Overslaand hart

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:35

Sinds een week of 2 heb ik last van een overslaand hart. Ik wist eerst niet precies wat ik nou voelde, maar heb mijn man laten luisteren en die kon duidelijk horen dat mijn hart een slag oversloeg. Dus ben ik naar de dokter gegaan. Natuurlijk deed mijn hart het toen niet. Toch heeft hij me door gestuurd naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Ook toen was er niks aan de hand met mijn hart, en stond ik dus voor joker. Maar ik heb er dus nu nog steeds vreselijke last van. Hij slaat 3 tot 4 keer in een minuut over, en dat bijna de hele dag door. Ik heb wel op internet gelezen dat als je hart het in rust doet (wat bij mij dus het geval is), het dan meestal geen kwaad kan. Maar inmiddels vind ik het toch wel eng worden. Ik zou natuurlijk terug kunnen gaan naar de dokter, maar dan zul je zien dat hij het weer niet doet.

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit verhaal herkennen.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:37

Hoe staat het met je bloeddruk em pols op het moment dat je hart aan het overslaan is? Mijn schoonmoeder had het laatst, die is ook doorgestuurd naar het ziekenhuis, eenmaal daar was het bijna weg. Waarschijnlijk was het boezemdefibrilleren.

Als je er weer last van hebt, neem je bloeddruk en pols eens op, dan kan je die waardes vertellen aan de huisarts. Sterkte ermee!

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:38

Mijn moeder heeft hier ook wel is last van geloof ik. Ook in rust en dan kan het idd meestal geen kwaad. Sterkte ermee iig.

Deeday

Berichten: 708
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Harderwijk

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:39

Nou je verhaal kan ik me wel iets bij in denken ik heb idd ookiets aparts kan er zelf niet echt achter komen wat ik voel maar als ik het heb wordt ik ook heel erg duizelig ben nog niet naar de dokter geweest want het is er en dan blijft het een poosje weg en dan heb ik het weer twee keer zo gaat het door.....

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:44

Mijn bloeddruk heeft de dokter opgenomen, die was 120 over 80. Maar toen deed mijn hart natuurlijk niks. Zou het eens moeten checken met een bloeddruk meter dan. Verder is mijn bloed onderzocht (o.a. cholesterol, was 3,9), en alles was goed.

Edit: typo

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:46

OneDesire schreef:
Mijn bloeddruk heeft de dokter opgenomen, die was 120 over 80. Maar toen deed mijn hart natuurlijk niks. Zou het eens moeten checken met een bloeddruk meter dan. Verder is mijn bloed onderzocht (o.a. cholesterol, was 3,9), en alles was goed.

Edit: typo


Da's een mooie bloeddruk! Heb je zelf een bloeddrukmeter of iemand in je omgeving? Dan kan je hem meten als je hart aan het overslaan is.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:48

Ja, ik heb het ook. Heb ook een ECG laten maken, maar bij mij waren de overslagen er wel op te zien. Zag er verder ok uit en heb van twee huisartsen (m'n eigen arts en z'n vervanger), m'n nichtje (ook ha) en een vriend van m'n ouders (cardioloog) gehoord dat het normaal is. Dus ik ben wel gerustgesteld Haha!.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:49

Heb je tijdens het overslaan nog last van andere klachten?

Joyce1984
Berichten: 415
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:50

Ik heb het ook een tijdje gehad, ik moest minder cola en koffie gaan drinken vanwege de cafeine.
Het was verder geen ernstig probleem bij mij.
Maar wat jij beschrijft, daar had ik ook last van.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:52

Ik moet eerlijk bekennen.. ik ben 16.. en heb daar ook wel eens last van.. wel ook in rust ja, en niet de hele dag door, eens in de week ofzo.. en dan als ik rustig op de bank zit of op bed lig ofzo.. heel vreemd.. ik heb dan ook een heel raar gevoel daarna, en kan heel even (terwijl mijn hart overslaat) ook niet helemaal goed ademen, maar omdat het bij mij ook zo onregelmatig is ben ik ook niet naar de huisarts geweest. Maar in jouw geval zou ik denk ik toch nog een keer terug gaan.

edit; mijn moeder heeft hier ook wel eens last van.
Laatst bijgewerkt door DL_ op 07-11-06 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:53

Ik heb geen bloeddrukmeter, maar misschien moet ik er eens eentje aanschaffen dan. Zo duur zullen die toch niet zijn, denk ik?

