moe moe moe en nog eens moe............

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 23:48

ja de titel zegt het al....
ik ben de laatste weken zo verschrikkelijk moe, echt heb steeds het gevoel dat ik ziek word..snel duizelig, misselijk en moe dus....
ben van mezelf een energiek persoon, veel bezig met de paarden en veel buiten aan het werk, dat gaat gewoon door maar het word steeds zwaarder lijkt het wel....
ik moet er wel bij zeggen dat ik iets te licht ben, 1,70 lang en 50(soms 51) kilo, en ben 24 jaar.....dat ondergewicht komt ook doordat ik een eetstoornis heb, maar zou die moeheid nu echt komen door mijn gewicht??
ik eet al een hele tijd goed, dat wil zeggen, 7 boterhammen, tussendoortjes en flink veel avond eten, zou nog moeten aankomen maar dat vind ik nog te moeilijk, dus ben nog wel altijd aan het opletten of ik niet teveel eet, dus zeg maar spontaan een patatje eten op concours wil nog niet lukken, dan voel ik me de rest van de dag rot....(moet me op dat soort dingen echt kunnen voorbereiden dan is het geen probleem)
ik ben de laatste weken wel drukker als anders, rij nu ipv 1 of 2 paarden er 3 of 4 per dag maar eet hetzelfde als dat ik deed, durf nog niet goed meer te eten voel me dan direct dik en schuldig...zucht.......
heeft iemand misschien tips om meer energie te krijgen???
heb voor een paar weken terug mijn bloed laten testen en dat was allemaal goed volgens de arts..durf er ook niet echt mee naar de dokter te gaan, hij ziet me al aankomen...heb je haaaaar weer....
moet er ook bij zeggen dat ik altijd aan het denken/piekeren ben, mijn hoofd is nooit leeg en dat kost natuurlijk ook energie, bah ben het even zo zat allemaal!!
wou dat ik die eetstoornis is gewoon los kon laten en mijn hoofd eens leeg was, even geen gepieker enzo...
maargoed heel verhaal alweer, als iemand tips heeft hoor ik het graag!!

dancinggirl

Berichten: 383
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: maassluis

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:55

mijn dokter zij altijd dat het tussen mijn oren zat..
niet leuk om te horen, maar goed als je dan bij jezelf te raden gaat blijkt het mischien stiekem toch te kloppen..
ik wil je neit beoordelen op je verhaal, maar het lijkt erop dat het mischien door jou ook door teveel onrust in je ( misschien onderbewust ) hersens wordt veroorzaakt..

mocht je dit niet denken, gewoon nogmaals naa de arts gaan.
komt er weer niets uit je onderzoek zou je eens kunnen kijken of je je kunt door laten verwijzen naar een internist.
bij mij kwam eruit dat er op dat moment iets met mijn schildkliet was, iets heel kleins..
pilletje en het was opgelost..

hopelijk werkt dat bij jou ook zo..

sterkte!

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 00:05

het zou best kunnen dat het tussen mijn oren zit......
ben het namelijk wel even spuugzat allemaal, mijn eetstoornis, onzeker zijn enz enz wil het zoo graag veranderen maar lijk er zo vreselijk vast in te zitten!!
ook tijdens therapie heb ik geeneens meer de enrgie of zin om nog na te denken over de onderliggende problemen enzo, zou het liefst een winterslaap houden en dan wakker worden en dat alles dan opgelost is...
en toch heb ik het idee dat mijn moeheid ook iets lichamelijks is, ben al tijden bezig met mezelf en het eten en al die tijd ging ik gewoon door, en had ik wel energie en nu de laatste weken dus niet meer....
wil mensen in mijn omgeving er ook niet meer mee lastig vallen dus misschien idd toch eens langs de dokter...
ook helder nadenken en dingen onthouden gaat niet meer.....
iig bedankt voor het reageren!!

