Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:03

Bij deze huisarts ook geen last van.

Bij een vorige wel.
Maar niemand klaagde daar Lachen

Die man had altijd alle tijd voor je.
Of het nu druk was of niet.

Was een unieke man Ja

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:09

Barco schreef:
Ach ja het kan gebeuren. je kan je er wel boos over maken maar dat heeft geen zin. Als je wilt weten waarom ze zo uitliepen kan je dat gewoon vragen.
ik ga er maar vanuit dat als ze uitlopen, de tijd nemen voor hun patienten. Dus ook voor jou.... Als de afspraak bij mij iets langer duurt is het ook prettiger dat ze iets langer doorgaan en niet zeggen van: ja je tijd is om ik moet me aan een planning houden, dus maak maar een andere afspraak.
Dus ik bekijk het maar van de positieve kant.


Hier ben ik het nou helemaal mee eens! Ik wordt altijd zo moe van die mensen die gaan lopen zuchten en piepen als het wat uitloopt. En meestal zijn het ook nog van die oudjes die niet naar het werk of zo hoeven. Als je geen tijd heb om naar de dokter te gaan, ga dan niet.

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:10

[/quote]

Als je geen tijd heb om naar de dokter te gaan, ga dan niet.[/quote]

dit vind ik eerlijk gezegd wel een beetje kort door de bocht...
als je niet lekker bent en naar een arts moet dan kan wachten HEEL erg lang duren, je ligt dan soms liever lekker in je bedje of iets dergelijks

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:21

Ik loop stage bij een huisarts, wij moeten ook vragen waarvoor mensen een afspraak willen hebben. Per patiënt is 10 minuten! 1 klacht kan besproken/behandeld worden. Zijn er meerdere klachten kom je al op een dubbel consult (waar overigens vaak geen eens tijd voor is). Mensen hebben het vaak over 1 klein iets waarvoor ze op het spreekuur willen komen. Blijkt achteraf dat er veel meer dingen zijn, de ene huisarts neemt die tijd om al deze dingen wel te bespreken een ander zou zeggen maak maar een nieuwe afspraak. Ik was in het verleden ook weleens pissig als ik een tijd moest wachten, nu ik stage loop bij een huisarts weet ik waarom een spreekuur zo vaak uitloopt Schijnheilig Heb ik er ook meer respect voor!

Over dat melden als er een spoedgeval tussendoor komt, een assistent heeft meer te doen dan continu naar de wachtkamer te lopen om te vertellen dat er een spoedgeval tussen is gekomen Bloos Knipoog Daar komt bij dat de assistent 9 van de 10 keer een hoop commentaar over zich heen krijgt, terwijl zij er niets aan kan doen.

Ik had laatst een patiënt aan de telefoon die uitviel tegen mij omdat het altijd zo lang moet duren. Ik zeg tegen de patiënt dat deze dat het beste met de arts zelf kan overleggen maar dat doen ze dan weer niet, dan moeten mensen ook ophouden met zeuren!

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:27

Moet ook meestal wel half uur of iets langer wachten.. zoo irritant.. maarja..
Laatst had ik ook al 45 min gewacht, was ik eindelijk aan de beurt (dat wist ik want iedereen was het al goed zat, dus hadden we aan elkaar gevraagd bij welke dokter moet je en hoelaat) dus ik was aan de beurt, komt de HA van ja moet naar een spoedgeval Clown
Toen mocht ik wachten of een soort van stagaire hebben,, dus ik maar stagaire genomen maar dat doe ik ook nooit weer, wacht ik nog liever..
Mijn oom doet uit 'ergenis' al dat als hij om 10.15 uur moet zijn, dat hij om 10.15 uur pas van huis afgaat Clown

Of je moet zo vroeg mogelijk een afspraak maken, als eerste, ben je direct aan de beurt Tong uitsteken

Jokonootje

Berichten: 4855
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:43

ik moet ook altijd ontzettend lang wachten mijn record was 1 uur en 45 minuten het was dat ik echt nodig heen moest omdat ik door mijn medicijnen heen was maar anders had ik het daar echt wel gehad ...

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:45

Ik moet ook altijd lang wachten, ik had een afspraak om 11:00 en ik werd pas 11:35 geholpen Boos!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:49

Jolanda_ schreef:
ik moet ook altijd ontzettend lang wachten mijn record was 1 uur en 45 minuten het was dat ik echt nodig heen moest omdat ik door mijn medicijnen heen was maar anders had ik het daar echt wel gehad ...



En de medicijnen kun je niet via de assistent of receptenlijn bestellen?

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:53

sommige medicijnen niet die krijg je alleen op recept/herhaal recept van de dokter. En als die dan op zijn en je moet zo lang wachten zou ik uit me vel springen zeg!

theelichtje
Berichten: 2258
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:19

Bij ons kan het niet op afspraak.
Om 6 uur begint hij tot 8? uur en je moet er gewoon naartoe gaan.. soms ben je gelijk aan de beurt maar soms moet je ook uren wachten Slapen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:17

theelichtje schreef:
Bij ons kan het niet op afspraak.
Om 6 uur begint hij tot 8? uur en je moet er gewoon naartoe gaan.. soms ben je gelijk aan de beurt maar soms moet je ook uren wachten Slapen



Dat heb je met inloopspreekuur Knipoog

Peeetje
Berichten: 110
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:48

Pff, dit is bij mij ook vaak een bron van frustratie, maar op zich begrijp ik het ook wel als ik pas een uur later geholpen wordt.. Anders ligt er dalijk iemand te creperen van de pijn omdat z'n 10 minuten al voorbij zijn en de volgende patient toch echt aan de beurt is.. Wat ik trouwens ook wel eens doe is als ik echt heel lang moest wachten, dan ook heel uitgebreid alles gaan vertellen zodat ik zelf ook voldoende tijd krijg.. Dan heb ik het er wel voor overgehad Lachen

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:00

Ik heb me begin dit jaar bij de oogarts ook zo verbaasd.

Ze rekenen daar 10 minuten per patiënt, wat meestal al snel een kwartier wordt.
Reken maar uit hoe lang je zit te wachten als je om 4 uur een afspraak hebt en ze zijn om 9 uur begonnen.

Maar de planning aanpassen....nee joh!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:50

Stennisje schreef:
Ik heb me begin dit jaar bij de oogarts ook zo verbaasd.

Ze rekenen daar 10 minuten per patiënt, wat meestal al snel een kwartier wordt.
Reken maar uit hoe lang je zit te wachten als je om 4 uur een afspraak hebt en ze zijn om 9 uur begonnen.

Maar de planning aanpassen....nee joh!



Komt omdat mensen tegenwoordig overal over lopen te zeuren (uitzonderingen daargelaten)

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:01

_Dunja_ schreef:


Als je geen tijd heb om naar de dokter te gaan, ga dan niet.
[/quote]

dit vind ik eerlijk gezegd wel een beetje kort door de bocht...
als je niet lekker bent en naar een arts moet dan kan wachten HEEL erg lang duren, je ligt dan soms liever lekker in je bedje of iets dergelijks
[/quote]

Ik vind dit eerlijk gezegd wel meevallen. Natuurlijk is een uur wachten erg lang als je je niet lekker voelt. Maar je weet dat een huisarts geen strikte planning kan hebben i.v.m. spoedgevallen en uitgelopen consulten. Hier moet je gewoon rekening mee houden. En als je echt te ziek bent om in de wachtkamer te wachten hebben de meeste huisartsen ook huisbezoeken.

Het is nooit goed bij mensen. Als ze een tijdje moeten wachten gaan ze zitten piepen, maar als ze na 10 minuten consult eruit zouden worden gegooid omdat de dokter zich aan zijn/haar planning moet houden wil ik niet weten wat er gebeurt.

Anoniem

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:04

Je kunt voordat je thuis wilt gaan ook even bellen of ze nog op tijd zijn Lachen

Lientjee

Berichten: 12376
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: Baarle-Nassau

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:37

Ik moest vorige week naar de dokter voor mn oorontsteking, moest er om kwart over 11 zijn, en om 12 uur was ik daar pas binnen.. Scheve mond Gelukkig hoef ik niet vaak naar de dokter Lachen

hvjmerlin

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:49

bij ons is het altijd standaard minimaal half uur wachten!. mja dan heb je ook een dokter die tijd voor je heeft maar ik kom er haast nooit Knipoog

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:19

Een paar jaar geleden moest mijn zus naar het ziekenhuis, daar kwamen ze in de wachtkamer een man met zijn dochter tegen, die ook een gebroken arm had. Hij vertelde dat ze een keer zó lang moesten wachten in een tussenkamertje, dat hij aan een zuster is gaan vragen waar de arts bleef. In de kantine vertelde ze. Toen is die man naar de kantine gegaan en heeft de arts letterlijk bij zijn eten weggesleept. Die arts is bij hun ook nooit meer te laat gekomen Lachen

Bij mijn huisarts moet ik hooguit 10 minuutjes wachten, omdat de pauze is uitgelopen of de vorige klant een gezellig gesprek hebben gehad, maar erg lang wachten hoeven we niet. Vind het ook niet erg, want wij kletsen ook altijd een half uur met de assistente, die de behandeling altijd doet Clown

Miran88
Berichten: 1237
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:25

Ik heb altijd een afspraak om 10 over 8 ben dus als eerstpatient van de dag maar mijn dokter komt dus pas om kwart voor 9 9 uur aan dus jah ik ga zelf sowieso al rond half negen naar de dokter toe

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:28

Ik hoef meestal maar 5 á 10 minuten te wachten.
Niet zo lang dus. Ben altijd vrij snel aan de beurt. Lachen

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Waarom zo lang wachten in de wachtkamer bij de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:48

Ik ga op spreekuur en ik ga dus expres bij de dokter waar ik lang moet wachten. Niet omdat ik het wachten zo leuk vind hoor, maar bij de andere dokters in het praktijk wordt er nauwelijks geluisterd naar wat je hebt, daar lijken de patienten wel in een konijnenhol te komen. Binnen en buiten in 5 minuten..
Liever wat langer wachten en goed geholpen worden dan!