Ik voel tijdens het overslaan wat druk op mijn borst, en heel soms een beetje misselijk. Ik vind het eigenlijk voornamelijk een heel vervelend gevoel.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:53

dat heb ik inderdaad ook, beetje druk (niet veel) maar wel wat druk. en het is inderdaad heel vervelend..

mekkie
Berichten: 186
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: nieuwegein

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:54

wat jij nu hebt heb ik heel lang gehad.ik heb verschillende keren aan zo'n hartapparaat in het ziekenhuis gelegen maar natuurlijk deed ie het dan niet.je zit nu in een soort kringetje van hartkloppingen en angst,en door die angst krijg jre er alleen maar meer last van.ik dacht echt dat ik hart patient was en dood zou gaan.
toen ik een keer naar een andere arts ben gegaan had ik het van de zenuwen heel erg dus hij kon het goed horen en voelen.
hij heeft me ook heel duidelijk gezegd wat het is en mij helemaal gerust kunnen stellen.het komt nl door verkeerd ademhalen (teveel aan zuurstof) zeg maar een vorm van hyperventileren.je hart gaat daardoor sneller slaan.een gezond hart slaat daardoor ook steeds een slag over omdat het anders op hol zou slaan.(zo heeft hij het uitgelegd) dus eigenlijk is je hart dus gezond.ik had het nl vooral in rust,als ik druk was niet,omdat je dan die extra zuurstof gebruikt.probeer maar eens als je het hebt te gaan sporten of zo,dan gaat het over.sinds ik de angst kwijt ben gaat het ook stukken beter al heb ik het soms nog wel eens een beetje,maar lang niet zo vaak en erg als eerst.
ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt,en anders ga je gewoon net zo vaak naar de dokter tot je gerustgesteld bent.
veel sterkte

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:59

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik heb zelf wel het idee dat het met stress te maken heeft. Ben nogal een pieker doos, en dat doet het natuurlijk niet echt goed.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:08

OneDesire schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik heb zelf wel het idee dat het met stress te maken heeft. Ben nogal een pieker doos, en dat doet het natuurlijk niet echt goed.


Toen ze mij in het ziekenhuis vroegen of ik de overslagen kon 'opwekken', antwoorde ik met nee. Kreeg er vervolgens drie heel snel achter elkaar...

Pomski

Berichten: 703
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:38

Ik heb het zelf ook gehad, en nog steeds wel.
Ik ben het met Mekkie eens, kan heel goed een geval van hyperventilatie zijn.
Ik dacht ook altijd dat ik dan dood ging, en vanwege de angst werd het alleen maar erger. Vaak kreeg ik dan ook pijn op de borst en werd heel kortademig. De huisarts heeft me ook helemaal gecontroleerd, en vertelde toen dat ik last had van hyperventilatie/ angstaanvallen. Helemaal in combinatie met stress is het goed mogelijk. Het is hardstikke vervelend, maar in principe ongevaarlijk!

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:59

OneDesire schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik heb zelf wel het idee dat het met stress te maken heeft. Ben nogal een pieker doos, en dat doet het natuurlijk niet echt goed.

Ik heb er ook een tijdje last van gehad, dat ik het soms wel 10x per dag voelde, maar idd ook alleen in rust, dan heeft je hart er bij wijze van spreken tijd voor. Normaal gesproken gebeurd het de hele dag door ongeveer 1x per uur, en lijkt een stuk hoger te worden als je wat wijntjes op hebt en dan op je linkerzij gaat liggen (vertelde mijn leraar met een grote glimlach, al die mensen stonden dan spontaan bij hem op de stoep van help!).
Maar wat je zegt bij mij was het ook: ik merkte het, dan schrok ik ervan, en werd het alleen maar erger, ofwel opvallender. Inmiddels weet ik dat het niks uitmaakt en ik leef nog steeds dus Haha!

