Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:18

Ik betaal 160 euro voor een half jaar maandelijkse lenzen. Ik lees hier dat het wel goedkoper kan maar ik heb niet zo'n gemakkelijke ogen dus tsja, dan maar 2x 160 uur per jaar betalen... Ik ga overigens wel naar een goede (ook wel duurdere) opticien. Mijn lenzen zijn ook niet bij iedere opticien te krijgen.

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:10

Ik heb voor de mijne (maandlenzen voor een heel jaar) ongeveer € 135 betaald, vloeistof niet meegerekend. Gewoon besteld bij de oogarts.

Natasja_87

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-08-05

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:48

Ik betaal voor maandlenzen (per half jaar) 79 euro bij het huis, ook met vloeistof erbij. Mijn ogen hebben wel een 'standaard' bolling Knipoog

mirjamvd

Berichten: 985
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Woerden

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:53

lens totaal plan van Hans Anders Haha! , geloof iets van 8.95 per maand en 1x het dubbele
moet eerlijk bekennen dat ik het niet precies weet (heb het me aan laten smeren) maar ben zo rond de 53 euro per half jaar kwijt

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:53

Ik moet ieder halfjaar nieuwe lenzen halen(zachte maandlenzen), en krijg dan ook een controle. Als een lens kapot is krijg ik gewoon een nieuwe, heb weleens gehad dat er een scheurtje in zat. Ik weet niet precies hoeveel het kost, maar weet wel dat mijn lenzen aardig duur waren. Maar ik heb ook echte goeie van goeie kwaliteit, want mijn ogen zijn echt belangrijk! Heb nooit een bril gehad ofzo.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:06

Vanuit belgie:

Ik heb vroeger ook "dure" lenzen gehad, maar ben sins 3 jaar overgestapt op lenzen van het "kruidvat". 41Euro per half jaar.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen speciale ogen heb of zo, waardoor de simpele lenzen van het krijdvat bij mij kunnen. Cilinders (of zoiets) moet je daar niet verwachten.

Ik ben er blij mee en voel geen enkel verschil met Focus-lenzen of die van Bausch en Lombs. Je kan ze ook per maand los aanschaffen... Ik zie ze zelf wel iets meer zitten dan de dure, al was er laatst een vriend op vaardigheidstraining(pupilreflextesten en dus ze zaten echt te turen in mijn ogen) helemaal verbaasd dat ik lenzen had, die had het dus nog nooit gezien, dus zo opvallend is het ook weer niet.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:10

@Barbaras: Ik haal ze ook bij de kruidvat.
haalde ze eerst bij Pearl en die vond ik echt te duur worden en toen naar Hans Anders daar had ik elke keer een ontsteking toen naar specsavers daar ook elke keer ontstoken ogen. Toen was er een keer een onderzoek geweest naar lenzen bij een of ander blad en toen kwamen die van de Kruidvat als beste uit de test dus........... en die kosten E6,99 voor 3 maanden (zachte lenzen)

corinagirl
Berichten: 1850
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Bedum

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:31

Wij betalen rond de 80 euro per half jaar voor maandlenzen Lachen . Maar ik kan per jaar nog een bedrag terugvragen van Menzis. Krijg ongeveer 100 euro vergoed.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:04

@mywayzidane: Gelukkig maar dat ik niet de enige ben die ze gewoon bij het Kruidvat haalt. Ik draag ze ook al een hele tijd en heb er idd ook minder last/problemen mee als met de lenzen van de Pearl. Eigenlijk wel vreemd dan dat mega prijsverschil...

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:04

Zou ook wel willen dat ik goedkopere lenzen kon. Maar ik heb cilinders en ook nog best moeilijke ogen (met m'n traanfilm enzo) dus ik blijf maar gewoon duur bij mijn opticien!

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:13

Ja ik was ook al blij dat ik las dat er toch nog iemand was die ze ook bij de kruidvat haald.
Het onderzoek heeft toen gestaan in de consumentengids dus ze zijn uitgebreid getest........ en heb er echt geen last meer van. Voorheen liep ik regelmatig met een ontstoken oog.

hop
Berichten: 208
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:14

Ik heb maandlenzen en betaal er 38,- euro per half jaar voor (bij Fielmann).
Ik heb daar wel dure vloeistof bij (i.v.m. droog worden van de lenzen door "droge" ogen), dat komt op bijna 30,- euro per half jaar. Hiervoor had ik goedkope vloeistof en die kwam op ca. 12,- euro per half jaar.

Oogmetingen zijn altijd gratis en worden elk half jaar gedaan (dus elke keer dat ik nieuwe lenzen bestel). Daarnaast had ik in het begin regelmatig een gescheurde lens (door uitdroging) en dan kreeg ik gratis een nieuwe opgestuurd.

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:16

ik heb -hele fijne- daglenzen via lensexpress.nl
zijn nog goedkoper dan mylenses
scheelt echt een hoop geld!
hebben ook maandlenzen, harde lenzen, vloeistof etc.

Harinaatje

Berichten: 738
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:19

zorg wel dat je goeie lenzen houdt!! ik vind de mijne ook wel duur 54 voor half jaar,zachte lenzen, maar dat van jou vond ik ook erg duur!! ben echt blij met lenzen!!!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:35

€160 per half jaar, met vloeistof en oogmeting...
dat wordt hier thuis nu te duur gevonden, en een nieuwe bril krijg ik niet... dan maar een stok ofzo ?

