agressie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

agressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 11:31

Ik heb een probleem en dat is dat ik de laatste tijd nogal snel agressief, zeer lich geirriteerd, ben. Nouja dit is niet iets dat ik met iedereen zomaar bespreek en eigenlijk weet alleen met vriendin het.

Maar ik ben heel bang dat het de pan uit gaat rijzen. Ik heb zelfs de hond al een keer geslagen niet hard maar zowel ik als de hond schrokken ons rot. Ik zit te denken om het aan een leraar te vertellen maarja aan mijn tutor (begleider achtig iemand) ga ik het niet vertellen dat is een verschrikkelijk mens. Dan de huisarts maar dat durf ik ook niet. Ik ga maandag weer met volleybal beginnen. En hoop dat ik daar een hoop energie eruit kan halen.

Nouja zijn er mensen met tips ofzo. En dan niet zeggen dat ik meer moet praten want dat heb ik geprobeerd en toen heb ik zo'n ruzie met een lerares gehad.

Kan het misschien door de stress rond-om school komen?

dozo
Berichten: 216
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Zaandam

Re: agressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:35

Als je het de laatste tijd heel druk hebt gehad kan het voorkomen dat je een kort lontje krijgt!
Probeer als je het aanvoelt komen ( de boosheid ) eerst diep te zuchten of tot 10 te tellen!!
Succes!! Knipoog

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: agressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:55

Waarschijnlijk zit je ergens mee, dat hoeft niet eens bewust te zijn, bedenkt goed of je op dit moment problemen hebt, ergens mee zit, iets aan het opkroppen bent.
Als je er achter bent wat jouw zo prikkelbaar maakt moet je aan dat probleem gaan werken, een probleem moet je bij de wortel aanpakken anders is het zo weer terug.
Misschien vind je wel dat je moeder je te weining aandacht geeft, of heb je problemen met een leraar, misschien mis je een overleden oma of opa of misschien je hond, dit zijn zomaar wat voorbeelden.
Mensen denken soms dat ze geen problemen hebben, drukken het weg, het is namelijk heel lastig om in deze maatschappij problemen te hebben want je moet door, door met de stroom door met huiswerk, leren, vrienden, je paardje, je hobby en je sport enz.

Sta is stil en bedenkt is wat JIJ wilt, waar zit je mee wat zijn je problemen en probeer dat uit te werken.

Probeer ook is ontspannings oefeningen te doen.
Je kan speciale ontspannings cd's kopen, daar verteld een stem precies wat je moet doen, goed ontspannen doe je vooral met je ademhaling.
http://www.health-psychology.com/ontspanning/tekst1.html

Heel veel succes en laat je niet gek maken he?

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: agressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 12:26

Nouja me hele school is 1 probleem lijkt wel. Me klas vind ik super maar de opleiding ik vindt bepaalde lessen heel leuk maar de leraren.

Vorig jaar heb ik ruzie gehad en dit jaar werdt me ook weer vanalles naar me hoofd verweten dat ik niet altijd discussies moest aangaan.
Maar ik zit veel bij de paarden daar vindt ik me eigen rust terug. Tijdens de buitenritten.

En ik laat me hopelijk niet gek maken.

er1k
Berichten: 791
Geregistreerd: 11-07-06

Re: agressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:18

dienetje schreef:
Ik heb een probleem en dat is dat ik de laatste tijd nogal snel agressief, zeer lich geirriteerd, ben. Nouja dit is niet iets dat ik met iedereen zomaar bespreek en eigenlijk weet alleen met vriendin het.

Maar ik ben heel bang dat het de pan uit gaat rijzen. Ik heb zelfs de hond al een keer geslagen niet hard maar zowel ik als de hond schrokken ons rot. Ik zit te denken om het aan een leraar te vertellen maarja aan mijn tutor (begleider achtig iemand) ga ik het niet vertellen dat is een verschrikkelijk mens. Dan de huisarts maar dat durf ik ook niet. Ik ga maandag weer met volleybal beginnen. En hoop dat ik daar een hoop energie eruit kan halen.

Nouja zijn er mensen met tips ofzo. En dan niet zeggen dat ik meer moet praten want dat heb ik geprobeerd en toen heb ik zo'n ruzie met een lerares gehad.

Kan het misschien door de stress rond-om school komen?


Ik denk dat je ook eens goed moet naar gaan waar deze agressie vandaan komt?
Het heeft zeer waarschijnlijk een oorzaak.
Zit je niet lekker in je vel ? Heb je het te druk, maak je je zorgen?

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: agressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:33

De eerste 2 allebei, Ik zit niet lekker in me vel hoe dat komt weet ik niet. Maar het komt waarschijnlijk door de vakantie.

En druk heb ik het ook. Ik zit iedere dag tot laat op school dan de honden de paarden en veel huiswerk. En ben dus heel veel moe.