Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 16:33

Het zal je maar overkomen: je bent verliefd op de leukste man ter wereld, trouwt, wordt zwanger en dan... ontdekt je man het godsgruwelijke spel World of Warcraft!
OK, toegegeven, het heeft wat en ik kan me best voorstellen dat het leuk is als je van zulke spelletjes houdt. Mooie landschappen en zo.
Maar: hoeveel tijd van onze relatie gaat verloren omdat manlief achter de computer plakt. Hoe dikwijls zit hij met het kind op schoot achter de computer als ik even mijn handen vrij moet hebben. Hoe dikwijls heb ik even een handje hulp nodig en kan hij even niet omdat anders zijn speler in de pan gehakt wordt. Hoe dikwijls ga ik alleen slapen, komt manlief in het holst van de nacht (zeg maar 's morgens vroeg Nagelbijten / Gniffelen ) in bed gekropen en wil de volgende morgen uitslapen. Dus raad maar wie er vroeg uit moet om voor de baby te zorgen. Hoe dikwijls wil ik in het weekend leuke dingen doen maar speelt manlief liever WOW en doe ik die leuke dingen liever alleen dan tegen een lang gezicht aan te kijken. Rolleyes Hoeveel dingen moeten er gedaan worden in huis en tuin en blijven liggen omdat meneer achter de computer zit. Boos!

Nu, ik heb ook mijn hobbies. Ik zit ook graag op enkele fora, waaronder bokt, en ook mijn paardje vreet een hoop tijd. Maar ik ontwikkel meer en meer een aversie tegen dit spel waarin zoveel kostbare tijd kruipt. Kostbaar, omdat manlief fulltime werkt, regelmatig nacht- en weekenddienst heeft en dus niet dikwijls thuis is.
Dus dan voel je je schuldig als je hem dan ook nog op zijn kap gaat zitten en hem niet laat ontspannen. Je wilt niet teveel zeuren en uiteindelijk maakt hij als je het hem uitdrukkelijk vraagt altijd tijd (maar vraag niet met wat voor een humeur soms! Koe ) Maar je ziet dat hij steeds minder uren slaapt. Dat hij zich ziek voelt maar ipv in bed achter de computer kruipt. En je maakt je zorgen. Om hem. Om je relatie. Om je kind. Om de toekomst.
En je zoekt een schuldige: dit verd*mde verslavende WOW spel!

Wie herkent dit en hoe gaan jullie er mee om?

DarkRider
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: psychiatrische observatiekliniek, vastgebonden aan een stoel

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:30

Ik ben verslaafd aan Return to Castle Wolfenstein Enemy Territory Clown Maar mijn vriendin gaat er wel redelijk goed mee om Tong uitsteken Ik heb d'r zelfs eens zover gekregen om het ook een keer te spelen; alleen dat was geen succes Verdrietig

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:51

Ja, zoals gezegd snap ik best dat zoiets verslavend kan zijn als je door dit soort spelletjes gecharmeerd bent. Ik heb er principieel ook niets op tegen dat hij speelt. Maar het moet wel binnen bepaalde grenzen blijven en dat is nu niet meer het geval.
Ik dacht eerst dat het wel zou beteren als het nieuwe er af is. Mooi niet dus... Verdrietig

DarkRider
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: psychiatrische observatiekliniek, vastgebonden aan een stoel

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:03

Verwissel zijn monitor stiekem met een brakke versie zodat 'ie na een uurtje ofzo barstende koppijn krijgt Clown

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:07

Ik weet wel dat het verslavend kan zijn ja en heel erg irritant voor buitenstaanders!

Mijn broertje speelt het namelijk ook en als we dan gaan eten komt hij 10 minuten later aankakken omdat hij niet kon stoppen en dit ook zo met de afwas meehelpen. Ook moet ik gewoon soms iets dringend op de computer doen en dan kan hij niet gewoon heel eventjes pauze nemen.
Ik begrijp je echt goed, zelfs bij een broertje is het vervelend!
Ik weet alleen zo geen oplossing, ik denk alleen een goed gesprek met jullie tweeen!

