bang voor bloedprikken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:49

Bah ik haat het!

Saar4
Berichten: 2354
Geregistreerd: 26-11-02

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:36

Gelukt! Het duurde wel heel lang helaas. Ze had eerst de linkerarm geprobeerd maar daar kreeg ze niks uit omdat de aderen superdun zijn en er bijna geen druk in zit. De rechterarm ging iets beter maar het vullen duurde alsnog lang. En nu hoop ik echt dat ze wat vinden want ik wil nu wel eens weten wat er mis met me is. Het prikken viel gelukkig mee. Het deed geen zeer. Pfoe, wat een opluchting!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:43

Ik kan er dus AB-SO-LUUT NIET tegen!! Ik moest voor een groot allergieonderzoek 6 buisjes bloed geven.. Ik zwaar gestressed, ik wist echt niet waar ik het zoeken moest.. Dag erna was dus "de dag". Ik met me moeder naar de Poli, een half uur moeten wachten en toen mochten we eindelijk (nouja..?) het prikkamertje in. Dusja, ik ga lijkbleek in die stoel zitten, de zuster pakt allerlei dingen en maakt mn arm schoon. En toen die naald! Ik dacht alleen maar niet kijken, het is zo over.. En dan toch even kijken he!! Ik viel dus meteen flauw, en ben 6 buisjes lang weggeweest! Dus toen ik weer bijkwam was ik echt in paniek, die zuster helemaal mij proberen te kalmeren.. Maarja sindsdien heb ik het dus totaal niet meer op naalden en alles!

Maar mn tandarts-afgunst is nog erger!! Gaatjes boren :| daar wil ik dus wél een verdoving voor.. (rare ik!)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:59

Lepeltje21 schreef:
..

Wat ik wel heel vervelend vind, zijn de inentingen van de hepatitis B. Die moest ik hebben in het eerste jaar van mijn studie, maar, oh my god, wat een verschrikkelijke spuiten!


Die vond ik ook niet echt pijnlijk!
Fijn ook weer niet maarja Haha!

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:14

Ik kan er ook niet tegen, ik heb 2 weken geleden bloed laten prikken, vijf buisjes.

Nou ik zat daar en het ging goed, totdat ik opstond en wegliep. Ik ging gelijk weer onderuit en moest kotsen, niet normaal. Er kwamen allemaal verpleegsters aan en hebben me op een bed gelegd, ik kon ook niets meer zien, zag alleen maar zwarte vlekken.

Uiteindelijk heeft mijn vader me naar huis gebracht en op bed gelegd, na een halve dag slapen ging het weer. Mijn arm is nu nog steeds blauw..

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:16

ben heel bang van spuiten.
Maar moet elke week aan het infuus, dus het is wel wat verbeterd Haha!
Maar toch *bang* Clown

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:19

Bloedprikken lijkt me echt 1000 keer niks.. Heb het gelukkig nog nooit gehoeven, maar ik schiet al in de stress bij alleen het idee.. Verder maken spuiten me weinig uit, verdoving bij de tandarts, prikje tegen dit, enz. ik geef d'r niks om, maar bloedprikken.. ieeuuuww!!

Miepmiept
Berichten: 2047
Geregistreerd: 20-10-03

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:36

Moet bloedprikken altijd 's morgens en nuchter? Ik heb wel zo'n formulier gekregen maar ben dat eigenlijk vergeten te vragen.. Het enige wat ik weet is dat ik naar het lab in het ziekenhuis moet..

La_Martina

Berichten: 521
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: SHCT

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:56

Ik laat liever bloedprikken,dan een spuit zetten. Tong uitsteken

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:42

Heb afgelopen weken 2 x bloed moeten laten prikken en brrrrrr dat gevoel als die naald erin gaat... Heb vooral de andere kant op gekeken Haha!. De tweede keer durfde ik wel meer te kijken, maar vond ik het prikken zelf juist enger.

tienus63

Berichten: 12197
Geregistreerd: 09-08-05

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:55

Ik lees dat je al geweest bent en dat het eigenlijk mee best wel mee viel.

Ik moet zeer regelmatig geprikt worden, pijn doet het meestal niet.
Maar als ik meer dan 4 à 5 buisjes moet laten prikken, vraag ik om een baby of vleugelnaaldje, dan heb je geen last van het verwisselen van de buis. Daar zit een slangetje aan de buishouder gekoppeld, ideaal.

Meestal is het ook voldoende als je zegt dat je fijne vaten hebt, dan pakken ze meestal wel een fijner naaldje.
En ik heb een voorkeur voor struise prikzusters, die weten meestal wel van wanten.

Meestal prikken ze bij het buurthuis e.d. beter dan op de prikpost in een ziekenhuis; onervaren lieden worden niet op pad gestuurd, die zitten veilig in het ziekenhuis bij het lap te prikken.

