Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:18

Hey, ik heb een vraag. Wanneer jullie iets hebben wat niet accuut is, waar je wel last van hebt maar opzich ook wel mee door kan leven, wanneer besluiten jullie dan van: "en nu ga ik naar de dokter" ?

Voorbeeldje op mezelf Tong uitsteken
Eigenlijk altijd al kon ik niet lang op mn hurken zitten maar dat viel me niet echt op.
Nu sinds 3 weken doet mn knie lastig. Maar het "probleem" is dus, niet altijd even erg. 3 weken geleden was het namelijk heel erg. Ik kon mijn knie bijna niet buigen, hij voelde heel doof en dik aan, hij knakt soms. Fietsen is lastig, lopen gaat gewoon evenals gewicht erop zetten. Sokken aandoen was moeilijk en op mn knieen zitten een ramp (kon dus echt niet). Ik had net een verhuizing gedaan van mn kamer dus hij was wel moe denk ik. Nu had ik echt een rustweekend ingelast maar het ging maar niet weg. Toen besloten om naar de dokter te gaan maar juist toen werd het minder. Op mn knie steunen gaat nu (hurken zitten niet), buigen gaat ook beter alleen het laatste stukje niet. Sokken konden weer gewoon aangedaan worden en lopen en later zelfs rennen ging wel.
Nou ja wat heeft het dan voor nut om naar de dokter te gaan van "ja, ik KON hem niet buigen en nu weer meer".
Deze week ging het prima, wel soms knakken op de fiets en bij 1 beweging soms pijn maar ja ben er een berg mee opgefietst hard en heb gerent en paardgereden.
Vandaag werd het dus weer erger. Knie niet heel veel buigen en lastig in en uit de auto komen.
Maar ja stel dat ik zou zeggen: "maandag ga ik naar de dokter" dan kan het dan natuurlijk weer over zijn Clown
Wanneer zouden jullie besluiten om nou wel of niet naar de dokter te gaan?

En dan nog een vraagje, iemand bekend met deze symptomen? / Enige idee wat het kan zijn?

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:23

Ik wil nooit naar de dokter Vork
Ik zeg altijd: gaat vanzelf over, ik loopt nog wel even met pijn rond Schijnheilig
Hou niet zo van dokters Nagelbijten / Gniffelen

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:28

Hmm denk dat ik in jouw geval toch even naar de dokter zou gaan! Soms kan iets heel simpel zijn en dokters zijn ervoor! Aldus een niet graag naar de dokter gaan persoon die toch altijd eerst aankijkt en vervolgens door verschillende mensen gedwongen wordt en dat het dan heel handig bleek bij de dokter te zijn geweest Vork

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:28

Ik wil je niet bang maken, maar ik had precies hetzelfde als jij. Als ik 1 maand langer had doorgelopen, had ik mijn hele knie aan stront geholpen.
natuurlijk hoeft het bij jou niet hetzelfde te zijn, maar ik zou je toch willen waarschuwen voor OCD. Lachen
@Kyaralover; zei ik ook altijd. Ben ik nu wel afgeleerd, mijn hele toekomst was zowat naar de kl*te. Mijn leven bestaat eigenlijk bijna uit sporten(naast school Knipoog ). Voetbal; Tennis; Paardrijden. Altijd rennen en doen. Had bijna niet meer gekunt! Nu kan ik het redelijk weer, na een jaar in de lappenmand te hebben gezeten!

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:28

Mijn moeder zegt altijd zo: 'Het gaat over voordat je een jongentje wordt'. Dus ja, ik blijf lang rondlopen met pijn. Voorbeelden: ik heb een jaar lang last gehad van mijn onderrug, daarna stapte ik pas naar de dokter (uiteindelijk therapie gekregen). Ik had vorig jaar een bult op mijn lip, daar heb ik ruim acht weken meerondgelopen voordat ik naar de dokter ging. Het enige waar ik 'sneller' voor naar de dokter ga, is mijn astma, maar daarvan kan ik goed inschatten als het echt serieus is.

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:36

Je krijgt dus last als je je knieeen belast?

weet niet hoe oud je bent maar als je rond de puberfase zit zeg maar Haha! kan het zijn dat je de laatste tijd veel gegroeid bent en dat het kraakbeen In je knie het dus niet bij kon houden.
Heb ik nl Tong uitsteken
de naam hiervoor : chondropathie pattellae Knipoog
google even en misschien herken je wel wat?

succes!

en gewoon naar de dokter gaan Knipoog dan kom je maar een keer voor niets.

Midnight16

Berichten: 783
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:39

Ik ben gisteren nog naar de huisarts geweest. Mijn moeder is zuster en mijn vader is dokter. Dus meestal schrijft mijn vader recepten voor mij uit. Maar als ze het niet vertrouwen of het zelf niet goed weten sturen ze me naar de huisarts.
Maar als je twijfelt om naar de huisarts te gaan, zou ik het zekere voor het onzekere nemen, zodat je niet te lang met je kwaal doorloopt.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:45

Ik ben nu 20 en de laatste 2 jaar niet echt meer gegroeid. Het lijkt inderdaad dat het erger wordt bij belasting maar woensdag ben ik nog een berg op geracet (had energie te veel over Tong uitsteken ) en er daarna niet veel last van en vandaag ben ik gewoon beetje bezig geweest, zadel poetsen, wat lopen, zitten maar heb niet gerend of paardgereden ofzo en toch wel regelmatig wat gezeten maar wel telkens ergens meer bezig geweest aldan wel rustig.

