Zwart --> blond

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 00:40

Ik heb nu zwart haar, eigenlijk donkerbruin maar het lijkt zwart, en ik wil de bovenkant weer blond.
Alleen bleken zie ik niet echt zitten, aangezien het superslecht voor je haar is, en onwijs duur!

Nu zit ik eraan te denken blonde verf te kopen, en gewoon een heeeel klein plukje te verfen om te kijken hoe het eruit gaat zien. Wie weet wordt het helemaal niet groen of oranje.

Is het ooit bij iemand goed gegaan?
Van donker naar licht verfen zonder te bleken?

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:41

Blonderen is toch altijd bleken? Of ben ik nou blond?

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:43

niet gewone verf uit de winkel halen... is echt heel slecht voor je haar en het breekt spontaan af...

misschien toch beter om even langs een kapper te gaan.. die weten precies wat ze moeten doen
is misschien wel wat duurder... maar je behoud je haar in ieder geval en dat lijkt me het belangrijkste Haha!

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:44

nee dat gaat niet.
ik heb ook heel donker haar en wouw deze blond.
maar kheb ze 2x moeten uit laten bijten, en was nog nie genoeg.
Hangt ook beetje van de lengte af.
Maar kzou zeker na de kapster gaan hiervoor Lachen

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:47

Ik denk dat je het beste even je kapper kan informeren om te vroegen wat het beste is, en niet perse duur hoeft te zijn. En als je het toch zelf gaat doen, wens ik je succes en hoop ik dat het niet groen wordt Knipoog.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:47

het is onmogelijk om het blond te krijgen zonder te bleken..
ga je het nu blonderen is de kans ook groot dat het groen of rood uitslaat...
Met ontkleuring (bleken) heb je nog kans dat het blond word maar ik denk dat je dit beter aan een kapper kunt overlaten...

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:52

deschels schreef:
het is onmogelijk om het blond te krijgen zonder te bleken..
ga je het nu blonderen is de kans ook groot dat het groen of rood uitslaat...
Met ontkleuring (bleken) heb je nog kans dat het blond word maar ik denk dat je dit beter aan een kapper kunt overlaten...


Daar moet je inderdaad erg mee uitkijken. Heb het wel vaker gezien dat als iemand van zwart naar blond gaat het dan groen uitslaat. Normaal wordt het volgens mij ook afgeraden om zo'n groot kleurverschil te willen, maar zou het zeker even aan de kapper voorleggen.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:01

Ik ben zelf kapper geweest.
Van donker naar licht moet je idd eerst laten bleken. als de kleur zou verkleuren, wat altijd zo is, ben je nog verder van huis.

Als je je haar blondeert (Dus inderdaad gewoon bleken) En daarna een kur shampoo er over heen gooit en een volledige kur, dan kan het geen kwaad.

Zplang je maar niet elke week of elke maand je hele haar gaat verven, verder kan de uitgroei makkelijk bijgehouden worden een keer in de maand.

Lessien_2810

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-12-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:01

ik heb ooit zo'n blondspray gebruikt, maar daardoor braken mijn haren helemaal af en was er niets meer van over. Zou dat hetzelfde bij bleken werken? want ben van plan van bruin haar naar helemaal witblond te gaan (van de zomer dan he)

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:00

Dat moet je echt niet thuis gaan doen hoor! Als het mislukt ben je nog veeel verder van huis en veel meer geld kwijt bij de kapper als die er nog iets van wil proberen te maken.
Ik zou gewoon eventjes bij de kapper informeren wat de mogelijkheden zijn. Ik denk dat het wel heel veel werk is trouwens om steeds die uitgroei bij te houden!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:57

mmmm, enige optie iss idd bleken
ik doe het zelf wel, maar dan als basis voor een fellere kleur
dan is het twee keer achter elkaar bleken met 6% peroxide wat je telkens een uur laat intrekken uitspoelen en volgende ladng erin

je hara is dan blond, en errug niet blij Tong uitsteken
daarna moet je er nog de gewenste blonde kleur erin doen

en dna is het nog maar de vraag of het netjes erin zit ...
het is een gok

oryantje
Berichten: 262
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:07

in 1 keer blond gaan is heel moeilijk om zelf te doen..en zo slecht voor je haar!
dan moet je gewoon naar de kapper
maar wat je wel zelf kan doen is telkens je haar oplichten met coupselei streepjes
dan kan j e poly blond gebruiken dan wel voor donker haar.
en dat doe je dan zo een 1 keer in de drie maanden
dan krijg je vanzelf licht haar door al die streepjes ennn dan kan je zelf pas helemaal blond verven

test eerst even een klein plukje haar voor dat je aan de slag gaat
en vergeet niet als je haar bleek dat het eerst oranje wordt (dus niet schrikken en gelijk uitspoelen!)
en daarna wordt het pas blond!

