Overslaand hart

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:45

silver schreef:
Ik heb dit ook al een paar jaar. Ik heb het ook meestal in een rust toestand. Ik ben hier nooit mee naar de dokter gegaan, omdat ik dacht dat het wel niks zou zijn. Ik ben zelf ook iemand die gauw stress heeft en veel piekert, dus dacht dat het daardoor wel zou komen.

Ik moet nu alleen binnenkort geopereerd worden en ik denk dat ik het wel ga aankaarten bij de chirurg. Het is namelijk wel van belang voor de narcose dat dit goed nagekeken word. Hopelijk is het verder niks belangrijks.

Hopelijk wordt het bij jou gauw weer wat minder! Lachen


Het lijkt wel of ik mezelf hoor "praten". Merk ook dat als ik me ergens druk om maak, het erger wordt. En dan is het de hele dag door.

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:02

OneDesire schreef:
Het lijkt wel of ik mezelf hoor "praten". Merk ook dat als ik me ergens druk om maak, het erger wordt. En dan is het de hele dag door.


Precies! Dat heb ik dus ook regelmatig. Als ik echt in een stressperiode zit, dan kan ik het echt wel de hele dag hebben en soms wel meerdere dagen achter elkaar. Erg vervelend is dat, want ik word er vaak ook gewoon ontzettend moe van...

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 17:32

@silver: ik ben sowieso heel vaak moe, en vraag me af of dat daar door komt. Ik moet wel zeggen dat ik ook nog eens anti depressiva slik, dus daar zal ik ook niet wakkerder van worden, grinnik.

angel25
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: rhenen

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:50

Hoi, kan het niet gewoon hyperventilatie zijn? heb ik namelijk ook gehad ook met de klachten die jij beschrijft en soms nog wel erger.
Ik ben op yoga gegaan en heb cesartherapie gehad via de huisarts. heeft super geholpen!

Sence

Berichten: 9821
Geregistreerd: 13-03-06

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:53

Aan mijn vaders kant hebben zitten allemaal hart problemen in de familie, ook ik heb een kleine. Er zit een kleine stoornis in mijn hart, maar volgens de arts hebben veel vrouwen dat, het komt vaak bij vrouwen voor. Misschien is dit iets?

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 19:54

Maar bij hyperventilatie is er toch sprake van verkeerd ademen? Daar heb ik niet echt last van. Ik heb het nl. ook als ik gewoon rustig in mijn bed lig en probeer te slapen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:10

OneDesire schreef:
@silver: ik ben sowieso heel vaak moe, en vraag me af of dat daar door komt. Ik moet wel zeggen dat ik ook nog eens anti depressiva slik, dus daar zal ik ook niet wakkerder van worden, grinnik.


Ik ben ook vaak moe de laatste tijd, maar de huisarts en cardioloog legden beiden niet de link met hartkloppingen.
Ik hyperventileer ook, daar hoef je zelf overigens niets van te merken, het is niet zo dat je echte aanvallen moet hebben namelijk.

chas

Berichten: 1012
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Bijna in zee .......Oostvoorne

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:42

OneDesire schreef:
Maar bij hyperventilatie is er toch sprake van verkeerd ademen? Daar heb ik niet echt last van. Ik heb het nl. ook als ik gewoon rustig in mijn bed lig en probeer te slapen.



Je kan ook onbewust verkeerd ademen en dan gaan hyperventileren ,Is je bloed al nagekeken ??

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 22:55

Mijn bloed is 4 weken geleden nagekeken op cholesterol, schildklier, suikerziekte en pfeiffer. Was allemaal goed.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:24

Ik heb hier af en toe ook ook wel eens last van, volgens mijn moeder was het normaal.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:50

Mag ik vragen of er bij jou in de familie mensen voorkomen met hart- en vaatziekten of dat er mensen plotseling zijn overleden?
Sommige mensen zijn namelijk erfelijk belast. De klachten die jij beschrijft lijken mij op een extra slag uit je hartkamer. Dat geeft het gevoel alsof je hart even overslaat. Bij inspanning heeft iedereen wel een aantal van deze extra slagen en dat is dan dus niet verontrustend. Jij zegt dat het juist veel in rust hebt, dat is niet normaal.
Je zegt dat je anti-depressiva slikt, sommige anti-depressiva veroorzaken ook van deze zogenaamde 'ventriculaire extra slagen' , dat zou dus ook een verklaring kunnen zijn.
Ik zou niet zomaar genoegen nemen met een hartfilmpje. Ga terug naar de huisarts en vraag om een holteronderzoek bij de cardioloog. Dan krijg je 24 uur een kastje om wat je hartritme registreert. Als je dan klachten krijgt kunnen ze zien wat het is en weet je zeker wat er aan de hand is.