Ik ben ook iemand die eigenlijk nooit naar de dokter gaat. Ik had mn hoofdgestoten, 1 week lang hoofdpijn en daarna elke week wel een keer en vaak last van mn nek enzo maar daar ben ik pas 8 maanden later mee naar de dokter gegaan Clown Maar dit is dus het eerste ding waar ik dus over twijfel om te gaan. Ik vind het namelijk niet echt goed voelen en echt het laaste stukje pijn gaat niet weg in deze weken en soms dus erger. Maar ik kan wel gewoon alles! Lopen, gewicht erop zetten. Ik ben een beetje bang dat als ik ga en het blijkt in een "goede" periode te zijn dat het dan helemaal niets zegt!

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:08

Hmm, ja, moeilijke vraag. Mijn ervaring met huisartsen is (voorzichtig gezegd) niet zo goed, dus ik zoek het liever zelf uit. Ik heb er dan niet voor doorgeleerd maar ik neem mezelf in elk geval serieus Haha!

Ik ben inderdaad bang dat een arts gaat zeggen 'kijk het nog maar even aan, en als het erger wordt kom je maar weer terug' en voor dergelijk advies heb je dan weer geen arts nodig. Maar misschien ben ik cynisch geworden Scheve mond

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:22

Fleury schreef:
Ik ben nu 20 en de laatste 2 jaar niet echt meer gegroeid. Het lijkt inderdaad dat het erger wordt bij belasting maar woensdag ben ik nog een berg op geracet (had energie te veel over Tong uitsteken ) en er daarna niet veel last van en vandaag ben ik gewoon beetje bezig geweest, zadel poetsen, wat lopen, zitten maar heb niet gerend of paardgereden ofzo en toch wel regelmatig wat gezeten maar wel telkens ergens meer bezig geweest aldan wel rustig.

Ik ben ook iemand die eigenlijk nooit naar de dokter gaat. Ik had mn hoofdgestoten, 1 week lang hoofdpijn en daarna elke week wel een keer en vaak last van mn nek enzo maar daar ben ik pas 8 maanden later mee naar de dokter gegaan Clown Maar dit is dus het eerste ding waar ik dus over twijfel om te gaan. Ik vind het namelijk niet echt goed voelen en echt het laaste stukje pijn gaat niet weg in deze weken en soms dus erger. Maar ik kan wel gewoon alles! Lopen, gewicht erop zetten. Ik ben een beetje bang dat als ik ga en het blijkt in een "goede" periode te zijn dat het dan helemaal niets zegt!

Ik denk dat hij eerder foto's laat maken voor de zekerheid hoor. Als jij dit zo verteld kan het oa ocd zijn, weet de huisarts vast ook wel.

Ik had toevallig ook 1 van mij goede dagen (ik kon hem strekken), maar ik heb uitgelegd dat het soms echt niet ging. Toen doorgestuurd voor foto's. Ja

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:26

Ik ga meestal naar de dokter als mn klacht mn normale bezigheden in de weg staat Haha!. Als ik dus door mn klacht dingen moet gaan laten. Maar dan niet bij dingen waarbij ik zelf weet wat ik er mee moet.

ellepel

Berichten: 47463
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:26

herkenbaar verhaaltje en ik ben dus wel naar een dokter gegaan Haha!

die vertelde me dat ik een 'meisjesknie" had, wat betekent Een slijtage van het kraakbeen tussen de knieschijf en het gewricht zelf. Iets dat voorkomt bij 'meisjes' tussen de 14 en 34 jaar. Knipoog

fietsen verhelpt bij mij alle klachten, gewoon fietsen, niet te hard ofzo, dan versterken de banden rond je knie en heb ik geen problemen meer....
Knipoog

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:32

als ik moet van ons mam Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23040
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:04

Als ik iets heb waar ik echt zodanig last van heb dat het m'n dag gruwelijk verpest, muv van griep enzo natuurlijk Knipoog laatste paar maanden 2x, beide voor dingen waarbij ik verrot ging van de pijn, maar me verder niet ziek voelde, en dat is zo irritant!
Daarvoor voor o.a. pfeiffer, lyme, dergelijke dingen.. niet zo vaak dus Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:54

Ik ga meestal pas heel laat naar de HA, tenzij het iets is waar je niet mee kan wachten of wat ik niet vertrouw. Dit zorgt er wel voor dat de HA de vage klachten die ik nu heb (ontzettend moe, slap) wel serieus neemt. Hij zei dat ik zo weinig langskwam dat hij wel dacht dat er nu iets aan de hand moest zijn.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:58

1ste dag;
"Mam, m'n keel doet zeer" "Ja, dat gebeurt wel eens"

2e dag;
"Mam, hij doet nog steeds zeer" "Nou, als ie over 3 dagen nog zeer doet, ga je maar naar de dokter!"