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:14

probeer eens in de zomer citroen in je haren te doen. Dat helpt bij mij iig heel goed.
Mijn haren kunnen al helemaal niet tegen al die rotzooi en van citroen heb ik geen lasten

Iig succes ermee. Ik zou wel uitkijken met wat je keus word.. Of gewoon (wat al is gezegt) naar de kapper gaan

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:59

Ik zou het bij de kapper doen. Ik heb zelf ooit de onderrand blauw gehad, en daarvoor moest m'n haar ook eerst zo blond/ontkleurd mogelijk worden. En ondanks dat m'n haar nog niet eens zo donker(bruin) is, lukte het niet het echt licht te krijgen. Verhoogde percentages waterstofperoxide en verlengde intrektijden ten spijt, het werd eerst lichtbruin en toen kanariegeel Haha!

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:01

Ik zou het helemaal afraden.. als je echt heel donker haar hebt, wordt geblondeerd haar zo lelijk! Vaak gelig en daarbij is het echt heel slecht voor je haar.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:08

ik heb van mezelf middenblond haar, maar geverfd naar bruin. nu wil ik het weer middenblond, als ik het gewoon middenblond verf zou dat goed gaan? mijn haar pakt verf altijd super goed op enzo..
Als je haar groen word, was het goed met ketchup! Haha!
Klinkt zó vies, is het ook, maar het werkt wel! Als je haar groen word mist het roodpigment, en door het met ketchup te wassen krijgt het die weer terug. Geloof mij, het werkt. Lachen

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:44

Oke ik zou me eerst even voorstellen. ik ben Susanne en al ruim 7 jaar kapster.
Van zwart naar blond is idd erg moeilijk maar niet onmogelijk ookal beweren sommige kappers van wel. Het ligt eigenlijk aan een paar factoren hoe vaak heb je het van te voren zwart gemaakt? Is dat maar 1 keer of bijv 5 a6 keer? Hoe blond wil je?En wil je dit voor een langere tijd? Als dit niet is en je hebt bijv lang haar en je weet van jezelf dat je het over 1 1/2 maand toch weer van kleur veranderd is het zonde voor je haar.
Ik heb zelf mijn haar ooit heel donker paars gehad met fiets rose plukken en wilde terug naar mijn eigen haar kleur hier heb ik toen 3 keer een blondeerwassing op gezet en daarna de kleur di daaruit kwam gecompenseerd dit wil zeggen dat als jij het ontkleurd je er een paar keer een blondeerwassing op moet zetten dit mag weer niet op je hoofdhuid want anders kleurd dat harder (door de warmte van je hoofdhuid) dan de rest van je haar. na een paar keer word het een beetje coper en als je dat hebt moet je er een natuurtint overheen zetten om een goudblonde kleur te krijgen.
Het is dus best een risico om het zelf te doen of je moet een handige vriendin hebben. Heb je nog vragen hoor ik het van je. of als je niks van mijn verhaal snapt.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:47

@absque_dubio: je kunt geverfd haar niet lichter verven jammer genoeg.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:50

Nou ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, dus ga het zeker ook weer doen. Lachen

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:53

@ mywayzidane, hoe raad jij dan aan hoe ik het het beste kan doen?

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:55

Dan heb je het denk ik niet echt geverfd. maar misschien een semi permanenten kleuring. Maar als je het echt donkerder hebt geverfd kan je het niet 3 tinten lichter verven zonder blondering dit is overigens mijn ervaring als kapster (en vele zullen hierin meegaan).
Het ligt eraan hoe veel tinten lichter je het wil anders kan je het bijv. ook doen met highlights of kamstrepen.
Maar als het altijd goed lukt zou ik gewoon jou methode aan houden. Pling

Lessien_2810

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-12-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:42

hoe weet je zeker of blond haar je staat?

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:56

Als je t zelf wilt doen moet je van dat blondeerpoeder halen, dat is blauw en hebben ze bij de kappers groothandel..gewone winkelverf zal je haar hooguit oranje laten kleuren, en geloof me, dat ziet er niet uit Haha!

Maar goed voor je haar is het hoe dan ook niet.
Het hangt natuurlijk wel af van de inwerkingstijd, als jij vaak je haar donker hebt geverfd zal het er langer in moeten laten zitten. En gaat je haar ook sneller kapot..

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:59

dan moet je het eerst ontkleuren. Heel slecht voor je haar. Denk dat je het beste naar de kapper kunt voor zo'n drastische ingreep.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:38

ik had donker paars haar en ik wou weer naar blond toe. 2 keer ontkleuren. De blaren stonden op mijn hoofd zo zeer deed dat. Mijn haar was oranje. heb paar weken voor banketstaaf gelopen. eerst mijn haar laten bekomen en toen de blonde kleur erop gedaan