S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:44

Ik ben 's morgens nooit lekker door mn PDS, en dat maakt het extra lastig om uit mn bed te komen. Ik doe altijd alles op het laatste nippertje en dat moet ik echt gaan afleren. Ik zit me dus al echt te verheugen op de aankomende vroege morgens Nagelbijten / Gniffelen

Pikolino

Berichten: 2542
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Nederland

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:26

hmm iedereen heeft t hier over wekker aan de andere kant van de kamer zetten Haha!
ja, dat trucje heb ik ook eens geprobeerd Ja maar wat doe ik? kop onder mn kussen steken en na een minuut of 5 houd ie vanzelf een keer op en ben ik weer weg Haha! ik slaap door een lamp heen, gordijnen open ben ik al aan gewend, wekker geluidjes ben ik aan gewend en word ik niet meer wakker van, zet de wekker uit in mn slaap, en zelfs zo'n oude wetse rinkelwekker die zoon rot herrie maakt wacht ik net zolang tot ie vanzelf uit gaat..

ja ik ben een drama Haha! en ik wacht nog steeds op de gouden tip!!

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:27

Ik herken dit wel, maar goed, ik weet wanneer ik eruit moet komen, maar eerder kan ik er nooit uitkomen... Mn wekker gaat om 7 uur en dan kan ik tot half 8 blijven liggen en dan moet ik eruit, dat lukt ook wel aardig..

Maar ik kan niet mn wekker zetten en er gelijk uitgaan, want ik moet gewoon even wakker worden en nog ff lekker liggen Haha!

Ik heb naast mijn wekker ook mijn telefoon als wekker en die laat ik 5 min na elkaar afgaan, werkt prima Haha!

Figo_Frvr

Berichten: 385
Geregistreerd: 19-06-05
Woonplaats: Nuenen

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:31

Serieus ik heb precies hetzelfde!
Ik denk dan ook altijd s'ochtends na school meteen in bed maar las ik thuis ben ofzo wil ik juist niet naar bed en s'avonds dan hoef ik ook niet perce naar bed !!

x_manon_x

Berichten: 2529
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Den Haag

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:37

benangelique schreef:
waarschijnlijk slaap je (net als ik) erg vast en hebben je lijf en geest echt even de tijd nodig om wakker te worden.
Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat ik mijn wekker standaard een half uur eerder zet dan dat ik eruit moet; dan kan ik nog mooi 3x 'snoozen' en dus rustig wakker worden.
Als ik dit niet doe omdat ik me bijvoorbeeld verslapen heb, barst ik de hele dag van de hoofdpijn.


idd ik ook !

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:42

oeh....een feest der herkenning...
Opstaan is zoooo moeilijk, ik ben dan ook altijd te laat.
Het erge is dat ik twee kids heb die op tijd naar school moeten e.d en die dus eigenlijk altijd snel snel moeten omdat ik zo slecht mijn bed uitkom.

Verder kan ik ook erg agressief reageren als iemand me wekt, en ik dus nog echt vast sliep.

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:20

Pff wat erg! Ik herken mezelf echt in deze verhalen Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb 2 wekkers; mijn telefoon en mijn wekker. Wekker staat aan de andere kant van mijn kamer, mijn telefoon op mijn nachtkastje. Gordijnen altijd open (maar heb piep klein raampje, komt amper licht door Nagelbijten / Gniffelen ). Wekkers gaan af: SNOOZEN MAARRR. En net zo lang snoozen tot het half 8 is en dan moest ik al op mijn fiets zitten (moet uur fietsen naar school toe).
Ik zet ook vaak mijn wekkers uit in mijn slaap, heb ik al zovaak gehad!

