Zwart --> blond

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brenda21
Berichten: 452
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:01

Ik had donkerbruin haar, en ik ben naar blond gegaan Knipoog
Ik heb het bij de kapper laten doen, en dat ging gewoon goed. Als je eenmaal blond bent, hoef je alleen maar de uitgroei bij de kapper te laten bijwerken. Het is dus niet zo dat je elke keer je hele haar opnieuw moeten laten blonderen. Mijn haar is niet afgebroken of iets dergelijks, en als je je haar goed verzorgt (goede schampoo, goede conditioner, en op zijn tijd een maskertje) is er niks aan de hand. Ga alleen zelf niet prutsen met verf, dat komt je haar niet ten goede. Sowieso, de pakjes blondering die je in de winkel koopt zit veel meer waterstof peroxide in (25 % geloof ik) dan bij de kapper. Mijn kapster vertelde mij dat de verf die hun gebruiken 12,5 % waterstof peroxide bevat. Ook zei mijn kapster dat er tegenwoordig lang niet meer zoveel troep in de verf zit als vroeger.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:12

@miekelover: Dat is wel rot maar als de kapster goewd had nagedacht had het niet gehoeven want je kunt de kopere kleur goed compenseren zodat het niet meer oranje is.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:28

ik doe een opleiding tot kapster en heb 3 maal mijn zus met zwart haar, blond gemaakt.

ZONDER bleekmiddelen. ik gebruik verf van goldwell, heb eerst een collorance gebruikt, dat bijt niet zo om de haren lichtbruin te maken. daarna een verf gebruikt in de kleur donkerblond, en voila, mijn zus heeft mooi goudblond haar. het haar is niet dood of wat dan ook. Doe dit niet met verf uit de winkel maar met verf van een goed merk!

Lessien_2810

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-12-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:57

heeft er iemand een voorbeel voor mij die eerst bruin haar had en naar felblond is overgegaan?

brenda21
Berichten: 452
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:37

Lessien_2810 schreef:
heeft er iemand een voorbeel voor mij die eerst bruin haar had en naar felblond is overgegaan?


Ik heb helaas geen voorbeeld voor je, maar ik was had echt heel donkerbruin haar van me eigen, en twijfelde of blond haar me wel stond. Ook omdat ik donkere wenkbrauwen heb. Maar het staat zeker: mensen denken vaak dat het me eigen haarkleur is, ondanks mijn donkere wenkbrauwen Knipoog
De kapper kan je het beste advies geven, en je blonde haarkleur zo natuurlijk mogelijk maken. Je hoeft natuurlijk niet meteen naar fel blond te gaan, je kapper kan je haar eerst ook een paar tinten lichter maken, en als je dat mooi vindt, na een tijdje naar echt blond.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:54

heb het van de zomer ook heel erg blond gehad en ben ook bruin van me zelf. Heb ergens nog wel een foto op mn computer staan, zal kijken of ik het online kan krijgen!

Heb nu weer bruin haar (na een foutje Haha!)maar ik wil het rood hebben. Heb al bleek en rode verf ervoor liggen, maar ik weet niet of mn haar het wel aankan! Heb deze week al 3 keer een maskertje gedaan en het voelt nu wel weer goed aan, niet meer droog ofzo. Zou het dan wel kunnen of nog even wachten ? En als ik het ontkleurd heb, moet ik dan een paar dagen wachten of kan ik er gelijk rood overheen zetten?

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:01

@ suusja: waarom zou je het eerst ontkleuren? Is de onderkleur te donker? als dit meevalt zou je de special red van Wella eens moeten proberen. die zijn echt mooi van kleur.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:38

Omdat ik het fel rood wil hebben en anders krijg ik het donkerrood en dat heb ik al gehad. En idd mijn onderkleur is te donker. Maar ik heb dus al alles in huis, maar ik ben bang dat mn haar het niet overleeft Knipoog

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:02

maar anders kan je er toch ook een blondeerwassing van maken is lang niet zo agressief.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:09

Wat is blondeerwassing?

Ik heb het gisteren toch maar gedaan, tot nu toe leeft mn haar nog Haha!
Ik had bruin haar maar het werd oranje, maar met rood erover is het wel mooi rood geworden! Maar als je het van zwart naar blond wilt, zou ik het zeker wel bij de kapper laten doen want volgens mij is het echt troep, de bleek van de winkels. En met oranje haren lopen als het blond moet zijn lijkt me echt geen pretje Haha! Haha!

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:19

een blondeerwassing is een mildere vorm van blonderen. Hierdoe je bijvoorbeeld blondering dan 1 deel 12% en het andere deel met de helft water en de helft shampoo. dit kan dan op handdoek drooghaar opgezet worden. even voor alle mensen dit kan alléén als je maar een paar tinten lichter wil om er vervolgens een andere kleur overheen te zetten.

Anoniem

Re: Zwart --> blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:15

Ik heb blonde highlight voor de zomer erin laten zetten en de zon de rest laten doen.
Nu ben ik weer blond, maar dit werkt natuurlijk alleen wanneer je blond bent van jezelf!