ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 17:07

ik loop nu 3 dagen rond met vreselijke keelpijn, zo erg dat ik niet eens wil slikken omdat dat zo veel pijn doet...

nu ben ik al flink aan de pijnstillers en aan de trachitol, maar dat helpt helemaal niets...

weten jullie dingen die goed verzachtend werken? honing lus ik trouwens niet...

laurien_u

Berichten: 490
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Lievelde :)

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:09

Ik zou het zo niet weten!! Maar ik hou het wel ff in de gaten, mijn keelpijn is vandaag begonnen. En ga er nu al bijna kapot aan Tong uitsteken Zo pijnlijk! Alleen hebben wij natuurlijk net vandaag geen keel'pillen' in huis Scheve mond

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:34

Je probeert steeds minder te slikken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doen. Vooral steeds blijven slikken. Waterijs helpt erg goed verzachtend!
Maar ook veel drinken in kleine slokjes, de hele tijd door. (Wat je drinkt maakt niet zo heel veel uit, al vind ik sinaasappelsap in zo'n geval vaak te scherp, en ook melk is niet ideaal. Citroen- of kamillethee, groene thee, rooibosthee zijn wel goed, maar water en fris zonder al te veel prik voldoen ook.)

Veel drinken is bovendien goed omdat het helpt tegen de ontsteking. Ook vitamine C en ibuprofen werken ontstekingsremmend.

Als het niet beter wordt moet je misschien even langs de dokter gaan...

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:57

Thee met honing Lachen En het is nog lekker ook Tong uitsteken En gorgelen met zout oplossing. Is wel erg vies, maar het helpt ontzettend Ja

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:03

Shadow0 schreef:
Je probeert steeds minder te slikken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doen. Vooral steeds blijven slikken. Waterijs helpt erg goed verzachtend!
Maar ook veel drinken in kleine slokjes, de hele tijd door. (Wat je drinkt maakt niet zo heel veel uit, al vind ik sinaasappelsap in zo'n geval vaak te scherp, en ook melk is niet ideaal. Citroen- of kamillethee, groene thee, rooibosthee zijn wel goed, maar water en fris zonder al te veel prik voldoen ook.)

Veel drinken is bovendien goed omdat het helpt tegen de ontsteking. Ook vitamine C en ibuprofen werken ontstekingsremmend.

Als het niet beter wordt moet je misschien even langs de dokter gaan...


hier sluit ik me bij aan!
gewoon zoveel mogelijk blijven slikken met kleine slokjes! ook helpen sabbelsnoepjes ook goed! welke maakt ook niet uit als ze maar niet te scherp zijn en je veel slikt Haha!

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:04

Tijmolie OK dan! , werkt super!!
Is gewoon verkrijgbaar bij kruidvat....

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:04

hier heb ik dus ook min. 1x per jaar last van..
bij mij helpt ijsjes eten heel goed!
gewoon van die waterijsjes..
of dropjes eten, maak je veel speeksel aan en slik je veel wat weer goed is..
en idd veel water drinken, zoete zooi als vruchtendrankjes doen alleen maar meer pijn, bij mij tenminste!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:06

heb jij een echte keelpijn of gewoon een zere keel??
echte keelpijn dan zitten er van die witte bultjes achter in je keel en je stinkt uit je snettertje. dan helpt alleen een kuurtje van de dokter. En dan zou ik die maar gauw gaan halen. (ik zelf heb een speciale vermelding bij de ha, omdat het bij mij naar binnen slaat en ik per direct opgenomen moet worden) Is het gewoon een zere keel, dan helpen waterijsje en koude dranken heel goed. En zoals er zovak gezegt word "stop er maar een parachetmol in" Beterschap

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:07

pientje4 schreef:
Tijmolie OK dan! , werkt super!!


