net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 18:37

Ik ben vanmiddag aan m'n oren geopereerd.
Ze zijn van 3 tot 4 ong. bezig geweest en toen moest ik nog een uurtje in het ziekenhuis blijven. Allemaal niks aan de hand. Ze zeiden al dat het natuurlijk pijn kon gaan doen naderhand en dat ikparacetamols kon nemen blabla.
Nu heb ik in m'n linkeroor hele erge pijn, precies bij dat lijntje op je oor zeg maar en het lijkt of er iets knikt ofzo. Ik dacht; nahja het zal wel, maar nu zie ik dat er ook bloed op het verband zit! Dat is waarschijnelijk naar beneden gelopen. Weet iemand of dit erg veel kwaad kan??
M'n moeder is niet thuis, ik zit hier te janken van de pijn en ik heb megod geen idee wat ik nu moet doen..

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:39

Als ik jou was zou ik even naar de huisartsenpost bellen en je verhaal daar uitleggen.
Die hebben er vast meer verstand van dan de gemiddelde bokker Knipoog

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:39

Ik zal eventjes de dokter bellen!
Als je vergaat van de pijn, is het nooit goed Knipoog
Beter 10x te vroeg/veel naar de HA als 1x te laat.

Anoniem

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:40

inderdaad, bel de dokter!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:40

n198716 schreef:
Ik ben vanmiddag aan m'n oren geopereerd.
Ze zijn van 3 tot 4 ong. bezig geweest en toen moest ik nog een uurtje in het ziekenhuis blijven. Allemaal niks aan de hand. Ze zeiden al dat het natuurlijk pijn kon gaan doen naderhand en dat ikparacetamols kon nemen blabla.
Nu heb ik in m'n linkeroor hele erge pijn, precies bij dat lijntje op je oor zeg maar en het lijkt of er iets knikt ofzo. Ik dacht; nahja het zal wel, maar nu zie ik dat er ook bloed op het verband zit! Dat is waarschijnelijk naar beneden gelopen. Weet iemand of dit erg veel kwaad kan??
M'n moeder is niet thuis, ik zit hier te janken van de pijn en ik heb megod geen idee wat ik nu moet doen..


maar meisje toch Ach gut Als ik jou was zou ik naar het ziekenhuis bellen en vragen wat je moet doen. Kan altijd zijn dat er iets misgelopen was. Had ik ook toen ik aan men borsten geopereerd werd. En dan ben je tenminste zeker.

geen asperine ofzo nemen he Knipoog is bloedverdunnend

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:41

Kun je je moeder niet bereiken en dan samen naar de EHBO gaan?Als je het niet vertrouwd kunnen zij kijken wat er misschien aan de hand is.Sterkte!!!

n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 18:41

Ik heb al ibuprofen genomen. ik kan niet bellen want heb dus een heel dik verband op m'n oren. ik heb m'n moeder een mailtje gestuurd, hopen dat ze het leest..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:43

Eignlijk had het natuurlijk beter geweest als er iemand bij je was gebleven vanavond maar ik vermoed dat dat niet mogelijk was.Is er geen buurvrouw of vriendin die je kunt vragen mee te gaan ?

n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 18:46

m'n moeder heeft terug gemaild en zegt dat dat vrij normaal is na een operatie, dat het nog een beetje open kan zijn. als het over een uurtje nog zo'n hele erge pijn doet gaan we toch even langs het ziekenhuis...

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:47

heb nooit pijn gehad na men operatie in ieder geval Haha! en twas een zware

jessica_

Berichten: 2172
Geregistreerd: 07-11-05

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:55

heel veel sterkte en hopen dat het zo weg gaat en anders tog maar even naar de dokter voor de zekerheid

haffie_ladie

Berichten: 63
Geregistreerd: 30-08-06

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:57

hopenlijk gaat het snel beter.als het pijn blijft doen of bloeden even terug gaan.ze kunnen vast iets ertegen geven

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:52

en ben je nog geweest?

n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:10

nee ik ben niet geweest. het bloed niet meer, en aan de pijn wen ik wel, tja hoort erbij.. wel zit het verband geloof ik te strak want als ik het iets van me oren aftrek doet het een stuk minder pijn! dus vanmiddag toch even bellen of dat losser gedaan kan worden en dan toch even langs Lachen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:55

Het is idd vrij normaal dat een wond nog wat "na"bloed.
Dus ook in dit geval!
Gewoon even goed in de gaten houden. Mocht het de aankomende dagen wat betreft bloeden aan houden,schakel dan je HA in! Knipoog
Sterkte.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:47

n198716 schreef:
Ik heb al ibuprofen genomen. ik kan niet bellen want heb dus een heel dik verband op m'n oren. ik heb m'n moeder een mailtje gestuurd, hopen dat ze het leest..

Je kunt beter geen ibuprofen gebruiken in dit soort situaties omdat het bloedverdunend is.

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:53

Katja schreef:
n198716 schreef:
Ik heb al ibuprofen genomen. ik kan niet bellen want heb dus een heel dik verband op m'n oren. ik heb m'n moeder een mailtje gestuurd, hopen dat ze het leest..

