jeuk en branderig gevoel vagina

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25492
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:05

Hoi,
ik heb sinds vanmorgen weer een brandering en warm gevoel bij vagine, bij ingang. Vaak heb ik dan ook iets meer afscheiding als normaal en jeukt het ook. Ik heb geen geslachtsverkeer gehad, niks geks gedaan eigenlijk. Schimmmelinfectie heb ik ook vaker gehad, en lijkt het ook op, alleen minder erg nog. Vaak gaat binnen 2 a 3 dagen weer weg, maar is wel vervelend. Als ik met douchen water ertegenaan doen is jeuk en branderinge even weg, maar komt erna weer terug, als ik aan krab of aankom word alleen maar ergerook als ik eigenwijs ben en toch geslachtsverkeer heb. Is geirriteerd zeg maar, maar weet niet waardoor, of wat dit anders kan zijn
Wie herkend dit en heeft tips, wil er niet mee naar huisarts, 1 keer gedaan bij schimmelinfectie,,,, nooit meer.
Hoop dat iemand het herkend

tandenfee
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-03-06

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:09

klinkt als schimmel lastig maar waar. Kan je ook krijgen door inlegkruisjes en maandverband! Ik zou even op mijn ondergoed letten, liefst wit katoen aan hihih hema broek maar dan krijg je het minst last. Bij te vee last toch de huisarts voor een bruistablet

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:31

Het klinkt idd als schimmel. Je kunt bij de apotheek zalf krijgen voor schimmelinfectie. Maar ik denk dat je huisarts je dat toen ook al wel gegeven heeft?

Het zou idd ook kunnen komen door maandverband of inlegkruisjes, maar als het een allergie zou zijn wat ook nog wel eens voor wil komen zou je daar al wel vaker last van hebben gehad..
Succes, gaat het niet over ga dan toch naar de huisarts want zo rond blijven lopen is natuurlijk ook niks Knipoog

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:37

Even naar de drogist en een flesje candira halen (aromed) Dat een aantal keer op je doos sprayen per dag en je bent er zo vanaf.

http://www.aromed.nl/ kijken bij intiem hygiene!

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:15

Klinkt inderdaad als een vaginale schimmelinfectie. Heb het helaas ook pas gehad en de creme van de dokter heeft goed geholpen. het heet Gyno Daktarin. De huisarts heeft bij mij toen niet gekeken. Heb nu wel weer irritatie maar dat is doordat mijn paardrijbroek dubbel heeft gezeten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25492
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 17:48

ik heb al eerder schimmel infecties gehad, maar kreeg er eitjes voor die ik moest inbrengen. Hierdoor heb ik 3 dagen nog erger last gehad staads, brande ontzettend en pas erna hielp het. Wil iets van verzachtende zalf of zo vragen aan huisarts dan. Maar die schimmelinfectie waarmee ik naar dokter ging duurde allemaal heel lang, vaker heb ik hetzelfde gevoel, wil ik het even aankijken en is het 2 dagen erna alweer over. wat is dat dan?

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:38

Lynn_Nikita schreef:
ik heb al eerder schimmel infecties gehad, maar kreeg er eitjes voor die ik moest inbrengen. Hierdoor heb ik 3 dagen nog erger last gehad staads, brande ontzettend en pas erna hielp het. Wil iets van verzachtende zalf of zo vragen aan huisarts dan. Maar die schimmelinfectie waarmee ik naar dokter ging duurde allemaal heel lang, vaker heb ik hetzelfde gevoel, wil ik het even aankijken en is het 2 dagen erna alweer over. wat is dat dan?


Ik heb het ook eens gehad en toen heb ik net zoals jij van die 'eitjes' voor gehad én nog een zalfje, ik kreeg dus 2 dingen.
Misschien kan je dat er nu ook bijvragen oid ? Ik weet alleen niet precies meer hoe die zalf heet Bloos
Bij mij was het erg snel zo goed als weg en verder ook geen ergere last van gehad met die eitjes en die zalf.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:48

Lynn_Nikita schreef:
ik heb al eerder schimmel infecties gehad, maar kreeg er eitjes voor die ik moest inbrengen. Hierdoor heb ik 3 dagen nog erger last gehad staads, brande ontzettend en pas erna hielp het. Wil iets van verzachtende zalf of zo vragen aan huisarts dan. Maar die schimmelinfectie waarmee ik naar dokter ging duurde allemaal heel lang, vaker heb ik hetzelfde gevoel, wil ik het even aankijken en is het 2 dagen erna alweer over. wat is dat dan?