Ik zou tijmsiroop nemen Knipoog Tijmolie bestaat ook, maar da's etherische olie en die is niet zo gezond om in te nemen volgens mij.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:07

gorchelen met water waarin je tandpasta opgelost hebt... het klinkt ranzig( is het ook Tong uitsteken) maar werkt perfect..warm water, trandpasta erin, roeren en gorchelen maar.. succes;)

Anoniem

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:05

Tijmsiroop, Dropsiroop, Honingdropjes & Opkikker (Bouillon).
Héérlijk, ook met zo'n zere keel.
Spreek uit ervaring, helaas Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:55

Heel veel dropjes/zuurtjes.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:56

strepsils

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:56

Waterijsjes Haha!
Ik had het heel vaak heel erg en dan ook zo erg dat ik niet meer kon slikken praten helemaal niks, ik kon amper 'AAA' zeggen bij de dokter.
Ik heb toen zo'n kuur gehad (hoe heet dat nou ik kom er niet op) en toen was het vrij snel weg, en sindsdien heb ik er bijna nooit meer last van.

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:59

verootjoo schreef:
Thee met honing Lachen En het is nog lekker ook Tong uitsteken En gorgelen met zout oplossing. Is wel erg vies, maar het helpt ontzettend Ja

Thee met honing ben ik het mee eens !! en ijsjes willen ook nog wel eens werken dus als je geen ijs hebt moet je maar iemand naar het tankstation sturen Knipoog hahah Verder weet ik het eigenlijk niet

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:00

Ijs! Het liefst schepijs want daar produceer je meer slijm mee dan met waterijs dus het 'repareert' ook nog Clown Ik weet niet of het ook bewezen is dat het helpt maar ik vind het een geweldig medicijn Haha!

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:02

Goh, jij ook al? Scheve mond Ik heb er ook al last van.
Roomijs is heerlijk verzachtend!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:10

Soep/bouillon & waterijsjes.
Heb vaak keelpijn en dit werkt wel... Voor eventjes dan.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 22:45

ik wou dat het maar gewoon een zere keel was... ik heb vanavond nauwelijks iets kunnen eten van de pijn Verdrietig

heb geen witte koppen, maat dat duidt alleen op een streptokokken infectie en niet op een virale infectie... bij een virale infectie (wat 8 van de 10 keelpijnen zijn) helpen antiobiotica niet...

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:57

Ik heb ook keelontsteking gehad, ook idd virusinfectie, en bij mij vertelde de dokter dat ik het beste 3x per dag 2 paracetamolletjes kon nemen. Kan absoluut geen kwaad voor een aantal dagen, en dat verlicht de pijn tenminste en kan je weer even normaal leven Lachen
En verder kamillethee of weerstandsthee (mag je niet meer dan een aantal dagen achter elkaar drinken) met honing Ja

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:03

Gorgelen met zout water. Dat ontsmet ofzo? Gewoon een glas water pakken en flink wat keukenzout erin mikken. Drie dagen gorgelen en je bent van je keelpijn af. Bovendien lekker goedkoop Lachen En niet het water inslikken, das erg smerig!

MikeRick

Berichten: 902
Geregistreerd: 18-04-05

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:13

Ijsjes eten, thee met honing inderdaad en ik drink ook vaak milkshakes wat dat is goed koud, als dit alles niet helpt na een paar dagen dan naar HA gaan.

Ik heb zelf net 2 keer een abces in mijn keel gehad op mijn amandelen en was er de 2e keer gelukkig snel blij want daar wordt je echt niet blij van.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:16

hihi jongens jullie tips zijn soms wel erg vies hoor, vooral de gorgeltips zouden mij niet aanspreken hihi
meid Ach gut denk dat het meeste al gezegd is. houd je keel warm, drink goed en blijf slikken. Thee (met honing als je dat lust) zou mijn oplossing zijn Ja

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:50

Heb dus ook al een hele poos zon pijn aan me keel dat er zelfs niet door in slaap kan vallen.Idd ga je minder slikken want dat doet zon auw Scheve mond

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ongelovelijke keelpijn, wat verzacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:51

inderdaad thee met veel honing Haha!