Sparco
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 01:29

Ikzelf heb anderhalf jaar verkwist aan WoW, maar gelukkig ben ik er nu mee kunnen stoppen. Ik was er min of meer verslaafd aan en het had een enorme invloed op men sociale leven en de relatie met mijn vriendin, zonder dat ik het eigelijk zelf besefte. Als mensen iets zeiden van "Jezus, je bent verslaafd man!" enzovoort negeerde ik het gewoon of lachtte het weg.
Ook men studieresultaten leden eronder, van een goede student die normaal van alle vakken erdoor was kwam ik plots thuis met 8 buizen, simpelweg omdat ik gewoon zei 'ik leer straks wel, nog een uurtje en dan stop ik met WoW voor vandaag." Maar dat kwam er niet van natuurlijk ...

Nu ben ik toch al een goede 3 maanden 'WoW-clean' ( Ik lijk wel een afgekickte junkie, lol.) door mijn vriendin. Ze kwam gewoon op een dag naar men kamer, trok de stekker van de PC uit en zei "Nu moet je eindelijk eens gaan kiezen, dat domme spel dat je zo serieus neemt of je relatie met je vriendin" Zoiets zag ik natuurlijk niet aankomen en komt dus 'schokkend' over. Sindsdien ben ik dus gestopt en raargenoeg had ik op geen enkel moment de drang om WoW te spelen.

Nu, dat was mijn verhaal maar daar heb je waarschijnlijk niets aan. :p

De reden waarom WoW zo verslavend werkt is ( volgens mij althans ) omdat je er eigelijk een soort van tweede leven maakt.
Terwijl je het speelt onmoet je ook andere mensen, waar je dan vaker mee gaat spelen en uitendelijk worden het 'vrienden' en krijg je taferelen a la : "Hey man, waar was je gisteren?" enzovoort.
WoW is ook bedoeld om lang te spelen.
'Raiden' samen met 39 andere mensen, waarmee je vrij veel mee samenspeelt en dus ook goed kent ( Dat wordt een guild, gilde,... genoemd) duurt al snel 5 uur aan een stuk en zo blijf je uiteindelijk bezig.
En nog vele andere dingens die enorm veel tijd in beslag nemen.

Nuja, ik ken de situatie van julie, maar als je het echt beu bent zou ik hem voor de keuze zetten zoals mijn vriendin dat heeft gedaan...

En een krantenartikel om men post af te sluiten: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_24 ... egorieArt5

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 01:50

Meld zich! Clown

Vriendlief is ECHT een die-hard wow verslaafde... heeft twee lvl 60 super-pvp chars en behoort tot een van de sterkere van de surfer.
Helaas gaat dat gepaard met uren lang gezwets over de 'hand van raggie' die hij MOET hebben... ( wtf?!? voor het oranje wapen... Gestoord ) Of het maken van een wow-movie van zijn guild.
Zijnn guild is trouwens best proffesioneel... met een eigen site en ze doen alles op "team-speak" ze banketstaaf dus continu live tegen elkaar tijdens gevechten e.d.
Ook kan meneer erg kwaad worden als mensen hem verslaan... dan is het huis te klein en gaat hij ook echt tekeer Haha!
Hij is nu 'Generaal' met zijn shaman-tauren bij het pvp-en... (who gives a fiets? Clown )

Zelf heb ik ook een keer op een blauwe maandag een char aangemaakt... een mage-troll.
Maar ik beleef er toch veel minder lol aan dan hem Haha!

Terwijl ik dit stukje typ... is Chris trouwens honor aan het grinden... voor lvl 13 Warlord
(tsja... Haha! Clown )

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:28

Het is niet voor niets uitgegaan met mijn vriend... Dat jong kon soms niet komen, omdat ie zonodig WoW moest spelen. Sorry; gaat míj te ver.

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:10

mijn zwager is verslaafd. 9 vd tien keer komt ie zondag de deur niet uit omdat zn clan bijeen komt.

