Nierstenen wie heeft dit gehad

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:31

hallo
ik had telkens last van blaasonsteking tot wel 5 x toe achter elkaar en sinds eerggfister kreeg ik erg last van me onder rug en zij en biuikpijn erbij toen ben ik vandaag naar de dokter geweest en bleek het waarscheijnlijk aan mij nieren te liggen nu moet ik 14 nove,ber een echo laten maken waar de oorzaak vandaan komt
wie herkent dit of heeft dit ook gehad

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:19

mijn moeder heeft nierstenen gehad, is geen pretje en je bent dan ook een tijdje uit de roulatie

sundancer87
Berichten: 112
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Lollum.....

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:23

Mijn moeder heeft het ook gehad. Zij had er baat bij als ze een aanval kreeg om op haar linkerkand te gaan liggen. Ze zegt dat bij haar dan de pijn zakt.
Succes 4 november

djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 09:33

dank je wel alemaal nee het doet inderdaad versgrikkelijk pijn ademen doet pijn en word moeilijk het voelt net alsof iets heel strak om je middel zit een band ofso en het doet erg pijn en ben er ook niet fit van we gaan proberen dat ik eerder naar ziekenhuis kan want ik kan hier niet weken mee rond lopen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:18

Mijn vader en een vriendin hebben het ook gehad. En het schijnt echt heeel erg veel pijn te doen.
Die vriendin rolde zelfs zo'n beetje over de grond van de pijn Clown.

Sorlede
Berichten: 1197
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:20

ben je er ook misselijk bij en evt duizelig? vriendin van mij heeft nierbekontsteking gehad. dat kan het misschien ook zijn. die sympthonen van jou had zij ook, alleen nog misselijk en duizelig erbij.

djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:40

hallo ja was vande week wel mislijk en af en toe duizelig niet vaak maar ik zak gewoon haast dor de grond van pijn i kkan niet stil zitten nix ik moet bewegen door de pijn het doet zo erg pijn en moet hier nog 2 weken mee rond lopen moet volgende week echo en uitslag duurt ook een week pas:S gewoon absurt

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:04

Ik ken het. En dan is het maar goed afwachten dat ze het wel kunnen zien of je een steentje heb of wat de oorzaak ervan is. Mijn vader heeft nu al 4 x stenen gehad echt niet normaal meer en het doet ook onwijs veel pijn!Hoop voor je dat het geen neerstienen is. je kan je rug ook even insmeren met spierenspul zodat de pijn beetje verzacht.

djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 10:12

oke bedankt voor de tip ik slik nu een soort alive voor de pijn en heb gister van de dokter 30 pillen gekrege nvoor me blaasonsteking om me blaas schoon te maken en hij zij dat ik gewoon moest afwachten tot volgende week van de echo nou lekker is het dan moet ud s nog een week wachten ik kon vanacht ook niet slapen werd telkens wakker van de pijn echt niet normaal

YoenLo

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Z'meer

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:37

Ik heb nierstenen gehad en dat doet inderdaad echt heeel erg pijn !!
Het kwam bij mij dan vooral vanuit de onderrug.
Moet er niet aandenken dat ik er 2 weken mee moest rondlopen.
Gewoon ibuprofen hielp echt niet tegen de pijn heb toen echt sterkte pijnstillers van de dokter voor gehad.
Heel veel water drinken (is ook goed voor de blaasontsteking)

Anoniem

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:08

Mijn zusje heeft twee jaar geleden een niersteentje gehad, ze lag echt krom van de pijn en moest daardoor ook steeds overgeven. We hebben 5 uren op de spoedeisende hulp gezeten in het ziekenhuis eer ze er achter waren waar de pijn vandaan kwam. Die nacht is ze nog opgenomen en kreeg ze een infuus met pijnstiller. Het wachten was of het steentje uit zichzelf naar buiten zou komen (bij het plassen). Er werd ook steeds gecontroleerd waar het steentje zich bevond en gelukkig de volgende ochtend kon ze hem uit plassen. Was dit niet gelukt dat hadden ze het dingetje moeten vergruizen (opereren dus). Haar werd, op het moment dat geconstateerd was dat het een niersteen was, geadviseerd om NIET veel te drinken omdat het de boel alleen nog maar meer zou irriteren. Uiteraard is ter voorkoming van nierstenen veel drinken juist wel goed. Mijn zusje heeft een hele waslijst aan voedingsadviezen meegekregen van het ziekenhuis toen ze weer naar huis mocht. Ze zei dat ze nog nooit zo'n pijn had gehad! Schijnt echt vreselijk te zijn. Ik wens jou dan ook heel veel sterkte en beterschap en hoop dat je er gauw achter bent wat er mis is met je! Sterkte!

djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 18:57

ja savonds begint de pijn het ergst pij mij en inderdaad bij mij komt het ook bij de onder rug en een paracetemol ofos helpt ook niet goed en ik sliuk soort alive tegen pijn dat helpt wel wat en heb voor de dokter pilletjes voor me blaas gekregen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:02

Ik heb een jaar geleden ook niersteenkolieken gekregen.
Dan verga je echt van de pijn.
Ik ben toen naar de eerste hulp van het ziekenhuis gestuurd. Daar hebben ze een rontgenfoto gemaakt en daar heb ik toen ook heftige pijnstillers gekregen en moest het vanzelf naar buiten komen.

djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:48

oke ik heb dinsdag de echo gehad maar ik kan pas maandag of dinsdag bellen voor de uitslag ja ik heb antibiotica voor de pijn en voor me blaas het verminderd wel wat maar ik hou die vervelende pijn ik plas ook niet veel.. somds paar druppeltjes of klein straaltje maar niet veel sinds ik dit heb

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:55

djuraolisa schreef:
hallo
ik had telkens last van blaasonsteking tot wel 5 x toe achter elkaar en sinds eerggfister kreeg ik erg last van me onder rug en zij en biuikpijn erbij toen ben ik vandaag naar de dokter geweest en bleek het waarscheijnlijk aan mij nieren te liggen nu moet ik 14 nove,ber een echo laten maken waar de oorzaak vandaan komt
wie herkent dit of heeft dit ook gehad

Ik werk op de Rontgen dus als je meer info wil over nierstenen,echo etc. dan PM maar even.
Scheelt me typen in het topic. Knipoog

noby
Berichten: 396
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Nierstenen wie heeft dit gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:48

ik heb laatst in het ziekenhuis gelegen voor iets wat ze dachten dat nierstenen waren.
ik heb een week aan een infuus gelegen die de pijn zouden moeten verminderen en kreeg een soort morfine.
achteraf bleek ik geen nierstenen te hebben maar die pijn!
ik kan me niet voorstellen dat je daar zo lang mee zou moeten lopen.
mijn pijn leek op dat van nierstenen en ik kroop letterlijk over de grond!
veel sterkte in ieder geval