Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:48

Ik ben steeds enorm moe (al een aantal maanden, geen idee hoe lang precies eigenlijk).

Ik slaap voldoende (inmiddels bijna iedere nacht 9 uur, moet meer dan zat zijn zou je denken), eet gezond, en kwa werk doe van alles.
Ik doe 3 dagen lichamelijk redelijk zwaar werk(opleiding hoefsmid, 1 dag school, 2 dagen stage) en zit 2 dagen op kantoor, dus dat zou ook prima moeten gaan.
Ik ben ook eigenlijk nooit ziek (ook niet verkouden oid). Door mijn opleiding en mijn eigen pony's ben ik ook lekker veel buiten. Ik ben niet moeier na mijn stage dagen dan na mijn kantoordagen of in het weekeind.

Ziek ben ik dus niet maar echt lekker gaat het niet. Als ik eenmaal iets aan het doen ben gaat het prima, maar zodra ik ga zitten kan ik echt niet meer op gang komen. Zelfs nog ff wat te drinken pakken of ff doucen is me dan nog te veel.

Kent iemand dit? Ik word er onderhand toch een beetje moedeloos van. Ik wil zo veel, maar het enige wat ik echt wil is m'n bed in duiken.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:51

Hmm, kan misschien een winterdipje zijn? Het weer is snel omgeslagen en je lichaam moet zich daar weer aan aanpassen. Je krijgt minder zonlicht, waardoor je je wat depressief kan gaan voelen. Je geeft zelf aan dat je goed eet en slaapt en genoeg te doen hebt in het dagelijks leven, dus ik denk dat je een winterdipje hebt. Misschien kan je eens een zonnebank pakken?

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:52

even langs de dokter...bloed prikken..misschien bloedarmoede oid

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:56

Winterdipje, ik denk het niet, van de zomer toen de mussen dood uit de dakgoot vielen had ik er ook al last van. Zonnebank staat hier klaar, maar kan de moet niet eens opbrengen om er onder te gaan liggen (mede omdat hij in een niet verwarmde ruimte staat Gaaaap ).

Bezoekje aan de dokter heb ik al aan gedacht, maar ben niet echt iemand die voor 'net niets' naar de dokter gaat (de laatste keer dat ik een dokter gezien heb was het nodig ook, toen hebben ze m'n vinger dicht moeten naaien Tong uitsteken, de keer daarvoor kon ik echt niet meer op m'n benen staan met 41 graden koorts en een keel zo dik dat ik het er benauwd van kreeg). Al staat het nu toch wel bijna op de planning als ik weer vrij kan krijgen.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:00

jaren geleden was ik ook steeds heel moe..wilde er ook niet om naar de dokter..toen het erger werd toch maar heen gegaan...wat bleek? gezwel in mn hoofd waardoor mn schildklier veel en veel te langzaam werkt. nu is dit heel zeldzaam, maar je zou best iets met je schildklier of bloed kunnen hebben. het lijkt niet zo ernstig nu..maar je kunt toch beter ff heen. en gelof mij...ik snap heel goed dat je niet wilt gaan, ik ben zelf ook zo iemand die bijna dood moet neervallen voor ik heen ga

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:05

Toch maar even laten bloedprikken.
Tegenwoordig hoor je zoveel mensen die toch een vage ziekte hebben....
Succes

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:13

Dennis schreef:
Winterdipje, ik denk het niet, van de zomer toen de mussen dood uit de dakgoot vielen had ik er ook al last van. Zonnebank staat hier klaar, maar kan de moet niet eens opbrengen om er onder te gaan liggen (mede omdat hij in een niet verwarmde ruimte staat Gaaaap ).

Bezoekje aan de dokter heb ik al aan gedacht, maar ben niet echt iemand die voor 'net niets' naar de dokter gaat (de laatste keer dat ik een dokter gezien heb was het nodig ook, toen hebben ze m'n vinger dicht moeten naaien Tong uitsteken, de keer daarvoor kon ik echt niet meer op m'n benen staan met 41 graden koorts en een keel zo dik dat ik het er benauwd van kreeg). Al staat het nu toch wel bijna op de planning als ik weer vrij kan krijgen.


