'Mislukkeling met Faalangst'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 23:54

Hallo,

Ik ben een meisje van 14, bijna 15 jaar.
Ik voel me harstikke fijn, behalfe school.
Hier zal ik mijn verhaal neer zetten, als jullie niet willen lezen hoeft dat niet maar vind het gewoon fijn dat ik het kan vertellen.

In groep 1/2 was het zo leuk, leuke vriendjes en vriendinnetjes. Aardige juffrouw, okal was ze aventoe een beetje streng. Ik had het er super naar me zin, wouw dat gevoel niet meer kwijt en vervolgens ga ik dik over (wat 9 van de 10 keer wel zo is op die leeftijd)
Groep 3, Het ging wel. zelfde klas, zelfde juf. Het werd alleen moeilijker. We moesten al wordjes als Aap, Noot en Mies leren. Kwam ik elke dag trots thuis als de juffrouw me een compliment had gegeven. Weer ga ik met gemak over.
Groep 4, ik dacht dat dit net zo zou zijn als groep 3, maar het was heel anders, in plaats van tot 10 tellen gingen we al oefenen tot de 100. Ik had een andere juffrouw, ik mocht haar niet zo graag maar ik kon er mee door. Knipoog Alleen de klas, tsjah het ging niet zo ik was anders denk ik. Maar toch ging ik met gemak over.
Groep 5, het gepest begint. De klas tegen 1, tegen mij dus. Wat stom ik vond het net goed gaan. Ik had weer een nieuwe juffrouw gekregen maar zij leerde me allemaal moeilijke wordjes die ik niet snap. Ik ging over, maar vraag me niet hoe.
Groep 6. (weer nieuwe leraar.) Het was zo moeilijk, we kregen al een beetje topografie, wat een rot vak ik dat zeg. al had ik dat geweten had ik nooit naar school gegaan. Met overhoringen leek het alsof ik door een lange tunnel reed, en hij stopte nooit. pas als school voorbij is was het einde. maar de volgende dag als we weer toevallig overhoringen hadden, ging het weer helemaal mis. En dat gepest in de klas stopt ook maar niet! maar toch ga ik over.
Groep 7. Yeah, nieuw schooljaar, met een mannelijke leraar voor een x Cool misschien ga ik hem nog wel eens aardig vinden, dacht ik. Maar nee ik zat fout, ik had de vorige jaar en dit jaar zo slecht gescored dat ik eigenlijk zou moeten blijfen zitten volgens hem.Die zomer kreeg ik heel veel huiswerk,als ik het af kon krijgen en af had dan kon ik overgaan, omdat ik dus al aardig veel had gemist omdat ik bang voor proefwerken was. Ondertusse werd het gepest steeds erger, ik was altijd het haasje,niemand waar mee ik kon praten. Dit jaar ga ik toch over.
Groep 8, dit is het laatste jaar van de basis school en ik hoop dat het gepest nou eindelijk op mag houden. Ik zie alleen maar 0 op de proefwerk blaadjes staan Huilen "mislukkeling" was ik dat echt?
Maar door mijn werkvaardigheid in het lokaal zelf ben ik toch met gemak over gegaan.

1e Klas. "internaat" ja dat was het word, daar moest ik heen. Het ging niet zo goed thuis. Mijn vader is alcolist en heeft altijd ruzie met mij zus en dat kon ik niet aan.Ik sneed me zelf. Op het internaat ging het niet zo super, het les geven was er ook niet echt veel beter op geworden, ja ik werkte nu op computers. Had meer tijd voor me zelf. Meer rust, geen oude bekende om me heen, dus geen gepest. Dit jaar ga ik met gemak over, en ik ga terug naar een normale school en woon weer thuis.
Klas 2, Ja het gebouw zag er mooi uit, maar daar binnen was het grouw, vol met leraren die verwachten dat ik alles kan. Ja ik weet ook wel dat ik niet achterlijk ben. dit jaar gaat het goed, en haal ook behoorlijk goede cijfers. Ik zou bijna trots op me zelf gaan worden. Mijn vader is al mijn hele school leven trots op mij, maar hoe moet ik vertelle over mijn angst? Tot mijn verbazing ga ik over, en ben ik 1 van de weinige met kader Bloos
Klas 3 (Nu), Ik kijk erg op naar dit school jaar , heb er zoveel zin in. Ik heb handel administratie gekozen. Sjeee, de eerste SO'S en proefwerken komen er aan, en wat denkje? je raad het al. maar 1 voldoende van de 7 Huilen een 7 voor een solicitatie brief. (Nederlands) Nu heb ik het echt gehad, het moet afgelopen zijn.Ik word gek van me zelf,van de paniek aan vallen, van me gedachte in die lange tunnel. Ik heb het er nu met 1 leraar over durfen te praten en die zegt dat ik misschien wel last van faal angst hebt. Ik ga toch maar een test laten doen denk ik.

SOrry mensen ik moest het even van me afschrijfen, bedankt voor het lezen .

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:57

hmm,, ja zal wel een test doen,, denk dat het wel faalangst is,, of examenvrees,,
heel veel sterkte en succes

je moet cker niet denken dat je een mislukking bent want dat ben je zeer zeker niet!!

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 00:00

@wereldhummel: Dankjewel voor het lezen, ik hoop dat ik alle 2 niet hebt, maar vraag me dan af wat ik wel heb.

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:01

ik hoop het ook niet voor je hoor!!!,, succes ermee,, Ach gut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:20

Jij hebt duidelijk hulp nodig. Praat erover, pas dan zien leraren dat er iets niet goed zit. En een klas herhalen is echt geen schande hoor! Werk eerst even aan jezelf. En onthoudt...je leert niet voor de school, maar voor het leven.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:34

ten 1e knap dat je dit durft te schrijven Ach gut

ik denk dat je het best een test kunt doen zo heb je meer zekerheid en dan kunnen mensen er rekening mee houden of misschien kunnen ze er iets aan doen.
Veel succes Knipoog

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 13:06

Bedankt voor de liefe reactie's, ik zit op dit moment onder de les op msn net proefwerk van handel administratie gehad, het ging echt niet. Boos! ik ga someteen naar de afdeling leider, kijken of die er wat aan kan doen. maar durf niet in me eentje en een meisje uit me klas waar ik het goed mee kan vinde wilt niet mee. ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog op deze wereld bent, want ik help mensen graag en niemand helpt mij!

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:15

Kom op meisje, je afdelingsleider bijt niet Lachen
Welke school zit je? Aangezien je vlak bij mij woont?

ellen12

Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-12-05

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:49

hoi mies je bent geen mislukking

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: 'Mislukkeling met Faalangst'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:37

@_Nikki_ : Ik zit op de titaan Knipoog
@ellen12: Zo voel mezelf wel heel vaak.

Ik ben vandaag naar de afdelingsleider gegaan, ik ben wel blij. ze had al zo'n vermoede maar wachte tot ik naar haar kwam in plaats van zij naar mij. Het ging wel goed en ze gaat kijken of ik faalangst training kan volgen.

Bedankt.