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:22

Oohww ik heb wel een leuk verhaaltje Nagelbijten / Gniffelen

Mijn oom is ook zo'n iemand die slecht wakker kan worden, en die wekkers helemaal zat wordt. Toen de wekker (hij was een jaar of 20) afging, liep hij naar beneden naar de stoppenkast. Hij trok alle stoppen eruit en nam toen de terugweg naar zijn bedje toe Vork Dan gaan die wekkers voorlopig niet meer af Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 01:26

ohja ik heb dan ook nog last van zo'n rotochtendhumeur, ik zweer je, het eerste half uur moet je geen woord tegen me zeggen want dan bijt ik echt Nagelbijten / Gniffelen En mijn oeder word daar zooo gek van *LOL*

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 01:33

Heb ik ook last van, en als ik meteen opsta word ik duizelig en dan duik ik maar weer me bed in met het gevolg dat ik me verslaap Nagelbijten / Gniffelen

charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:24

aarrgg ik heb al dit ook Nagelbijten / Gniffelen
en t probleem is dat ik aankomend schooljaar om 5.15 moet opstaan, wil ik optijd op school komen Verdrietig
heb medelij met me Vork

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:41

pharagirlke schreef:
ohja ik heb dan ook nog last van zo'n rotochtendhumeur, ik zweer je, het eerste half uur moet je geen woord tegen me zeggen want dan bijt ik echt Nagelbijten / Gniffelen En mijn oeder word daar zooo gek van *LOL*


haha mij ontwijken ze ook allemaal s'morgens (waarom...ik heb geen idee Haha!)

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:54

Je wekker in een bak met knikkers op een harde ondergrond zetten. Daar schrik je zo van dat je door de adrenaline wel op moet staan!

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:26

AnnemiekvM schreef:
Je wekker in een bak met knikkers op een harde ondergrond zetten. Daar schrik je zo van dat je door de adrenaline wel op moet staan!


whaha Clown ik ga mijn knikkers zoeken *LOL*

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:38

Ik had hier al gereageerd, maar ik reageer nog een keer. Haha!

Mijn wekker gaat dus altijd om 6:33 / 6:42 / 6:51 en 7:00. Dan ga ik er uit, maar om 7:30 moet ik al bij de kerk (verzamelpunt) staan. Nu moet ik van de dokter 's morgens gaan eten, omdat ik me dan beter ga voelen. Ik kan dus nooit alles in een half uurtje tijd doen.
Ik zie er echt tegenop om er vroeg uit te komen. Omdat ik gewoon moeilijk mn bed uitkom, maar ook last van mn buik krijg als ik er vroeg uit moet.
Pfft...

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:02

Ik heb er ook wel wat last van, zeker als ik niet genoeg geslapen heb (en dat is nogal vaak). Als ik in een keer wakker moet worden en meteen eruit dan blijf ik de rest van de dag slaperig en wazig.. Ik snooz ook altijd twee of drie keer, daarnaast heb ik mijn wekker 10 minuten vooruit gezet zodat ik redelijk rustig aan kan doen. Maar gewoon voldoende slapen en niet te snel opstaan werkt bij mij het beste.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:55

Haha, herkenbaar topic Haha!

Ik word wel wakker van de wekker, maar er is één ding waar het me ’s morgens aan ontbreekt, en dat is doorzettingsvermogen. ’s Morgens dat bed uit komen vind ik vreselijk. En hij loopt vijf dagen per week af om 6u Verdrietig

Ik snooze ook altijd een paar keer, tot grote ergernis van mijn vriend, die meer van het onmiddelllijk-uit-bed-principe is.

Meestal gaat het zo: ik douche, duw iets ontbijtachtig binnen, wandel naar het station, en slaap dan nog een uurtje verder op de trein, en ben dan een echte zombie als ik op mijn werk binnenwandel. En daar begeef ik mij linea recta naar de koffie-automaat.

Anoniem

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:16

Zelfde verhaal als Eilandje.
Ik word nog altijd wakker van het ozo bekende wekkerriedeltje, maar die stap zetten om eruit te komen is vreselijk. Zo heerlijk warm in bed Lovers ; Helemaal moe nog. Toch, als ik er eenmaal uitstap en m'n bed heb opgemaakt, dan ben ik ook echt wakker. Gaat echt om dat eerste stapje eruit.
En ik snooze altijd, en echt hoor.. ik druk de wekker uit, draai me om en ben ook gelijk weg, dan slaap ik nog echt 10 minuten heel diep Haha!