Als het geen winterdipje is, lijkt het me verstandig om idd even naar de huisarts te gaan. Misschien zijn (zoals eerder genoemd) je bloedwaardes niet helemaal in orde. Misschien is er wel iets anders aan de hand. Het kan eigenlijk zoveel oorzaken hebben als ik er zo over nadenk..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:16

Ik zou ook even naar de dokter gaan en bloed laten prikken. Het zou ook nog bloedarmoede kunnen zijn.
Succes, we horen het nog wel toch?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:55

Ja Dennis, dit is dus WEL een reden om een bezoekje aan de HA te doen. Over dit soort verschijnselen mag je je meer druk maken dan om een gat in je vinger of koorts. Bovendien watis er erg aan een keer te veel gaan????

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:02

Ik zou het niet weten wat het is maar irritant lijkt het me wel. ik hoop dat je snel weer de oude bent.

SprinT_

Berichten: 660
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: in myn dorpjéé

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:04

na de dokter gaan en bloed prikken, je kan ook pfeifer ofz hebbe

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:11

Als je 's avonds moe bent kun je dan wel meteen slapen of lig je eerst nog een uur te draaien?
En is het je lichaam dat niet van de bank af kan komen omdat je er geen kracht voor hebt of meer richting geen zin?

Vitamine C helpt tegen vermoeidheid en misschien even bloed laten prikken voor pfeiffer Knipoog
Beterschap Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:02

Klinkt heel erg bekend Ja
Ik denk echt dat je bloedarmoede hebt, of idd pfeiffer.
ik had precies dezelfde symptomen en had ook een zeer heftige bloedarmoede.
Als je neit naar de dokter wil zou ik toch eens wat meer ijzer gaan eten, rauwe bietjes zit veel ijzer in, of anders verkopen ze bij de kruidvat ook ijzertabletten!
mocht je daar je niet binnen een week beter van voelen dan zou ik toch maar echt naar de dokter gaan!
Sterkte ermee!

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:35

Is je bloed ook gecontroleerd op B12? Dit is een vitamine die in vlees en nog veel andere producten zit. Het kan zijn dat jij te weinig B12 in je bloed hebt. Ik heb dat ook gehad. Was altijd moe, kon echt dagen in bed liggen en slapen. Verder had ik ook heel erg last van trilhanden en duizeligheid. Een B12 tekort komt onder jongeren niet zoveel voor, maar het komt wel voor. Ik krijg nu 1x in de twee maanden injecties, omdat mijn lichaam de B12 anders weer afstoot. Voel me sindsdien veel beter Lachen Misschien is dit het? Anders kan je even googlen. Beterschap.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:37

Als ik in bed lig ben ik weg ook, vaak op de bank al bijna en dat ik nog met veel moeite ff m'n tanden kan poetsen om daarna pas naar bed te gaan.

Ik heb overal zin in, zit vol plannen en wil heel veel. Er gebeurd ook nog wel redelijk wat omdat ik mijzelf er echt toe dwing, maar zou liever lekker slapen.

Ik ga me nog ff van de bank af slepen om pony's te voeren. Wil wel, heerlijk nog ff pony's doen. Maar moet echt ff m'n best doen om moed te verzamelen om echt in beweging te komen.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:40

Wat jij beschrijft herken ik volledig... Voorgaande jaren had ik er altijd nóg meer last van als de zon niet meer scheen. Het was nooit helemaal weg, dus van een winterdip kon ik ook niet spreken. Dit jaar ben ik toen de herst begon, begonnen met het slikken van multi-vitamines. Eerst heb ik een poosje vitamine C geprobeerd, maar dat was alleen voor de weerstand. In multi-tabletten zit alles, en ik voel me sindsdien een stuk beter!

