Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20749
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:51

telt een vurig paard ook als een vuurpaard? En ze kan ook af en toe best een draak zijn btw Clown Haha! Haha!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:52

Foryourneeds schreef:
Lijkt me omgekeerd vrij moeilijk. Waar vind je hier zombies, kleine rare mannetjes enz die rijden op vuurpaarden, geiten of tijgers Nagelbijten / Gniffelen Die dan ook nog eens vanalle 'toverkracht' bezitten Clown
xxx

nee, volgens mij niet nee Haha!

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:36

Hier spreekt een halve-ex-verslaafde. Het is gewoon een erg leuk verslavend spel, niet door het spel, mara door de mensen die erin zitten. Het zijn allemaal mensen (bijna dan) met een probleem irl waardoor ze mooi kunnen vluchten in Wow.
En er zitten zoveel lotgenoten, je bent zo mooi, goed en sterk daar, dat geeft een kick. Daarom blijf je hangen.

En Blizz heeft het spelletje zo mooi gebouwd dat niet je kwaliteiten er toe doen, maar de kwantiteit. Tadaa, supergoede voedingsbodem voor een verslaving.
Ik kan/kon zonder, maar als ik de kans had, dan speelde ik toch wel veel. En heb ook nachten doorgehaald.
Maar wel dikke lol (gehad) hoor.

Zelfs nog een date aan overgehouden met een Engelsman en heel veel goede vrienden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:30

Goh, ik wist niet dat er nog zoveel mensen bestonden die een verslaafde partner hebben.
Wij zijn 30 en 35 maar mijn vriend speelt heel veel met zijn broertje ( 18) en daar diverse vriendjes van. Hij speelt vooral MOHA. En nee, ik vind het niet passen bij een volwassen man van die leeftijd. En heel herkenbaar ook, 's nachts laat naar bed, eruit zien als een wandelend lijk ( hij weegt zo'n 55 kg, voor een man niet bepaald veel) en vooral gesprekken verlopen heel moeizaam. Hij heeft nu in elk geval zijn geluid uitgezet maar zit nu met een koptelefoon op. Het geluid scheelt al wel iets. In de pc kamer staat ook mijn pc maar ik zit ook regelmatig achter de naaimachine. En dan vond ik het irritant druk omdat je ook continu de rest van de jongens hoorde praten. Toen vroeg ik al eens of hij het niet druk vind in zijn relatie... Maar ja, nu heeft hij wel een koptelefoon op maar is communicatie ook niet echt makkelijk. Je verteld of vraagt wat en na 5 minuten ( als je geluk hebt) komt er een keer een verdwaasde 'huh zei je wat' blik'. Ik heb al vaak een praatje gemaakt. We hadden de afspraak dat de pc om 21.30 uit zou gaan (ook voor mij) en dat we dan gezellig nog in de woonkamer zouden gaan zitten. Ik heb daar totaal geen moeite mee, voor mij is de pc wat leuk vermaak maar ik ben er niet afhankelijk van. Deze afspraak gaat vaak maar 1 dag goed en dan houd het weer op. En dan ben IK gvd weer degene die er WEER over moet beginnen. En dat ben ik zo zat. Want je bent continu de 'boeman' van de relatie. En bovendien wil ik ook niet dat hij het voor MIJ doet maar voor ONS. Ik denk ook dat als we ooit uit elkaar zouden gaan dit zeker een reden zou kĂșnnen zijn. De laatste tijd lijkt het wat te verbeteren maar er zijn vaker goede periodes geweest dus het is nog afwachten. Ik heb ook weleens voorgesteld om samen bv op dansles oid te gaan zodat je in elk geval nog eens wat samen doet maar dat vind ie allemaal niet leuk. Dus tja, nog geen oplossing gevonden.

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:42

Ik lees dit topic helaas met veel herkenning, ook ik heb een vent die aan WOW begonnen is...In het begin was het nog een leuk onschuldig spelletje, maar langzamerhand trekt de verslaving erin. Het venijnige zit m erin dat er veel in groepen gespeeld wordt, en "je kunt de rest niet in de steek laten". In je uppie kun je nog naar een "veilige plek" en dan stoppen, maar eenmaal in het groepenspel beland komt er geen einde meer aan. Vriend (inmiddels man) tot 's ochtends vroeg achter de pc, hij naar bed als ik opsta, geen zin in sex meer, geen sociaal leven meer, alles draaide om dat kl*tespel.

Ik heb uiteindelijk (na vele hints) aangegeven dat dit voor mij niet meer acceptabel was. We zouden gaan trouwen en ik was in m'n uppie bezig de bruilof te organiseren Hamer Heb gezegd dat het voor mij zo niet meer hoefde en dat we dan net zo goed niet konden trouwen. Believe me: dat kwam als een schok voor hem.

