Puberteit...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 22:09

16 jaar, volop in de puberteit en de hormonen gieren door m'n lijf!
Ik hoor constant: 'Geniet van je jeugd, het is de mooiste periode van je leven'
Wél, veel genieten vind ik er anders niet aan hoor. Scheve mond
Volop last van stemmingswisselingen, verschrikkelijk onzeker, faalangst, 'Waar wil ik naartoe met m'n leven?',...
Het ene moment loop ik over van zelfvertrouwen, 1 negatieve opmerking en van dat meisje met zelfvertrouwen blijft niet veel meer over dan een onzeker hoopje ellende.

Ik heb één keer van een leerkracht gehoort dat zij haar puberteit echt de rottigste periode uit haar leven vond en niet dus de leukste.
Liegt de rest van de wereld gewoon over hoe hun puberteit was? Idealiseren zij die achteraf? Of ben ik gewoon een uitzondering die er echt helemaal niks aan vind? Heel erg gelukkig ben ik in elk geval niet.

Volgens mij is het leven vanaf 20 zoveel mooier! Bloos

Ok,
nu de hamvraag:

Hoe is/was jullie puberteit?

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:13

Ik vond mijn puberteit geen zák aan. Maar ik had toen totaal geen vrienden... niks leuks in mijn leven. geen last van de dingen die jij beschrijft. Vanaf mijn 18e oid werd het een stuk beter, leerde mensen kennen waar ik goed mee overweg kon. Kreeg mijn 1e vrinedje toen ik 19 was (van korte duur maar is zeker goed voor me geweest) en nu vind ik mijn leven helemaal top en wil ik liever de rest van mijn leven 23 blijven Tong uitsteken

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk

Anoniem

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:18

Mijn puberteit was een ramp. Ondanks dat ik nooit echt gepuberd heb, was mijn thuissituatie toen nogal poedersuiker.

En ik ken veel meer mensen wie de puberteit echt niet de mooiste tijd van hun leven vonden. Ik denk dat daarvoor toch het kind-zijn het meest in aanmerking zal komen. Geen gezeik over verantwoordelijkheid en gewoon doen en laten wat je wilt, mits je op tijd naar bed gaat en niet te veel snoept Knipoog

Anoniem

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:20

Ik had het toen in net in de puberteit kwam nogal 'zwaar'. Het ging toen allemaal niet zo lekker; veel ruzie(maken), heel moe, soms vreselijk onzeker en dan weer een té grote bek..
Nee, vond er toen niks aan. Ik ben nu ook 16 en nu heb ik er niet veel last meer van eigelijk. Weleens een beetje onzeker maar dat gaat eigenlijk steeds beter (denk trouwens dat iedereen dat wel heeft). En verder ben ik als ik genoeg slaap niet echt super moe, en ruzie heb ik ook eigenlijk niet meer. Alleen met mn ouders dan, dat gaat nog steeds niet altijd goed. Maargoed, je kan niet alles hebben hé Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 01:23

Ook al ben ik pas net uit mijn pubertijd, mijn studietijd bevalt veel beter!
Ik ben vrolijk, geen last van hormonen en heb nog alle tijd om te genieten van het leven.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 02:26

Nee, ik vond de puberteit opzich wel leuk.
Ja het had ook diepte punten, maar die had ik voor de puberteit ook al..

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 06:04

Ik hoor vaak dat je studententijd het aller leukste is, maar die heb ik nog niet gehad. Knipoog
Zit nu ook vollop in de puberteit en je kunt niet echt zeggen dat ik ervan geniet. Scheve mond Op 't moment heb ik echt een hekel aan die k't puberteit. Iedereen schuift ook altijd alles daarop af, grmbl. Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:43

een ramp, verliefd zijn, niet wetend hoe en wat. Je llijf verandert, je karakter, moet je nu blij zijn, of schreeuw je het uit. Moet je nu wel of niet met de mode mee. Is uit gaan nu echt zo leuk, of ben ik de enige die er geen reet aan vind. Waarom nou die bh, shirtje zit toch net zo lekker. >>moet ik doorgaan<<
Maar ja toen ik ging samen wonen, trouwen, kindjes krijgen, ontdekt bokt, tjee nog meer mensen met dezelfde hobbie, andere gedachtes, maar toch weer het zelfde. Kindjes worden groot, ( nu bijna 12 en 9) gggrrrrrr begint er al eentje te puberen. Help.
Haha kort om, gewoon genieten dat is het beste

Anoniem

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:07

Ik heb het helemaal niet als zwaar ervaren de puberteit. Ben u 18 en er al uit maar eigenlijk heb ik kwa geest niet erg veel moeite ermee gehad. Kwa lichaam is dat natuurlijk wel even wennen, maar om nu te zeggen dat ik door een rotperiode ben gegaan ook weer niet.