Mijn vriend heeft het spel onlangs ook aangeschaft. Ik heb hem gewaarscuwt, als ie wordt zoals mijn zwager heeft ie een probleem. Nu speelt ie het savonds laat en als ik er niet ben. Gelúkkig houdt hij het netjes

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:31

Oohjaa, mijn broer speelt ook WoW. Vreselijk. Hij zit er echt uren achter, heeft zelfs een eigen computer aangeschaft (volgens mij alleen om WoW)

Als mijn ouders er niet waren zou hij vast 2 uur per nacht slapen en de overige tijd gamen.
Gelukkig is hij net met een nieuwe studie begonnen, ik hoop dat zijn verslaving iets vermindert. Iig als zijn studieresultaten niet goed genoeg zijn gaat de pc uit zijn kamer.


@ TS, ik zou doen wat de vriendin van Sparco heeft gedaan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:38

dat lijkt me verschrikkelijk! Ik zou hem ook gewoon voor de keuze zetten, die stomme pc is toch niet belangrijker dan jou?!! Verward

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:42

Hier ook. Inmiddels dan exvriend (niet perse om die reden Tong uitsteken)
Maar nu nog steeds zie ik hem soms om half 2 nog online terwijl ik om 6 uur op moet staan om naar school te gaan. Dan bel ik hem op en roep ik dat hij moet gaan slapen.
Soms werkt het, soms niet.
De afspraak staat er iig al dat mocht hij te lang achter wow blijven zitten en hij is de volgende dag moe of chagarijnig, dat ik er NIKS van merk.

Gelukkig zijn we de periode al voorbij dat hij serieus woedend werd als ik grapjes maakte over de kromme 2e wereld waar hij in leefde. (hij was ook hoofd van een clan en zij praten ook live met elkaar)

Ik snap wel dat je iets heel erg leuk kan vinden, maar hij ging soms eerder weg omdat hij een afspraak had met de jongens van de clan.
En dat vind ik toch wel heel erg ziekelijk eigenlijk.

(En het allerergste: je moet ook nog eens betalen voor dat rotspel)

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:47

He, toen ik gisteren dit topic aanmaakte vond ik al dat er zo weinig reacties kwamen. Leek me raar dat er niet meer mensen zijn die dit meemaken. Maar "gelukkig" merk ik nu dat ik niet alleen ben. Ach gut

Goed, nu hebben jullie je gemeld, maar ik heb nog steeds weinig antwoorden op mijn vraag hoe jullie er mee omgaan?
Sparco, als ik net als je vriendin zo drastisch aan de noodrem zou gaan trekken zou hij denk ik ook wel voor de relatie kiezen. (Hoop ik toch! Nagelbijten / Gniffelen ) Maar het is echt niet mijn bedoeling dat hij een alles-of-niets keuze maakt. Ik gun hem de ontspanning die hij er in vind en zoals gezegd is paardrijden ook best een tijdrovende hobby. Heb jij eigenlijk het gevoel dat als je weer zou beginnen je weer over de schreef zou gaan? Of is volgens jou een gematigd WOW gebruik mogelijk?

Ik heb al vaak gekeken toen hij aan het spelen was, belangstelling getoond, luister naar zijn verhalen. En nee, het interesseert me niet écht, maar ik kan er begrip voor opbrengen dat hij het erg leuk vind. En datzelfde verlang ik eigenlijk ook omgekeerd. Als ik terugkom van de wereldruiterspelen wil ik gewoon ook mijn verhaal kunnen doen en niet tegen een rug en een PC aanpraten.
En als de baby vrolijk is houdt hij zich best wel eens met haar bezig, maar als ze zeurderig is kruipt hij met haar achter de PC en laat haar maar wat jammeren op zijn arm. Dat is het toch niet?!?

Praat er over, zullen jullie zeggen, en dat heb ik uiteraard al gedaan. Maar ik merk dat het heeel gevoelig ligt. Hij reageert meteen defensief. Ofwel ontkent hij het probleem ("Dat is niet waar dat ik zo veel met haar aan de computer zit!) of hij wordt agressief. Hij lijkt het inderdaad echt niet te beseffen!

