migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:40

Naar jaren wachten is het eindelijk zover. Ik mag naar de neuroloog.

Na tijden als proefkonijn te hebben gediend met de raarste medicijnen, waar menig mens zijn wenkbrauwen bij ophaalt. Mag ik eindelijk naar de neuroloog.want mijn huisarts weet zich geen raad meer.

Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren hoofdpijn/migraine patiënt. En de laatste jaren word het maar erger en erger en het beïnvloed mijn hele leven. Ik heb soms wel 3/4 keer in de week migraine.
In principe geen ramp, als je de hele dag op bed kan liggen. Maar als er geld in het laatje moet komen is het een ander verhaal.

Goed nou zou ik graag van lotgenoten willen weten of zij bij de neuroloog zijn geweest.
Wat wordt daar gedaan?? Hebben jullie iemand mee gehad om je "hand" vast te houden.
Mijn moeder wil absoluut niet dat ik alleen ga. Het maakt mij niet zoveel uit. Mijn moeder vindt een bezoek aan de neuroloog heftig, en denkt dat er iemand nodig is voor de ondersteuning.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:55

Je moet gewoon op gesprek daar, niets engs aan.
Ook zullen er neurologische tests gedaan worden zoals: over echte lijn lopen, met een lampje in je ogen schijnen, op een been staan enz.
Echt helemaal niet eng hoor!En als het goed is ben je er zo weer weg!
Ik ben er al heel vaak geweest, ze dachten eerst dat ik migraine had maar was toch iets anders.

edit* en het is denk ik wel fijn als er iemand mee gaat, maar dat vind ik zowiezo als je naar het ziekenhuis moet voor welke reden dan ook.

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:03

heb je ze bij jou ook een test gedaan waar ze de hersenactivitei meten? daar had mijn moeder het over.

mijn moeder haalt zich de raarste dingen in haar hoofd, daarom wil ik mijn zus ook mee hebben en niet mijn moeder. weet ik nou al, mijn moeder doet het word en ik zit er voor jan l*l bij.

over een rechte lijn lopen kan ik niet, is dit erg?

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:34

Mag ik vragen wat voor klachten je nog meer hebt? Misselijk, duizelig, overgeven?

Ik denk dat je je een hersenfilmpje bedoeld?Dat heb ik ook gehad, dan moet je gaan liggen en krabben ze op een paar plekken op je hoofd de hoornlaag weg, en daar komen plakkertjes.Je moet gewoon een paar minuten liggen en dan is het klaar.

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:47

overgeven, misselijk, duizelig, trillen, sterretjes,streepjes. kan geel licht/geluid en voornamelijk geuren verdragen. halve beelden zien. idee dat in mijn hoofd allemaal kabouters zijn die met beitels en grondboren een weg naar buiten proberen te vinden enz enz enz.

gaan ze ook haar weg scheren?niet dat het mij uitmaakt, al scheren ze mijn kop kaal, als de migraine daarvan weg gaat vind ik alles best.

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:49

Heb je ooit de ziekte van pfeiffer gehad?En heb je ooit een MRI of CT scan gehad?

Nee ze scheren geen haar weg Lachen krabben alleen de bovenste laag van je huid weg zodat ze het beter kunnen zien, doet geen pijn ofzo!

Ow en wanneer moet je naar de neuroloog?

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:53

nee voor zover ik weet niet. ook geen scans gehad.

woensdag moet ik naar de neuroloog in umsg

vind het nog wel snel gegaan ook. ben ben op 07-08 voor de 100e keer bij huisarts geweest, die heeft toen een verwijsbrief geschreven, kreeg vandaag oproep in de bus dat ik woensdag heen mag.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:00

Bij het eerste onderzoek bij de neuroloog, doen ze geen spannende dingen hoor. Ik ben de eerste keer ook alleen geweest en toen zei ze dat ik de volgende keer wel iemand mee moest nemen, want uit de onderzoeken waarvoor ze me had ingepland zou natuurlijk iets uitkomen.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de neuroloog je "helemaal wil zien" in je ondergoed dus. Sommige mensen weten dat niet, men denkt ik heb iets aan mijn hoofd, niet lichaam Haha!

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:05

Hihi ja dat moest ik ook, schrok ik wel van Haha!