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:33

Mijn puberteit was nogal poedersuiker, veel ruzie met paps en mams enzo, werd beduidend beter toen ik 19 werd.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:43

Ik heb volgens mij mijn pubertijd verdrongen ofzo.. Clown
Ik weet er niet zo heel veel meer vanaf.
Maar wat jij in de eerste post beschrijft klinkt wel bekend ja.
Het ene momend ben je gelukkig,en het andere momend stort je wereld in.
Vreselijk onzeker,over vanalles,en de hele dag maar piekeren over de stomste dingen.
Bah,ik ben blij dat ik nu 33 ben,ik zou voor geen goed meer 16 willen zijn.
(ook niet als het zou kunnen,en ik zou een miljoen krijgen)

Ik heb niet echt nare dingen meegemaakt,zoals ruzie's of scheidingen ofzo,
maar het was gewoon 1 groot vraagteken,die hele pubertijd.
Bah..

(ik ben trouwens op mijn 18-de mijn man tegengekomen,en we zijn op mijn 19-de getrouwd,en nog steeds gelukkig..)
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 10-10-06 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:43

ik ben ook blij dat ik geen puber meer ben. Ik heb het niet superzwaar ofzo gehad, maar ik voel me nu zoveel beter. Toen was ik heel onzeker, vaak boos, ruzie met ouders, ruzie met vriendinnen, wist niet wat ik wilde, verliefd worden en niet weten wat ermee te doen, mijn lichaam veranderde enzo.

Nu ben ik 25 en ik weet veel beter wat ik wil, ik voel me veel zekerder ook over mijn lichaam en ik heb nu het gevoel dat ik vanbinnen veel rustiger ben.

Ik heb veel lol gehad in de pubertijd, maar ik weet niet of het de mooiste tijd van mijn leven was...

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:47

Volgens mij komt mijn puberteit wel behoorlijk overeen met de jouwe, ik kan niet wachten tot ik over een paar jaar aan het studeren ben (goed, eerst uitvinden wat natuurlijk.. Nagelbijten / Gniffelen )!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:16

Achteraf gezien was het een geweldige tijd... Echt super Haha! Haha!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:24

Oh heet dat de puperteit...ik dacht altijd dat het aan mij lag Vork

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:10

Volgens mij lijkt het hoe langee geleden hoe leuker... toen ik er in zat vond ik het vreselijk, nu ben ik 19 en vergeet ik steeds meer vervelende momenten, en als ik 40 ben lijkt me vast de perfecte tijd Knipoog

Maar nee m'n studententijd bevalt beter Haha!

Anoniem

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:50

Niks aan hoor
Stemmingswisselingen en andere dingen die jij beschrijft, ik geef je er volkomen gelijk in!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:44

Vreselijk. Meer diepe dalen dan pieken, veel ruzie met mn ouders, ruzie met mezelf, nergens op mn plek... Nee, ben blij dat 'k er vanaf ben Tong uitsteken

Anoniem

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:04

Ik zit er middenin, en het bevalt niet zo nee.
Diepe dalen die uit het niets komen, onzekerheden, groepsdruk.
Wil afentoe wel heel graag terug naar toen ik 8 was en nog geen zorgen had.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:35

Heb idd ook last van stemmingswisselingen, en voel me sneller onzeker. Maar voor de rest zit ik er niet zo mee. Ben over het algemeen wel vrolijk. Haha!

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Puberteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:15

Ik zit midden in mijn puberteit en ik vind het echt verschrikkelijk.
Ik heb geen zin meer in het studeren.. Altijd maar ruzie met mijn ouders.
Stress, slacht voelen, zomaar misselijk worden..
Ik ben het echt beu...
Ik hoop dat ik er snel vanaf ben Knipoog