Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:43

ik heb gister allerlei demonstraties gezien over al jou dingen die je benoemd.

bodypump lijkt mij erg leuk

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:16

delerium schreef:
En dan kan de muziek nog zo leuk zijn, en de bewegingen er nog zo mooi op afgesteld, na een paar weken ben ik de release dan onherroepelijk beu.

Toen ik begon met combatten, baalde ik er altijd van als er een nieuwe release was. Dat betekende voor mij een paar weken klunzen voordat ik het weer onder de knie had. Ik was juist blij met de oude, die kende ik tenminste . Nu ik het een paar jaar doe is het precies omgekeerd, op het einde ben ik de les soms zo zat dat ik ook niet meer fantiek mee kan doen. Dan is de nieuwe relaese echt een opluchting Haha!

Moet wel zeggen dat het ook per relaese verschillend is. Paar maanden terug hadden we een pump, die kan ik zo nog een paar weken doen, die vond ik echt leuk (met From Paris To Berlin en Everytime We Touch). Maar dat zal ook per persoon verschillend zijn. Het is maar net of de muziek je aanspreekt.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:34

Ondanks dat de lay-out op het eerste gezicht niet zo spannend is is dit een welhaast onmisbare site;
http://www.geocities.com/btslyrics/
Alle beschikbare tracklists incl songteksten van alle programmas. Leuke naslag!

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:42

Op die site staan alleen de songteksten of niet....of lees ik nu weer ergens over heen? Knipoog

Peeetje
Berichten: 110
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:49

Zo je wilt echt niet weten hoe lang ik al naar zo'n site op zoek ben.. Ik hou nu van die site!

Maar ik doe nu 2 keer per week RPM en ik weet zelf al wanneer ik omhoog moet of wanneer ik tempo moet fietsen.. Aan het einde van de drie maanden weet ik soms ook wanneer de instructeur het fout doet.. Dat is dan natuurlijk ook wel weer grappig Lachen Mja, dan ben ik qua muziek meer fan van spinning, maar dat valt weer op de moeilijke tijden..

Miran88
Berichten: 1237
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:39

ik doe body attack en bodypump.
Erg leuk, maar wel zwaar in het begin.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:17

Marjoleintje: bij het kiezen van een release zie je toch de tracklist? De tracks afzonderlijk kun je aanklikken voor de songtekst. Wat zocht je nog meer dan?

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:36

Ik ben pas 16, maar doe een keer per week bodyjam (1,5 uur) en een keer XCO.. Vind het ook heel leuk Lachen Vooral van bodyjam raak je heel moe

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 22:49

Delerium: Ow ik dacht dat je daar de muziek kon luisteren van de verschillende releases....maar dat heb ik dan fout gedacht of niet? Lachen Vind de muziek van lesmills namelijk geweldig goed altijd!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:56

Net terug van een heerlijk uurtje Balance Knipoog

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 23:09

Lekker ontspannend luxje he? Lachen Ik ben net thuis van een uur rpm en heb nog zelf even een uur cardio en kracht gedaan! Ben ook weer lekker moe geworden...nu ff de uitslag van de verkiezingen afwachten!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:13

Heerlijk ontspannend inderdaad Ja
Jij fanatiek bezig geweest zo te lezen Bloos

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:24

marjoleintje schreef:
Delerium: Ow ik dacht dat je daar de muziek kon luisteren van de verschillende releases....maar dat heb ik dan fout gedacht of niet? Lachen Vind de muziek van lesmills namelijk geweldig goed altijd!


Als je de instructeursovereenkomst (http://www.lesmills.nl/pdf/instructeurs ... nkomst.pdf) nauwgezet leest kun je daaruit opmaken dat als je als instructeur de muziek doorspeelt, je je licentie om het programma te geven kwijtraakt en een boete van €2500 er bovenop krijgt.

Er is wel een berg zwart materiaal in omloop dus als je hard zoekt is het vast wel ergens te krijg. Maar via de officiele wegen niet. Je kunt wel via die site de tracks bekijken en elders de originelen downloaden (die van LM zijn allemaal bewerkt).

