Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 07:52

Ik wil stoppen met roken...Het gaat me steeds meer tegenstaan, de kosten rijzen de pan uit, en tja, ik moet bezuigigen Clown
Zo en een keer stoppen gaat niet werken, dat heb ik al geprobeerd, Wat zijn jullie ervaringen met bijv kauwgom, pleisters, dat soort ongein?

Kom maar op Vork

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:04

Ik heb eens uit zitten rekenen hoeveel mij dat scheelde per jaar en dat bleek nogal wat. En daarnaast heb ik een weddenschap af gelegd met iemand die ik het absoluut niet gunde om te winnen Lachen
Ik ben nu ruim 5 jaar gestopt dus jij zal nog meer besparen per jaar. De prijzen zijn behoorlijk gestegen de laatste jaren.

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:09

Niet. Heb het een aantal keer geprobeert maar elke keer waren er stressmomenten. Ga ik het verder ook niet over hebben Lips are sealed , maar ooit ga ik zeker stoppen. Ga nu alvast naar tips luisteren voor ooit Haha!

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 08:09

Klopt...ik rook (bijna) een pakje per dag...en een pakje kost mij E3,30 (West)....dat is dus E100 per maand, en E1200 op jaarbasis!!

Wubbo
Berichten: 1213
Geregistreerd: 21-07-04

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:13

Ik ben 3 jaar geleden gestopt, ik voelde dat ik daar aan toe was en ik heb tot op heden ook helemaal geen behoefte meer aan roken.
Ik ben veel activer geworden, ik rijd nu 6x per week en doe 2x per week aan hardlopen en loop 4x per dag met de hond (kruizing Deense Dog/Rhodesian Ridgeback) en die heeft zijn beweging ook wel nodig.
Dus een datum prikken dat je wilt stoppen en dan ook echt stoppen.
Je voelt je echt een heel stuk beter, succes!

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 08:14

Dat hoor ik inderdaad eigenlijk van iedereen die gestopt is...dat die zich veel en veel beter voelt.
Maar ik weet zeker (doe ik nu al) dat als ik even niet in de gelegenheid ben om te roken, dat ik dan onwijs ga snaaien....

Wranglerbutt

Berichten: 10396
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:20

Ik ben in februari 2004 gestopt met behulp van Make It Easy, na bijna 19 jaar te hebben gerookt (2 pakjes shag in de week Bloos ).
Make it Easy is een combinatie van een soort acapunctuur en een psycholgische aanpak á la Alan Carr. Werkte bij mij uitstekend, ik heb sindsdien geen sigaret (of sjekkie) meer aangeraakt Lachen

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 09:16

Bedankt voor de link! Ga er zeker eens naar kijken!

malie
Berichten: 482
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:37

ik rookte 1 a 2 pakjes per dag, en ben nu 1 maand gestopt. Hoe? gewoon stoppen heb niks gebruikt, gewoon veeeel water drinken en bezig zijn met dingen. Als je een vreetbui krijgt, wortels eten!

Nibbit

Berichten: 10428
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:42

Mn vriend en ik zijn tegelijk gestopt. Zo hadden we steun aan elkaar. We roken vanaf maart niet meer.

Weet je wat ik het mooiste ervan vind, afgezien van het feit dat het gezonder is?
Dat je geen stress meer hebt of je nog wel genoeg sigaretten hebt, en of je ze ergens wel kan kopen.

Plumeau2
Berichten: 12
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:06

Zorg voor afleiding op de zware momenten (bijv. net na een lekkere maaltijd) en berg de asbakken en peuken uit het zicht. Je weet voor jezelf waarom je stopt en je bent er duidelijk ook aan toe om het te doen. Beloon jezelf ook! Koop van het uitgespaarde geld een leuk kado voor jezelf.