Als er nuchter geprikt moet worden, wordt het duidelijk gezegd.
Glucose kan soms nuchter geprikt moeten worden.

Ik heb ook hele fijne, lastig te prikken vaten. mijn ene arm is heel lastig te prikken omdat ie 10 jaar geleden behoorlijk mis is geprikt door iemand die net van de sinaasappels afkwam.
Helaas is daardoor maar 1 arm goed geschikt om te prikken.
De andere is voor noodgevallen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 00:13

tienus63 schreef:

Ik moet zeer regelmatig geprikt worden, pijn doet het meestal niet.
Maar als ik meer dan 4 à 5 buisjes moet laten prikken, vraag ik om een baby of vleugelnaaldje, dan heb je geen last van het verwisselen van de buis. Daar zit een slangetje aan de buishouder gekoppeld, ideaal.


Hoe bedoel je last van verwisselen van het buisje? Ik had 4 buisjes en voelde daar helemaal niks van, of is dat per persoon verschillend?

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:53

is denk ik per persoon verschillend.. ik heb er echt een keer flink last van gehad de dagen erna, dat was dus gewoon te lomp gebeurd..

La_Martina

Berichten: 521
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: SHCT

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:16

Die buisjes verwisselen vind ik ook niet zo fijn nee. Scheve mond

Saar4
Berichten: 2354
Geregistreerd: 26-11-02

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 13:38

tienus63 schreef:
Citaat:
Ik moet zeer regelmatig geprikt worden, pijn doet het meestal niet.
Maar als ik meer dan 4 à 5 buisjes moet laten prikken, vraag ik om een baby of vleugelnaaldje, dan heb je geen last van het verwisselen van de buis. Daar zit een slangetje aan de buishouder gekoppeld, ideaal.

Die hebben ze bij mij ook gebruikt. Mijn aderen zijn blijkbaar zo fijn dat een gewone naald te grof is. Ik moet zeggen dat ik er bijna niks van voelde.
Citaat:
Meestal prikken ze bij het buurthuis e.d. beter dan op de prikpost in een ziekenhuis; onervaren lieden worden niet op pad gestuurd, die zitten veilig in het ziekenhuis bij het lap te prikken.

klopt. Ik ben in de kerk geprikt. Haha! Daar zit iedere ochtend zo'n struise dame voor wie het echt lopende band werk is. Ze zat lekker met me te kletsen tijdens het prikken dus dat ontspande wel.
Citaat:
Als er nuchter geprikt moet worden, wordt het duidelijk gezegd.
Glucose kan soms nuchter geprikt moeten worden.

Ik moest nuchter prikken. Ik val constant flauw en moest daarvoor bloed laten prikken. Helaas zaten er veel wachtenden voor me en was ik pas om 9.40 aan de beurt terwijl ik daar om 8.15 al zat. Ik heb het net tot de keuken gehaald toen ik thuiskwam en ineens werd ik wakker op de grond met barstende koppijn. Was ik met mijn hoofd tegen de kast gevallen. Nu heb ik dus een blauwe knie en een grote bult op mijn hoofd. Ik hoop dat ze iets vinden want steeds flauwvallen kost ontzettend veel energie. Vooral omdat ik me ook echt heel ziek voel voor en nadat het gebeurd.

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:45

ben panisch voor bloedprikken, helaas moeten ze me zeer regelmatig hebben en is de angst er niet minder om. Het verwisselen is niet erg maar het PRIKKEN!!!!

Zo stond ik vorig jaar op de nominatie om een anorisma aan mijn slagader in mijn lies te laten wegprikken....pfffff heb God op mijn blote knietjes gedankt voor het op het nippertje zelf herstellen hiervan....Goh wat scheet ik peuken zeg!!!

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:27

tienus63 schreef:
Ik lees dat je al geweest bent en dat het eigenlijk mee best wel mee viel.

Ik moet zeer regelmatig geprikt worden, pijn doet het meestal niet.
Maar als ik meer dan 4 à 5 buisjes moet laten prikken, vraag ik om een baby of vleugelnaaldje, dan heb je geen last van het verwisselen van de buis. Daar zit een slangetje aan de buishouder gekoppeld, ideaal.

Meestal is het ook voldoende als je zegt dat je fijne vaten hebt, dan pakken ze meestal wel een fijner naaldje.
En ik heb een voorkeur voor struise prikzusters, die weten meestal wel van wanten.

Meestal prikken ze bij het buurthuis e.d. beter dan op de prikpost in een ziekenhuis; onervaren lieden worden niet op pad gestuurd, die zitten veilig in het ziekenhuis bij het lap te prikken.

Als er nuchter geprikt moet worden, wordt het duidelijk gezegd.
Glucose kan soms nuchter geprikt moeten worden.

