migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariek1983

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Dieren

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:28

Mijn schoonmoeder is ook zware migraine patiente en die gaat steeds naar een accupunctuur meneer. En het helpt haar wel!

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 23:42

Nou, mijn bezoekje neuroloog zit erop.

Het was een jonge vrouw(in opleiding), erg aardig. Vroeg heeeel veel, echt van die dingen waar je totaal niet bij stil staat.

Hoefde niet volledig uit de kleren, alleen sokken uit en vest(had ik voor niets mijn heerlijk ophoogkruipende boxer met snoopy erop aangetrokken). Ze heeft wat onderzoeken gedaan en wat testje. Inderdaad over 1 lijn lopen, natuurlijk val ik bij de eerste stap bijna ondersteboven.

Ik moet nu 2 maanden depatine? (Dat chinees van die doktor kan ik niet lezen) proberen, dan op 9-11 terug komen om te kijken of het helpt.

ze vond het vreemd dat propranolol niet werkte en ik daarom atenolol had gekregen, ze zei dat die bijna nooit gebruikt wordt voor migraine (wat is het toch fijn om zo'n slimme huisarts te hebben Tong uitsteken ).

Goed dat was even de update. Heb inmiddels barstende koppijn, dus ga zo lekker op bed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:36

ach, zo vreemd is dat niet, propranolol doet bij mij ook niks

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:09

dat is echt raar. propranolol is het eerste medicijn dat ze proberen dan komt de depakine en dan komen er nog 2 of 3 medicijnen daar had de neuroloog erover. helpen die ook allemaal niet, dan moet het hoofd eraf Lachen

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:23

Nou ik heb het nooit gehad en ik heb van al dat nog nooit gehad. Ik heb Selokeen gekregen daar zit metropolol in. De werking is als volgt:

Migraine
Bij migraineaanvallen heeft u last van bonzende hoofdpijn, meestal aan één kant van het hoofd. Ook zijn mensen met migraine vaak misselijk en overgevoelig voor licht en geluid. Een migraineaanval duurt meestal tussen de vier en zestien uur. Als u meer dan twee aanvallen per maand heeft, kunt u medicijnen proberen die de aanvallen voorkomen. Metoprolol is één van deze middelen. De precieze werking is niet bekend. Wel weten we dat metoprolol de overdracht van prikkels remt die voor een migraineaanval kunnen zorgen. Ook zorgt metoprolol voor minder aanmaak van stoffen die ontstekingsverschijnselen en pijn geven. Bij meer dan de helft van de gebruikers nemen de aanvallen af.

Bij mij werkt het erg goed, ik heb in plaats van 3 a 4x per week nog maar 3 a 4x per maand een aanval.

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:50

Metoprolol(selokeen) had ze het inderdaad ook over voor migraine en nog een ...olol maar die weet ik niet meer.

maar ze zei dat atenolol niet gebruikt werd voor migraine.
en wat mij ook opviel toen ik die atenolol kreeg, dat in de bijsluiter niet werd gesproken dat dit medicijn gebruikt kan worden voor migraine, terwijl dat in de handleiding van propranolol wel staat.

die medicijnen die ik nu heb gekregen is depakine ook een epileptica.

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:28

Je hebt een pb.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: migraine patiente-->bezoek nuroloog.wat te verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:18

heb het even voor je opgezocht, ik heb nu Natriumvalproaat Gf retard 500mg (2 per dag) (is ook een dekapine)