pijnlijk bultje in mijn borst

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:12

Ik ben gisteren naar de dokter geweest omdat ik al een tijdje een pijnlijke linker borst had, en soms een dikke klier onder mijn oksel.
De dokter ondekte het bobbeltje al snel en als hij er aan zat deed het zo'n pijn.

Ik zit nu te wachten op een oproep, om fotos te laten maken, iemand dit ook eens mee gemaakt ?

de dokter zei dat ik niet direct aan kanker moest gaan denken omdat die knobbels vaak geen pijn doen , en die van mij wel.

IEMAND WEL EENS IETS SOORT GELIJKS MEE GEMAAKT ? EN WAT KWAM DAAR UIT ?

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:06

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen en duim voor je dat het allemaal 'niks' is!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:33

pb Elaine eens, die heeft zo,n mannogram laten maken. Is trouwens ook een tpic van hoor.Nog niet eens zo lang geleden

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:34

Mijn ex destijds had het ook, bleek achteraf gewoon een vetbultje te zijn! Veel succes en sterkte .....

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:38

Kan ook een cyste zijn, die bultjes kunnen ook heel vervelend aanvoelen.
Ik heb ook een cyste gehad op een heel vervelende plek....
Ik was toen ook meteen bang voor kanker.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:59

Ik heb ooit zo'n bultje gehad onder mijn ooglid.
Het is vanzelf weggegaan.

Niet het ergste denken, tumoren doen over 't algemeen inderdaad geen pijn.
Succes ermee!

Toke

Berichten: 1790
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Achel, België

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:02

Ik heb ook een cyste gehad in mijn borst. Toen ik het knobbeltje ontdekte vreesde ik ook onmiddelijk het ergste. Bij mij hebben ze een echo gemaakt. Heb het operatief laten weghalen.
Kon het ook laten leegspuiten, maar dan had je het risico dat wanneer er een knobbeltje achterin (het lege zakje van de cyste zeg maar) kwam liggen je dit niet meer kon voelen...

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:35

ooooooo eng...

Hou je ons op de hoogte?

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:45

hey ik heb even wat opgezocht op internet maar schijnbaar zijn knobbeltjes in de borst meestal niks ergs.. het moet wel schrikken voor je zijn!! hopelijk is het bij jou ook niets ergs en gaat het snel weer over.. sterkte er mee

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:38

Ik heb het ook gehad.. bij mij bleek het een bindweefselknobbel te zijn.. ( of iets in die richting) Ze hebben t wel weggehaald.. maar het was gelukkig niks ergs!

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:27

Bij mij zat er ook zo een bultje in mijn borst.
na een mammogram bleek dat het niet kwaadaardig was, meer een soort verkalking.

Ik hou echter niet van dingen die niet in mijn lichaam thuishoren, dus heb het laten weghalen.
dat was niet vervelend, en ben nog blij dat ik het gedaan heb.

Het nare is zolang het er blijft zitten blijf je eraan voelen

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 22:37

Bedankt voor alle reactie's, vreemd genoeg ben ik er ook rustig onder, kanker zit niet in de familie, beide kanten niet maar ja, je zal toch maar de eerste zijn he.
De dokter zei ook dat als het pijn doet het meestal niet kwaadaardig is, en hij vond mij er ook te jong voor (29 jaar).
Maar toch voor de zekerheid een afspraak op de ? mamoet afdeling , ik wacht op brief van het ziekenhuis.
Zodra ik meer weet zal ik het hier vermelden. Ik weet ook niet of ik direct antwoord krijg in het ziekenhuis of daar weer een week op moet wachten ofzo ?

De assistente zei vanmorgen dat ik deze week een brief moet krijgen, en dat ik waarschijnlijk volgende week al terecht kan en met beetje geluk eind deze week al. Ben benieuwd.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 22:41

Echwel schreef:
Bij mij zat er ook zo een bultje in mijn borst.
na een mammogram bleek dat het niet kwaadaardig was, meer een soort verkalking.

Ik hou echter niet van dingen die niet in mijn lichaam thuishoren, dus heb het laten weghalen.
dat was niet vervelend, en ben nog blij dat ik het gedaan heb.

Het nare is zolang het er blijft zitten blijf je eraan voelen


Als het zoiets zou zijn, dan zou ik ook voor weg halen kiezen denk ik...

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:44

Heb het gewoon onder plaatselijke verdoving laten doen,.
Bijkomend voordeel was dat ik 2 weken geen zware dingen mocht doen, dus ook geen huishuoden...