De gouden tip heb ik niet. Wel een irritante; Das de wekker aan de andere kant van je kamer leggen, zoals genoemd. Maar ik wil dat snoozen niet sparen Schijnheilig

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:38

Als ik nou meteen naar de wc moest, dan moest ik er meteen uit. Vork

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:48

Hmpfr, ja hoor vanmorgen was het weer zover ..
Om 9 uur wilde ik opstaan, dus wat doe je dan:
Zet een wekker om half 9, nog eentje om vijf over half 9 en nog eentje om kwart voor, daarbij richt je een lamp opje kussen en zet je er zo'n dingetje op, dat ie uit zichzelf aanspringt ..

Nou, het begon al goed ..
Het licht springt op tijd aan, ik werd wakker, maar kon het niet opbrengen op te staan, dus trek deken over m'n kop ..
Even later: Ja hoor, dat is de eerste .. Scheve mond Dus die gaat op de snooze ..
Veel gesnooz later de tweede wekker ..
Die ook gesnoozt ..
En dan nummer 3 .. Is dat zo'n domme wekker die op m'n stem reageert .. Rolleyes
En dan lig je om 10 uur nog in je bed .. Scheve mond
[gelukkig hoefde ik pas om 11 te gaan werken .. Schijnheilig]

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:51

Ik heb wel een wekker, maar als ik dìè af laat gaan ben ik voor de rest van de dag vreselijk shagerijnig! Tegenwoordig roept mijn moeder me om kwart voor 7, kwart over 7 en half 8 en rond half 8 kom ik eindelijk mijn bed uit.

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:27

Ik zet m'n wekker zoals velen gewoon 2x, kan ik tussendoor nog even slapen/half wakker worden enzo Lachen
Daarna denk ik aan iets leuks die dag (bijv dat je na school kan paardrijden) of aan een lekker ontbijt, en zo ben ik elke dag nog m'n bed uitgerold Pling

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:41

Dat is misschien wel een goede, veraA Tong uitsteken

Ik heb wel altijd dat ik met lekker weer er veel sneller uitkom.

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:32

Ik heb Shakira-hips dont lie als beltoon, en als mijn wekker van me telefoon s´ochtends gaat denk ik steeds dat ik een smsje heb, en dan kijken natuurlijk Vork Nadat ik trouwens iets van een beeldscherm heb gezien, kan ik zowiezo slecht slapen, dus dat werkt natuurlijk in mijn voordeel Knipoog

Puchje

Berichten: 5324
Geregistreerd: 19-01-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:54

OOOH FEEST DER HERKENNING!

Whaha! In alle verhalen kan ik me zó vinden!
vanaf volgende week maandag (4 sept) gaat de wekker weer om 06.45u, terwijl ik nu rustig om 11u opsta. Weet je dat ik er nu al tegen op kijk? Dromen Dromen
In de vakantie ruilen mijn vriend en ik van plaats in bed, dan ligt hij bij de wekker omdat hij er dan eerder uitmoet (want hij moet wél werken) en ik lig bij de muur omdat ik vakantie heb.
Als ik weer naar school ga, lig ik bij de wekker en mijn vriend bij de muur. En als de wekker gaat, en 9 minuten later nog een keer en 9 minuten later nog maar ens, wordt mijn vriend er zo gek van dat hij met zn rug tegen de muur aan gaat liggen en mij er met zn voeten uitduwt. Duivel "daaaag Puck, naar school! Hup!" Vaak probeer ik dan met een smoesje te roepen dat ik t eerste uur geen les heb of dat ik me vergist heb in de tijd van de wekker of dat ik me niet lekker voel. Jammer genoeg voor mij trapt hij er nooit in... Huilen

Wat dan het beste helpt is om naar de douche te rennen en een plens koud water in mn gezicht te plenzen. Dan ben ik meteen wakker en ook vrolijk! (echt!)

Maar dat truukje met de timer op het felle licht is voor mij geweldig, maar naast mij slaapt ook nog iemand die dat weer niet zo prettig gaat vinden... Haha! Ach gut