Moet zeggen: hij heeft z'n leven uiteindelijk gebeterd. Ja, hij speelt nog steeds, maar hij stopt meteen als ik thuiskom, hij doet weer gezellige dingen, hij gaat niet steeds hele nachten door, etc etc. Af en toe plant hij een game-avond, dan spreekt hij af om weer met een groep een opdracht te gaan doen en zie ik m de hele avond niet. Vind ik prima, want hij doet dit in overleg. Verder doet hij juist z'n best om niet teveel met groepen te spelen omdat hij zelf inziet dat hij dan doordraaft.

WOW is in mijn ogen een heel gevaarlijke game met veel verslavingsgevaar. An sich een heel leuk spel, heb er in het begin nog over gedacht het zelf te gaan spelen. Totdat ik zag wat er met m'n vriend gebeurde. Heb mezelf meteen voorgenomen nooit aan zo'n spel te beginnen. Als ik sommige verhalen hier lees mag ik mezelf nog gelukkig prijzen met m'n man, hij heeft zelf doorgekregen (the hard way helaas) dat het te ver ging.

Sterkte iedereen...

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:46

Ik herken het helaas maar al te goed. Verdrietig
Vooral dat je dan inderdaad altijd de boeman bent die er ALWEER over begint. Terwijl hij eigenlijk degene is die ALWEER achter de PC plakt en zijn relatie uit het oog verliest. En dat allemaal voor zo'n stom spel! Boos!
Onze paarden zijn tenminste nog levende wezens waar we tijd en aandacht in steken. Koe

Gelukkig gaat het ook bij jou weer even goed. Ik duim dat het zo mag blijven. En als we weer een dipje hebben sleuren we elkaar er weer door. Duivel

Anoniem

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:52

Dames gewoon meedoen.

Hmmm wat dacht je vak een nieuwe Horde Guild genaamd "Bokkers go Evil" Haha!

Tmroes

Berichten: 216
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Zaanstad

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:15

Had dit topic nog niet gezien, dus was er zelf een topic over begonnen Bloos
Heb daar m'n hartje al gelucht Tong uitsteken
Maarum ik zou dus nooit, maar dan ook nooit WoW gaan spelen om tijd met hem te kunnen doorbrengen, als het zover zou komen... dat ik zover moet gaan voor een beetje aandacht enzo..
Dan ben ik weg Knipoog Of zodra hij gaat WoWen ga ik online op relatie planet en ik ga lekker chatten met een lekkerding en dan vertel ik mijn vriendje ook over mijn voorderingen..
'lief, ik heb nu een date!' of 'schat, ik ben weer een level verder, we hebben nummers gewisseld' Whoosh! Pling

Anoniem

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:19

Ik speel het omdat ik het zelf leuk vind.

Tmroes

Berichten: 216
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Zaanstad

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:22

Dan is het natuurlijk anders, ik denk trouwens dat als ik het zou spelen zelfs ik het leuk zou vinden..
Maar uit koppigheid en om m'n vriend geen gelijk te geven zou ik er nooit aan beginnen, ben niet de makkelijkste Tong uitsteken Tong uitsteken

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:28

Tmroes schreef:
Dan is het natuurlijk anders, ik denk trouwens dat als ik het zou spelen zelfs ik het leuk zou vinden..
Maar uit koppigheid en om m'n vriend geen gelijk te geven zou ik er nooit aan beginnen, ben niet de makkelijkste Tong uitsteken Tong uitsteken

hahahaha, laat gewoon zien hoe stom het spel is ed.
dan stopt hij er misschien ook mee Haha!

Anoniem

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:29

Tmroes schreef:
Dan is het natuurlijk anders, ik denk trouwens dat als ik het zou spelen zelfs ik het leuk zou vinden..
Maar uit koppigheid en om m'n vriend geen gelijk te geven zou ik er nooit aan beginnen, ben niet de makkelijkste Tong uitsteken Tong uitsteken



Dan ontneem je jezelf wel heel veel hoor. En of het een gezonde insteek in een relatie is betwijfel ik. Maar ieder zo zijn eigen mening toch? Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:15

Sorane schreef:

Dan ontneem je jezelf wel heel veel hoor. En of het een gezonde insteek in een relatie is betwijfel ik. Maar ieder zo zijn eigen mening toch? Knipoog


Wat ontneem je jezelf dan? Een spelletje?
Ik speel het spel zelf ook maar ben er niet aan verslaafd en zou er ook net zo min verslaafd aan kunnen raken als aan hartenjagen.
Zelf ga ik niet meer in guilds en ga niet meer mee met raids, het hele epic gedoe en alles wat erom heen hangt kan mij gestolen worden. Ik speel het spel omdat ik het een leuk tijdverdrijf vind en ga geen afspraken maken om 5 uur of langer "verplicht" achter de pc te hangen.

Sinds 1.12 vermaak ik mezelf prima op de battlegrounds. Ik wil gewoon spelen wanneer ik zin heb en kunnen stoppen als ik zin heb.
Ik heb mezelf ook altijd afgevraagd hoe mensen dat doen als er visite aan de deur staat terwijl je in een raid zit? Laat je die gewoon op de stoep staan ofzo?

