Die heb ik dan ook al jaaaaaaaren, en het ding is nog steeds goed. Warm in de winter, koel in de zomer.
Alleen geen idee hoe duur die was, wel duur geloof ik.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:44

Nerwen schreef:
Ik heb een 4seizoenen dekbed van Texels schapenwol. Die heb ik dan ook al jaaaaaaaren, en het ding is nog steeds goed. Warm in de winter, koel in de zomer.
Alleen geen idee hoe duur die was, wel duur geloof ik.


Same here ik heb mijn vierseizoenen dekbed nou ook al dik 13 jaar maar nog steeds even warm in de winter en koel in de zomer.
En ik kan je vertellen ik ben een koukleum, maar met dit dekbed heb ik het nog nooit koud gehad.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:50

Schapenwol is meestal net ietsje warmer, maar wel een stuk zwaarder dan een ganzendons dekbed, wij verkopen ze zelf in onze winkel.
Ganzendons biedt ook genoeg warmte voor mensen die het snel koud hebben, het is maar net wat je gewend bent, ik zou zeker een keer naar een speciaalzaak gaan zodat je de dekens kan testen en voelen en zodat je er ook informatie over krijgt, wij horen zowel over ganzendons als schapenwol positieve verhalen, het is per persoon verschillend wat hij of zij fijner vindt.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:21

ik heb er ook een en ben een echte kou kleum.. heb dus in de winter ook nog een slaapzak er bij..
ik heb een schapenwolle

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:43

Nerwen schreef:
Ik heb een 4seizoenen dekbed van Texels schapenwol. Die heb ik dan ook al jaaaaaaaren, en het ding is nog steeds goed. Warm in de winter, koel in de zomer.
Alleen geen idee hoe duur die was, wel duur geloof ik.

Juist! Haha!
Ik heb hem nu uuh, jaar of 5, 6 denk ik.

Anoniem

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:56

kamelen nog wat zou het beste zijn. Hangt wel een prijskaartje aan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 06:02

En wat ksoten die texelaars? weet helemaal niemand dat? Haha!

Dons valt af. Ik ben even gewezen op het leed van de gansjes en daar wil ik niet aan meewerken.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:24

ik vind de donzen dekbedden gewoon weg irritant...Wanneer je ze "opklopt" zakt de hele bende naar beneden en heb je boven(of onderaan;) ) alleen nogmaalr het hulsen in de handen zonder dons...

Daarom heb ik geen dons...Gewoon een synthetisch dekbed 4 syzoenen gehaald 3 jaar geleden bij de leenbakker, en hij is heerlijk warm..Maar ook goed ademend..Lachen

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:31

Wow wat een luxe dekbedden allemaal! Lachen ik heb maar een 'gewoon' Hema'tje. Maar wel al zeker een jaar of 10, onverwoestbaar en nog steeds lekker dekbed. Diegenen die onder mijn dekbed hebben mogen vertoeven Knipoog vonden hem heerlijk! Goede kwaliteit tegen een prima prijs.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: 4-seizoenen dekbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:41

Faas schreef:
En wat ksoten die texelaars? weet helemaal niemand dat? Haha!

Dons valt af. Ik ben even gewezen op het leed van de gansjes en daar wil ik niet aan meewerken.

Ik heb even met Google gezocht, hangt van de grootte van je bed af. Ze beginnen bij ongeveer 75 euro en dat kan oplopen tot een dikke 150 euro, al naar gelang waar je ze koopt.

De Beste Koop volgens de Consumentenbond is het wollen 4 seizoenen dekbed van Eastlands voor 63 euro bij de Wehkamp.

I.i.g. de echte ouderwetse Texelse schapenwol heb ik niet nieuw gezien (nu is Google ook niet alles...), wel tweedehands op Marktplaats e.d., daar kosten ze ongeveer 100 euro.

Misschien eens vragen bij een beddenspeciaalzaak?