Je kan ook kiezen voor een pil. Het heeft een hele aparte naam en ik weet zo uit mijn hoofd niet, maar dan moet je gewoon even langs de dokter gaan en als hij zegt dat je zo'n eitje moet, moet je vragen om een pil. Deze werkt binnen 2 dagen al en je hebt nergens last van verder. Je moet hem alleen wel via de huisarts halen, anders kan je er niet aankomen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:51

spel je zeep/shampoo wel goed weg? kan het ook aan liggen!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:23

Ik heb ook wel eens een schimmelinfectie gehad en toen kreeg ik een tube creme die ik in een soort inschuifbuisje moest doen, die dan inbrengen en het buisje in elkaar schuiven zodat de creme ingebracht werd. Nog een beetje aan de opening insmeren en klaar. Werkte super.

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:18

Lynn_Nikita schreef:
Hoi,
ik heb sinds vanmorgen weer een brandering en warm gevoel bij vagine, bij ingang. Vaak heb ik dan ook iets meer afscheiding als normaal en jeukt het ook. Ik heb geen geslachtsverkeer gehad, niks geks gedaan eigenlijk. Schimmmelinfectie heb ik ook vaker gehad, en lijkt het ook op, alleen minder erg nog. Vaak gaat binnen 2 a 3 dagen weer weg, maar is wel vervelend. Als ik met douchen water ertegenaan doen is jeuk en branderinge even weg, maar komt erna weer terug, als ik aan krab of aankom word alleen maar ergerook als ik eigenwijs ben en toch geslachtsverkeer heb. Is geirriteerd zeg maar, maar weet niet waardoor, of wat dit anders kan zijn
Wie herkend dit en heeft tips, wil er niet mee naar huisarts, 1 keer gedaan bij schimmelinfectie,,,, nooit meer.
Hoop dat iemand het herkend



Ik denk idd ook aan een schimmelinfectie,maar zoals ik begrijp uit je tekst heb je wel eens geslachtverkeer en wordt het dan erger ? Want dan denk ik dat ook je vriend/patrner behandeld moet worden want anders blijf je elkaar steeds besmetten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25492
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 21:16

nee, nu niet, maar heb het wel eens gedaan toen ik dezelfde klachten had.
daarom weet ik nud at ik niet meer moet doen. ik heb nu 2 dagen last van gehad en is weer weg nu. ik was altidj met speciale lactacyt zeep, en spoel goed weg dus dat kan het niet zijn.
Ik ga al sik volgende keer last van hem vragen om een zalf. Is ook soorrt geirriteerd gevoel, dus zal eens opletten als het bv na veel rijden meer word. bedankt voor reacties

rOmii

Berichten: 1004
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heerhugowaard Noord

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:21

ik heb dit ook zo ongeveer..! maar bij mij komt het alleen 1 week (ong) voor dat ik ongesteld moet worden dan is het over en en blijft het weg tot dat ik bijna weer ongesteld moet worden.
Heb ook geen idee wat het is.

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:22

Als je dus weleens geslachtsverkeer hebt dan moet je vriend dus ook behandeld worden want anders blijft het zowiezo steeds terug komen.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:24

Toevallig heeft een vriendin van mij dit afgelopen week gehad! Zij is direct naar huisarts gegaan ---> schimmelinfectie --->pillen gekregen ---> binnen 2 dagen was het weg!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:25

toch naar de HA gaan ..schimmels hebben de neiging erg hardnekkig te zijn.. jammer dat het even vervelender wordt maar ik denk dat je met smeerseltjes en dingen allen tijdelijk er af komt en niet definitief

jojo23

Berichten: 1606
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Drachten-friesland

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:59

ik heb dezeldfe klachten gehad als dat van jou,alleen had ik blaas ontsteking gehad,vrij hard nekkingen daar door heb ik er toen een schimmelinfectie erna gekregen,nou als je zo enorme jeuk hebt wil je wel naar de huisarts,ben ook niet zo'n held op sokken maar toen wel,1 pil en het is over....je kan ook altijd telefonisch info vraen bij de huisarts

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:12

Komt veel voor, waarom vond je het zo erg bij de HA? Die ziet dat wsch wel dagelijks. Ik ben er weleens gekomen met zoveel afscheiding dat het wel een schuimbad leek... Misselijk
Ik heb ook weleens een schimmelinfectie gehad zonder dat ik afscheiding had. Zegt dus ook niet alles.

Ik ben er erg gevoelig voor en heb het op een gegeven moment wel 2 jaar bijna voortdurend gehad. Van mijn oude HA kreeg ik 3 van die vaginale bommen maar dat hielp maar eventjes...

Gelukkig heb ik een nieuwe HA gekregen (een vrouw, zou die het wat beter begrijpen?) en die pakt het wat anders aan. Ik kreeg een hele doos medicijnen: een oraal tablet (wil de naam desnoods nog wel even opzoeken), een creme voor uitwendig gebruik voor de eerste 5 dagen (met cortisonen om de ergste kloofjes even te laten genezen) een creme voor de volgende weken, een creme met applicators voor inwendig gebruik (ook een paar weken!), en toen ging het eindelijk weg.
Het komt nog weleens terug en ik slik daarom preventief elke maand 1 tablet (dan is het in de darm iig weer een poosje dood). Dat helpt goed.