Anoniem

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:11

Ik heb het ook en ik merk dat het erger is in tijden van stress en als ik het druk heb. Bij mij komt het niet zo frequent voor als bij jou, maar mijn huisarts zei dat er op zich wel medicijnen voor zijn.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:16

Ik denk dat de medicijnen slechter zijn dan de kwaal. Ik heb dagen dat ik het 1x per dag voel, maar ik heb ook momenten dat ik ze om de 5 minuten voel.

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:19

zo bekend dit verhaal... Ik heb het ook. Vooral in tijden van grote drukte of stress. En dan vooral wanneer ik rust... Raar maar waar en niet ernstig zegt mijn huisarts...

Als ik veel en vaak sport heb ik er minder last van..

Anoniem

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:23

Misser schreef:
Ik denk dat de medicijnen slechter zijn dan de kwaal. Ik heb dagen dat ik het 1x per dag voel, maar ik heb ook momenten dat ik ze om de 5 minuten voel.


Ik ben op zich ook niet zo'n voorstander van medicijnen, maar als de kwaal je leven gaat beheersen en je er constant mee bezig bent, dan is het misschien het overwegen waard?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:35

Aan de ene kant wel, aan de andere kant moet je ook accepteren dat het erbij hoort. Is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, ik ben zelf 's nacht ook een keer in paniek geraakt erdoor. Maar na die ECG en opmerkingen van diverse artsen móet je het wel geloven.

chas

Berichten: 1012
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Bijna in zee .......Oostvoorne

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:21

OneDesire schreef:
Sinds een week of 2 heb ik last van een overslaand hart. Ik wist eerst niet precies wat ik nou voelde, maar heb mijn man laten luisteren en die kon duidelijk horen dat mijn hart een slag oversloeg. Dus ben ik naar de dokter gegaan. Natuurlijk deed mijn hart het toen niet. Toch heeft hij me door gestuurd naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Ook toen was er niks aan de hand met mijn hart, en stond ik dus voor joker. Maar ik heb er dus nu nog steeds vreselijke last van. Hij slaat 3 tot 4 keer in een minuut over, en dat bijna de hele dag door. Ik heb wel op internet gelezen dat als je hart het in rust doet (wat bij mij dus het geval is), het dan meestal geen kwaad kan. Maar inmiddels vind ik het toch wel eng worden. Ik zou natuurlijk terug kunnen gaan naar de dokter, maar dan zul je zien dat hij het weer niet doet.

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit verhaal herkennen.


Je bent niet de enigste hoor Knipoog ,
Heb er ook last van sneller ,langzaam,tinkje overslaan ,Vooral als ik stress heb gehad of heel erg moe bent ,het enige wat je kan doen is rustig blijven en vooral niet in paniek raken (is moeilijk) als het langer dan 30 minuten aanhoud gelijk de dienstdoende arts bellen .


Leest het zo terug ,en iedereen zegt na periode van stress/drukte en ineens rust ..

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:35

Ik heb dit ook al een paar jaar. Ik heb het ook meestal in een rust toestand. Ik ben hier nooit mee naar de dokter gegaan, omdat ik dacht dat het wel niks zou zijn. Ik ben zelf ook iemand die gauw stress heeft en veel piekert, dus dacht dat het daardoor wel zou komen.

Ik moet nu alleen binnenkort geopereerd worden en ik denk dat ik het wel ga aankaarten bij de chirurg. Het is namelijk wel van belang voor de narcose dat dit goed nagekeken word. Hopelijk is het verder niks belangrijks.

Hopelijk wordt het bij jou gauw weer wat minder! Lachen

chas

Berichten: 1012
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Bijna in zee .......Oostvoorne

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:42

De huisarts zegt zo en zo al ,"dat is normaal ",

en voor een operatie ,je kan het wel zeggen ,

ik ben 3 jaar geleden ook onder narcose geweest ivm operatie ,maar ze zieden er niks over ...