Laat je dan lekker vertroetelen, en neem het ervan

enny
Berichten: 2245
Geregistreerd: 01-11-04

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:45

Het is in ieder geval goed dat je naar de huisarts ben geweest en dat hij je serieus neemt ondanks dat je nog zo 'jong bent. Leeftijd speelt immers steeds minder een rol bij borstkanker. Ik ken een meisje van 21 die een zeer agressieve vorm van kanker had en bij haar zat het ook niet in de familie. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar. Niet dat ik je bang wil maken, wil alleen maar benadrukken dat iedereen die iets in haar (of zijn!!) borst voelt meteen naar de huisarts moet en zich daar al helemaal niet af moet laten schepen.

Elja

Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:48

Kan idd borstkanker zijn. Ik dacht zelf dat ik het had en wou naar de dokter, maar toch maar niet gedaan.
Kijk het nog even aan, maar laat maar eerst foto's maken voordat je conclusies gaat trekken die misschien helemaal fout zitten.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:35

Hopelijk weet je snel wat het is Leonie! Zo te lezen kunnen het verschillende dingen zijn. We duimen voor een goedaardig bobbeltje Ach gut

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:58

Het is inderdaad best wel een kleine kans dat het kwaadaardig is. Je kunt veel verschillende soorten goedaardige bobbeltjes krijgen in je borst.

rozahorse

Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:59

Ik heb het in mijn borst een klein bultje maar is waarschijnlijk goedaardig.
Heb al een echo gehad en moet nu nog een foto laten maken.
Bij mij deed het ook pijn

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:04

leonietje schreef:
en hij vond mij er ook te jong voor (29 jaar)

Dat zegt dus helemaal niks. Ik ben vier jaar geleden geopereerd aan iets wat ook normaal gesproken niet bij iemand van 24 voor kwam...maar ik had het wel. Niet om je bang te maken, maar alles kan.

De meeste ziekenhuizen hebben een speciale Mammapoli en kan je in het geval van knobbeltjes heel snel terecht. In de meeste gevallen is het gewoon goedaardig en kan het of blijven zitten of makkelijk verwijderd worden. In principe mogen radiologen geen uitspraak doen over wat ze op de foto's zien (dat moet officieel eerst weer terug naar een arts) maar mijn ervaring is dat ze je meestal niet in het onzekere laten en je wel globaal vertellen wat er aan de hand is.

Gewoon even afwachten dus. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt Ach gut

Britt

Berichten: 18897
Geregistreerd: 18-04-04

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:09

Jeetje, hopelijk is het niks ernstigs en komt het allemaal weer goed! Gelukkig kan je vrij snel terecht op die afdeling

punto

Berichten: 89
Geregistreerd: 24-02-06

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:09

Heb ik ook gehad. Bleek een steenpuist te zijn die naar binnen zat en moet verwijderd worden.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

ik heb ooit een cyste gehad in mijn borst... maar die is geleidelijk aan weer weg getrokken.. maar man man wat deed dat pijn!!!

misschien is dat bij jou ook wel een cyste

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:24

correct me if I'm wrong, maar het feit dat je bultje pijnlijk is, spreekt kanker tegen... kankergezwelletjes zijn net zo gevaarlijk omdat ze te laat opgemerkt worden (ze doen dus geen pijn)...
Ik heb ooit een ontstoken melkkliertje gehad in mijn borst en dat deed immens veel pijn, ik head trouwens ook last van een ontsteking van een zweetklier van mijn oksel, wat perfect aansluit bij jouw verhaal... klieren staan met elkaar in verbinding via het bloed dus het is niet zo raar dat jij op verschillende plaatsen last hebt hiervan...

Conclusie: Goed van je dat je ermee naar de dokter bent geweest maar ik zou nog niet panikeren...

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Re: pijnlijk bultje in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:55

Ik heb het 2 weken geleden ook gehad . Gelijk naar de huisarts gegaan en die heeft meteen een dubbele afspraak gemaakt op het ziekenhuis. na 2 dagen kon ik er al terecht. Eerst naar de chirurg en daarna naar de mammapoli om een röntgen te maken. Daar was niks op te zien , dat was gunstig. Daarna een echo gemaakt en daar zag je een heel nest met cystes. Niks ernstigs gelukkig. Toen weer terug naar de chirurg en die zei dus hetzelfde. De tweede afspraak kon dus weer vervallen.
Maar wat heb ik 2 rotdagen gehad. Ik dacht echt dat het mijn tijd was.
Gelukkig was dat niet zo. Ik hoop dat het met jouw ook niks is , maar sterkte in ieder geval en hou je taai.
Ik hoop dat je snel aan de beurt bent dan is de onzekerheid weg.