Mijn man en ik hebben af en toe de grootste lol met het spel, maar we hebben gelukkig nog wel een "normaal" leven en we kunnen van de pc weg wanneer wij dat willen zonder gezeur van guildleden (wat vaak ook nog jochies van een jaar of 12 zijn Clown )

Edit: En ik zou het ook zeker niet gaan spelen om aandacht van mijn man te krijgen. Als je relatie zo ver heen is dat je om aandacht moet gaan bedelen mag je wel erg goed gaan nadenken.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:21

Ik zal hier nog maar eens plaatsen dan Haha!

Mijn ex speelde het ook, en was echt drastisch verslaafd. We leefden totaal langs elkaar heen. Doordat ie wat problemen had woonde hij bij ons thuis, maar nam zich nog niet eens de moiete om even fatsoenlijk aan tafel te komen zitten.
Hoe ik het 11 maanden vol gehouden heb weet ik tot de dag van vandaag nog niet, maar heb het iig wel uitgemaakt hierna, speelden we nog meer factoren in.

Ikzelf heb het ook gespeeld en mis het, maar verslaafd nee.... nee ik ben erger verslaafd aan bokt. Na een uurtje of misschien 2 en soms wel 3/4 op een saaie dag had k het meestal weer gezien.

Anoniem

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:28

Ahh de battlegrounds Haha! altijd erg leuk. Ik vermaak me op dit moment kostelijk in Warsong Gulch met mijn baby warlockje.

Hoe ik dat zou doen met visite? Ik hou niet van onaangekondigde visite en de mensen die bij me op
visite zouden komen weten dat allemaal Haha! Dus al ik visite krijg log ik niet eens in.

Maar alleen die koters en n00bs... pff vreselijk. Maar ja dat weet je als je dit speelt. Als ik van de kids en n00bs af wil log ik in op EQ/EQ2. Tong uitsteken

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:58

Sorane schreef:
Dames gewoon meedoen.

Hmmm wat dacht je vak een nieuwe Horde Guild genaamd "Bokkers go Evil" Haha!

Tss, nee die Alliance zijn zulke lieverdjes! Tong uitsteken *voelt zich op hoeven getrapt*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:27

Ik zou het niet pikken als mijn vriend zoiets deed, en in het geval van de TS hem toch keihard voor de keuze zetten; spel of ik. Dat hij niet naar jullie kindje omkijkt omdat hij ' moet' gamen is gewoon ziekelijk.
Denk zeker dat dit soort spelen gevaarlijk verslavend zijn en ik snap niet wat het mensen bezielt om uren en uren in een virtuele wereld door te brengen. Kan me indenken dat af en toe een uurtje gamen leuk is, maar om er je leven van te maken Koe . Ga vrienden maken in de echte wereld, daar kom je een stuk verder mee Lachen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:56

grassie schreef:
Ik zou het niet pikken als mijn vriend zoiets deed, en in het geval van de TS hem toch keihard voor de keuze zetten; spel of ik. Dat hij niet naar jullie kindje omkijkt omdat hij ' moet' gamen is gewoon ziekelijk.
Denk zeker dat dit soort spelen gevaarlijk verslavend zijn en ik snap niet wat het mensen bezielt om uren en uren in een virtuele wereld door te brengen. Kan me indenken dat af en toe een uurtje gamen leuk is, maar om er je leven van te maken Koe . Ga vrienden maken in de echte wereld, daar kom je een stuk verder mee Lachen.

jij hebt goed gesproken Haha!
hier ben ik het mee eens Knipoog

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:02

En als je nu toevallig de rekening van internet eens een keertje niet betaalt? Schijnheilig
xxx

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:54

Foryourneeds schreef:
En als je nu toevallig de rekening van internet eens een keertje niet betaalt? Schijnheilig
xxx

of vraagt of de provider het internet er voor 1 dagje afhaalt Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:18

Clown Je kan natuurlijk altijd een paswoord installeren zodat hij zelfs zijn eigen computer niet meer opkan Nagelbijten / Gniffelen

Nee hoor. ik denk dat je er het beste over praat. Maar ik snap dat wanneer het een erge verslaving is, dat hij het waarschijnlijk zal ontkennen en het probleem niet ziet. In dat geval, zul je heel duidelijk moeten zijn..
Ik kan er wel mee leven, het mag alleen niet overdreven worden. Als je je partner nodig hebt, vind ik ook dat die er moet zijn. In het geval van de TS is dat blijkbaar niet. Ik zou me daar wel een keer heel kwaad over maken.
Ik heb het geluk dat m'n vriend er altijd voor me is Lovers
xxx

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:22

en als je partner verslaafd is er aan, ruimt hij zijn kamer dan wel op
anders neem je het bed gewoon in beslag

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:27

Koe daar zeg je zo al iets

Anoniem

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:30

Gewoon zijn hoogste character deleten Extreme duivel

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:33

dat durf ik niet Nagelbijten / Gniffelen
xxx