Mijn ma beslist altijd. Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:02

Na 3 weken zou ik zeker gaan. Als het echt iets lichamelijks is dan, zoals een knie die het niet doet. Ook al heb je geen last meer, dat wilt niet zeggen dat er niks te zien is.

Ik loop zelf al sinds september/oktober 2004 met een ruisend oor rond, met verminderd gehoor. Ik ben in maart 2005 naar de huisarts geweest omdat we gingen vliegen en ik toch al mijn hele leven last heb met klaren, bleek vocht achter mijn trommelvlies te zitten. Even afwachten nog. Ik ben in juni 2006 weer geweest, nu naar mijn nieuwe arts in Tilburg. Die heeft me uiteindelijk doorverwezen naar de KNO-arts. Inmiddels is het dus al bijna 2 jaar.

Met griepjes ed ga ik niet naar de huiarts. Als er iets min of meer vanaf valt dan ga ik wel meteen. Ik heb wsn een chronische spastische darm (veel kramp en stekende pijn), daar heb ik ook maanden mee rondgelopen voor ik naar de ha ging. Daar kan helaas weinig aan gedaan worden...

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:22

Liever niet, heb niet zulke goede ervaringen met die man. Hetzelfde eigenlijk als wat Shadow0 ook zegt.

Ik had een keer m'n pols gebroken doordat ik van een paard was afgevallen, dus mijn vader en ik naar de dokter. Zegt de dokter: "Pak maar een aspirientje tegen de pijn." En toen konden we weer gaan. Scheve mond Toen zijn we maar naar het ziekenhuis gegaan en daar hoefde ze geen eens foto's te maken om erachter te komen wat er aan de hand was, ze hebben het meteen gegipst.

Een paar maanden terug is er ook een paardenhoef op mijn voet terechtgekomen met flink wat kracht en ik heb iets heel duidelijk horen kraken dus ik na 2 weken (toen ik nog steeds geen stap kon verzetten) tóch naar de dokter gaan en toen kon ik weer naar huis met het advies van: "Neem maar een pijnstiller." Ik heb er nu nog steeds last van, dus ik vermoed dat er een middenvoetsbeentje kapot was.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:41

Tja moeilijke vraag, maar meestal ga ik als ik veel last of pijn ergens van het binnen een week (of eerder, maar dat ligt er helemaal aan) en anders wacht ik tot het nog erger word.

In jouw geval zal ik wel even langs de dokter gaan hoor!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:13

Ik kom eigenlijk nooit bij de huisarts.
Ik heb al 3 jaar een andere huisarts en moet zeggen dat ik hem 2 weken terug voor het eerst zag!

Ik was al 2 weken daarvoor zo nu en dan misselijk, met het gevoel over te moeten geven.
2 weken terug werd het nog erger en kon niks inspannends doen, geen normale ontlasting, beef aanvallen en nog steeds zo misselijk. In de ochtend kon ik niks eten.

Ik kon niet eens meer normaal naar school en ging een keer zowat tegen de vlakte. Toen heb ik dus de huisarts gebeld en konm die vrijdag gelukkig komen. Ondertussen ben ik nog steeds niet helemaal beter Boos!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:32

Ik loop al een paar maand met hoofdpijn.. En dan niet eventjes, de hele godganze dag..
Inmiddels al niet meer te stillen met pijnstillers, en behoorlijk irritant..
No way dat k naar de dokter ga.. Nagelbijten / Gniffelen Het gaat wel weer over.. Heb het niet zo op onze HA..

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:44

Waarom heeft iedereen het niet zo op de dokter? *LOL*

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:45

Wanneer ik van de pijn niet meer verder kan.

Ik heb reuma en moet al geregeld naar de dokter. Ik HAAT ze nu vreselijk zie ze gewoon te vaak.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:52

Ik ga nooit naar de dokter. Laatste keer was aan het begin van mijn hooikoorts.
Dat is denk ik zo'n 9/10 jaar geleden nu. Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga altijd net zo lang door tot ik echt niet meer kan/het over gaat.
En tot nog toe is het allemaal vanzelf over gegaan! Lachen

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:02

VeirL schreef:
Waarom heeft iedereen het niet zo op de dokter? *LOL*


Oh ik wel hoor! Voorheen had ik nooit iets om voor naar de dokter te gaan. Sinds kort hebben we dus een nieuwe (vrouwelijke) huisarts, daarvoor hadden we 3 jaar een andere. Heb ik mij laten vertellen. Die man heb ik nooit gezien Clown
Maar ik heb nu dus een vrouwelijke die ik deze week al 2 keer gezien heb (i.v.m. keelontsteking en mogelijke pfeiffer). Heel aardig mens! echt.
Maar ik ben niet van plan daar de deur plat te blijven lopen hoor Knipoog