Deze methode heeft voor mijn man goed gewerkt. Zelf heb ik mazzel: ik ben nooit echt aan roken begonnen Knipoog

WillemYntJee
Berichten: 6306
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:11

Lolly's! mijn vriend is sinds dinsdag gestopt, heb m n zak lolly's gegeven en telkens als ie nu de behoefte krijgt pakt ie gewoon n lolly Lachen dan heb je wat in je hand/mond en hij zegt dat t goed werkt dus ! Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:13

Ik ben vorig jaar februari gestopt (inmiddels al 19 maanden dus Cool ) zonder hulpmiddelen. Ik was er gewoon helemaal klaar mee, en dat was genoeg.
In eerste instantie wilde ik wel kauwgum gebruiken ofzo, maar toen ik daar de prijzen van zag viel ik steil achterover Wow!

Het enige wat ik gedaan heb is in de eerste week continu worteltjes en lollies gegeten om maar iets in mijn vingers te hebben (wortel na het eten, wortel bij de koffie Clown ).

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:19

Ik ben succesvol gestopt met behulp van medicijnen. Het zijn pillen en ze heten Zyban, zijn alleen via doktersrecept te krijgen en kosten nogal wat.
Het middel was oorspronkelijk een anti depressiva die werd voorgeschreven aan de Amerikaanse soldaten die terug kwamen uit Korea ofzo. Bijverschijnsel was dat deze patienten geen behoefte meer hadden aan het roken.
Het is echter wel een medicijn dat aan mensen met gemoedsstoornissen wordt gegeven, en niet voor iedereen ongevaarlijk. Tik Zyban eens in op Google, er is best veel informatie over op internet, positief en negatief. Ik ben inmiddels ruim twee jaar gestopt, en heb een paard gekocht van het geld dat ik heb uitgespaard. Voor het geld dat ik nu nog steeds uitspaar, staat mijn paard gestald! Het stoppen is me erg makkelijk afgegaan, en ik heb geen behoefte meer gehad aan roken, al denk ik nog steeds dat een sigaretje me best zou smaken. Natuurlijk weet ik ook wel dat ik dan weer terug bij af ben.
Succes! Sigaar

me_meisiej

Berichten: 921
Geregistreerd: 01-03-05

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:59

ik rook zelf niet! maar mijn moeder is ermee gestopt door op een avond
achter elkaar door 1 pakje sigarettetn op te roken, waardoor ze zo misselijk werd
dat ze er een hele tijd geen behoefte meer aan had. en nu is ze al 20 jaar gestopt ofzo. ( niet echt dè ideale manier Haha! maar het kan wel helpen)

nomes

Berichten: 281
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:04

Ik ben nu ook al een tijdje gestopt met roken (moet wel toegeven dat ik heel af en toe nog een peukje biets, maar kan ook zo weken niet roken). Ik ben gewoon gaan minderen. Dus rookte eerst alleen nog maar als ik in de kantine op stal zat en na een tijdje ben ik daar ook mee gestopt. De behoefte gaat dan op een gegeven moment echt weg.
Moet wel zeggen dat ik veel meer ben gaan snaaien en ook echt ben aangekomen, hier ben ik minder blij mee en dit wil ik ook nog gaan aanpakken maar alles op zijn tijd. Succes ermee in ieder geval!

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 17:19

Ben heel erg blij met de tips!

Heb net mijn laatste 2 pakjes gekocht. Denk dat ik vanaf nu ga beginnen met minderen, en maandag na het werk flink lolly's en wortels inslaan en dan echt stoppen...