Gisterenavond hadden we ruzie en vandaag was het beter -nu zit hij wel te WOW'en maar ik zit te bokten en de baby slaapt, dus geen probleem. Maar hemel, wat een humeur komt er weer bij kijken! Rolleyes

En misschien is het gewoon ook zo dat ik het niet goed communiceer, want voor mij is dit spel momenteel echt wel de zondebok. Het maakt lawaai, het kost veel tijd en geld, het verpest mijn relatie en het humeur van mijn ventje. Het zou ontspanning moeten zijn, maar het veroorzaakt frustraties als hij weer eens in de pan gehakt is en het veroorzaakt een enorm slaaptekort (wat hij ook weer ontkent).

Dus alsjeblieft alsjeblieft, zeg me hoe jullie je er bij voelen, hoe jullie er mee omgaan en wat voor afspraken jullie er over maken.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:55

Spelen prima.
Dan wil je niks merken van zijn ochtendhumeur, wil je normale gesprekken willen voeren en niks merken van zijn frustaties als hij weer eens verliest.

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:58

MoonChloe schreef:
Spelen prima.
Dan wil je niks merken van zijn ochtendhumeur, wil je normale gesprekken willen voeren en niks merken van zijn frustaties als hij weer eens verliest.


Hmmm, OK, maar hoe weet ik of dat ochtendhumeur daar aan ligt? Clown

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:59

Eigenlijk heel simpel, wanneer hij weer heel laat naar bed is gegaan, zegt imo genoeg.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:54

tsja bij ons is het een wisselwerking... ik luister naar zijn wow gezwets en hij moet mijn paarden-praat aanhoren Haha! Goede deal Tong uitsteken

Jessicauvita

Berichten: 2579
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:14

XchantjuhX schreef:
tsja bij ons is het een wisselwerking... ik luister naar zijn wow gezwets en hij moet mijn paarden-praat aanhoren Haha! Goede deal Tong uitsteken


Whaha hier precies hetzelfde Haha! Mijn vriend speelt het ook.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:28

hier ook Haha! hij zit er soms ook echt te lang achter als hij vrij heeft, maar goed, ieder zijn hobby Nagelbijten / Gniffelen maar het gaat idd ver, dat spel... er zijn werkelijk mensen in zijn guild die de hele dag online zijn dan denk ik, krijg een leven Vork maar als het echt te erg wordt trek ik gewoon aan de rem hoor. Maar als ik in bed tv lig te kijken gaat hij toch lekker WoW-en, doen we allebei iets dat we leuk vinden, wat dat betreft is het wel leven en laten leven. Maar ik zou weigeren om de tweede plaats in te nemen na een spelletje hoor, en als er wat gedaan moet worden gaat dat wel voor. Dan is het no more miss nice girl Haha! gelukkig gaat het hier dus wel goed, maar kan me voorstellen dat het een vervelende situatie is, zeker met een kind en een huishouden te runnen.....

misschien moeten wij met zijn allen maar horde poppetjes gaan aanmaken en hun guilds in de pan hakken? *LOL*

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:52

kjoetie schreef:
misschien moeten wij met zijn allen maar horde poppetjes gaan aanmaken en hun guilds in de pan hakken? *LOL*


Cool idee! Haha! Haha! Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:36

kjoetie schreef:
misschien moeten wij met zijn allen maar horde poppetjes gaan aanmaken en hun guilds in de pan hakken? *LOL*


Gaat niet werken helaas... de mijne zit bij de Horde Clown
Hij is een groooooote sterke tauren Koe

Vandaag was meneer euforisch Hyper!
Hij had tijdens het minen "blood of the mountain" gekregen... schijnt nogal duur te zijn ofzo Clown
Hij heeft er iig veel nodig voor dat vreselijke oranje wapen wat hij MOET hebben Gestoord
Nu is hij met zijn guild in The molten-core, om Ragganos (of hoe je het ook mag schrijven Haha! ) te verslaan... Gooooo Lols Go jij! Go jij! (dat is zijn guild btw Knipoog )

