ik ben er neit sterk genoeg voor??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:04

sinds ik met mijn vriend heb(nu bijna 4 jaar) ben ik wel bijna 15 kilo aangekomen....
ik wil heel graag het er vanaf hebben, en vind mezelf echt niet mooi, maar heb zo'n last van vreet buien....

pak ik een zal chips, zegt mn vriend doe dat nou niet straks heb je spijt.......

Mijn antwoord op dat moment: ben toch al dik.....

sporten doe ik inmiddels al ik doe aan aquarobics, dit is heel goed calorien verbranden, en ik probeer goed op mn eten te letten maar ik kan het niet , ik moet pakken....chips, nee chocola dan, nee koekjes , en puntje bij paaltje heb ik alles op en zit ik propvol, dat ik er bijna ziek van ben soms...

ik wil hier vanaf maar weet niet hoe, ik zou zo graag willen lijnen of iets maar ik kan er neit vanaf blijven......de gedachten dat het zooooooooo lekker is is veel sterker op het moment dan nee afblijven...

tips iemand??
ik wil graag 15 kilo eraf......maar hoe zorg ik dat ik er vanaf blijf?

overdag gaat goed ...in de pauzes gewoon brood eten...maar s avonds thuis ...

reacties met niks meer kopen heeft geen zin mn vriend moet juist zorgen dat ie aankomt wat dus niet lukt bij hem....

help? meer mensen?

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:44

misschien kan een dieetiste uitkomst brengen, die zal voor je een gebalanceerd dieet uitvogelen, waardoor je toch genoeg kan eten, zodat je die vreetbuien niet krijgt ( je zit immers dan al vol) en toch ook afvalt en het vol kan houden en niet na 1 week weer terug valt omdat de drang te groot wordt.

1 van de dingen die ik mijn vriendin voor hou ( die had ook die vreetbuien, maar dat had te maken met een hormoonbehandeling), ontzeg je jezelf niets, want dan wordt de drang alleen maar groter, sta je dus zelf toe om ( niet elke dag natuurlijk in grote hoeveelheden ) wat zoets te eten.
Die drang naar vreetbuien is voor namelijk een suikerverslaving, en daar moet je nl. net zo van afkicken als van bijv. roken. Dus is het beter voor je gemoedsrust om dat geleidelijk aan te doen dan abrupt.

Wat ook zou kunnen helpen is, als je die drang voelt aankomen, water te drinken, daar ga je nl. vol van zitten, of bijv. een blokje om lopen, doe in ieder geval dan iets om je gedachten te verzetten.

ik hoop dat je er wat aan hebt. In ieder geval succes.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:47

Ik zou eerder die dingen niet meer kopen. Wat je niet in huis hebt, eet je niet. (Of je moet er telkens voor naar de winkel maar zou ik gewoon echt teveel moeite vinden Lachen )

Edit: net even het laatste van je post gelezen.

Denk niet dat je vriend aankomt van die zaken. Ik eet hópen chocolade en al dat andere gedoe, wordt er ook niet dikker van, al zou ik best blij zijn met een kilo of 5 meer!

OranVera
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-11-05

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:53

tip: Ga s'avonds iets doen dat je maar uit de buurt van je eigen koelkast blijf. Dus ga naar je vriend of naar een vriendin of wandelen s'avonds. En op een gegeven moment zit het niet meer in je systeem om s'avonds zo veel te snoepen. En inderdaad afbouwen...

veel succes ermee.. blijven proberen

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:58

Probeer eens te kijken naar de momenten waarop je iets pakt.

Zijn dat de momenten waarop je je niet goed voelt (ik ben zielig dus nu mag ik....)? Of meer het moment waarop je vindt dat je goede dingen hebt gedaan (omdat ik mijn huiswerk heb gemaakt en heb gesport mag ik...)? Of het moment waarop je even niks te doen hebt (ik zit voor de tv en heb niks omhanden dus...)?

Als het is omdat je niks te doen hebt, probeer die momenten dan te vermijden, zorg dat je dag volgepland staat. Als het is omdat je iets goeds gedaan hebt, zoek dan voor jezelf een alternatief (ik mag van mezelf uitgebreid in bad/iets kopen wat ik graag wil hebben/ik hoef niet op te ruimen vandaag). Ben je een emotieeter zoek dan iets anders om jezelf mee te troosten.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:10

Wow dat was wel een goed stuk van je, ik herken mezelf er wel in. Ik hoop dat ik er ook wat aan heb dank je!

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:10

Of een homeopatisch arts. Die hebben ook wel goede middelen die niet schadelijk zijn waardoor je minder trek/behoefte hebt. En dat je bent gaan sporten is al supergoed!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:16

ja annemiekvM ik had het er met een collega over dat ik wou sporten maar dat ik een steun paal achter mn rug moet hebben zodat ik ga(wat ik niet doe als ik alleen moet) en zij wou ook graag dus zijn we samen op les gegaan.....

dat homeopatische is ook wel een goed idee misschien eens proberen..

een vriendin van me gaat met de tijd een opleiding tot dietist volgen en ik hoop dat ze me dan goed kan helpen...daar gaan we zeker mee aan de slag..

waarom ik eten pak?? gee idee zin in wat lekkers gewoon...ik zit savonds veel achter de comp, om lekker te lezen dus idd echt iets om handen heb ik niet.....

het proberen wat anders te doen of te pakken lukt me dus vaak niet ....want op dat moment kies ik het lekkerste en dat is niet een glas water....echt moeilijk is het voor me

bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval!!