Bij een beginnende infectie kan je ook zelf dokteren:
koop Canesten Skin (niet Canesten Foot!) bij de drogist. Dit is mij door de HA aanbevolen. Daarnaast kan je Lactacyd vaginaaldouche gebruiken, vooral na het vrijen om het zure milieu weer te herstellen. Dat verzacht ook meteen, en is beter dan gewoon water!

Je partner moet het ook gebruiken, en jullie moeten het lang doorgebruiken anders is het zo weer terug. Al die tijd condooms gebruiken, en na die tijd meteen smeren!

Als het te erg wordt, moet je echt naar de HA. overigens als je het al eens eerder gehad hebt, is de kans groot dat je zo weer een receptje krijgt voor vaginaaltabletten ofzo.

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:07

Citaat:
Van mijn oude HA kreeg ik 3 van die vaginale bommen


Dit is echt de meest originele naam die ik tot nu toe gehoord heb Haha!

Het klinkt inderdaad als een schimmelinfectie (uitwendig). Ik zou toch naar de huisarts gaan, die mensen zien op een dag tig "dozen" en vinden dat echt niet raar! Schimmels kunnen zeer hardnekkig zijn (spreek helaas uit ervaring). Voor de buitenkant kunnen ze inderdaad miconazol geven, dit kun je trouwens ook zonder recept krijgen, maar het lijkt me niet verstandig om in het wilde weg te gaan smeren als je niet precies weet wat het is. De verdere schimmel en anti irritatie blabla: katoenen ondergoed, vaak verwisselen, handdoeken dagelijks in de was (doet bijna iedereen al lijkt me), geen strakke broeken aantrekken, geen panty's, niet wassen met zeep o.i.d.
En wat hiervoor ook al gezegd wordt, vriend ook behandelen, kan best herbesmetting zijn.
Spoelen met lactacyd kan ooit meer kwaad dan goed doen, tenminste als je het te vaak doet.... je brengt dan immers ook weer alles in onbalans.

Anoniem

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:34

beantsje schreef:
Komt Daarnaast kan je Lactacyd vaginaaldouche gebruiken, vooral na het vrijen om het zure milieu weer te herstellen. Dat verzacht ook meteen, en is beter dan gewoon water!


Dit mag niet meer verkocht worden, omdat het afgekeurd is door gynacologen ze zijn ervan terug gekomen.
Ga naar de HA en haal een tabletje Difflucan.
Haal vervolgens bij de drogist, Bioclin, aktiegel. Helpt echt bij alle vaginale ongemakken, als jeuk, branderigheid,
en afscheiding.
Kan een volgende schimmelinfectie voorkomen en kan bacteriele vaginose genezen.

Het is het beste middel wat ik ooit heb gekregen, werkt onmiddelijk en verzachtend, en is volledige biologisch.

Ik heb jaren een candida infectie gehad, maakte het met de inwendige spoelingen achteraf gezien alleen maar erger,
heb dieten gehad en ben bij een homeopaath geweest, niets hielp.
Tot ik de laatste tip kreeg, en daar zweer ik nu bij Ja
Echt een beter advies kan ik je niet geven.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:37

Schimmel! Ik herken het meteen, heb het al 2 keer gehad (heb er aanleg voor kennelijk) Bloos Zalfje halen voor 3 dagen en het is weg!

Eerste keer is misschien wel naar dat je met de benen wijd moet gaan zitten bij de dokter, maarja de keren daarna dat je het zou krijgen hoeft dat niet meer en krijg je het zo voorgeschreven.

Ik dacht trouwens dat het niet op mannen zou kunnen slaan, niet dus, mijn vriend was ook de l*l haha

Anoniem

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:41

Als je de dokter belt en je verhaal doet hoef je waarschijnlijk niet eens langs te komen omdat je al een keer een infectie hebt gehad.
Als je toch langs moet komen kun je altijd nog zeggen dat je ongesteld bent en dat dat alles extra lastig maakt. Dan krijg je zeker een tablet Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:42

Dat is inderdaad wel slim Jippie! Zeker als je iemand bent die als de dood is voor de dokter! Ikzelf vond het wel moeilijk om mijn string nog uit te doen. Komop zei de dokter, ik doe niet anders (leuke reactie! haha)

Anoniem

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:46


Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: jeuk en branderig gevoel vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:47

Ik heb het ook eens gehad en had van de dokter Canesten gekregen. (leek op die dextro snoepjes die je erin moest doen Haha!) en had ook canesten zalf.