Geweldig, al die nutteloze informatie die ik te verwerken krijg op een dag Haha!
Maarja hij zal iig nooit zeuren wanneer ik uren bij mijn paard rondhang... dan is hij met vrienden weg... of met z'n digitale vrienden op wow Vork

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 21:20

XchantjuhX schreef:
Geweldig, al die nutteloze informatie die ik te verwerken krijg op een dag Haha!
Maarja hij zal iig nooit zeuren wanneer ik uren bij mijn paard rondhang... dan is hij met vrienden weg... of met z'n digitale vrienden op wow Vork


Klopt, dat is het enige voordeel dat ik er ook in zie. Ja
Enig probleem daarbij is bij ons wie er op de baby past. *LOL*

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:41

Die hebben wij gelukkig nog niet Haha!

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:53

Whahahaha, gewéldig! Ik ga me hierbij aansluiten! Mijn vriend is ook echt ontzettend Wow-verslaafde.. Erger nog, hij is: guildmaster van northern legion of the lightnings blade server..... Ja ja.. een mond vol he??? O en hij is een undead, zit ook de hele tijd te ouwehoeren tegen zijn net zo verslaafde vriendjes, en dan in het engels, want ja ja, zij hebben een internationaal guild!! Want dan kunnen ze meer mensen met een hoog level erbij krijgen, waardoor ze moeilijkere raids kunnen doen, en dan meer dkp's krijgen. Ofzoiets.. Oja, en mijn vriend verkoopt ook van alles op de veiling, waarbij hij zichzelf 1000 maal slimmer vindt dan de rest van die losers die daar niet goed bij nadenkt en dus veeel minder winst maakt dat hij!

Avond aan avond zit hij achter de pc, te praten met zijn vriendjes. Als ik wat zeg, zie ik hem eerst zijn microfoontje uitzetten, voordat ik antwoord krijg. Gesprekken lopen daardoor zooo soepel....
Haha, hij is een keer vergeten zijn microfoontje uit te zetten en toen begon hij tegen onze poes te kleppen, hahaha, op zo'n toontje die hij never nooit tegenover zijn vriendjes zou gebruiken! Sterker nog, mijn vriend doet altijd erg 'mannig' dus die vriendjes van hem wisten niet wat ze hoorden!! Hoorde mijn vriend ineens: WTF?!?!?! Whát are you doing??!?! Hahahaha, genant!!!

Maar even serieus: het kan af en toe echt héél vervelend zijn, als hij wéér een avond achter die pc zit. Wéér onbereikbaar door dat gepraat met elkaar en die stomme raids waarbij je gewoon niet even lekker pauze kan nemen zonder dat de rest van je groep in mootjes gehakt wordt.
Als het me te veel wordt, krijgt hij een serieuze preek van me, en dan laat ik goed merken hoe ik me voel en wat dat doet voor onze relatie. En dan gaat het weer een tijdje beter. Tot het weer langzaam steeds erger wordt. En ik weer mijn preek moet afsteken.
Zucht..

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:56

JackenJill schreef:
Oja, en mijn vriend verkoopt ook van alles op de veiling, waarbij hij zichzelf 1000 maal slimmer vindt dan de rest van die losers die daar niet goed bij nadenkt en dus veeel minder winst maakt dat hij!


Hoe herkenbaar Haha! Clown

Chris zijn guild is ook internationaal... en ik moet zeggen, het helpt wel Haha!
Hij moest op zijn opleiding (hbo bedrijfseconomie) een engelse toets maken... die hij afsloot met een 8 Clown

Ook klaagt hij vreselijk... hij is een Shaman, en in de guild moet hij healen en moet hij natuurlijk z'n talentpoints in healing hebben Vork
Maarrrr!!! Hij is een geboren DPS'er! Hij wil killen! Damage doen! honor grinden!
Gwrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Gestoord
Jaja... er boeiend allemaal Haha!
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 03-09-06 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt