wat helpt tegen een kater??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxiie

Berichten: 7835
Geregistreerd: 22-09-05

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:51

Je had gister toen je thuis kwam heel veel water moeten drinken, maar daar hb je nou niks meer aan..Tong uitsteken

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:52

idd als je thuiskomt idd veel water drinken.

En de volgende dag heerlijk in je bed je blijven, ben je de volgende dag weer helemaal de oude. Haha!

Henri3kjuH
Berichten: 614
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:48

zwemmen!!
dat werkt bij mij super! ik had eens enorme kater en de dag erna ging ik trainen en het was zomaar weg Haha! echt heerlijk Haha!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:51

Frikandel.... serieus... helpt als een tierelier... want werkt als een soort spons. Geloofde het eerst ook niet, maar de praktijk bewees het.

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:04

eten als je thuis komt en veel water drinken helpt Haha! Of weer aan de drank gaan, dat helpt ook *LOL*

Vet eten werkt idd, dit maakt een een of ander laagje in de maag aan.. Ig me verteld tijdens een IVAcursus Lachen

Nickeltje

Berichten: 28263
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:50

Vet eten maakt geen laagje aan in je maag, maar het heeft wel een goed effect tegen een kater.
De kater ontstaat doordat je uitgedroogd bent (komt door te veel alcohol) en door de afvalstoffen die gemaakt worden (onder andere door je lever) bij het agbreken van al die alcohol. Vet eten zorgt voor energie voor die afbraak, maar zorgt er ook voor dat je lever niet alleen maar bezig is met die alcohol van gisteren maar ook met dat vette eten en dus worden er minder afvalstoffen tegelijk gevormd en heb je dus een minder brak gevoel.
klinkt dit logisch? Of heb ik het te ingewikkeld omschreven? Dit is in simpele taal hoe aan ons (arts in opleiding) wordt verteld wat een kater is...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:50

MoonChloe schreef:

Of anders moet je maar je ochtend beginnen met een glaasje bier. Helpt goed naar het schijnt.



Bij mij gaat een kater vaak gepaard met misselijkheid, dus alleen aan bier denken zorgt dan al voor een ritje wc...
Ik drink meestal eerst een kop thee, dan douchen en dan maar gewoon 'actief' doen, dan is het het snelst over.

charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 22:43

wowww toch ff reacties Tong uitsteken
heb maar ff dagje rustig aan gedaan Lachen
en toen kwam me ma met t briljante idee dat ik moest stofzuigen, mij arme hoofdje Ziek
ik ga dat van dat water drinken amar onthouden.. en minder drinken..
tjaa merkte die aaf niks van de drank,
en kreeg van iedereen wat, dus beetje te veel doorgezopen hea Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:22

Nickeltje schreef:
Vet eten maakt geen laagje aan in je maag, maar het heeft wel een goed effect tegen een kater.
De kater ontstaat doordat je uitgedroogd bent (komt door te veel alcohol) en door de afvalstoffen die gemaakt worden (onder andere door je lever) bij het agbreken van al die alcohol. Vet eten zorgt voor energie voor die afbraak, maar zorgt er ook voor dat je lever niet alleen maar bezig is met die alcohol van gisteren maar ook met dat vette eten en dus worden er minder afvalstoffen tegelijk gevormd en heb je dus een minder brak gevoel.
klinkt dit logisch? Of heb ik het te ingewikkeld omschreven? Dit is in simpele taal hoe aan ons (arts in opleiding) wordt verteld wat een kater is...


klopt Haha! zo zat het *LOL*
Ik wist iig dat het eten van vet eten een goede invloed had op een kater *LOL*

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: wat helpt tegen een kater??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:31

wat ook goed schijnt te helpen is voordat je begint met alcohol drinken flink wat volle melk drinken.
en sowieso wat eerder is aangegeven, voordat je gaat slapen flink wat water drinken.