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:50

Waar ik superveel aan heb gehad is weightWatchers, ik giing niet naar bij-eenkomsten maar had de CDrom.
Ding is gruwelijk duur, maar kopietje is zo geregeld.. Nieuwprijs is iets van 90 euro, kopietje vele malen minder.
Je leert jezelf een nieuw eetpatroon aan, en er zijn geen dingen die je niet mag eten, als je maar niet boven je aantal 'punten' uit komt aan he teinde van de dag...

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:58

ik heb een voedingsallergie ik mag niets eten fruit, suiker, deegwaren.
Ik kan bijna niets eten en kom alleen maar bij Huilen Als ik iets verkeerd eet zwel ik helemaal op 40 cm verschil in een kwartier tijd.
Dus niet eten helpt zeker niet. Zeker smorgends eten, dit is echt belangrijk maar doe het gezond.
Je mag chips eten he, maar gewoon met mate. Iets minder limonade en wat meer water. plus beetje beweging en de kilo's zullen er af vliegen. Want zou je een crash dieet volgen komt het er later nog meer bij.

aja krijg je zin, probeer dan eerst is een groot glas water te drinken, helpt echt hoor Haha!

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:08

Als je weer zo'n vreetbui krijgt, drink dan eerst 2 glazen lauw water, dan eet je een stuk minder.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:50

ik ben vandaag weer begonnen met mijn appel en chroom pillen ik hoopd at ze gaan werken....heb vandaag mezelf netjes gedragen een klein beetje chips maar en vanmiddag inplaats van lekkers, gewoon 2 broodjes gegeten....
en de hele dag water.....ik ga echt mn best doen..

die weight watchers cd is een goed idee zeg!! ik ga eens kijken of ik eraan kan komen!

Anoniem

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:36

slik je de pil? diehormonen kunnen je lijf zo ontregelen dat je geregeld vreetbuien krijgt.

Verder moet je zorgen dat je iets omhanden hebt. Plan iedere avond iets in voor je zelf, zorg dat je niet thuis voor de buis komt te zitten maar ga sporten oid

fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:50

viewtopic.php?f=31&t=614030&start=2025
Kom er gezellig bij Knipoog

Ik heb eerst ook eerst een paar lijnpogingen gedaan [al gaat/ging t maar om een kg of 10], dat ging dan een maand goed en daarna sloeg t weer helemaal om. Je moet je lifestyle veranderen, echt supercliché maar tis wel zo.
Eerst al die rotzooi je huis uit, geef t weg aan dunne mensen ofzo, en niet meer inslaan. Als t in huis is gaat het vaak al mis. Ga magere dingen inslaan, ipv halfvolle melk bv mager, ipv jam halvajam, etc. Maar vermijd niet alle vetten, de onverzadigde zijn goed en die heb je ook nodig alleen niet teveel. Bak je voedsel in olijfolie ipv boter bijvoorbeeld. Wat ik ook een goeie vind [van ons aller Oprah geleerd Haha!], eet alleen nog maar volkoren. Volkoren brood/beschuit/knäckebröt/pasta e.d. Je bent sneller verzadigd, beter voor je ingewanden ook.
Begin de dag met een goed ontbijt, daar moet je iig niet op bezuinigen. Om te verbranden heb je nl wel voedsel in je maag nodig, hele dag door. Daarom heb ik de indeling [en de mede "lijnende" bokkers, zie topic] Ontbijt, Tussendoor [Fruit bijvoorbeeld, magere kwark, of yoghurt], Lunch, Tussendoor, Avondeten.
Als je regelmatig eet scheelt het al heel wat.
Krijg je op die zwakke momenten toch trek, dwing jezelf gewoon water te dringen en geef er niet aan toe, hoe moeilijk ook. Na een paar dagen wen je er wel aan, je moet echt even doorbijten en zeker weten dat je het wilt, anders gaat het echt niet lukken.
Word ook niet te streng, spreek een vast avondje af dat je wat lekkers mag oid, hou het wel leuk!!
Succes Lachen

Citaat:
reacties met niks meer kopen heeft geen zin mn vriend moet juist zorgen dat ie aankomt wat dus niet lukt bij hem....


Heel veel junkfood eten lijkt me niet echt een geweldige manier om ondergewicht tegen te gaan...kan ie beter anders aanpakken. Moet ie toch perse snacken, laat m het dan doen als ie niet met jou is ofzo, hij heeft vast wel een plekje ergens waar jij niets te zoeken hebt toch Haha!

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: ik ben er neit sterk genoeg voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:23

Ik heb echt precies hetzelfde als jij, en blijf ook zeker dit topic volgen Lachen er zijn al een aantal goede tips voorbijgekomen Lachen

Ik ben vaak alleen thuis, heb soms weinig omhanden, en ik pak ook te vaak naar chips of chocolade. En niet 1 handje, nee, een groot deel van de zak moet op. Denk ik om 3 uur nog dat het goed gaat die dag en dat ik echt niet aan de chips moet omdat ik al wat aan de zware kant ben, om kwart over 3 zit ik dan toch aan de chips, om maar een voorbeeld te geven.
Een glas water drinken helpt bij mij niet; de drang naar iets zouts of zoets is gewoon te groot.

Mijn volgende 'lijn' plan zit hem in het feit dat ik komend schooljaar op kamers ga. Ik wil dan gewoon geen chips/chocolade etc. in huis hebben.
Nu hebben we dat wel veel omdat mijn zusje daar graag veel van neemt en het ook kan hebben.

Probeer te overleggen met je vriend hoe je het aan kan pakken. Zo te lezen wil hij je ook wel helpen minder te snoepen. Spreek bevoorbeeld af dat je vriend geen chips eet waar je bij bent of dat hij zijn chips ergens bewaart waar jij niet zo gauw bij komt.

Succes! Ik leef met je mee!