Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:46

Hee,

Ik zat zonet te computeren toen ik me ineens nogal slap voelde, nouja toen wou ik even naar de badkamer lopen om even koud water in m'n gezicht te doen (goed wakker worden) maar voordat ik bij de badkamer was zat ik al op de grond. Zakte haast door m'n benen heen en voelde me helemaal flauw enzo. Ik opstaan en werd hardstikke misselijk en ging op bed liggen, alles draaide en ik dacht echt ik val zo weg. M'n moeder kwam net boven en vroeg wat er was, ik ben naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen en m'n moeders vriend bracht me een glas met limonade. Misschien dat ik suiker tekort had dus even iets zoets. Ik lag dus op de bank en mn hele armen waren hardstikke koud, echt niet gezond en ik zag spierwit volgens mn moeder. Nouja ben op de bank gebleven en heb glas limonade gedronken en een broodje kaas genomen.. Na een poosje ging het weer wat beter maar heb nog wel koude handen. Ik vond het maar eng want vooral toen ik de trap afliep dacht ik dat ik neer zou storten. Aan te weinig eten kan het niet liggen want ik had half 11 vanochtend een boterham met hagels gehad en een beschuit met pasta + een glas jus d'orange. Weten jullie wat het kan zijn? Ik heb het niet vaker ofzoo.. Wel heb ik als ik 's ochtends opsta dat ik even licht gevoel in m'n hoofd heb maar dat hebben wel meer. Een vriendin van m'n moeder had dit laatst ook op een feestje ineens, en dat ging later weer gewoon beter dus m'n moeder denkt dat ik gewoon even raar werd en het verder niks betekend. Wat denken jullie? Alvast bedankt voor reactie.

Oliebollie

Berichten: 1842
Geregistreerd: 22-01-06

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:49

hmm , *bekend*
de laatste tijd ( 3 dagen ofzo) heb ik er ook weer heel veel last van.. precies hetzelfde.. ben alleen nooit flauw gevallen.. wel ingezakt op de grond.. maar ik had het toen ik richting een eetstornis aan het gaan was.. ( alleen avondeten en verder niks )
de dokter zei tegen mij dat het kwam door een te lage bloeddruk..

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:56

ik val wel vaker lauw, zodra ik flauw ga vallen voel ik bepaalde druk in mn hoofd. worden mn benen slap kan ik moeilijker adem halen en daarna krijg ik een soort klap in mn oren(hoor dan alles heel erg wazig en ver weg) en daarna een klap in mn ogen(zie wazig dringt neit tot mn door) en dan voel ik me soms nog door mn knieen zakken en dan ben ik ook goed weg. weet niet of het bij iedereen anders is maar zo is het bij mij. het kan best zijn dat je suikertekort had ofzo.

Gipsey
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:38

Wat je omschrijft zou goed door een te lage bleoddruk kunnen komen, zeker omdat je 's ochtends bij het opstaan ook licht in je hoofd bent. Zout wil nog wel eens helpen je bloeddruk op te krikken op zo'n moment. Maar als je het vaker hebt, zou ik het toch even bij de huisarts laten checken.

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:35

Ik zou net zeggen klinkt als een typisch geval van lage bloeddruk..
Mijn vader heeft hier ook erg last van door medicijn gebruik, de symptonen die jij beschrijft komen mij ook erg bekend voor.

meer zout is goed! Zout houdt water vast, zodat de hoeveelheid vloeistof in je aders toeneemt. Dat verhoogt de druk. Om dezelfde reden moet je veel drinken. Probeer binnen het half uur na iedere maaltijd ongeveer 2 glazen water te drinken. Als de extra inname van zout werkt, doet het dat al na enkele dagen. Alleen doet het dat niet bij iedereen. De bloeddruk is maar bij ongeveer 50 procent van de mensen gevoelig voor zoutgebruik, zowel in de ene als in de andere richting.

