verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevraagd

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:20

Ik heb ook een ganglion midden op mijn hand zitten, tussen een middenhandsbeentje en een pees in. Ik heb er soms last van en af en toe als ik hem stoot, dan ga ik lichtelijk door de grond en kan ik mijn hand zeker een paar dagen niet gebruiken.
Doktoren weigeren om hem weg te halen. Als ze een pees raken, dan ben ik verder van huis. Niet stoten was het advies Haha! Het is een overbelasting, dus mak aan doen als hij pijn doet. Haha!
Op mijn armen en benen zitten die krengen. Ik heb er wel 1 op mijn voet weg laten halen. Ik kon geen schoenen meer aan. Deze is terug aan het komen.

Als je er niet veel last van heb en het is uit te houden, lekker laten zitten!!!!!! Ze komen terug en vaak hardnekkiger!

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:11

Mijn echtgenoot had er eentje op zijn pols. Hij had er best last van, dus naar de HA. Die had 3 mogelijkheden: wegspuiten, opereren of met een hamertje kapot slaan(je echt waar!). Die hamer deed hij maar niet. Dus eerst wegspuiten, deed erg zeer en hielp helemaal niets. Binnen een paar dagen zat de bult er weer. Dan maar een operatie. Kon niet poliklinisch, want er zat een grote ader vlak naast. Dus dagopname. Dat is goed gegaan. Hij heeft alleen veertien dagen met zijn pols in verband gelopen. Dan gebruikte hij zijn hand ook niet (rechts ). De eerste paar dagen deed hem zijn hand toch goed pijn. Nu is de bult weggebleven.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:01

Mijn zus is geopereerd aan een ganglion in haar pols. Ze had daar heel veel last van en kon haar hand/pols niet normaal gebruiken.
Ze heeft het toen dus weg laten halen en sindsdien is het weggebleven. Ze heeft daarna nog een week of 2 rustigaan moeten doen en daarna kon ze weer opbouwen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:02

gisteren zag ik zo iets vaags, mijn hand deed nog meer zeer dan normaal dus kijk i ker eens goed naar, en nu lijkt het of dr nog een bult achter die ganglion zit, op het buigbare gedeelte zeg maar, hij is wel kleiner dan die andere zou dit dr nog 1 kunnen zijn?

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:43

kan heel goed, soms puilt een ganglion verder uit en krijg je meerdere 'kamertjes'

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:01

Wat veel mensen zeg, met een ganglion, ik heb er ook een, al jaren, heb hem al twee keer laten wegzuigen en daarna deden ze hem in spuiten met corticosteroïden, de eerste keer voelde ik er niks van, maar had ik er de dag daarna last van en de tweede keer ging ik bijna van m'n stokje, maar heb ik er daarna geen last meer van gehad, helaas komt hij wel elke keer terug Scheve mond Als ik er veel last van hebt, is hij groot en druk ie tegen 'n zenuw bij bepaalde handelingen, waardoor ik kracht verlies, ik wil hem graag weg hebben, maar durf eigenlijk niet meer zo goed om een spuit Scheve mond Deed zo'n zeer de laatste keer.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:51

Mijn man heeft zijn ganglioom ook in laten spuiten met corticosteroiden. En hij heeft hem niet (3 jaar geleden) teruggekregen. Het was niet echt pijnlijk trouwens.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:53

Die van mij komt ook regelmatig terug, en is soms heel pijnlijk, zo erg dat ik er wakker van lig 's nachts...

Maar ik doe tegenwoordig als ik merk dat ie weer op komt zetten, gelijk een zware ontstekingsremmer nemen, en dan is ie eigenlijk de volgende dag weer weg.. en ik moet eerlijk zeggen dat het steeds langer duurt voordat ie weer terug komt..

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: verwijderen van ganglion (bult op hand) ervaringen gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:55

mijn zus had het ook. Ook de eerste keer geopereerd, bult weg 3 hechtingen. Na een jaar kwam die terug, meer last er van dan voorheen. Omdat ze toen zwanger raakte is ze een keer flauwgevallen in de badkamer. Boven op die pols waar de bult zat. Hij is toen kapot geknapt en nooit weer terug gekomen.