Het geld wat ik dan uitspaar ga ik gewoon sparen, niet voor een specifiek doel voorlopig, maar meer omdat ik t niet kan missen. Mijn loon is niet zo hoog, en mijn maandelijkste lasten zijn ook hoog Knipoog

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:19

me_meisiej schreef:
ik rook zelf niet! maar mijn moeder is ermee gestopt door op een avond
achter elkaar door 1 pakje sigarettetn op te roken, waardoor ze zo misselijk werd
dat ze er een hele tijd geen behoefte meer aan had. en nu is ze al 20 jaar gestopt ofzo. ( niet echt dè ideale manier Haha! maar het kan wel helpen)


daar heb ik ook weleens aan gedacht, maar dan niet 1 pakje achter elkaar oproken, maar 2 of 3. Maar ik vrees dat ik een avond goed ziek ben en de volgende ochtend weer vrolijk een peuk opsteek.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 04:58

ginger18 schreef:
me_meisiej schreef:
ik rook zelf niet! maar mijn moeder is ermee gestopt door op een avond
achter elkaar door 1 pakje sigarettetn op te roken, waardoor ze zo misselijk werd
dat ze er een hele tijd geen behoefte meer aan had. en nu is ze al 20 jaar gestopt ofzo. ( niet echt dè ideale manier Haha! maar het kan wel helpen)


daar heb ik ook weleens aan gedacht, maar dan niet 1 pakje achter elkaar oproken, maar 2 of 3. Maar ik vrees dat ik een avond goed ziek ben en de volgende ochtend weer vrolijk een peuk opsteek.


Ik rook weleens een pakje (of meer) weg op een avond en dan heb ik ff genoeg. Rook ik de volgende dag wat minder, omdat ik het idee heb dat de rook uit m'n poriën komt, maar ga daarna vrolijk verder waar ik gebleven was Ja

Een aantal jaar geleden ben ik gestopt met roken, 6 hele maanden Cool
Ik had het boek van Alan Carr gelezen en ben direct gestopt! Alleen ging ik toen over op de lolly's, geen goed idee dus... Ben in die 6 maanden 16 kilo aangekomen Bloos

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 04:58

Oh trouwens, ik rook inmiddels weer hoor Haha! Heb ook geen plannen om te stoppen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:23

jullie hadden gewoon niet moeten beginnen met roken Knipoog Haha!
dan was het ook niet moeilijk om eraf te komen, en ben je een stuk gezonder aan het doen.

gelukkig heb ik nooit gerookt Knipoog

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:26

ik ben na 8 jaar veel roken, gestopt mbv Smoke away van Tellsell.
je krijgt door die tabletten een geur in je adem waarbij roken echt vies is.
ik heb mezelf toegestaan te eten als ik wou eten, en ben naderhand weer gaan afvallen om op mn oude gewicht te komen, en nu ben ik klaar met alles.

ik heb voor de smoke away ook pleisters gehadmaar werdt ZIEK man niet normaal, en pleister eraf, toen trok de misselijkheid weer weg.

ik heb echt betere conditie nu, en geen zere keel meer enzo Lachen

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:16

Ik rook zelf niet maar ik zal eens proberen wat te bedenken Tong uitsteken
Misschien kun je uitrekenen hoeveel geld het je kost, en schrik je daar zo van dat je stopt Schijnheilig
Of je doet gewoon elke dag 1 sigaret minder in je pakje, dan valt er op een gegeven moment gewoon niks meer te roken Haha!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:21

veraA schreef:
Ik rook zelf niet maar ik zal eens proberen wat te bedenken Tong uitsteken
Misschien kun je uitrekenen hoeveel geld het je kost, en schrik je daar zo van dat je stopt Schijnheilig
Of je doet gewoon elke dag 1 sigaret minder in je pakje, dan valt er op een gegeven moment gewoon niks meer te roken Haha!

hahaha die is goed.
maar denk niet dat het gaat werken.
sommigen ( zoals me vader) gaan dan nieuwe pakjes kopen Tong uitsteken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:46

Wat voor mij de druppel was (naast het financiële aspect) was dat ik op een dag aan het wandelen was in de bossen bij Vijlen (bij Vaals, Zuid-Limburg). Het is daar nogal heuvelachtig (understatement) en halverwege zo'n steile helling werd ik links en rechts ingehaald door mensen die drie keer zo oud waren als ik Nagelbijten / Gniffelen Op dat moment heb ik de knoop doorgehakt Haha!