S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:26

Ik kom sochtened heel erg slecht uit bed,
Ik slaap genoeg,
lig geen nachten wakker,
En toch als de wekker gaat doe ik de grootste moeite om nog 10 minuutjes te kunnen slapen Haha!

Als ik eenmaal wakker ben,dus kleren aan heb en beneden kom,dan ben ik ook wakker,overigens neit altijd bedenken ik me nu Haha!

maar wie kent dit?
En is hier wat aan te doen??

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:29

waarschijnlijk slaap je (net als ik) erg vast en hebben je lijf en geest echt even de tijd nodig om wakker te worden.
Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat ik mijn wekker standaard een half uur eerder zet dan dat ik eruit moet; dan kan ik nog mooi 3x 'snoozen' en dus rustig wakker worden.
Als ik dit niet doe omdat ik me bijvoorbeeld verslapen heb, barst ik de hele dag van de hoofdpijn.

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:30

Jaaah ik heb het ook!!! Mijn ervaring is toch gewoon direct eruit te gaan,.... maarre dat is wel moeilijk Knipoog toen ik in Amerika was ging ik zelfs een 15 minuten eerder eruit dan mijn collega, kon ik eerst nog een peuk roken voor het werk en red bull drinken haha

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:32

Volgens mij is daar niet echt een oplossing voor... Bij mij niet i.i.g. Ik heb 2 wekkers staan, en snooze nog gerust 10 x voor ik mezelf uit bed weet te hijzen.
Ben gewoon geen ochtendmens, helaas.
Dus ik heb geen helaas geen tips.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:33

Ik snooz dus al,zet me wekker een half uur voordat ik eruit moet,dan een kwartier,en dan weer een kwartier,

maar ook al moet ik er in 1 keer uit,Het blijft moeilijk,
Ik ben dan echt depressief,vooral in de winter,dan denk ik sochtends meteen van : als ik straks thuis kom ga ik niet meer rijden op het paard,maar doe ik zijn stal en als ik thuis ben duik ik me bed in,

terwijl als ik dus eenmaal wakker ben en ik heb gewerkt en ben thuis,heb ik genoeg energie om gerust te rijden!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:34

Haha nee inderdaad,een ochtend mens ben ik gewoon niet,
laat mij maar lekker savonds opblijven en lekker uitslapen Haha!

katrien_neke

Berichten: 197
Geregistreerd: 15-07-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:36

ik ook niet ... heb me wekker nu aan de andere kant van de kamer gezet zodat ik er wel uit moet om hem af te kloppen ...
mss dat eens proberen?

gr katrien

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:38

Ik ken het..
Meestal zet ik gewoon even door..
'gezellig aan 't werk,' denk even aan de leuke dingen.. dan sta je snel genoeg op
( hoop ik toch.. )
En als ik dan beneden ben, ben ik idd helemaal wakker..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:40

Saskia9 schreef:
Ik snooz dus al,zet me wekker een half uur voordat ik eruit moet,dan een kwartier,en dan weer een kwartier,

maar ook al moet ik er in 1 keer uit,Het blijft moeilijk,
Ik ben dan echt depressief,vooral in de winter,dan denk ik sochtends meteen van : als ik straks thuis kom ga ik niet meer rijden op het paard,maar doe ik zijn stal en als ik thuis ben duik ik me bed in,

terwijl als ik dus eenmaal wakker ben en ik heb gewerkt en ben thuis,heb ik genoeg energie om gerust te rijden!


Ik heb het zelfde hoor! dan tel ik (als ik nog in bed lig) hoeveel uren ik nog van huis ben voordat ik weer naar bed kan! 's zomers heb ik dit eigenlijk nooit.
Ik merk wel aan mezelf dat ik hier minder last van heb als ik zeer regelmatig onder de zonnebank ga. Je hebt ook 'lichttherapie', dat is speciaal voor mensen die inderdaad een winterdepressie hebben.
misschien even googlen?

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:40

ja whaha de snooze knop het ik ook al uitgevonden, ik zet ook wel eens meerder wekkers!! ik ben ook een hele vaste slaper:)

Maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat als de wekker gaat, en er meteen uitspringen het beste werkt. dat heb ik zelf ervaren en het resultaat zie je al binnen 1 week Knipoog
( dan zou het natuurlijk nog het gunstigeste zijn als je er ongeveer iedere dag even vroeg uit moet)

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:42

Idd, wekker aan de andere kant van je kamer werkt wel, maar dan moet je wel óf direct je kleren aan trekken of genoeg zelfdiscipline hebben om er niet "weer even in te duiken"!

