oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:48

Ik doe nu dus wel buikspieroefeningen maar voel dat ik daarmee alleen maar die boven spieren train. Ik weet dat er ook andere oefeningen zijn die juist meer je onderbuik trainen maar welke zijn dit?

Laurierhaag
Berichten: 807
Geregistreerd: 25-12-05

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:15

Ik ga dit topic ook even volgen Knipoog Ik heb nl hetzelfde probleem

Henri3kjuH
Berichten: 614
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:50

haha ik heb ook hetzelfde probleem en weet ook niet hoe ik dat moet doen Haha!
gaat dit ook volgen Lachen

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:52

als iedereen het alleen maar volgt schiet het natuurlijk niet op Tong uitsteken, maarre... veel doorzitten helpt ook hoor! verder weet ik het ook niet zo goed eigenlijk

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:53

En ik volg dit topic ook mee Haha!


Bij fysiotherapie moet ik veel oefeningen doen voor mijn schouders. Bij elke oefening moet ik mijn buikspieren ook aanspannen en dat voel je wel. Misschien dat het iets helpt Lachen

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:07

Je kunt niet 'plaatselijk' vet verbranden, dus buikspieroefeningen zorgen er niet persé voor dat het laagje vet op je buik weg gaat. Wel worden je spieren er sterker van, zodat het er wat strakker uitziet. Lekker sporten en gezond eten gecombineerd met specifieke buikspieroefeningen zullen het beste resultaat geven!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:08

jaaaa ik ga dit topic volgen!!!! haha Lachen

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:44

Maar wat zijn dan de speciefieke buikspieroefeningen voor je onderbuikje?
ik dacht situps met je benen omhoog nouja, je knieeen omhoog en je schenen horizontaal, snappie??

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:39

op je rug gaan liggen en je bennen getrekt ongeveer 5cm van de grond houden en dan maar vast houden

geloof me dan voel je je onderbuik wel hoor

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 00:43

Ik heb twee 'bankjes' waarbij je benen wat hoger liggen en dan moet je sit-ups doen.
Volgens mij werken die wel goed.

(Ik heb maar heel af en toe zin om te fitnessen Schijnheilig )

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:57

idd sit-ups, en hetgeen wat nathalie25 noemt Knipoog

Pauline
Berichten: 12190
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:57

Je kan staande je spieren intrekken die je gebruikt als een broek net te krap is, die helpen erg goed.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:35

Je moet er in elk geval op letten dat je niet alleen de rechte buikspieren traint maar ook je zijdelingse buikspieren. Verder heb ik te weinig verstand van buikspieroefeningen om iets zinnigs te zeggen.

joeba
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-08-06

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:45

Toeties schreef:
Maar wat zijn dan de speciefieke buikspieroefeningen voor je onderbuikje?
ik dacht situps met je benen omhoog nouja, je knieeen omhoog en je schenen horizontaal, snappie??




klopt dit werkt super! liggen met je rug plat op de grond buikspieren aantrekken (je rug mag niet van de grond komen niet hol dus!) en je benen omhoog halen en weer zakken. (super zwaar met 2 tegelijk) maar na een tijdje Ja

Anoniem

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:08

ga met gestrekte benen op de grond liggen
Vouw je vingers als een hangmatje onder je hoofd
trek je linkerbeen op en probeer met je rechterelleboog je linkerknie aan te tikken en kom daarbij met je bovenlijf van de grond
strek je been weer uit en kom terug op de vloer
idem voor je rechterbeen en linkerellboog

Doe dit is een hoog tempo
Als je het zwaarder wil maken laat je been dan niet op de grod rusten maar hou je been in gestrekte positie een 5 cm boven de grond. Laat je bovenlijf de grond niet raken maar laat het 5 cm boven de grond zweven.

Succes!!

Nickeltje

Berichten: 28264
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:13

Op je rug liggen en in de lucht fietsen met je benen, dan train je tegelijk je bilspieren en je rechte buikspieren. Doe je deze oefening wat ingewikkelder, dan kan je ook je schuine buikspieren trainen, wat je dan moet doen is weer op je rug liggen en in de lucht fietsen, maar dan al ''fietsend'' je onderrug draaien waardoor je met je fietsende benen van links naar reachts draait. Ik hoop dat ik dit beetje begrijpelijk heb neergezet. Wat hierbij wel heel belangrijk is, is dat je je schouders op de grond houdt, eventueel wel je armen gespreid naast je zodat je niet om rolt...

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:16

Ik doe al die oefeningen niet.. ik span gewoon continu mijn buikspieren aan tijdens het lopen, zitten en liggen.... Werkt perfect!!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:48

Dat laatste doe ik ook, als ik op m'n werk met m'n stoel naar achter wil rijden, duw ik mezelf met m'n buik weg.