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:07

Ja ik ook, was blij dat ik geen versleten ondergoed aanhad Bloos De volgende keer een hempje aangetrokken over mijn BH, dat voelt toch wat minder bloot Haha!
paardje2005 schreef:
heb je ze bij jou ook een test gedaan waar ze de hersenactivitei meten? daar had mijn moeder het over.

mijn moeder haalt zich de raarste dingen in haar hoofd, daarom wil ik mijn zus ook mee hebben en niet mijn moeder. weet ik nou al, mijn moeder doet het word en ik zit er voor jan l*l bij.

over een rechte lijn lopen kan ik niet, is dit erg?

De neuroloog heeft die onderzoeken bij mij laten doen nadat ik eerst bij de neuroloog ben geweest. De eerste keer dat je bij de neuroloog komt, krijg je dit in ieder geval nog niet.
Hij/zij gaat je o.a. je reflexen bekijken met een hamertje tikken op je knie etc. Op een been hinkelen, etc, etc, etc. allemaal pijnloos. Het is niet erg wanneer je iets niet kan, maar uit het totaal beeld kunnen hun afleiden of er iets niet helemaal in orde is en dan zullen ze je inplannen voor meer tests.
Ik hoop voor je dat ze niets vinden Knipoog

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:08

Ik heb dat ookg ehad, maar ik vond t helemaal niet eng ofzo

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:11

nd423 schreef:
Ja ik ook, was blij dat ik geen versleten ondergoed aanhad Bloos De volgende keer een hempje aangetrokken over mijn BH, dat voelt toch wat minder bloot Haha!
paardje2005 schreef:
heb je ze bij jou ook een test gedaan waar ze de hersenactivitei meten? daar had mijn moeder het over.

mijn moeder haalt zich de raarste dingen in haar hoofd, daarom wil ik mijn zus ook mee hebben en niet mijn moeder. weet ik nou al, mijn moeder doet het word en ik zit er voor jan l*l bij.

over een rechte lijn lopen kan ik niet, is dit erg?

De neuroloog heeft die onderzoeken bij mij laten doen nadat ik eerst bij de neuroloog ben geweest. De eerste keer dat je bij de neuroloog komt, krijg je dit in ieder geval nog niet.
Hij/zij gaat je o.a. je reflexen bekijken met een hamertje tikken op je knie etc. Op een been hinkelen, etc, etc, etc. allemaal pijnloos. Het is niet erg wanneer je iets niet kan, maar uit het totaal beeld kunnen hun afleiden of er iets niet helemaal in orde is en dan zullen ze je inplannen voor meer tests.
Ik hoop voor je dat ze niets vinden Knipoog



Bij mij is dit meteen gedaan.Ook de 1e keer een hersenfilmpje, MRI scan en CT scan.Dus is per persoon verschillend.

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:47

ik heb een probleem in mijn hoofd, en daarvoor moet ik naakt. vreemd. dan weet ik dat. ga ik in mijn mooie snoopy boxer met bh en hemdje daar boven. ik ga naar een universitair ziekenhuis, dus zullen wel studenten mee komen kijken.Lachen
ben nog nooit eerder voor zoiets in het ziekenhuis geweest. 3 jaar terug voor mijn blindedarm, toen zijn er verder dan bloed/urine proef geen onderzoeken gedaan, hebben ze mij gewoon opengesneden om te kijken wat er aan de hand was.

hartstikke bedankt voor jullie reacties. heb er veel aan. toch wil mijn moeder nog steeds niet dat ik alleen ga, maar denk na jullie verhalen dat het nog niet nodig is om iemand mee te nemen.

ik hoop juist wel dat er wat uit de onderzoeken komt. iets waar wat aan gedaan kan worden, anders loop ik de rest van mijn leven met die kl*te migraine. en die migraine ken ik nou wel.....