De mensen die hier allemaal posten dat ze onder de €100 zitten, hebben jullie + of - lenzen, en cilinders enz enz??

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:42

hop schreef:
Oogmetingen zijn altijd gratis en worden elk half jaar gedaan (dus elke keer dat ik nieuwe lenzen bestel). Daarnaast had ik in het begin regelmatig een gescheurde lens (door uitdroging) en dan kreeg ik gratis een nieuwe opgestuurd.

Dat heb ik ook! Altijd een nieuwe als er iets is, altijd een nieuwe oogmeting. En vloeistof erbij. Heb nu een nieuwe gekregen om een tijdje te proberen, hoef ik ook niet voor te betalen. Dat is toch een fijne service.

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:43

Naaltje schreef:
€160 per half jaar, met vloeistof en oogmeting...
dat wordt hier thuis nu te duur gevonden, en een nieuwe bril krijg ik niet... dan maar een stok ofzo ?

De mensen die hier allemaal posten dat ze onder de €100 zitten, hebben jullie + of - lenzen, en cilinders enz enz??

Het is ook duur, maar wat moet je dan?! Ik vind dit noodzakelijke dingen en ga er niet op besparen. Maar als je niet zo'n 'moeilijke' ogen hebt, dan is het het proberen waard om uit te zoeken of je even goede maar goedkopere lenzen kan vinden!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:35

Henzz schreef:
Naaltje schreef:
€160 per half jaar, met vloeistof en oogmeting...
dat wordt hier thuis nu te duur gevonden, en een nieuwe bril krijg ik niet... dan maar een stok ofzo ?

De mensen die hier allemaal posten dat ze onder de €100 zitten, hebben jullie + of - lenzen, en cilinders enz enz??

Het is ook duur, maar wat moet je dan?! Ik vind dit noodzakelijke dingen en ga er niet op besparen. Maar als je niet zo'n 'moeilijke' ogen hebt, dan is het het proberen waard om uit te zoeken of je even goede maar goedkopere lenzen kan vinden!


ik heb helaas zachte lenzen met + 6,1 en +7,4... met cilinder, en extreem zuurstofdoorlatend...
Tja, ik kan het zelf niet betalen, en aangezien ik gewoon 16 ben is dat (vind ik) verantwoording van de ouders... achja, morgen mijn laatste paar lenzen in, en dan zien we wel hoe het over een maand gaat Tong uitsteken

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:55

Oeii wat een sterkte! Ik hoop voor je dat je ouders inzien dat je je lenzen echt nodig hebt en je ze krijgt!

Cello
Berichten: 183
Geregistreerd: 27-03-04

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:06

Ik betaal geloof ik iets van 19 euro per maand, maar ik ga echt wel naar Hans anders daar zijn de lenzen ook goed en stukken goedkoper...

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:27

Henzz schreef:
Oeii wat een sterkte! Ik hoop voor je dat je ouders inzien dat je je lenzen echt nodig hebt en je ze krijgt!

en anders wil ik een geleiden-pony Tong uitsteken ja, mijn vriend heeft het nog erger met sterkte, vind het zelf wel meevallen Lachen weet wel dat ik op het randje zit met sterktes die kunnen zegmaar Lachen

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:32

Lisa_Melody schreef:
Da's best duur idd. Ik heb een half jaar zachte maandlenzen + vloeistof + controle voor 90 euro.. Bij Hofstede, maar die zit alleen in Alkmaar.
Zat hiervoor bij Pearl, die is er misschien ook wel in Belgie? Was ook 90 euro geloof ik..


Ik zit bij dezelfde opticien, al járen. Ik heb hetzelfde lenzenpakket, maar dan met no rub vloeistof, en daarom betaal ik een tientje extra per half jaar. € 99 dus.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:06

barbaras schreef:
@mywayzidane: Gelukkig maar dat ik niet de enige ben die ze gewoon bij het Kruidvat haalt. Ik draag ze ook al een hele tijd en heb er idd ook minder last/problemen mee als met de lenzen van de Pearl. Eigenlijk wel vreemd dan dat mega prijsverschil...

Bij Pearle zit bij het bedrag dat ik per half jaar betaal ook de controle en twee flessen lenzenvloeistof. En 'zelfbediening' is altijd goedkoper. Persoonlijk bezuinig ik liever niet op de halfjaarlijkse controle, met mijn ogen moet ik tenslotte mijn hele leven doen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:13

Ik heb Softview lenzen, met cilinder. Vloeistof van ReNu, moet je geloof ik iets extra voor betalen, maar volgens mij hoef ik dat niet (mijn familie is daar nogal goede klant Haha!).
Ik betaal wel veel (156E per halfjaar), maar er kijkt wel ieder halfjaar een deskundige naar m'n ogen en superservice. Toen ik pas last had van 'vermoeide' ogen etc. hebben ze ook gratis een uitgebreid oogonderzoek gedaan. Gratis nieuwe brillenglazen gehad omdat ik ze nog geen halfjaar had, maar wel een cilinder die opeens sterk verandert was en ga zo maar door.

Zelfs m'n huisarts zei (naast die vermoeide ogen liep ik ook met andere vage klachten), dat dat idd wel een goede opticien was, dus dat hij wel op hun oordeel vertrouwde.

mara_lover

Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Roden

Re: Lenzen zijn duur!! En bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:17

Ik heb zachte lenzen, en betaal zo'n 150 euro voor een half jaar pakket.
Is inderdaad wel redelijk duur, maar zou niet zonder willen.
Heb ze trouwens al vanaf mijn dertiende.