Ervaringen Internist?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Ervaringen Internist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:29

Hoi,

een half jaar geleden begonnen er een hoop problemen met mijn linkeroog.
Heet leek op een normale ontsteking maar bleek na onderzoek veel diper te zitten.

Prednison 8x [per dag gehad en nog een andere druppel waar ik achteraf niet tegenkon, en daardoor is mijn linkerpupil blijvend groter waardoor ik niet meer scherp zie.

deze ontsteking van mijn iris is nu 3x terug gekomen en de laatste keer heel geftif, mijn pupil zat namelijk vastgeplakt aan mijn iris dit veroorzaakte enorme pijn. En jahoor weer aan de predison en het hele ratteplan.

Nu zei de arts in het AMC ook al dat 3x terugkomen in een half jaar wel extreem is, ze hebben hart en lonmgfoto's gemaakt en kunnen niks daarop vinden wat mijn autoimuunsysteem aantast. Ze willen nu dat ik aan de prednison blijf om de ontstekingen te onderdrukken, maar nu moet ik ook naar de internist om te kijken of ik misschien een ziekte onder mijn lede heb.

de ziektes die in mijn oog zijn vastgesteld zijn Uveitis en Keratoconus. maar dus ook elke keer de onstekingen, wie heeft hier ervaringen mee?

en wie weet mij te vertellen wat een internist is en wat hij doet

groetjes

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen Internist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:13

Hoi hoi,

Vervelend dat je dit allemaal zo moet meemaken zeg. Om even op je vraag in te gaan van wat een internist is en wat hij doet, kan ik wel het een en ander zeggen. Ik ben zelf ook wel eens bij de internist moeten komen omdat ik al 3 maanden ziek was en ze niks konden vinden. Toen ik daar kwam kreeg ik eerst allerlei vragen en wilde hij wat dingen weten om een beetje een beeld te scheppen. Vervolgens heeft hij mij onderzocht. Ik weet natuurlijk niet of het er altijd zo aan toe gaat, maar eng is het zeker niet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Ervaringen Internist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:42

Mijn moeder loopt toevallig bij de internist. Zij moest er eigenlijk alleen heen voor medicijnen, maar hij heeft der nu door allerlei collega's door de medische molen laten halen.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ervaringen Internist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:49

Een internist is het ype arts dat door gaat met vragen stellen en onderzoeken tot duidelijk is wat er met je aan de hand is. Een heel nieuwsgierig type arts.
Dat jij meerdere niet te verklaren ontstekingen in korte tijd hebt, betekent dat de internist uit gaat proberen te vinden waarom jij die ontstekingen hebt, of er elders in je lichaam meer aan de hand is, of je eigen immuun systeem zich misschien tegen je eigen lichaam gekeerd heeft, en wat daar dus aan gedaan kan worden om het in de toekomst te voorkomen.
Niks om bang voor te zijn, eerder juist erg prettig dat je naar een internist mag omdat je echt heel erg uitgebreid onderzocht zal worden!!!

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen Internist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 09:08

heel erg bedankt voor jullie reactie's. ik hoop dat hij iets kan vinden bij mij om het op te lossen