Onbewust span ik heel veel m'n buikspieren aan, als ik ze span zie je ook een hele bult op m'n buik, maar ik heb niet echt een 6pack.

Henri3kjuH
Berichten: 614
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:41

ik span ze zowieso ook elke dag aan.. anders vind k mezelf te dik..
daar zie ik echt geen reslultaat mee hoor!! Clown

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:06

Op de grond gaan liggen en dan allebei je benen zolang mogelijk omhoog houden ( zo laag mogelijk bij de grond ) dat voel je in je onderbuik als dit nog te zwaar is kan je ook je benen 1 voor 1 proberenxx

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: oefeningen voor het wegwerken van je onderbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:38

Ja, deze vond ik op de msn site (heb het maar gekopieerd!). Heb ze zelf nog nooit uitgeprobeerd.. Volgens mij ben ik daar te lui voor...

OEFENINGEN

Voor sommige mensen is het een behoorlijke drempel om zich van de één op de andere dag aan te sluiten bij een groep die (in de ogen van een beginner vaak enorm fanatiek) enthousiast beweegt of sport.
Om iets beter voorbereid te zijn kun je thuis alvast oefeningen doen. Die zorgen er voor dat je meer verbrandt en dat spiergroepen versterkt worden. Niet alleen komt dat de lichamelijke 'vormgeving' ten goede, ook de blessurekans is minder groot als je 'echt aan de gang gaat'. Dit keer oefeningen voor de buikspieren.
De buikspieren neigen tot verslappen. Een 'hangbuikje' is dus onder meer te corrigeren door de buikspieren te trainen. Sterke buikspieren zorgen bovendien voor een goed lichaamshouding en minder rugklachten. Functioneel ontwikkelde buikspieren trekken namelijk het bekken naar achteren en dat ontlast de rugspieren (die de neiging hebben te verkorten). Ook overdag, als je bijvoorbeeld zittend werk verricht is het aan te bevelen om de buikspieren aan te spannen en niet onderuitgezakt te zitten/ hangen op de stoel. Af en toe lopen en de trap nemen in plaats van de lift is ook prima.

Oefening 1
Zitten in langzit (benen gestrekt voor) op de grond. Vervolgens je rug zo lang mogelijk maken, met je armen zo hoog mogelijk uitgestrekt en inademt (ca. 10 seconden). 5 seconden 'inzakken' en uitademen, daarna weer uitstrekken en inademen. In totaal 5 keer herhalen
Oefening 2
Ga op je rug liggen met opgetrokken knieën. Duw de holte onder je rug met behulp van de buikspieren 5 seconden tegen de vloer. Hierna even ontspannen. Ook 5 keer herhalen.
Oefening 3
Zelfde houding als bij de vorige oefening. Twee armen links van het lichaam houden en net zo vaak met de romp naar links opkomen als de spieren het toelaten. Hetzelfde met rechts en tot slot door het midden. Voer deze oefening twee keer uit.
Afwisselen
Wanneer het je tegenstaat iedere dag dezelfde oefeningen te herhalen, kun je bovenstaande oefeningen afwisselen. Je kunt ook leuke en gevarieerde oefeningen doen met een medicinebal. Dit is een verzwaarde bal van 2 à 3 kilo, ook verkrijgbaar ter grote van een handbal.
Oefening 1
Je zit met opgetrokken knieën op de grond. Je rolt de bal in een cirkel om jezelf heen, achter je rug om tussen je benen door, en weer terug. Enkele malen herhalen.

Oefening 2
Voor deze oefening neem je dezelfde houding aan als voor oefening 1. De bal met twee handen vasthouden en links van het lichaam de grond aantikken. Daarna rechts en dit enige malen herhalen (bijvoorbeeld 5 keer per zijde).

Oefening 3
De bal vanuit langzit tegen de muur gooien (of doen alsof). Armen gestrekt houden en heel kort en bijna agressief het gewicht van de bal beantwoorden. Je moet bijna het gevoel hebben dat je hem slaat.

Extra oefening
Ruglig, met je armen uitgestrekt. Met de handen omvat je een stevig object dat niet kan vallen (bijvoorbeeld de onderkant van een verwarming of de benen van een sparringpartner). Vervolgens de benen als een harmonica invouwen (knieën gevolgd door heup en rug) naar je toe en tot 'kaars' uitstrekken te hoogte van de neus van je sparringpartner. Probeer tot je schoudertoppen uit te strekken en je rug te rechten. Ook als harmonica weer invouwen. 5x rustig herhalen.

Tips
Voer de oefeningen geconcentreerd uit. Maak eerst de totaalbeweging in je hoofd en voer hem daarna uit. Als een oefening pijnlijk is dan stoppen met die oefening. Beoordeel de circuitoefeningen twee dagen later. Je mag dan best enige spierpijn voelen, maar die moet binnen een dag vertrokken zijn.