Heel erg last van huilbuien...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 10:40

Heey,
misschien een beetje een raar probleem maar ik heb heel erg last van huilbuien....Vaak zit ik op school en dan begint er onder in me buik iets te kriebelen. Beetje zoals liefdes verdriet. Dit wordt dan steeds erger en op een gegeven moment moet het er gewoon uit...Dan begint het gewoon en het stopt ook niet meer. Ik weet van mezelf dat ik een binnenvetter ben, en er zijn de afgelopen maanden wel nare dingen gebeurt, maar ik vind het erg vervelend dat het steeds op school gebeurt. Het is nu zelfs zo dat alleen de gedachte al dat ik weer naar school moet morgen al genoeg is om m'n traantjes weer naar boven te halen. Ik heb het best leuk op school, leuke mensen geen pesterijen of wat dan ook. Het enige wat wel zo is is dat ik 4 dagen p/week van 9 tot half 6 op school zit en 1 dag van 9 tot 15:00. Maar of dat nou de reden is...? Ik snap er niks van wil er alleen wel zo snel mogelijk vanaf!!

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:38

Ha meis,
Toevallig herinner ik me het topic van je zusje nog. Dat is natuurlijk erg heftig! Ik weet niet hoe het nu gaat, maar dat zal ook wel veel met je gedaan hebben. Kan goed zijn dat je dat nu gaat verwerken. En dan zulke lange dagen op school ook nog eens!
Je zegt dat het lijkt op liefdesverdriet, is dat het niet?
Ik heb dit ook een tijd terug gehad, en weet dat het heel vervelend is!
Mijn pb box staat open voor je!
liefs leonie

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:59

Heej,
Wat vervelend zeg, ik heb dit de laaste tijd ook erg gehad en ik wist voor 2 a 3 weken lang niet wat de reden was, nu ga ik aanstaande weekend een weekendje weg en de reden was dus heimwee.

sterkte Ach gut

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:05

als je zelf zegt dat je een binnenvetter bent kan het dan niet zo zijn nu dat er wat meer rust is het er nu allemaal uitkomt?
ga extra dingentjes voor je zelf doen. misschien helpt het.
sterkte!

groetjes

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:10

ben je niet ook heel erg moe? Ik heb wel eens gehad dat ik echt heel erg moe was en dan had ik ook wels opeens huilbuien. Alles wat dan in je gedachten zit is dan net te veel en dat moet er dan uit. Probeer anders eens een paar dagen wat rustiger aan te doen. En een keertje echt goed uithuilen bij iemand die je vertrouwt helpt ook echt!!!

succes ermee

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:27

ja ik ben net terug van de huisarts en hij heeft me door verwezen naar een psyscholoog ( schrijf je dat zo...?)Naja igg gaan we kijken of dat wat helpt.
Het voelt dan wel als liefdes verdriet maar ik feite ben ik al bijna 5 maanden super happy met me nieuwe vriend dus dat is het echt niet...

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:18

Soms is het gewoon een chemische onbalans in je hersenen, oftewel een gebrek aan bepaalde stofjes. Soms kan het simpelweg een gebrek van vitaminen/mineralen zijn!! Met bloedonderzoek kunnen ze dat vinden. Je kunt ook gewoon multi-vitamines gaan slikken en kijken of het effect heeft.
Kan ook een hormonen kwestie zjn, daar gaan trouwens alle tieners doorheen omdat je hormoonhuishouding veranderd (geldt ook voor zwangeren en mensen in de overgang). oook de hormoonhuishouding valt te zien met bloedonderzoek.

http://www.stamcel.org/html/hormonen.htm

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:30

barreltjuh schreef:
Het enige wat wel zo is is dat ik 4 dagen p/week van 9 tot half 6 op school zit en 1 dag van 9 tot 15:00. Maar of dat nou de reden is...?


Lijken me hele normale "werk"tijden...

Heb je een huisarts waar je goed mee kunt praten?

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:22

Lusitana schreef:
Soms is het gewoon een chemische onbalans in je hersenen, oftewel een gebrek aan bepaalde stofjes. Soms kan het simpelweg een gebrek van vitaminen/mineralen zijn!! Met bloedonderzoek kunnen ze dat vinden. Je kunt ook gewoon multi-vitamines gaan slikken en kijken of het effect heeft.
Kan ook een hormonen kwestie zjn, daar gaan trouwens alle tieners doorheen omdat je hormoonhuishouding veranderd (geldt ook voor zwangeren en mensen in de overgang). oook de hormoonhuishouding valt te zien met bloedonderzoek.

http://www.stamcel.org/html/hormonen.htm


Ja hier lsuit ik mij bij aan. Het het vroeger ook gehad. Mensen kinders ik liep soms al te janken als ze bij het weer bericht vertelde dat het ging regenen.. Ik zat er ook helemaal doorheen.. Snapte er ook niets van. Het enige wat ik altijd wilde was thuis zijn... in mn eigen kamertje oid... Er werd toen bovenstaande tegen mij gezegd, BEn daarna flink aan de vitamines ed gegaan.. Het is voor mij alweer te lang geleden om naar boven te halen of het werkelijk geholpen heeft.. tis iig een aanrader.

Probeer je voor de rest niet druk te maken he! Als je dat doet word het alleen maar moeilijker om die stap te nemen weer naar school te gaan. Verzin voor iedere dag iets positiefs een soort leerdoel, weer trots als je die dag weer hebt doorstaan.. Als je alleen maar gaat piekeren over 1 ding worden het er voor je het weet meer en zie ja strax alleen maar spoken! Dat zou toch zonde zijn?? Ik hoop dat het gesprek met de psycholoog je helpt..

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:43

Vandaag weer een drama op school... Na het tweede les uur ging het weer helemaal mis...Huilen echt zo erg dat ik dacht dat ik stikte. Ben nu weer thuis en wordt vandaag terug gebeld door de psycholoog.... Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet en dat maakt het ook alleen maar weer erger... Huilen

zieta_lover

Berichten: 352
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: ----

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:07

Ik heb hier de laatste tijd ook last van. Gewoon alles moet eruit dan. Bloos

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 17:36

@ zieta_lover hoe ga jij hier mee om dan ? Met name op school?

zieta_lover

Berichten: 352
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: ----

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:06

ja op school kan ik me inhouden, maar als ik iemand iets uit moet leggen wat ik moeilijk vind dat schiet ik vol. huil heel snel.
en thuis, naja niemand weet het, niemand merkt het ook. Denk ook dat niemand van m`n vriendenkring het weet.

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Heel erg last van huilbuien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:42

wat vervelend zeg Ach gut is het niet misschien handig om een keer met iemand te praten, dat je je een beetje kan opluchten en je verhaal kwij tkan, want misschien komt het ook wel dat je een beetje de nare dingen 'oppropt' !
Sterkte Ach gut