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:53

Ik ben daar ook heen geweest.
En het stelt inderdaad niet zo veel voor.
Als eerst heb je natuurlijk altijd zo'n gesprekje.
Daarna hebben ze een hersenscan bij me gemaakt, maar daar is gelukkig niets uitgekomen.
Maar met die hoofdpijn zit ik nog steeds Tong uitsteken
Ik zou gewoon je moeder meenemen.
Ongeacht hoe oud je bent, het is gewoon fijn als je een bekende bij je hebt, vooral als je zo'n scan moet ondergaan Scheve mond

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:29

Ik ben op het hoofdpijn spreekuur geweest in het CMH in Utrecht. Daar heb ik verschillende medicijnen meegekregen. Geen van allen hielpen. Ze kunnen me daar niet helpen. Nu heb ik sinds een paar weken een infraroodsauna. En verrek, die helpt ook tegen de migraine. Gisteren voelde ik een aanval opkomen en ben in de sauna gegaan. Daarna was het weg. Vanmorgen had ik een beetje hoofpijn en heb ik 2 ibuprofen genomen (normaal heb ik er ongeveer 10 nodig in 24 uur) en de hoofpijn ging ook weg. Ben benieuwd of het zo goed blijft gaan. Ik krijg elke 2 weken een migraineaanval.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:31

Ik ben ook Migrainepatient,.ga binnekort weer s met de dokter praten want het word ook erger.... Maar ik ben jaaaren geleden al bij de neuroloog binnestebuiten gekeerd, ook ivm andere klachten. Kreeg ook dat hersenfilmpje (toen moest dat nog zittend op een krukje) en een test met lichtflitsen die steeds sneller gaan en waar je in moet kijken, en dan drukken ze ook op je ogen (dat is wat minder...). Maar het is absoluut niet eng, dus je moeder zit je maar op te stoken. Ach gut

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 13:15

lichtflitsen en op ogen drukken?hum hoop toch wel dat die onderzoeken beter zijn geworden.lichtflitsen bv in dicotheek kan ik helemaal niet tegen, word ikhelemaal duizelig.

ik neem mijn zus wel even mee, mijn moeder vind het allemaal net iets te interresant, dus daar heb ik dan ook niet echt steun aan.

en mijn zus was er 3 jaar geleden ook bij, omdat mijn moeder op vakantie was.en daar heb ik veel aan gehad.

tweety11
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-06-06

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:12

Stop is met de pil,misschien gaat er een werled voor je open,voor mij wel iniedergeval! ook 3 x per week zware migraine,alle pillen geslikt die er zijn,onderzoeken,scans etc etc,niets hielp.
De pil slik ik echt NOOIT maar dan ook NOOIT meer,overduidelijk was dat mijn migrane daar door kwam.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:55

Citaat:
Bij mij is dit meteen gedaan.Ook de 1e keer een hersenfilmpje, MRI scan en CT scan.Dus is per persoon verschillend.

De eerste keer dat ik (alleen) bij de neuroloog kwam zei die tegen mij dat ik de volgende keer iemand mee moest nemen, aangezien er toch iets uit de onderzoeken zou komen. Dat is al geen fijn gevoel.
Ik wilde achteraf dat ik wel iemand had meegenomen voor ondersteuning.
Je kunt ze ook in de wachtkamer laten wachten, mij werd na het onderzoek door de neuroloog gevraagd of ik ook iemand had meegenomen. Dan kun je diegene erbij (laten) roepen.

Een bezoek aan de neuroloog is op zich niet heftig wanneer ze uit kunnen sluiten dat het een neurologische oorzaak heeft, maar wanneer ze iets vinden kan het wel degelijk heftig worden. Het zijn tenslotte wel je hersens waar dan iets niet mee in orde is Knipoog Je moeder heeft dus vind ik wel een beetje gelijk Bloos

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:59

Ik ben ook migrainepatient en loop nu twee jaar bij de neuroloog. Ik heb niet van al die wilde onderzoeken gehad, alleen een MRI-scan voor de zekerheid. Daarna ben ik gaan testen met de zogenaamde Beta-blokkers, dus dagelijks medicijnen slikken tegen Migraine. Het gaat een stuk beter, ik heb ipv 3x per week nog maar 3x per maand een aanval en de meesten kan ik aardig stoppen met medicijnen. Het is echt een wereld van verschil! Succes!

Carla_

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Schiedam

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:08

hallo.
ik heb al heel mijn leven migraine.
ik ben al vanaf me 12ste bij een neuroloog.
bij mij werden er eerst tetsten gedaan zO als inderdaad rechte lijnen lopen enzo.
ik moes daarna nog terug komen voor een eeg.
na daarna te hebben gekeken enzo hebben ze mij dus vertelt dat ik al mijn leven migraine heb.
ik heb het als ik naar school ga altijd elke dinsdag en donderdag. omdat ik niet tegen stress kan.
het is niet ernistig om te hebben ofzo zoals je al zei.
maar wel vervelend en pijnlijk!