Je kunt beter geen ibuprofen gebruiken in dit soort situaties omdat het bloedverdunend is.


Maar in haar stukje staat dat de dokters hadden gezegt dat het wel mocht Knipoog

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:55

Katja schreef:
n198716 schreef:
Ik heb al ibuprofen genomen. ik kan niet bellen want heb dus een heel dik verband op m'n oren. ik heb m'n moeder een mailtje gestuurd, hopen dat ze het leest..

Je kunt beter geen ibuprofen gebruiken in dit soort situaties omdat het bloedverdunend is.

Brufen wordt wel vaker na operaties voorgeschreven hoor:

Ibuprofen werkt ontstekingsremmend, pijnstillend en koortsverlagend. Het vindt toepassing bij chronische gewrichts-ontstekingen (reumatoïde artritis ofwel reuma) en artrose (versleten gewrichten), bij acute pijn (bv hoofdpijn, kiespijn, pijn na operaties, acute ontstekingspijn, menstruatie-pijn, pijn bij gewrichts-blessures). Ook wordt het gebruikt bij koorts (bij griep of na vaccinaties)
Knipoog
Hoe gaat het nu met je?
Hoe vervelend kun je je voelen wanneer je pijn hebt en je helemaal alleen thuis bent Ach gut
Vind het persoonlijk wel een tikkeltje vreemd dat er niemand bij je was op de avond na de operatie, als er werkelijk iets gebeurt was, kon je niemand bellen, stel dat er iets acuuts zou zijn, maar ja, leermomentje voor een eventueel volgende keer Bloos

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:52

Ik ben ook geopereerd aan mijn oor, als er iets was waar ik aan twijfelde moest ik meteen die Arts bellen. Sucses ermee..

n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:53

Ik ben nu overgestapt op de paracetamol, ibuprofen hielp niks misschien dit wel maar tot nu toe niet (heb er vannacht en vanochtend 1 genomen).
Het bloed gelukkig niet meer. Het doet wel erg veel pijn, het lijkt alleen maar erger te worden.. mahja ff erdoorheen..
Heb vannacht een slaappil genomen waardoor ik nog een beetje heb kunnen slapen.
Bedankt voor jullie reacties Lachen

n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:55

Romytjuuh schreef:
Ik ben ook geopereerd aan mijn oor, als er iets was waar ik aan twijfelde moest ik meteen die Arts bellen. Sucses ermee..


Bij mij hebben ze helemaal niets gezegd, het was ook allemaal erg slordig.
Er werd verband om gedaan en opeens was de chirurg zonder wat te zeggen weg.. er werd helemaal niks verteld, kreeg zo'n kaart in m'n handen gedouwd met de volgende afspraak erop, en verder moest ik het maar uitzoeken. En nog wel meer rare dingen onder de operatie mahja..

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:01

Huh wat raar, ik heb 2 operaties gehad en 8 dagen in het ziekenhuis gelegen, er kwamen elke ochtend 2 artsen bij mij om uit telegen wat er precies was gedaan en hoe het nu verder ging.
(Door een ooronsteking was mijn halve gezichtverlamt) ook kwam er s'avonds een arts kijken of er verbetering was. Ik moet nu nog telkens weer op controle komen, als er iets was moest ik meteen bellen zei ze. Anders bel je even naar je arts? of heb je haar/ zijn Tel niet?

n198716
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-04

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 11:04

Ik heb ze naar achter laten zetten, en dan mag je altijd dezelfde dag weer naar huis Lachen Ik hoef vrijdag pas weer terug te komen voor controle en dan gaat ook pas het verband eraf..

xXGRIETJEXx

Berichten: 1829
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Sexbierum

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:22

Als het bloed is het niet slim om paracetemol of ibruprofen oid te gebruiken, aangezien dit bloed verdunt (en daardoor het nog meer gaat bloeden)
Het best kun je even een aantal zetpillen halen (ja klinkt dom maar werkt perfect)
Ik heb vorig jaar een oogoperatie gehad en dat bloede ook heel erg (jaja je hebt ook bloed achter je ogen hahaha) maar ik mocht absoluut geen paracetamol oid hebben, alleen maar zetpillen..
wat betreft pijn, tja dat is logisch er is wel heel wat gebeurt met je oor, dus dat gaat pijn doen..
Normaal heb je er 1 dag behoorlijk pijn aan, en dan neem het langzaam af..
Veel succes verder...

Qimm

Berichten: 15179
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: net geopereerd, bloed en veel pijn, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:23

Katja schreef:
n198716 schreef:
Ik heb al ibuprofen genomen. ik kan niet bellen want heb dus een heel dik verband op m'n oren. ik heb m'n moeder een mailtje gestuurd, hopen dat ze het leest..

Je kunt beter geen ibuprofen gebruiken in dit soort situaties omdat het bloedverdunend is.


Ibuprofen is niet bloedverdunnend, ook paracetamol niet, asperine wel iets maar dat is afhankelijk van de sterkte.