Overslaand hart

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:07

ik heb het ook, ik ben 2 jaar geleden hart patient geworden.
was van het paard gevallen en had mijn bekken gebroken, en omdat ik onder het paard gelegen had gingen ze om het 2 uur mij onderzoeken op bloedingen enz. ze zijn er toen achter gekomen dat mijn hart niet in orde was.
hij klopt veelste veel ( te snel) en hij slaat elke keer over.
omdat hij zoveel klopt ( in slaap 160 x per min.) en overlsaat heb ik medicijnen gekregen en daar reageerd ie goed op.
zit nu 2 jaar aan de medicijnen en voel me hart soms wel. maarja maak me er niet druk om. mijn hartslag is nu wel rustiger in rust. niet als ik actief ben ( conditie is ook niet heel goed)

ik zal toch nog ff langs de dokter, en vraag anders een 24 uurs kastje aan. dan brengen ze dingen aan op je borst ( net als ecg filmpje) met daaraan een kastje die je aan je riem doet, en die neemt 24 uur je hartslag op.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:10

Zolang jij jezelf maar geloofd meid Clown
Ik heb genoeg ellende gezien met de onderschatting van deze problemen. Over huisartsen zal ik maar helemaal m'n mond houden, want die sturen zelfs patiënten met grote infarcten naar huis, die vervolgens uit wanhoop naar de eerste hulp komen en vervolgens op de IC terecht komen en overlijden! Huisartsen zijn dus niet heilig en dit is slechts 1 voorbeeld!
Logisch dat veel mensen het beschrijven op dit forum, omdat het namelijk een veel voorkomende hartkwaal is, die verstrekkende gevolgen kan hebben. Zie het verhaal van Kiara. Vele PVC's kunnen namelijk leiden tot een overprikkeling van je hart, dat kan weer lijden tot non-sustained VT's en als je een beetje pech hebt ga je dan de hoek om. Dit is gelukkig niet bij iedere patiënt het geval, maar het komt toch nog vaak voor. Lijkt me wel fijn om het toch even goed te laten nakijken, maar ja wie ben ik he?
Ik ga verder met jou niet in discussie, je denkt het toch allemaal veel beter te weten, ik hoop alleen dat je verdere ellende bespaard blijft.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:49

Dus als een cardioloog mijn ECG (mét overslagen) bekijkt en zegt dat er niks aan de hand is, een andere cardioloog dat bevestigt, moet ik het maar gewoon niet geloven?

Ik geloof mezelf niet, ik geloof artsen, met een universitaire, lange opleiding en veel ervaring.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:04

Geloof jij maar wat je wilt geloven, het interesseert mij niet. Dit zijn mijn ervaringen, doe ermee wat je wilt, maar zeur niet de hele tijd door!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:10

Zeuren? Ik vind het gewoon wel bijzonder dat jij als verpleegkundige iets heel anders zegt dan artsen/cardiologen en (ik geef toe minder betrouwbaar) internetsites Clown .

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:12

Als jij me niet wil geloven dan geloof je me niet, moet je zelf weten en het interesseert me eigenlijk ook niet. Wat wil je nou eigenlijk bewijzen, dat ik uit m'n nek loop te kletsen? Get a life!

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:24

Gezellig hier Haha!

Ik heb het heel soms, maar in tegenstelling tot de meeste heb ik het niet in rust.
Ik heb het als ik het druk heb op mn werk, of als ik ga uitstappen na een flinke les op mijn paard.
Maar het verschilt heel erg bij mij, soms heb ik er weken geen last van en soms heb ik het weer eens.

Ik ben onderzocht en er is niks aan het handje Lachen
Ik zelf denk dat het met mijn ademhaling te maken heeft.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:33

En dan heb je de gezellige PM nog niet eens gelezen.

Ik ga er verder niet meer op in, hierbij wil ik nog wel de link geven van een eerder topic op Bokt hierover. Hier staan ook andere links in.

viewtopic.php?f=136&t=640410&hilit=

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:52

Dank je voor de link Lachen

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:07

Wat zijn we lief tegen elkaar Ja

Mijn leraar (hartzooi van de uni utrecht Knipoog) gaf idd hetzelfde aan als wat misser ook zei: in rust heeft je hart regelmatig neiging een slag over te slaan, ofwel het lijkt zo, doordat je ventrikel een extra slag pakt, waardoor de totale slag erop extra veel bloed wegpompt. Dat dit normaal in rust voorkomt, komt doordat de 'automatische' cellen in de AV knoop dan toevallig net wat sneller reageren dan je sinusknoop, die doordat het lichaam in rust is langzamer zorgt voor activatie van het hart dan als je actief bezig bent.

Wat wanja zegt zal vast kloppen, maar is dat niet een heel ander ziektebeeld dan waar misser en ik op doelen?

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:52

Nee, het is geen ander ziektebeeld. Waar het mij om gaat is dat je het altijd goed moet laten onderzoeken door een cardioloog, omdat het namelijk in sommige gevallen (en dus niet in alle gevallen) kan leiden tot gevaarlijke ritmestoornissen. Hier wil ik het gewoon bij laten.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:46

Moderatoropmerking:
Graag nu weer ontopic en houdt het een beetje gezellig zeg

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:02

ze kunnen niet altijd vinden wat de oorzaak is, ze weten het bij mij ook niet 100% zeker maar ben wel blij dat ik er medicijnen voor heb

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:06

Bij mijn zusje slaat haar hart ook over, maar dit komt door een hartafwijking waaraan ze op haar derde is geopereerd. Er zit nu littekenweefsel waardoor ze een vertraagde prikkel heeft. Er was eerst sprake dat ze een pacemaker moest, maar gelukkig hoeft dit voorlopig toch nog niet.