Als zout niet werkt, toch even langs de dokter gaan, deze heeft ook wel medicijnen om de bloeddruk weer om hoog te krijgen Lachen

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:06

Frouk schreef:
Ik zou net zeggen klinkt als een typisch geval van lage bloeddruk..
Mijn vader heeft hier ook erg last van door medicijn gebruik, de symptonen die jij beschrijft komen mij ook erg bekend voor.

meer zout is goed! Zout houdt water vast, zodat de hoeveelheid vloeistof in je aders toeneemt. Dat verhoogt de druk. Om dezelfde reden moet je veel drinken. Probeer binnen het half uur na iedere maaltijd ongeveer 2 glazen water te drinken. Als de extra inname van zout werkt, doet het dat al na enkele dagen. Alleen doet het dat niet bij iedereen. De bloeddruk is maar bij ongeveer 50 procent van de mensen gevoelig voor zoutgebruik, zowel in de ene als in de andere richting.

Als zout niet werkt, toch even langs de dokter gaan, deze heeft ook wel medicijnen om de bloeddruk weer om hoog te krijgen Lachen



aanrader : zoute drop altijd bij je hebben (bij mij ligt het in mijn bureau-la op het werk) en als je je al iets wazig gaat voelen direct drop eten en mininaal een glas water gaan drinken dit helpt bij mij vaak erg goed succes!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:37

Het eerste wat ik dacht was: lage bloeddruk. Idd zorgen dat je een zakje zoute dropjes bij je houdt!

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:54

Ja zoute dropjes of crackers als je niet van drop houdt, Tucjes ofzo. Ik heb met warm weer ook altijd last van lage bloeddruk en die tucjes werken meestal wel(ben niet zo een drop liefhebber Tong uitsteken )

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:57

kelpasan van Vogel werkt erg goed.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:20

Mm, even volgen dit topic. Paar dagen terug had ik net gegeten wil m'n bordje naar de keuken brengen sta bij de deur om nog even wat naar m'n vader te roepen en 2 tellen later lig ik midden in de plantenbak met een onwijs zere kont en een zeer hoofd (heel hard tegen de muur geknalt) en helemaal bezorgde ouders om me heen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik zag het absoluut niet aankomen en was ook in 1x weg. Ik heb wel heel vaak dat als ik opsta dat het helemaal zwart voor m'n ogen word en me even moet vastgrijpen aan iets om even rustig te blijven staan totdat het weg trekt. Maar was nog nooit echt flauwgevallen. Scheve mond

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:40

Gelukkig is het niets ernstigs. Lachen Ik heb hier zelf ook last van, vooral met warm weer. Met gym bijv. doe ik dan nooit mee (ik doe sowieso weinig mee Tong uitsteken), omdat ik zo van mn stokkie ga als ik iets moet doen.
Wat helpt is, om je benen in de lucht te doen of te gaan zitten (want om nou midden in het klaslokaal - bijvoorbeeld - je benen in de lucht te doen...)
En idd iets zouts bij je hebben, maar dat heb ik zelf eigenlijk niet. Anders zit ik de hele tijd te eten. Haha!

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:42

Oja, dat zoute gedoetje .. dat heb ik altijd als ik ga tennissen. Vooral als het een beetje warm is. Als ik geen zoute koekjes ofzo eet word ik helemaal dizzy enzo. Scheve mond

maarloesx

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:26

Bekend verhaal voor mij Bloos

Heb ik ook gehad.. meerdere keren flauwgevallen. Heb toen toch maar bloed laten prikken. En er kwam toen uit dat suiker tekort had (hypoglycemie) Nou eet ik dus elke keer als ik mij een beetje suf, duizelig ofzo voel van die dextro energy snoepjes! Helpt heel goed Knipoog En het is nog lekker ook haaha Tong uitsteken Druivensuiker helpt ook erg goed!

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:46

heel erg bekend,,
ik heb ut zelf ook wel eens gehad maar dan idd omdat ik in de ochtend opstond alles begon te draaien enzo

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:30

Ik heb dit een paar jaar terug ook gehad... Ben bij de huisarts geweest, en mijn bloeddruk was veel te laag......
Als je weer zo'n moment hebt, moet je gaan zitten en ff je hoofd naar beneden, tussen je knieen houden, tot het draaierige over is........

