Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 08:56

Om het allemaal wat kort samen te vatten:

5 jaar geleden, in de vakantie van groep 8 naar klas 1, heb ik een paar weken in het ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogd was. Ik dronk en at goed, maar het kwam er spontaan van achter en voor weer uit. Nadat ik de hele dag op de wc zat, zijn we naar de huisarts gegaan, deze dacht dat het wel weer overging en dat het maar een griepje was. Na een week nogsteeds hetzelfde verhaal en toen weer naar huisarts geweest, deze keer zei ze dat we toch maar even langs het ziekenhuis moesten gaan. Daar in de lift kon ik nog maar moeilijk op mijn benen blijven staan. Na wat onderzoeken bleek ik geluk te hebben dat ik nog niet in coma was geraakt, ik kreeg meteen infuus, er werd elke dag een paar keer bloedgeprikt en kreeg van dat zoutwater als ik me nog goed herinner. Na een paar dagen in het ziekenhuis kon ik gelukkig weer wat langer in bed blijven liggen en hoefde ik niet telkens op de po....

Maar wat het nu is... vanochtend vanaf 6 uur zit ik steeds weer over te geven en mijn ontlasting komt er als plas uit, erg pijnlijk. Precies hetzelfde allemaal als 5 jaar geleden. Ik blijf maar drinken, en het komt er meteen weer uit. Ik heb geprobeerd een appel te eten, maar ook die lag binnen 5 minuten alweer als appelmoes in de wc. Ik durf gewoon niet meer te eten en te drinken want ik ben gewoon bang... mijn keel doet zeer.

Maar... wat zal ik doen; even deze dag afwachten of nu meteen weer naar de dokter gaan?
Alvast bedankt voor het lezen, alle tips welkom!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:57

bel gewoon even naar de dokter...
dan mag je vast vandaag nog gewon langskomen...

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:58

Als denkt dat het hetzelfde is als 5 jaar geleden zou ik maar even langs de huisarts gaan, daar kan je beter een keer te vaak heen gaan dan dat je echt in coma raakt deze keer.

Laverne
Berichten: 326
Geregistreerd: 25-07-05

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:22

Zekere voor het onzekere, zeker gezien je ervaring 5 jaar terug...hoppetee naar de dokter ermee! Beter voorkomen dan genezen!
Beterschap!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:23

Langs de huisarts idd. Klinkt als een bacterie in de darmen ofzo. Heel vreemd. Maar zou zeker even bellen en proberen zo snel mogelijk langs te gaan!

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:50

Gewoon direct even je huisarts bellen en overleggen. Dan is het aan hem om te vragen of je langskomt om misschien doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis ofzo. Vorige keer was ook niet mis, dan is het echt niet raar als je dit keer direct aan de bel trekt. Liever het zekere voor het onzekere, dan achteraf bedenken dat je misschien eerder had moeten gaan..

crazy_funky

Berichten: 6207
Geregistreerd: 25-12-03

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:00

idd miranda, ga naar je dokter toe, straks is het wel te laat en lig je in coma..
sterkte iig!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:13

Oei, dit klinkt niet al te best. Er heerst wel een griep, maar gezien jij het al eens eerder hebt meegemaakt lijkt het me niet geheel onverstandig gelijk bij te zijn..
Veel sterkte en wel gaan he Knipoog

Anoniem

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:16

Kan ook dit keer een buikgriepje zijn en dan moet je nooit gaan eten de eerste dag....rustig aan beginnen met suikerwater, keline lepeltjes en daarna wat boeillon.
Geen appel dat mag pas de volgende dag en dan nóg.

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:47

ik zou vandaag ook nog even afwachten, misschien kan je wel even de dokter bellen of hij adviezen heeft. Dan kan je even overleggen. Succes

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 13:41

Bedankt! Ik heb meteen dokter gebeld, die alles uitgelegt en die zei dat ik gewoon goed moest blijven drinken en eten etc. Ik heb nu bijna 2 hele dagen op de bank gelegen en er is zeker veel los gekomen van voor en achter, maar het gaat beter gelukkig. Wel is er nu een onderzoek bezig wat het is dus dan hoor ik vrijdag of maandag...

crazy_funky

Berichten: 6207
Geregistreerd: 25-12-03

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:39

gelukkig gaat het al iets beter!
nou ben benieuwd wat er uit komt vrijdag of maandag dan..

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 17:38

Dokter gebeld... kon nog wel 2 weken duren omdat het eerst op de kweek moet... :S

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:17

Kan je niet van die zakjes ORS oplossen? Je krijgt dan toch wat voedingsstoffen binnen. Zou wel eerst even overleggen met de dokter. Na mijn vakantie in Zuid-Afrika, was ik ook nog 3 weken aan de diarree en moest twee keer per dag een zakje ORS oplossen en opdrinken.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:50

Misschien kun je een banaan eten, dat helpt bij mij wel , verder wat warms drinken thee even onder de douche en lekker relaxen de hele dag en wacht het maar even af Knipoog

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:47

Het gaat ondertussen stukken beter! Maar bedankt voor de tips, kan ik ze bewaren voor de volgende keer Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Hetzelfde als 5 jaar geleden... Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:25

Het zou best een voedselvergiftiging kunnen zijn. Zorg altijd dat je goed blijft drinken, normaal heb je 1,5 liter per dag nodig, maar als je veel water verliest (overgeven én diarree is een beruchte) dan heb je echt wel wat meer nodig. Omdat je ook zouten verliest, moet je die ook aanvullen. Drink dan ook regelmatig zout water (dit zorgt ook dat je kunt blijven drinken, ze geven het altijd aan mensen die uitgedroogd zijn Knipoog ). Als het na 1 dag niet beter gaat, naar de huisarts gaan. Als het na 2/3 dagen wel minder is, maar niet over, ook gewoon bellen. En proberen te blijven eten, er blijft altijd wel iets binnen (bij drinken zeker, dat gaat -zeker in kleine beetjes- direct door je maag naar je darmen).
Evt norit gebruiken, dit werkt zuiverend, dus als je een bacterie hebt binnen gekregen gaat het er daarmee ook iets uit (niet helemaal). Niet teveel slikken want dan verstop je weer Knipoog