Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:12

Ik weet niet echt waar ik dit moet plaatsen, maar dit leek me de beste plek. Anders moet het maar verplaatst worden Knipoog

Ik weet sinds gister zeker dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Ik kan dus echt niets doen (10 minuten fietsen is al te veel) en ik zit dus nu thuis ipv op school. Maar mijn probleem is: ik heb een eigen paard. Die staat op een stal 10km van mijn huis. Normaal ging ik daar elke dag op de fiets naar toe, soms werd ik gebracht of opgehaald met de auto. Maar ik kan nu dus niet fietsen, en wij hebben op vakantie een autoongeluk gehad. Onze auto is pas over 2 weken gerepareerd. Ik kan dus nu ook niet gebracht of gehaald worden. Soms kan ik met iemand mee rijden, maar dat is ongeveer 2x per week.
Als ik dan toch bij mijn paard ben, kan ik alsnog niet (lang) rijden. Gelukkig heb ik wel iemand die zowiezo al 2x per week mijn paard reed, en zij gaat nou proberen 3x per week te rijden.
Maar eigenlijk wil ik gewoon zelf rijden! Ben die ziekte nu al zat Boos! Heb in ruim 5 weken maar 2x paardgereden Scheve mond (3 weken vakantie, toen een week ziek, en toen werd ik ziek van de pfeiffer, en nu kan ik niets doen)

Heeft iemand ook Pfeiffer (gehad), en ook een eigen paard? En hoe is dat opgelost dan?

AlleJan

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Joure, FR

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:22

Zorg dat iemand anders op je paard rijdt en neem zelf rust; hierdoor ben je eerder van pfeiffer af, met als gevolg dat je zelf weer extra vaak kan rijden Vork

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:23

Ik heb nog nooit Pfeiffer gehad, maar ik denk dat iemand zoeken die voor je paard kan zoeken wel het handigste is. Als voor jou 10 min. fietsen al veel is dan is een paar uur druk bezig zijn met het paard al helemaal niets.

Sterkte dermee. Lachen

MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:41

Ja ik weet dat dat het slimste is... maar hier thuis word ik gek!
Gelukkig word ik straks opgehaald en kan ik even naar m'n paard Haha! Als het weer een beetje mee zit ga ik proberen heel even te rijden, maar ik denk dat t niet gaat... Verdrietig

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:54

Ik heb ook pfeiffer gehad en het beste kun je echt rust nemen, dan ben je er het snelst vanaf.
Ik had dan wel geen eigen paard, maar heb toen wel mijn verzorgpony waar ik elke dag mee bezig was moeten opgeven. Ook ben ik erdoor blijven zitten op school.

CLoS
Berichten: 302
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Middel of nO WhErE

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:58

heey ik heb ook de ziekte van pfeiffer gehad,en heb ook een eigen paard. ben daar nog elke dag heen gegaan alleen ipv dat ik der normaal 3 uur zat maar een uurtje ofzo ,poetsen longeren eten geven en naar huis.
sterkte met je ziekte Bloos
en niet teveel zoenen op vakantie he Knipoog Haha! * grapje*

_Laura
Berichten: 4368
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:02

Je kan mensen zoeken die tijdelijk voor je paard kunnen zorgen, en als ze vlakbij je wonen, kun je misschien met ze meerijden, en gewoon kijken als ze met je pony bezig zijn.(en af en toe een rondje rijden).

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:57

ik heb het ook gehad en had in die tijd een eigen paard. Heb haar toen als ik echt niet kon door ie,anmd anders laten rijden. En 1 ding, ziek het alsjeblieft goed uit, ik heb dat niet gedaan, en ik heb dr nu nog last van (1,5 jaar verder) Ben 1 week thuis geweest en daarna nog een x 4 dagen omdat me ogen zo opget waren dat ik ze niet open kon krijgen. Nu zullen een heleboel mensen denken, hoe kun je nou werken met pfeiffer, maar de omstandigheden lieten niet anders toe, maar daar heb ik nu echt spijt van, sinds dien heb ik inspannings astma en dat heeft mede daarmee te maken, dus AJB neem je rust!!!! Sterkte.

