Veel spierpijn/ snel vermoeide spieren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Veel spierpijn/ snel vermoeide spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:41

Hallo,
Ik heb erg snel last van spierpijn/vermoeide en verkrampte spieren.

Ik rij bijvoorbeeld regelmatig mijn paard en ook wedstrijden. Ik rij vanaf mn tiende denk ik intensief, en al ik denk 6 jaar fanatiek dressuur en wedstrijden. Nog steeds heb ik vaak spierpijn na het rijden ( en dan heb ik niets bijzonders gedaan), ook na de wedstrijden, maar ik heb ook vaak sóchtends met opstaan vermoeide spieren ( ik heb het idee dat ik dan gewoon niet vooruit kom) en als ik dan sávonds ga rijden dan kost me dat zoveel moeite. Ook heb ik snel kramp in vooral mn kuiten, maar ook weleens in mn bovenbenen.
Zelf heb ik het idee dat het door pilgebruik wel verergerd wordt.
Zijn hier mensen die dit herkennen oid?
Ik hoor het graag.

Groetjes

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Veel spierpijn/ snel vermoeide spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:21

Spierkramp is een bekend bijverschijnsel van de pil. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen. Veel water drinken. Vitamine B slikken, dat helpt voor de prikkeloverdracht, magnesium en calcium slikken (je kunt ook eerst die gehaltes laten meten).

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Veel spierpijn/ snel vermoeide spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:04

Zelf heb ik ook erg vaak spierpijn, vooral in mijn benen/kuiten.
Ik volleybal al jaren maar vaak heb ik nog na een training spierpijn. ZO is dat ook wel eens na het rijden.

Het heb ook wel vaker gehoord dat je door pilgebruik meer en eerder spierpijn kan krijgen. Alleen heb ik ook geen idee of dit waar is Lachen

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Veel spierpijn/ snel vermoeide spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:58

Ik herken je verhaal helemaal. Toevallig gister nog met mijn vriend besproken.. Soms word ik er gek van! Vaak last van kramp in de kuit. Laatste tijd komt het met het rijden ineens op zetten in mijn bovenbeen bij de bekken zeg maar, Mijn spieren zijn zomaar over belast. Als ik rijd en ze word even zwaar of even een wat duidelijkere been hulp wat dan maar dan heb ik soms niet eens de kracht om door te zetten! En nou weer iets nieuws de laatste 3 weken dat ik spierpijn krijg bij mijn keel/nek heel erg vervelend...
Ik gebruik nu ong. 6 jaar de pil,, en ik heb het gevoel pas sinds een half jaar/ jaar..