Mariek1983

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Dieren

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:15

En door je eetstoornis heb je denk ik wel een behoorlijke aanslag op je lichaam gepleegd???? Daar kun je ook de klap van krijgen in moe zijn! Ik merk het bij mezelf ook: Ben mezelf al 3 jaar aan het overvragen en mijn lichaam geeft nu ook duidelijk aan TOT HIER EN NIET VERDER! En doordat je hoofd zo vol zit kun je ook niet meer helder nadenken (ik niet tenminste)
Dus luister echt naar je lichaam. Ga eens wat vroeger naar bed, plan eens een dag wat minder activiteiten maar doe in ieder geval wel iets met de duidelijke signalen die je van je lichaam krijgt!
Veel succes en sterkte....

xxSanne
Berichten: 61
Geregistreerd: 23-03-06

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:24

laat je bloed nog een keer testen...maar deze keer op pfeiffer

AlleJan

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Joure, FR

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:48

Vroeg op bed, vroeg eruit, lekker veel tussendoortjes eten Vingers aflikken

Als dat niet helpt je laten testen op pfeiffer, zoals xxSanne ook al zei Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:11

Slik je de pil?
Ik heb een paar jaar (?) een te zware pil geslikt en ben daar echt kapot moe van geweest. Als ik 's ochtends opstond, dan werd ik al blij van de gedachte dat ik 's avonds weer naar ben mocht. Ik denk dat je gewicht er ook wel mee te maken heeft, maar had je het dan niet eerder ook al moeten hebben? (denk alleen maar met je mee, weet het anders ook niet)

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:41

Mariek1983:
misschien heb je wel gelijk dat mijn lichaam nu aangeeft dat het genoeg is geweest, zo voelt het idd wel....
maar iedere keer denk ik, ach het valt best mee, ik eet toch goed??dus kan best zo doorgaan.......
maar even iets minder doen is idd een goed idee!!maar het probleem is dan weer dat als ik eens een keer wat minder doe, ik me helemaal niet kan ontspannen en me alleen maar schuldig en lui voel dat ik even niks doe, haha jaja ik ben een moeilijk geval!!maar zal het eens gaan proberen!!

xxSanne:
ga ik doen deze week, je weet maar nooit he??

AlleJan:
bedankt voor de tips, maar doe ik al wel,maar misschien nog eerder naar bed en vroeger eruit??zal het eens proberen!!

Mikkie:
ja ik slik de pil, maar dat doe ik al jaren, zo'n 8 jaar inmiddels en altijd gewoon microgynon30, dus een lichte pil denk dus niet dat het daaraan kan liggen!!
iig bedankt voor het meedenken!

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:31

Ik ben al wat ouder, maar wil toch even reageren hierop:
Ik heb vroeger ook microgynon 30 gebruikt. Ik was er altijd erg ziek van.
Moe misselijk en zelfs overgeven. Ik was ook altijd een mager latje Knipoog

Ik heb van de huisarts toen een andere pil gekregen, een driefasen pil. Direct werd het beter.
Bij mijn oudste dochter herhaalde zich hetzelfde, ook zij kreeg microgynon, werd ook ziek ervan. Zij heeft nu ook de driefasenpil en voelt zich weer prima!

Veel sterkte meid!

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:37

AlleJan schreef:
Vroeg op bed, vroeg eruit, lekker veel tussendoortjes eten Vingers aflikken

Als dat niet helpt je laten testen op pfeiffer, zoals xxSanne ook al zei Lachen


Inderaad. Misschien heb je wel een heel verkeerd dag en nacht-ritme op gelopen.
Je moet dus voldoende eten, en veel, heel veel slaap nodig hebben.
Succes. Lachen

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:41

zijn meerdere topic over geweest. Je kunt ook een ijzertekort of een tekort aan vitamine B12 hebben. Centrum a tot z supplement kan daarbij helpen Ja

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:42

Niets meer aan toe te voegen...