Sterkte ermee!

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 20:25

Mijn opa's zijn aan een hartaanval overleden. De ene op middelbare leeftijd, de andere bejaard. Verder heeft mijn moeder een te hoog cholesterol, wat niet door verkeerd eten komt, en slikt daar medicijnen voor.

De anti depressiva slik ik al jaren. Zou het kunnen dat ik daar nu pas last van krijg, betreffende mijn hart?

Heb idd ook al aan zo'n kastje gedacht, maar laat me dan weer weerhouden doordat ik denk dat je dan net zult zien dat ik die dag nergens last van heb.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:32

Het komt dus wel in de familie voor. Ik zou toch gewoon zo'n holteronderzoek laten doen, je kunt het altijd proberen.
Ben je wel eens duizelig als je deze hartklachten hebt, hoe lang duurt het als je het gevoel hebt dat je hart overslaat? Is dat bijvoorbeeld maar 1 keer, of voel je dat bijvoorbeeld een minuut lang?

Het is bekend dat anti-depressiva in bepaalde doseringen hartklachten kunnen veroorzaken. Hoe en wat precies kan ik nu niet zeggen want ik weet niet wat je slikt, hoeveel en of de dosering de laatste tijd is verhoogd of verlaagd.

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 20:35

Nee, ik ben niet duizelig. Het overslaan gaat eigenlijk de hele dag door, om de paar minuten een keertje. Soms een hele poos een paar keer per minuut. Sommige dagen nergens last van.

Ik slik Zoloft, 150 mg per dag. Ik heb in juni geprobeerd dit te verlagen naar 50 mg per dag. Dat ging niet goed (werd weer veel depressiever), dus ik ben weer terug gegaan naar 150 mg.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:42

Moeilijk om het zo te beoordelen. Waar kom je vandaan als ik vragen mag? Als je nml. in de buurt van Enschede zou wonen kan ik een afspraak bij de cardioloog voor je regelen.

Ik heb net even wat opgezocht in het farmaceutisch kompas. Zoloft heeft wel wat cardiale bijwerkingen, maar er wordt niet veel over beschreven.

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:31

Ik kom uit de buurt van Eindhoven, dus niet echt in de buurt. Toch bedankt Knipoog.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:43

Probeer toch een afspraak te maken bij een cardioloog voor een holteronderzoek, dat is het enige wat ik je kan adviseren.
Succes!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:23

Wanja schreef:
Mag ik vragen of er bij jou in de familie mensen voorkomen met hart- en vaatziekten of dat er mensen plotseling zijn overleden?
Sommige mensen zijn namelijk erfelijk belast. De klachten die jij beschrijft lijken mij op een extra slag uit je hartkamer. Dat geeft het gevoel alsof je hart even overslaat. Bij inspanning heeft iedereen wel een aantal van deze extra slagen en dat is dan dus niet verontrustend. Jij zegt dat het juist veel in rust hebt, dat is niet normaal.
Je zegt dat je anti-depressiva slikt, sommige anti-depressiva veroorzaken ook van deze zogenaamde 'ventriculaire extra slagen' , dat zou dus ook een verklaring kunnen zijn.
Ik zou niet zomaar genoegen nemen met een hartfilmpje. Ga terug naar de huisarts en vraag om een holteronderzoek bij de cardioloog. Dan krijg je 24 uur een kastje om wat je hartritme registreert. Als je dan klachten krijgt kunnen ze zien wat het is en weet je zeker wat er aan de hand is.

Sterkte ermee!


Juist in rust is het normaal...

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 03:58

Misser schreef:
Wanja schreef:
Mag ik vragen of er bij jou in de familie mensen voorkomen met hart- en vaatziekten of dat er mensen plotseling zijn overleden?
Sommige mensen zijn namelijk erfelijk belast. De klachten die jij beschrijft lijken mij op een extra slag uit je hartkamer. Dat geeft het gevoel alsof je hart even overslaat. Bij inspanning heeft iedereen wel een aantal van deze extra slagen en dat is dan dus niet verontrustend. Jij zegt dat het juist veel in rust hebt, dat is niet normaal.
Je zegt dat je anti-depressiva slikt, sommige anti-depressiva veroorzaken ook van deze zogenaamde 'ventriculaire extra slagen' , dat zou dus ook een verklaring kunnen zijn.
Ik zou niet zomaar genoegen nemen met een hartfilmpje. Ga terug naar de huisarts en vraag om een holteronderzoek bij de cardioloog. Dan krijg je 24 uur een kastje om wat je hartritme registreert. Als je dan klachten krijgt kunnen ze zien wat het is en weet je zeker wat er aan de hand is.