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:06

Zoals gezegd...neem je rust

Tuurlijk is het vervelend dat je dingen niet kan...maar je krijgt het op je bord als je Pfeiffer niet goed uitziekt.
HOe meer rust je je lichaam geeft...hoe harder het kan vechten tegen de Pfeiffer...hoe eerder je weer op de been bent.
Tuurlijk kan je wel eventjes naar je paardje, ik kan heel goed begrijpen dat je even wil kijken of alles goed gaat, maar meer dan een aai, een knuffel en wat lekkers geven zou ik even niet doen.
Elke aanslag die jij nu op je lichaam doet komt 10 x zo hard aan.

Ik weet niet of je paard gewoon op vol-pension staat en hoe hard hij normaal al getraind wordt.
Als hij niet echt ontzettend veel getraind is en op vol-pension staat dan zou ik kijken of je iemand kan vinden die hem lekker in beweging houd en hem poetst en naar jou terugkoppeld hoe het met hem staat.

En...hoe drukker jij je maakt...hoe meer stress je lichaam ondervindt, hoe langer het duurt voordat je beter bent!

Dus...ga lekker even kijken vanmiddag...klim er niet op...kijk of het allemaal goed gaat en ga dan lekker thuis uitzieken.

Heb je misschien een stalgenootje die het wel leuk vindt om jou paard tijdelijk te verzorgen op een laag pitje?

MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:25

Bedankt voor alle reacties..
Ik ga echt heel veel rust nemen, t begint steeds meer tot me door te dringen dat het wel serieus is.. en dat het echt gevolgen heeft als ik niet genoeg rust neem.
Net ben ik toch heel eigenwijs geweest, ik ben toch even op mn paardje geklommen... maar na 1 rondje was ik al super moe, heb toen nog 2 rondjes gereden en toen ben k er weer af gegaan.. het ging gewoon niet.

@ Kitty84: Mn paard staat inderdaad op vol-pension. Als het weer het toe laat komt ze 6 dagen per week op de wei. Net bood iemand al aan om mijn paard 2x per week te rijden, dus ik heb nu voor ongeveer 5x per week iemand geregeld. Zelf probeer ik ook gewoon 3x per week te komen ongeveer.. dan heeft mn paard in ieder geval genoeg aandacht!

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:18

ik heb het nu ook Boos! welliswaar een lichte vorm omdat het de 2de keer is dat ik het heb Boos! maar goed ik ga nog gewoon elke dag naar me paard en ga rijden alsi k dat strek anders gooi ik haar los ofzo
heb wel een verzorgster maar die rijd alleen op zondag
en mijn paardje kan er goed tegen om een dagje niets te doen dus das ook zeer makkelijk Vork

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:23

Mijn vriend had pfeiffer en 2 eigen paarden. Rijden was gewoon geen optie. Meestal was mee naar stal gaan al onmogelijk. Ik heb die tijd ze regelt gelongeerd. Gelukkig stonden ze wel gewoon zoveel uur pd buiten.

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 00:32

Ik had het ook, en een eigen paard. Gewoon je rust nemen, anders loop je 'r nog langer mee, en je paard door iemand anders laten berijden.. 3 x per week rijden is toch genoeg voor je paard Knipoog

theelichtje
Berichten: 2258
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:35

Ik heb het ook gehad. Al een geluk staan mijn 2 paardjes aan huis zodat ik ze kon houden.
Ik zou als ik jou was je paard door iemand anders laten verzorgen/rijden en zelf hééél veel rusten! Sterkte!

MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ziekte van Pfeiffer, en eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:26

Hoi,

Bedankt voor de tip Lachen
Ik zal t eens rustig doorlezen.. Kun je mij misschien vertellen wat zij zo'n beetje doen dan?

Nogmaals bedankt Knipoog

Lianne.