Amigos_
Berichten: 618
Geregistreerd: 25-08-06

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:42

Hey meisje23
ik heb zelf ook een eetstoornis en die vermoeidheid kan best daardoor komen hoor ik merk het ook erg aan mezelf je lichaam krijgt toch niet alles wat het nodig heeft...

als het blijft idd even naar de huisarts gaan
Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:54

wirona:
maar ik slik al ruim 8 jaar deze pil, kan het dan zijn dat ik er nu pas klachten van krijg??
iig bedankt Knipoog

Ierepier:
mijn dag/nacht ritme is juist wel goed dacht ik, slaap iig 8 uur per nacht anders ben ik helemaal een dweil haha!!

Silviabol:
ben gister begonnen met supradym extra forte, eens kijken of het helpt, zal eens op zoek gaan naar de andere topics hierover, wie weet staan er meer tips in!!

Tamaartje22:
hoe gaat het nu met jou dan??wel goed eten he??haha moet je horen wie het zegt, klinkt zo makkelijk he??maar dat valt vies tegen helaas, maargoed dat is voor mensen zonder een eetstoornis ook wel heel moeilijk te begrijpen denk ik, logisch eigenlijk.....
maar jij ook weer bedankt voor het reageren!!

Amigos_
Berichten: 618
Geregistreerd: 25-08-06

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:08

meisje23 schreef:

Tamaartje22:
hoe gaat het nu met jou dan??wel goed eten he??haha moet je horen wie het zegt, klinkt zo makkelijk he??maar dat valt vies tegen helaas, maargoed dat is voor mensen zonder een eetstoornis ook wel heel moeilijk te begrijpen denk ik, logisch eigenlijk.....
maar jij ook weer bedankt voor het reageren!!


Uhm met mij gaat het eigenlijk heel verschillend je weet natuurlijk zelf dat de ene dag je heel veel naar binnen krijgt en de andere dag niet ik las dat je meerdere paarden rijdt ben je wel genoeg opgeknapt om al zoveel energie te verbruiken (paardrijden is best intensief vooral met ondergewicht)
doe rustig aan & pas goed op jezelf!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:11

Ik ben ook zo moe, sinds een week ongeveer... Ben daarnaast ook heel duf/afwezig en slap. Ook mijn bloed was in orde, dus ik lees even mee.
Op Pfeiffer ben ik niet getest, maar kan je dat hebben zonder opgezette klieren,keelpijn en koorts?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:27


meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:50

Tamaartje22:
ik probeer wel zoveel mogelijk iedere dag hetzelfde te eten, of naja ik bedoel gelijke hoeveelheden, ook al eet ik een keer teveel (eetbui)dan compenseer ik dat niet meer de volgende dag, jij wel??want dan is het helemaal logisch dat je de ene dag moeier bent dan de andere.....
eigenlijk moet ik nu de rem erop gooien en minder gaan rijden, maar dat kan even niet, rij iedere dag pablo intensief(rijd ik wedstrijden mee)om de dag rij ik een 3 jarige, en ben net deze week begonnen 3 paarden zadelmak te maken dus die kan ik ook niet zo laten staan, dan zit ik straks helemaal met de problemen...
verder werk ik niet en zit ik ook niet op school, mede door de eetstoornis, maar heb mijn handen hier al vol aan, en wil dit niet opgeven dan voel ik me helemaal een niksnut als je begrijpt wat ik bedoel....

Misser:
ik weet niet of je pfeiffer kan hebben zonder die klachten, anders even laten testen bij de dokter!!succes!!!

Silviabol:
bedankt voor de link!!!

Amigos_
Berichten: 618
Geregistreerd: 25-08-06

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:00

meisje23 schreef:
Tamaartje22:
ik probeer wel zoveel mogelijk iedere dag hetzelfde te eten, of naja ik bedoel gelijke hoeveelheden, ook al eet ik een keer teveel (eetbui)dan compenseer ik dat niet meer de volgende dag, jij wel??want dan is het helemaal logisch dat je de ene dag moeier bent dan de andere.....
eigenlijk moet ik nu de rem erop gooien en minder gaan rijden, maar dat kan even niet, rij iedere dag pablo intensief(rijd ik wedstrijden mee)om de dag rij ik een 3 jarige, en ben net deze week begonnen 3 paarden zadelmak te maken dus die kan ik ook niet zo laten staan, dan zit ik straks helemaal met de problemen...
verder werk ik niet en zit ik ook niet op school, mede door de eetstoornis, maar heb mijn handen hier al vol aan, en wil dit niet opgeven dan voel ik me helemaal een niksnut als je begrijpt wat ik bedoel....



