Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:50

Mijn vader is gestopt omdat hij zijn "echte" liefde tegen kwam die er niet van hield.
Ja liefde doet veel Knipoog
Ik zelf heb wel is gerookt en heb me bedacht dat ik beter het niet meer kon doen
En was er niet aan verslaafd of wat dan ook dus dan is het stoppen makkelijk.
Het is gewoon harstikke slecht voor je.. en duur.

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:56

Nou ga d'r maar eens voor zitten en lees mijn story:

Ik ben 48 jaar en rook sinds mijn 18de jaar. ongeveer dus 30 jaar gerookt. zo'n twintig jaar geleden ben ik via een weddenschap al eens 3,5 maanden gestop en door een stommiteitje weer gaan roken.
Nu ik wat ouder ben geworden en meer in een 'risico'leeftijd behoor en dus ook al diverse mensen het ziekenhuis in heb zien draaien met hartklachten vooral, ben ik toch wel geschrokken.
Ik liep er eigenlijk al een half jaar tot driekwartjaar mee rond om toch eens te gaan stoppen. Zo'n twee maanden geleden probeerde ik een kennis over te halen om samen met mij, via een weddenschap (zeg maar stok achter de deur) te stoppen met roken. Hij zie toen tegen mij "waarom een stok achter de deur willen hebben, als je nu al zover bent om te willen stoppen moet je het gewoon doen" .

Slik, dacht ik, hij heeft nog gelijk ook. Enige tellen later heb ik mijn shag en aansteker naar mijn vrouw gegooid met de tekst,
"dan ben ik nu gestopt met roken!!! "

dat is nu 8 weken geleden. Je gaat een paar moeilijk dagen tegemoet (in mijn geval de eerste 2-3 waren echt moeilijk).
Probeer niet in het weekend te stoppen maar tijdens je werk ofzo, dan heb je tenminste nog wat om handen.
Als je er echt duidelijk achterstaat voor je zelf, en vooral aan je gezondheid denkt, moet het lukken volgens mij.
Heel veel succes.

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe zijn jullie gestopt met roken? Hulpmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:03

Ik heb niet zolang gerookt, een jaar of 4, 5 hooguit. Rookte ook niet zoveel, 2 pakjes (= 50 sigaretten) per week.

Met Oud & Nieuw 2002/2003 heb ik voor mezelf gezegd: als goed voornemen stop ik met roken. En voordat de prijzen naar een tientje in guldens gaan (4,50 in euro's dus). Ik heb het pakje leeggerookt en heb geen nieuwe meer gekocht.

Gelukkig was mijn vader al gestopt en mijn zusje meer bij d'r vriend dan thuis, anders was het heel moeilijk geworden. Ben blij dat ik gestopt ben. Zo nu en dan biets ik nog wel eens een sigaretje bij iemand, maar verder heb ik er geen behoefte aan.