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:55

hoi,
migraine heb ik al mijn hele leven. en ben aan de pil gegaan omdat ik voor die tijd tijdens mijn ongesteld had bijna een week migraine had.en was 1 keer in de 3 week ongesteld.....

ik ben al bij mijn 3 betablokker die nog steeds niets helpt. ook heb ik nu immigran neusspray, omdat ik asperines uitkots. maxaltheb ik ook gehad en hielp niks.

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:48

paardje2005 schreef:
hoi,
migraine heb ik al mijn hele leven. en ben aan de pil gegaan omdat ik voor die tijd tijdens mijn ongesteld had bijna een week migraine had.en was 1 keer in de 3 week ongesteld.....

ik ben al bij mijn 3 betablokker die nog steeds niets helpt. ook heb ik nu immigran neusspray, omdat ik asperines uitkots. maxaltheb ik ook gehad en hielp niks.


Jeemig, dat is erg. Wat slik je? Ik krijg Selokeen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:46

paardje2005 schreef:
Naar jaren wachten is het eindelijk zover. Ik mag naar de neuroloog.

Na tijden als proefkonijn te hebben gediend met de raarste medicijnen, waar menig mens zijn wenkbrauwen bij ophaalt. Mag ik eindelijk naar de neuroloog.want mijn huisarts weet zich geen raad meer.

Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren hoofdpijn/migraine patiënt. En de laatste jaren word het maar erger en erger en het beïnvloed mijn hele leven. Ik heb soms wel 3/4 keer in de week migraine.
In principe geen ramp, als je de hele dag op bed kan liggen. Maar als er geld in het laatje moet komen is het een ander verhaal.

Goed nou zou ik graag van lotgenoten willen weten of zij bij de neuroloog zijn geweest.
Wat wordt daar gedaan?? Hebben jullie iemand mee gehad om je "hand" vast te houden.
Mijn moeder wil absoluut niet dat ik alleen ga. Het maakt mij niet zoveel uit. Mijn moeder vindt een bezoek aan de neuroloog heftig, en denkt dat er iemand nodig is voor de ondersteuning.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.


Hallo lotgenoot,

Ik loop sinds april ongeveer bij de neuroloog (na jaren tobben)
wat je kan verwachten (nav mijn ervaring)
Hij zal wat testjes doen, o.a. reflexen. Met een wattenstaafje langs je voetzolen, met een sate prikkertje langs je voetzolen.
Dan wat tja, bewegings dingetjes noem ik het maar.
Of je met je handen je tenen aan kan raken (ondertussen bekijkt en bevoelt hij dan je ruggegraat), ik moest een stukje lopen, om te zien of ik recht ben, en hij heeft mijn nek onderzocht (omdat het bij mij vaak erg uitstraalt naar mijn nek)
Ik heb een CT scan gehad (in een circel, niet in een buis) om eventuele enge dingen uit te sluiten, maar hierbij zei hij gelijk: Ik verwacht niet dat we wat vinden, maar "just to be sure"
Hij heeft me toen "propranolol" voor geschreven. Dat deed bij mij niks, dus nu zit ik aan andere medicijnen met een moeilijke naam. Is epileptica (voor epileptie patienten dus)
Doet nog steeds niet veel naar mijn idee, maar hij wil dit vol blijven houden.
Ondertussen heeft hij me ook doorverwezen naar een psygoloog (moet ik volgende week voor de intake heen) en naar een Cesar therapeut (bewegings therapeut) omdat hij denkt dat ik naast migraine ook spierspannings hoofdpijn heb (o.a. veroorzaakt door een mogelijke verkeerde houding)

Ik heb zelf een hele fijne neuroloog, die je mee laat denken, die goed vraagt wat je zelf vind.

Succes

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:47

o jipee, met een wattenstaafje langs mijn voeten. ben ook helemaal niet kittelig onder mijn voeten. nee hoor. Vingers aflikken

maar goed, heb een flinker verkoudheid te pakken en voel me alles behalve fris en fruitig. dus mijn zus gaat ne helemaal mee. niet voor de figuurlijke ondersteuning maar de letterlijke ondersteuning.

ik zal morgen even laten weten hoe het gegaan is!

bedankt voor jullie reacties!