Kramp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Civic

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Bergen NH

Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:19

Hallo allemaal,

Ik ben ontzettend benieuwd of jullie dit ook hebben!
Ik heb vaak ontzettende kramp in mijn benen en mijn voeten.
Vooral in mijn voeten is het vreselijk! En in mijn benen zit het altijd in mijn schenen, of er net naast.
In de winter heb ik het nog veel erger in mijn voeten dan nu.. maar het is echt verschrikkelijk pijnlijk.
Zo erg dat mijn vriend me soms echt nog meer moet pijnigen om het te laten stoppen door mijn benen to overstrekken. Waardoor het uiteindelijk weggaat.

Maar hebben jullie ook weleens enorme kramp?
Ik heb gehoord dat het komt door een slechte doorbloeding. Ik drink al heel veel water, maar het blijkt niet echt te helpen!
Heeft iemand tips/ ervaring??

groetjes Linda

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:25

Ik heb hier ook vaak last van, maar je mag niet je benen/voeten overstrekken!!! Dit blijkt heel slecht te zijn. Het beste is het om je been en voet heen en weer te schudden/ of laten bungelen. Dan gaat het ook weer over. Voor de rest heb ik er ook niet echt iets tegen jammer genoeg.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:21

Als het echt blijft, zijn er ook bepaalde ontspanners te koop.
Weet alleen niet hoe of wat maar m'n moeder heeft het ook. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:22

Een oorzaak van kramp kan een gebrek aan Magnesium zijn...daar zijn aparte voedingssupplementen voor te koop, je zou dat kunnen proberen.

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:23

Ik heb het ook heel vaak in m'n kuiten. Vooral snacht's in bed. Dan word ik wakker van de kramp in m'n kuit Scheve mond

Civic

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 15:53

Magnesium? Dan zal ik op zoek gaan naar suplementen daarvoor!
Bedankt voor jullie reacties..

Het is zo heftig dat ik er beter bij de dokter mee langs kan gaan..

thnx

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:56

Ik had dit vroeger heeeeel erg ik gilde het uit van de pijn. Ben nu reeds 2x aan mijn voeten (in de holtes) geopereerd en een oplossing is er nog steeds niet.

Het ligt niet aan drinken of iets tekort wel vaak aan je houding met zitten en schoenen en vooral stand van je voeten.

na bijna 8 jaar puzzelen hebben we het gevonden mijn voeten stonden niet helemaal goed en zakte in het midden door. Ik heb nu zolen gekregen en gaat prima. Wat het ook verminderd is niet teveel met schoenen wisselen op de dag dan veranderd ook de stand wat dus ook vraagt van de pezen en spieren.

Ben blij dat het nu een stuk minder is.
Ik had het idd vaak snacht of tijdens de sex BAH>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:58

Kijk eens hier: http://www.onlinesportvoeding.nl/nl/con ... d&prd=6788

Calcium zorgt voor het behoud van gezonde botten, tanden en spieren. Het speelt een essentiƫle rol in het zenuwstelsel en heeft een verzorgende werking op hart en bloedvaten. Magnesium activeert meer dan 300 enzymen in het lichaam en helpt bij het vrijmaken van energie uit de voeding. Beide mineralen spelen een belangrijke rol bij de spiercontractie, bij de spieropbouw en helpen spierkramp te voorkomen. Omdat een tekort aan calcium en magnesium kan leiden tot een prestatieverlies, is suppletie met beide mineralen aan te raden bij fanatieke sportbeoefening.

Gebruik
Neem als aanvulling op de dagelijkse voeding, 2 maal per dag 1 tablet Cal&Mag. Neem Cal&Mag voor de training om het uithoudingsvermogen te bevorderen of vlak voor het slapen gaan om beenkramp te voorkomen en de nachtrust te bevorderen. Neem de tabletten bij voorkeur met een glas water.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:42

Inderdaad een teken van gebrek aan iets.
Maar wat? Die tabletten; Cal&Mag klinken 'goed. Lachen
Sterkte ermee.

Civic

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:48

Prisca schreef:
Ik had dit vroeger heeeeel erg ik gilde het uit van de pijn. Ben nu reeds 2x aan mijn voeten (in de holtes) geopereerd en een oplossing is er nog steeds niet.

Het ligt niet aan drinken of iets tekort wel vaak aan je houding met zitten en schoenen en vooral stand van je voeten.

na bijna 8 jaar puzzelen hebben we het gevonden mijn voeten stonden niet helemaal goed en zakte in het midden door. Ik heb nu zolen gekregen en gaat prima. Wat het ook verminderd is niet teveel met schoenen wisselen op de dag dan veranderd ook de stand wat dus ook vraagt van de pezen en spieren.

Ben blij dat het nu een stuk minder is.
Ik had het idd vaak snacht of tijdens de sex BAH>


Ik heb het dus ook bijna altijd 's nachts en tijdens sex! Had neit verwacht dat iemand dat ook had!
Het is echt vreselijk...
Vooral omdat ik dan 's morgens nog steeds erg pijn heb in mijn benen en voeten.
Ik denk dus dat het echt beter is om naar de dokter te gaan en naar mijn voeten/benen te laten kijken. Het kan best zo zijn dat de stand van mijn voeten ook niet goed zou zijn...

thnx

Civic

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:49

Cassidy schreef:
Kijk eens hier: http://www.onlinesportvoeding.nl/nl/con ... d&prd=6788

Calcium zorgt voor het behoud van gezonde botten, tanden en spieren. Het speelt een essentiƫle rol in het zenuwstelsel en heeft een verzorgende werking op hart en bloedvaten. Magnesium activeert meer dan 300 enzymen in het lichaam en helpt bij het vrijmaken van energie uit de voeding. Beide mineralen spelen een belangrijke rol bij de spiercontractie, bij de spieropbouw en helpen spierkramp te voorkomen. Omdat een tekort aan calcium en magnesium kan leiden tot een prestatieverlies, is suppletie met beide mineralen aan te raden bij fanatieke sportbeoefening.

Gebruik
Neem als aanvulling op de dagelijkse voeding, 2 maal per dag 1 tablet Cal&Mag. Neem Cal&Mag voor de training om het uithoudingsvermogen te bevorderen of vlak voor het slapen gaan om beenkramp te voorkomen en de nachtrust te bevorderen. Neem de tabletten bij voorkeur met een glas water.



thnx voor de site!!
Ik ga me daar vanavond eens op inlezen!