Sterkte ermee!


Juist in rust is het normaal...



Oh ja ? Ik werk dagelijks met hartritmes, dus als jij het beter denkt te weten mag je het me even uitleggen Clown

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:25

Tsja, als 3 huisartsen en een cardioloog me dat vertellen ben ik toch geneigd om dat te geloven...

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:21

Dan toch maar een uitleg aangezien je het beter denkt te weten. Bij zogenaamde frequent voorkomende PVC's in rust kan het namelijk zo zijn dat er sprake is van coronair lijden, doordat er sprake is van ischaemie in het geleidingssysteem. Bij inspanning is er altijd sprake van ischaemie, vandaar dus dat je dan ook PVC's verwacht. PVC's in rust zijn dus wel degelijk iets waar je nader onderzoek moet gaan doen, zeker als het frequent voorkomt. Aangezien ernstige ritmestoornissen het gevolg kunnen zijn!

Nogmaals: ik weet echt wel waar ik het over heb, ik heb er namelijk dagelijks mee te maken. Waarschijnlijk doel jij op andere rimtestoornissen, want hier in het ziekenhuis doen ze wel iets met patiënten die veel PVC's hebben. Lijkt me niet dat de cardiologen hier achterlijk zijn, denk je wel?

Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:31

klopt dat het niet normaal is,daarom word ik volgende week in Leuven hieraan geopereerd.
Het is een aantal jaar geleden bij mij begonnen als overslaan,nu is het in middels een serieuze ritmestoornis.
Op dit moment slik ik 2 maal per dag sotalol 160mg,dat onderdrukt het zelfs niet helemaal en meer mogen ze niet geven.
Volgende week gaan ze via stroomstootjes proberen de ritmestoornis op te wekken en weg te branden,dus blijf niet te lang met zoiets lopen,dat heb ik nl ook gedaan,omdat ze (artsen en cardioloog in Maastricht)zeiden dat het geen kwaad kon en ik er mee moest leren leven.
Totdat ik vorig jaar oktober een hartinfarctje kreeg en twee weken later een herseninfarctje,er bleek een gat in mijn klep te zitten van 2.8cm,wat ze dit jaar in februarie hebben dichtgemaakt,nu moet ik dus volgende week voor de operatie wat ik net beschreef.
Laat je het nogmaals goed nakijken en uitleggen,je kunt beter 10 keer voor niets gaan als dat je net als ik op de spoed belandt met een infactje,
Heel veel succes,

Groetjes Kiara

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:45

Allereerst heel veel sterkte Kiara met de operatie die je moet ondergaan, dat is niet niks op zo'n leeftijd Ach gut
Het bewijst maar weer eens dat je vaak door de huisarts wordt weggestuurd met: het kan geen kwaad. Ik heb er al teveel voorbeelden van voorbij zien komen. Wel heel erg ergerlijk dat je eerst allerlei ernstige problemen erbij moet krijgen voordat ze de klachten eens een keer serieus gaan nemen.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:57

Wat raar.. ZOu ik ook wel wat eng vinden hoor Nagelbijten / Gniffelen
Maar door spanning ofzo deed hij het bij de dokter misschien niet?
Weet verder niet, niet zoveel verstand van Vork
Succes iig!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:55

Wanja schreef:

Nogmaals: ik weet echt wel waar ik het over heb, ik heb er namelijk dagelijks mee te maken. Waarschijnlijk doel jij op andere rimtestoornissen, want hier in het ziekenhuis doen ze wel iets met patiënten die veel PVC's hebben. Lijkt me niet dat de cardiologen hier achterlijk zijn, denk je wel?


Het/mijn hart trekt soms te vroeg samen, waardoor je de volgende slag harder voelt.
Lijkt me niet dat alle artsen die ik heb gesproken achterlijk zijn, denk je wel?

Overigens beschrijven de meeste mensen hier, en op andere fora, dat ze het vooral in rust hebben.