Als het aan blijft houden zou ik toch eens naar de HA gaan... Succes!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:56

Vervelend dat je zo moe bent...ik heb sinds een aantal maanden hetzelfde.
Ik heb nergens meer energie voor,ik kan na mijn werk alleen nog maar op bed liggen.
En net zoals jij..wil ik zo veel...maar heb er geen energie voor..
Ik ben naar de dokter geweest,die heeft me geprikt op pfeiffer en bloedarmoede..geen van beide had ik.
Ik ben weer terug gegaan..en nu ben ik geprikt op bloedplaatjes etc.
Ik hoop dat er iets uit komt..ik word er echt niet goed van.
Je kan het beste even langs de huisarts om bloed te laten prikken..want dit zijn wel serieuze klachten
Succes en sterkte ermee!
Groetjes Simone

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:59

Bloedarmode, winterdepressie ...?

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 10:23

Even een update.

Ik ben multivitamine gaan slikken en zorg dat ik echt iedere dag optijd in bed lig.
Dit is zo'n 2 weken goed gegaan, maar heb nu het idee dat het weer minder word.
Volgende week heb ik lekker 2 daagjes vrij (oke, 1 dag naar de hengstenkeuring met de hengst die ik klaar gemaakt heb, dus dat zal wel druk worden, en 's avonds mijn verjaardag).

Ik kijk het nog eventjes aan, is het na volgend weekeind nog zo erg ga ik naar de huisarts.

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:30

Ik heb hetzelfde, 3 jaar geleden bloed laten prikken op pfeiffer, bloedarmoede, suikerziekte en een allergie. Kwam helemaal niets uit, waarschijnlijk gewoon een winterdipje want ik heb het vanaf toen elk jaar.

Eet je ook wel genoeg? Daardoor kan het ook komen, ik heb een tijdje erg weinig gegeten, en al ging ik om 9 uur naar bed, en stond om 8 uur weer op .. ik had het heel de dag koud [ik was echt onderkoeld], heel de dag moe ..

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:37

@ jennietje: dat laatst komt me echt bekend voor. Ik ben ook altijd moe, ga hooguit 10 uur naar bed, 7uur weer wakker. en altijd koud. Maar ik eet wel genoeg vind ik (meer kan ik gewoon niet op)

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:43

Hoe zijn je ogen? Als je ogen zich veel in moeten spannen levert dat ook flinke vermoeidheid op. Bloed laten prikken is nooit verkeerd. Misschien een ijzertekort oid.

brenda21
Berichten: 452
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:45

Ik zou toch even langs je huisarts gaan om bloed te laten prikken. Als je gezond eet, weinig stress hebt, en genoeg slaapt, is het niet goed dat je constant moe bent. Bloed prikken is zo gedaan, en meestal heb je de uitslag al binnen 3 werkdagen. En daar komt bij dat je huisarts je een goed advies kan geven Knipoog

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:51

er zijn zo veel redenen te bedenken. ME fibromyalgie (heb je ook last van je spieren) Bloedarmoede (goede tip perzikken uit blik eten heel goed voor mensen met een laag HB)
Veel stress.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Al een hele tijd verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 12:07

Ogen zijn 'goed' (heb net een half jaartje een nieuwe bril en heb m'n ogen een klein maandje geleden nog laten testen en nog precies het zelfde).

Bloed prikken is idd zo gedaan.
Maar ik moet eerst een dag vrij nemen om naar een huisarts te gaan en daarna nog eens een dag om bloed te prikken (kan hier alleen 's ochtends, en het is voor stage niet meer te doen om later heen te gaan ivm de hele dag onderweg).

Met mijn postuur (heel ielig, 160 klein en nog geen 43 kg) eet ik flink (het zelfde als mijn ouders die toch wel iets 'forser' zijn), maar doe ook flink lichamelijk werk. Iedere keer als ik iets naar binnen kan krijgen eet ik wat (maar 2 broodjes achter elkaar krijg ik al niet naar binnen, met een uurtje er tussen wel, dus eet ongeveer de hele dag door wel iets ipv een paar keer meer).

Stress heb ik niet. Lekker druk(zoals altijd), maar niet overdreven.