Zelf heb ik een wekker met een keihard geluid, lóeien dat dat kreng s'ochtends doet! (Sorry voor mijn taalgebruik, maar níet normaal meer hoe hard dat gaat! )

Ik ga vanavond een glas water neerzetten, en dat als de wekker gaat in mijn gezicht sproeien Clown
Tjah, ik hoop dat ik dan klaarwakker ben!

Edit: @ Elke, ik heb er ook drie staan hoor, verspreid door de kamer Knipoog

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:44

Heb ik ook last van! Nagelbijten / Gniffelen
Ik snooz zo 5 keer op een morgen ..
Heb 3 wekkers aanstaan, maar nog slaap ik erdoor heen .. Nagelbijten / Gniffelen
Daarnaast roepen m'n ouders me 3 keer op een morgen ..
Heb al vaker gehad dat m'n ouders me riepen, en ik in m'n slaap antwoordt gaf ..

In de winter wordt het nog moeilijker, lekker warm in bed, en dan eruit moeten .. Nagelbijten / Gniffelen

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:46

pff ik ken het verschijnsel... ik kan er ook totaal niet uit. maakt niet uit of het nou zomer of winter is, ik doe er een moord voor om 's ochtends in bed te blijven liggen!! Knipoog

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:46

Saskia9 schreef:
Ik snooz dus al,zet me wekker een half uur voordat ik eruit moet,dan een kwartier,en dan weer een kwartier,

maar ook al moet ik er in 1 keer uit,Het blijft moeilijk,
Ik ben dan echt depressief,vooral in de winter,dan denk ik sochtends meteen van : als ik straks thuis kom ga ik niet meer rijden op het paard,maar doe ik zijn stal en als ik thuis ben duik ik me bed in,

terwijl als ik dus eenmaal wakker ben en ik heb gewerkt en ben thuis,heb ik genoeg energie om gerust te rijden!


HÓE herkenbaar. Kunnen mijn gedachten zijn echt waar. Haha!
Ik gooi altijd een plens koud water in mn gezicht en dan kom ik wel een beetje bij.. dan direct naar beneden, en iets eten. Daarna wassen/douchen en aankleden. Probeer niet in je bed te gaan liggen want dan kom je er weer niet uit.. Ach gut

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:47

zo dit ga ik volgen!
Ik zet vaak mijn wekker, meestal een half uur eerder dan dat ik er echt uit moet, dan kan ik nog een paar keer snoozen Haha! Maar omdat ik dan gewoon door snooze, leg ik mijn telefoon aan de andere kant van de kamer, en die laat ik afgaan op de tijd dat ik er perse uit moet.. En dan wordt ik gek van de herrie, en ga ik er wel uit haha

Verder komt mijn systeem pas rond een uur of 9 op gang, dus als ik daarvoor er uit moet (wat meestal zo is...) heb ik er toch echt wel moeite mee, en idd vooral in de winter Nagelbijten / Gniffelen

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:49

Ik heb er ook zoooooveeel moeite meee
Maar nu heb ik sinds kort een hond, nou dat is echt ideaal! Ik sta op want ik denk ohw het hondje moet uit.
Nou dan ga ik uitlaten en ben ik eigenlijk gelijk wakker.
Werkt super dus.
Maar ja niet voor iedereen echt haalbaar haha

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:53

benangelique schreef:
Saskia9 schreef:
Ik snooz dus al,zet me wekker een half uur voordat ik eruit moet,dan een kwartier,en dan weer een kwartier,

maar ook al moet ik er in 1 keer uit,Het blijft moeilijk,
Ik ben dan echt depressief,vooral in de winter,dan denk ik sochtends meteen van : als ik straks thuis kom ga ik niet meer rijden op het paard,maar doe ik zijn stal en als ik thuis ben duik ik me bed in,

terwijl als ik dus eenmaal wakker ben en ik heb gewerkt en ben thuis,heb ik genoeg energie om gerust te rijden!


Ik heb het zelfde hoor! dan tel ik (als ik nog in bed lig) hoeveel uren ik nog van huis ben voordat ik weer naar bed kan! 's zomers heb ik dit eigenlijk nooit.
Ik merk wel aan mezelf dat ik hier minder last van heb als ik zeer regelmatig onder de zonnebank ga. Je hebt ook 'lichttherapie', dat is speciaal voor mensen die inderdaad een winterdepressie hebben.
misschien even googlen?


