pilates

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

pilates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:42

hallootjes allemaal

ik wil eigenlijk beginnen met Pilates, op de sportschool, maar ik vroeg me af of er meer bokkers zijn die dit doen en wat jullie ervaringen zijn.
Het stuk in de Bit heb ik gelezen en het lijkt me echt leuk om te doen, schijnt ook te helpen voor een betere zit met paardrijden...
alleen...
is het ook geschikt voor een zwangere?
ik ben nu 20 weken zwanger.
ik weet dat ik de buikspier oefeningen niet kan doen maar de rest zal dan toch wel lukken? of is het beter om te wachten tot na de zwangerschap?

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:44

Pilates draait om de stabiliteit van je powerhouse (dwz al je spieren rondom je middel) het zijn dus heel veel buikspieroefeningen. Er zijn wel andere oefeningen maar die zijn er veel minder.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:45

Hier in de buurt (Zeeland ) heb ik nog geen pilates gezien, ik ben er wel in geïnteresseerd. Het lijkt me een goede aanvulling op het rijden.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:41

Ik heb het hier in Utrecht gedaan, aantal docenten, van zeer zweverig tot lekker sportief, en het is idd goed voor je houding enzo Ja

Maar je mag het niet doen tijdens je zwangerschap voor zover ik weet, een van mijn docentes vond het vreselijk dat ze moest stoppen tijdens de zwangerschap, maar die spanning die je op je buikspieren brengt (doordat je ze steviger maakt) is absoluut niet goed voor je baby.

Je rugspieren gebruik je echt in bijna 100% van de oefeningen, je buikspieren ook bij zo goed als alles, dus ik denk dat nu starten zonde van je geld is, ik zou gewoon wachten tot een paar maandjes na de bevalling, en er dan tegenaan!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:02

Hm mij lijkt pilates ook wel wat. Je kunt het hier op het universitair sportcentrum doen, maar het zit elke week vol Boos!
Maar ben toch erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 16:47

ohhh, jammer zeg, ik had er echt zin in Verdrietig
dan maar wachten tot na de bevalling....
ga ik in ieder geval vast gewoon sporten en dan geef ik me vast op voor volgend voorjaar....

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:54

Een vriendin van me heeft een dvd daarvan en die zou ze binnenkort eens laten zien, want ze had er veel over te vertellen!
Ben benieuwd hoe het in zijn werk gaat eigenlijk.

enny
Berichten: 2245
Geregistreerd: 01-11-04

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:55

Het lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar voordat ik de stap genomen heb om naar de sportschool te gaan... Dus het zal nog wel een paar maand duren Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:42

Pilates kan je doen tot de dag van je bevalling en je kan drie dagen na je bevalling er weer mee beginnen. Je moet alleen wel aangeven dat je zwanger bent, want je kan inderdaad niet alle oefeningen meedoen, maar een goede sportschool geeft dan aangepaste oefeningen. Wij hebben op de sportschool ook Pilates speciaal voor zwangeren.

Diir Pilates wordt je ook meer bewust van je lichaam en je krijgt een betere coordinatie en je wordt sterker. Ik ging er wel beter door paardrijden (maar deed ook yoga en dat is daar ook heel goed voor).

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:26

Ik heb een paar jaar geleden in een opwelling de DVD-serie van Pilates gekocht... Nooit gebruikt, ze zitten nog steeds in het plastic.
Nu zag ik idd in de laatste Bit een paar oefeningen staan speciaal voor ruiters en denk dat ik er binnenkort toch maar eens aan ga beginnen!

Wat het effect van Pilates op je zwangerschap heeft, weet ik niet. Dat kun je denk ik het beste aan je verloskundige vragen (of diegene die je zwangerschap begeleid, heb daar geen ervaring mee Bloos )

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:13

Ik heb toevallig laatst een les pilates meegedaan en vond het heerlijk ! Je gebruikt echt al je spieren maar doet wel op een rustig tempo oefeningen. Na de les (1,5 uur) waren we wel moe maar ook echt voldaan, en hadden de dag erna overal lichtjes spierpijn.
Ik vind het echt een aanrader! Lachen

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 15:37

ik heb nog eens navraag gedaan maar Pilates zit er voor mij, nu ik zwanger ben, niet in. het draait nl vooral om het "korset" je buik en rug dus...maar zodra ik bevallen ben en weer tijd en energie heb ga ik dit zeker doen...

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:53

Ik doe sinds begin dit jaar aan Pilates bij een sportschool, mij bevalt het erg goed. Mijn buik- en rugspieren zijn steviger en leniger geworden. Hier heb ik bij het paardrijden ook profijt van. Het voordeel van de sportschool is dat je begeleid wordt en eventueel gecorrigeerd wanneer je een oefening fout doet. Mijn vaste instructrice is overigens helemaal niet zweverig en wij doen de oefeningen op gewone een beetje rustige popmuziek