Ja!!! ik begrijp je heel goed ik kan nu zelf ook niet werken of naar school door dit en voel me idd heel vaak een nietsnut. Gelukkig gaat het beter als ik op de manege ben even je gedachten op wat anders zetten.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:49

Ja die vermoeidheid kan heeeel goed komen door je eetstoornis, en door je ondergewicht. Er hangt zóveel samen met je gewicht! Ook al zit ik nog maar nét onder een voor mij gezond gewicht, dan krijg ik alweer slaapproblemen, blauwe handen, menstruatieproblemen, hoofdpijn enz enz.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:28

Nou die microgynon kan het wel aan liggen. Ik heb precies hetzelfde gehad. Gebruikte al jaren microgynon en was ontzettend moe. Niet vooruit te branden. Op een gegeven moment ben ik gestopt met de pil omdat ik bleef vloeien. Na die stopweek leek het wel alsof ik haver gegeten had. Ik bulkte ineens van de energie en bleef maar rondrennen. Haha!
Mischien iets om over na te denken. En het is makkelijk om even te stoppen met de pil om te kijken of het inderdaad helpt.

LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:43

heey!
ik heb er nooit eerder over na gedacht , maar ik slikte ook microgynon30 was altijd moe en vaaaaaaaaaaaak chagerijnig.

ben sinds een tijdje aan een andere pil i.v.m. puistjes en ik ben amper chagerijnig en ben veel actiever!!!
ik denk dat je nog zo erg met die eetstoornis bezig bent dat je er gewoon moe van word.
ik vind dat je ondaks je eetstoornis niet super slecht eet , maar mischien kun je tussen door wat energie verstrekkende voeding gebruiken.
ik weet ook niet zo goed welke voeding dat dan moet zijn , maar mischien kan iemand anders je daar weer mee helpen ??

mischien dat je bijvoorbeeld 5 boterhammen eet en er 2 vervangt door wat anders.....
het kan zijn dat je wat eenzijdig eet , maar watik altijd doe als ik me wat 'slapjes en weinig actief voel een centrum nemen , dan benik weer helemaal de oude Haha!

jojo23

Berichten: 1606
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Drachten-friesland

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:39

ik heb het ook vaak moe,nu blijk ik inderdaad iets te hebben met mijn bloed,mis een stofje in mijn lichaam waardoor ik altijd moe ben heb er nu pillen voor elke dag 1 en het helpt...voor meer info www.keac.nl


maar voordat we dat dus niet wisten heeft mijn lichaam ook een halt toegeroepen was aan het werk en viel zomaar flauw omdat ik een steek in mijn zij kreeg,mijn lichaam kon de pijn niet verwerken omdat ik gewoon geen reserves meer had, mijn lichaam was op en ben toen flauw gevallen en heb daar toen een zware hersenschudding aan over gehouden.
ik heb na deze waarschuwing dus toch maar geleerd(nu 5 weken geleden) dat je toch beter na je lichaam kan luisteren,ik ben net als meisje 23 altijd in de weer met van alles maar een moment rust nee dat had ik s'nachts alleen maar,heb dat nu drastisch verranderd. Haha! Bloos

sterkte ermee en hopelijk ben je snel van je moeheid af

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: moe moe moe en nog eens moe............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:40

ik zal morgen weer even reageren, ben nu echt te moe dus ga slapen!!!!
iig bedankt voor de reactie's!!bel morgen eerst de dokter voor een bloedtest!