Ik heb ook hele fijne, lastig te prikken vaten. mijn ene arm is heel lastig te prikken omdat ie 10 jaar geleden behoorlijk mis is geprikt door iemand die net van de sinaasappels afkwam.
Helaas is daardoor maar 1 arm goed geschikt om te prikken.
De andere is voor noodgevallen.


Nou dat is dus echt niet zo. ik werk op het lab en wij hebben af en toe nieuwe mensen nodig voor prikposten, nou die krijgen een tijdje les en dan worden ze ook in het diepen gegooid. Juist mensen die in het ziekenhuis werken en ook mensen op de afdelingen moeten prikken. Die hebben ervaring. Toen ik nog prikte als analist, moest ik in de meest moeilijke situaties prikken, bv op de EHBO, bij mensen die bv gereanimeerd worden of drenkelingen, die zijn pas moeilijk te prikken. Of wat dacht je van mensen die chemo krijgen. Zij hebben zulke dunnen aderen, dat is pas moeilijk. Of wat dacht je van baby's of peuters.
Nee de mensen op de prikposten hebben de makkelijkste patienten. Dit zijn meestal toch "gezonde mensen" die normale aderen hebben.

Als ik moet laten bloedprikken, kijk ik nooit. Want dan ben ik bang dat ik me ermee ga bemoeien. Eigenlijk prik ik het liefst me zelf bloed. Dan weet ik zeker dat het geen pijn doet. Gek he.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:30

Ik ben eerder panisch voor de tandarts! BAH!
Maar bloedprikken vind ik zelf echt een eitje niks aan het handje. Naalden doen me ook niks..
Heb gister nog een tongpiercing laten zetten dus tja! Haha!

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:31

Ik heb het nu al 2 x laten doen, en bij allebij de keren heb ik gekotst Bloos het was zo smerig om te zien dat dat bloed in zo'n ding spoot, ik vond dat nog enger dan die naald.

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:32

mensen op de EHBO kunnen zelfs een infuusnaald (nooooogg erger dan bloedprikken) geweldig praktisch pijnloos zetten! Petje af, ik had een hele fijne getroffen. Toen ik een week later een nieuwe moest op zaal toen heeft de broeder er een heel bloedbad van gemaakt al roerende in mijn aderen...aiaiaiaiaiai daar was mijn vrees voor infuusnaalden weer compleet up and running....

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:32

Ik moet ook altijd bloedprikken en ik ben zoo ontzettend bang Knipoog na het bloedprikken , wordt ik helemaal duizelig en gaat het suisen bij me in deoren en zie ik helemaal niks meer word het zwart voor me ogen..

maar eigenlijk voelt het net alsof iemand je even knijpt heel snel en verder voel je niks, met het bloedprikken zijn ze ook erg aardig en nemen ze de tijd voor je..

echt niks om je druk over te maken echt niet

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:34

Tooske schreef:
Ik ben eerder panisch voor de tandarts! BAH!
Maar bloedprikken vind ik zelf echt een eitje niks aan het handje. Naalden doen me ook niks..
Heb gister nog een tongpiercing laten zetten dus tja! Haha!



tattoos te over, op behoorlijk pijnlijke plekken maar 1 zo'n miezerig naaldje....brrrrrr

Anoniem

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:58

LisetCharlot schreef:
Ik kan er dus AB-SO-LUUT NIET tegen!! Ik moest voor een groot allergieonderzoek 6 buisjes bloed geven.. Ik zwaar gestressed, ik wist echt niet waar ik het zoeken moest.. Dag erna was dus "de dag". Ik met me moeder naar de Poli, een half uur moeten wachten en toen mochten we eindelijk (nouja..?) het prikkamertje in. Dusja, ik ga lijkbleek in die stoel zitten, de zuster pakt allerlei dingen en maakt mn arm schoon. En toen die naald! Ik dacht alleen maar niet kijken, het is zo over.. En dan toch even kijken he!! Ik viel dus meteen flauw, en ben 6 buisjes lang weggeweest! Dus toen ik weer bijkwam was ik echt in paniek, die zuster helemaal mij proberen te kalmeren.. Maarja sindsdien heb ik het dus totaal niet meer op naalden en alles!

Maar mn tandarts-afgunst is nog erger!! Gaatjes boren :| daar wil ik dus wél een verdoving voor.. (rare ik!)


jij moet niet om de 3 maanden naar de tandarts Clown ik wel Tong uitsteken Stomme nachtbeugel !! Boos! *niet offtopic [***]!!*

maargoed, succes met je bloeddingesen

sundancer87
Berichten: 112
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Lollum.....

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:14

Ik ben dus ook panisch voor bloedprikken. Ik moest vorige week mijn moeder is mee gegaan om mijn arm vast te houden. Ik kan er wel naar kijken maar ben gewoon bang van die naald. Haha! Bloos

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:27

als ik maar niks hoef te zien vind ik het best, maar als ik een naald zie.................(en dat is best lastig als diabeet zijnde die 4x daags zelf moet spuiten haha)