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:04

Ik heb het ook al meerdere keren gehad.
Die van de zoute dropjes, daar ga ik dan maar eens achteraan.
In de ochtend heb ik er eigenlijk nooit last van. Meestal als dit gebeurde bij mij was het middag. En soms in de avond dat ik zo licht ben in me hoofd.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:50

Ik heb ook al eenhele periode last hierva. Bij sporten vorige week namen ze daar mn bloeddruk op, bleek ontzettend laag, 107/47. Dat verklaarde mijn grauwe kleur, ijkoud hebben en in een soort twilight zone leven.
Ik ben meteen begonnen met smiddag een kopje bouillon te nemen en zout over mn eten. 2 dagen later ging mn bloeddruk al omhoog, 87/120. Houd het dus in de gaten, eet veel zou etd, maar kaat het wel nakijken bij je HA.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:38

ik heb al enige tijd, ongeveer 2 weken, ook steeds last van duizeligheid en flauw worden incl hoofdpijn. Ben vandaag voor t eerst in mn leven echt gestrekt gegaan en op de ehbo belandt. Na wat testjes, incl hartfilmpje was de conclusie dat het waarschijnlijk een of ander virus is, een soort aparte griep... Maandag maar weer naar de huisarts. Van de week had ik bij de huisarts nog iets te lage bloeddruk en vandaag was hij normaal.
K zit nu ziek thuis duizelig te zijn Huilen

T lijkt wel alsof door t rare weer allerlei vreemde virussen hun slag kunnen slaan !?
Zijn er nog meer bokkers die zo'n virus hebben of hebben gehad ?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:47

Ik heb dat ook regelmatig gehad en nu nog vaak. Te weinig suiker of tekort aan vitamine's, ijzer is vaak de oorzaak. Even bloed laten prikken als het aan blijft houden.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:56

Wilde ik ook net zeggen. Kan heel goed bloedarmoede zijn. Altijd even bloed laten prikken.

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:07

ik had het vanacht met uitgaan.. voelde me ineens niet goed, dus ik wou naar buiten lopen.. lag ik daar op de grond tussen al die mensen Haha! en ben tegen de bar aan gevallen, grote snee in mn wenkbrauw, dus meteen door naar t ziekenhuis voor te hechten Haha! haha. Bij mij is het waarschijnlijk van te lage bloeddruk.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:30

Dit heb ik ook zeer regelmatig en het is echt heel erg slecht voor je lichaam (hormoonschommelingen, heel moe, slap etc). Oplossing: minder gaan eten maar verveeld over de dag vaker! Dus echt om de 1,5 uur iets nemen! Appeltje, bakje yoghurt, boterhammetje met kaas etc. Het helpt echt! (en ik spreek uit ervaring)

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:08

Deo ik ook, dat eten de hele dag. Ik heb trouwens een lage bloeddruk en niks geen last. Waar mensne last van hebben met faluwvallen is een plostseling dalende bloeddruk. Maar daar is dan wel aanleiding toe, dus de oorzaak opsporen is belangrijk. En je bloeddruk kunstmatig wat hoger houden kan natuurlijk helpen. Ik eet om de 3 uur ongeveer en gebruik amper alcohol en suiker.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:25

Hmm dit heb ik ook heel vaak. Een paar jaar terug had ik het af en toe als ik bijvoorbeeld na lang tv kijken of computeren snel opstond, dat ik dan dizzy werd, zwarte vlekken en steken in mijn hoofd kreeg.
De laatste tijd word het alleen maar erger, en kan ik nauwelijks 2 minuten tv kijken zonder duizelig te worden.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Flauwval gevoel, koud worden, wegzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:26

topsylover schreef:
Hmm dit heb ik ook heel vaak. Een paar jaar terug had ik het af en toe als ik bijvoorbeeld na lang tv kijken of computeren snel opstond, dat ik dan dizzy werd, zwarte vlekken en steken in mijn hoofd kreeg.
De laatste tijd word het alleen maar erger, en kan ik nauwelijks 2 minuten tv kijken zonder duizelig te worden.


Dat heb ik ook. Scheve mond