dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:24

pff ik heb het ook hoor....als ik een boek voor me heb val ik in slaap zwaaaar irritant Boos!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:32

Klinkt misschien raar, maar probeer eens een lollie in je mond te stoppen. Het schijnt dat door het zuigen je de hersenen activeert en zo een opkikker krijgt. Een collega vertelde me dit laatst. Ze had nl een lezing gehad over senso motorische prikkelverwerking en daarbij werd benoemd dat als mensen snel moe, sloom worden, ze een opkikker krijgen door het zuigen aan een lollie.
En verder frisse lucht! Als je indut, even een blokje om. Niet langer dan 2 uur achter elkaar leren. Na 2 uur neem je niks meer op.

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 16:04

Spetter schreef:
Klinkt misschien raar, maar probeer eens een lollie in je mond te stoppen.


Klinkt niet raar, maar wel als een goed idee! Een alternatief voor het eten, zonder dik te worden en vol te gaan zitten. En met een lolly doe je meestal wel langer.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:55

Door even een frisse neus te halen. Ik ga meestal dan even naar mn paard of zo, dan heb ik én mn portie beweging gehad én frisse lucht. Ook vind ik dat als je probeer niet of zo min mogelijk te snoepen, dat je je dan langer kunt concentreren. Je kunt dus beter een stuk fruit of zo tussendoor eten.
Tenminste bij mij helpt dit wel. Lachen

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:33

Daar heb ik ook vaak last van.. Ik ga dan éven een half uurtje hardlopen.. Ik zeg je, dat helpt zó goed! Je voelt je weer hélemaal fris.. voelt echt heel goed Knipoog

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:05

Ik las trouwens deze week ergens dat je bij een temperatuur van 16 graden het actiefst bent. Bij een temperatuur van 25 graden ben je het (s)loomst. Dus de verwarming ook niet te hoog zetten Knipoog

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:14

red bull? Haha! Tijdens de examens leef ik echt op red bull lekker ongezond maar het helpt wel! voor de rest ga ik vaak eens naar buiten of naar beneden. Of eens naar de paarden dan zet je echt alles van je af.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:28

wednesday schreef:
red bull? Haha! Tijdens de examens leef ik echt op red bull lekker ongezond maar het helpt wel! voor de rest ga ik vaak eens naar buiten of naar beneden. Of eens naar de paarden dan zet je echt alles van je af.


Pfff nee dat helpt bij mij echt niet, ik word heel actief en kan me veel slechter op m'n boek concentreren.

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:35

idd gewone red bull werkt bij mij wel maar bv de golden power van de aldi wordt ik hyper van en dan gaat mijn hart heel snel kloppen--> niet ideaal om te leren.
Wat ik ook weleens doe is doelen stellen Bv als ik die drie hoofdstukken heb geleerd mag ik een kwartiertje naar de paarden ofzo... Zo blijf je altijd gefocust op het doel maar je moet opletten dat je het dan ook nog grondig leert!

Danah

Berichten: 350
Geregistreerd: 24-04-06

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:39

wat voor mij helpt is een lekkere grote mok thee/koffie/chocomel pakken en een stapel speculaasjes mee. dan doe ik net alsof het gezellig en knus is om boven op mijn kamer te leren. klinkt misschien ontzettend stom maar het helpt wel een beetje. maar ik schrijf ook vaak samenvattingen ipv alleen maar teksten lezen. want als dan je concentratie weg is neem je toch niets meer op. als ik samenvattingen schrijf kan ik me langer concentreren. je moet trouwens geen samenvattingen typen op de computer! dan wordt de verleiding van bokt/msn/muziek enz.enz.enz. weer te groot...
succes ermee!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:44

Red bull Ja

Puchje

Berichten: 5324
Geregistreerd: 19-01-06

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:20

Danah schreef:
wat voor mij helpt is een lekkere grote mok thee/koffie/chocomel pakken en een stapel speculaasjes mee. dan doe ik net alsof het gezellig en knus is om boven op mijn kamer te leren. klinkt misschien ontzettend stom maar het helpt wel een beetje.


Mee eens!!!
Kopje thee en koekjes, met een kaarsje of zo doet wonderen!
En druk de knop van het internet uit : wij hebben een blokstopcontact met zo'n grote rode knop erop Knipoog Daar is de telefoon en het internet op aangesloten. Ideaal!!

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:21

Ik doe altijd ff de muziek aan of zonder en dan ff gekke bekken trekken en ff leip dansen. Zorgen voor frisse lucht en iets te drinken/eten er bij nemen en om het uur een paar minuten pauze

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:30

Red bull krijg ik brandend maagzuur van, dus dat doe ik maar niet meer... Eerste paar keer ging het bij mij wel goed, maar elke keer als ik nu een blikje leeg heb, voel ik een half uurtje daarna mijn maag weer opspelen.
Verwarming niet te hoog zetten, bij voorkeur zorgen voor veel ventilatie, frisse lucht, is echt goed voor je!

Anoniem

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:06

Ik zeg: lekker een grote pot thee en pepernoten mee op de bank en vast alles op je gemakje lezen. Daarna ga je er echt voor zitten en is het gelijk makkelijker om schema's te maken. Omdat je de stof dan al hebt gelezen en al kent kan je op je eigen schema's al weer een vervolg geven en gaat het makkelijker, sneller en hou je het langer vol Lachen

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: dufheid tijdens het leren, hoe weg te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:17

dat gezellig maken deed ik al Lachen heerlijk de hele theedoos meenemen en gezellig een theetje uitzoeken haha!

Red bull is voor mij niet te doen, ik bel allergisch voor cafeïne. Maar volgens mij is dit wel een goede tip voor andere dufhoofden Tong uitsteken