Alleen voor de Balancers is er wel een leuke site, de nummers van Paul Schwartz (BB 16, 24 track 4 Miserere, BB 22 track 9 Veni Redemptor Gentium en BB 26 track 4 Curacion) zijn op zijn eigen site gratis en voor niets te luisteren. Miserere en Veni Redemptor Gentium staan op het album State of Grace, Curación staat op State of Grace II. Om het nummer te beluisteren klik je op het album, dan op de song, en dan kun je kiezen hoe je wilt luisteren.

Verder ben je in het geval van Balance al een eindje als je je muziekcollectie uitbreidt met wat cd's van Conjure One en Delerium (goh, waar kèn ik die naam nou van... Pling ), die komen nl erg vaak terug.


Van 1 nr van de BodyCombat weet ik ook wel te vinden; http://folksong.org.nz/tarakihi/index.html hoewel het nr misschien een verkeerd beeld geeft van het reguliere repertoire. Neem van me aan dat half Combatland op zijn kop stond toen deze als cooling down werd gebruikt Haha!

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:19

Leuk die site met de nummers! Ik vind de liedjes bij de Balance meestal wel leuk... Hij staat in mijn favorieten! Haha!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:03

Ja ik heb het ook bij mijn sportschool. Tijdje bodyjam en bodystep gevolgd, maar ik kon het niet volgen Tong uitsteken Ook een tijdje Xco gedaan, leuk om te doen, maar het werd laat op de avond gegeven, dus ik was er niet zo bij met mn hoofd Knipoog Ook een tijdje RPM gedaan, maar doe nu cardio fitness.

Bodybalance, is het leuk?Makkelijk te volgen? Doen veel mannen het? Want vriendlief denkt dat er alleen vrouwen zullen zitten en wilt dan ook niet mee !

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:35

Bodybalance is heel leuk Ja
En vrij makkelijk te volgen ook, vind ik.
En wij hebben inmiddels aardig wat mannen in de les, dus....

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 09:53

Wij hebben ook een man in de les en soms wel meer. Niemand vindt dat raar hoor! En ik vind het vrij gemakkelijk...

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:46

Wij hebben zelf niet veel mannen in de les... In mijn vaste groep zit er eentje.
Eerlijk is eerlijk; voor mannen in balance wel moeilijker als voor vrouwen. Vrouwen hebben nou eenmaal betere aanleg voor coordinatie, en de spieropbouw is anders. Waar mannen makkelijker kracht opbouwen hebben vrouwen minder moeite met het verlengen van spieren.

Balance is voor veel mensen de eerste keren wel ingewikkeld; maar dat gaat over. Zodra je het riedeltje een beetje leert kennen wordt het vlug makkelijker.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:09

Ik doe 2x in de week BodyCombat en 1x BodyJam Hyper!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:49

voor wie geinteresseerd is; op de site www.lesmills.nl staan de foto's van het megakwartaal vorig weekend (dus ook Dan, Rach en Lovers Emma Lovers )

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:38

delerium schreef:
voor wie geinteresseerd is; op de site www.lesmills.nl staan de foto's van het megakwartaal vorig weekend (dus ook Dan, Rach en Lovers Emma Lovers )



Ja erg leuk om te zien ik sta ook nog samen met 2 mede instructeurs en tevens vrienden op de foto Clown
En ook nog bij RMP en Body Pump.
Delerium ben jij ook geweest en op welke dag? zaterdag of zondag?

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 02:47

Ik ben op zaterdag geweest. Afhankelijk van wie er dan komen wil ik volgend jaar eigenlijk beide dagen en 's avonds feesten.

Linkje naar de foto's waar je op staat? Mag ook per pb Haha!

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:31

Ik doe ook aan BodyCombat.
Weet alleen niet zo goed met welke release we bezig zijn..

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie traint hier bij een sportschool volgens LesMills?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:01

BodyCombat is de huidige release nr 29 en de release die per 1 jan start nr 30