Bedankt voor de tip,dit heb ik zelf ook al eens gehoord inderdaad,
Ik denk wel dat het iets voor me is,
wat jij omschrijft herken ik heel goed Ja

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:54

Mendiej schreef:
Saskia9 schreef:
Ik snooz dus al,zet me wekker een half uur voordat ik eruit moet,dan een kwartier,en dan weer een kwartier,

maar ook al moet ik er in 1 keer uit,Het blijft moeilijk,
Ik ben dan echt depressief,vooral in de winter,dan denk ik sochtends meteen van : als ik straks thuis kom ga ik niet meer rijden op het paard,maar doe ik zijn stal en als ik thuis ben duik ik me bed in,

terwijl als ik dus eenmaal wakker ben en ik heb gewerkt en ben thuis,heb ik genoeg energie om gerust te rijden!


HÓE herkenbaar. Kunnen mijn gedachten zijn echt waar. Haha!
Ik gooi altijd een plens koud water in mn gezicht en dan kom ik wel een beetje bij.. dan direct naar beneden, en iets eten. Daarna wassen/douchen en aankleden. Probeer niet in je bed te gaan liggen want dan kom je er weer niet uit.. Ach gut


nadat ik een plens water in me gezicht heb gekregen lukt het wel,
maarja je meot er wel eerst uit voordat je naar die plens water kan Haha!

Booga
Berichten: 189
Geregistreerd: 21-07-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:59

Heel herkenbaar onderwerp Haha!

mijn wekker staat elke ochtend (behalve op woensdag) om kwart over zes Huilen
Als de wekker gaat neem ik me voor om die avond vroeg naar bed te gaan en 'smiddags uit mijn werk een dutje te gaan doen.........

als het eenmaal middag is heb ik daar negen van de tien keer geen behoefte meer aan en stuiter 's avonds vrolijk door....en bedenk me de volgende morgen weer hetzelfde.

Mijn manier is om het kopje van de koffie vast onder het senseo apparaat te zetten en die gelijk aandrukken als de wekker is gegaan. In pyama voor de tv bakkie opslurpen Clown en dan de rest doen.....douchen, aankleden en hondjes uitlaten......

succes ermee !!!

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:03

Ik slaap dus ook regelmatig door mijn wekker heen. En dat is als je wakker bent al een vervelend geluid. Ik heb hem elke keer op een andere plek verstopt zodat ik uit bed moet om hem uit te zetten. Dan is natuurlijk de verleiding wel weer groot om terug in je bedje te kruipen en zeker in de winter

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:07

Heb niet alle reacties gelezen, maar ik heb nooit mijn gerdijnen dicht.... Als mijn kamer donker is als ik wakker wordt, kan ik ook heel moeilijk uit mijn bed komen.... Als de zon schijnt ben ik zo mijn bed uit......

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:11

laat ik het sterker vertellen,
Ik heb een tuimel raam en heb niet eens een gordijn Haha!

Mijn wekker aan de andere kant van de kamer neerzetten is geen goed idee,
Ik hoef maar 1 geluidje te horen en ik ben wakker,daar ligt het niet aan,
alleen dat warme plekje uitkomen,
Vre-se-lijk gewoon..

Helemaal in de winter,
Ga je savonds naar bed,lig je eerste halfuur te verkleumen,word je sochtends wakker,ben je eindelijk warm,moet je eruit,in die koude kamer,en dan hoor je het buiten heeel hard regenen..

Bah!!!

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:16

ook ik heb hetzelde probleem en kom dus echt mijn bed niet uit.
mijn wekker gaat een paar keer op snooze dan gaat de wekker van mijn telefoon ook nog een paar keer en moet ik mijn eigen echt uit bed rollen. (ben geen ochtendmens Haha! )

Voor de winter heb ik een hele felle lamp en daar heb ik een timer opgezet die s'ochtends aanspringt, dit scheelt een stuk.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:19

Neem een pup die 's ochtends aan je bed staat te zeuren omdat hij moet plassen Haha!

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:21

deschels schreef:
Voor de winter heb ik een hele felle lamp en daar heb ik een timer opgezet die s'ochtends aanspringt, dit scheelt een stuk.


Afgod goed idee, ga meteen aan papa-lief vragen of hij dat voor elkaar kan krijgen Knipoog