*zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

*zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:20

ik ben gisteravond van mn paard gevallen,en daarbij heeft hij bovenop mijn boven been gestaan.
Ik kreeg al gauw een zwelling en kon niet meer lopen.
Ik ben sávonds naar de 1e hulp gegaan, ik heb een fikse hoef in mn been,blauw en heeel dik door het vocht.
Het is een soort van "zweepslag" (ingescheurde spier)..ik loop nu op krukken en moet aankijken hoe dat gaat, over een paar dagen mag ik het een klein beetje belasten en krijg ik er een band omheen (dat kon niet eerder i.v.m. zwelling en kneuzing)

wie heeft dit ook gehad en hoe lang duurde het voordat je weer te paard zat?

gr. lianne

p.s. dit is gekomen doordat de spieren op spanning stonden en er ineens een grote kracht van buitenaf op is gekomen.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:18

Ik heb een aantal jaren geleden een trap tegen mijn bovenbeen aangehad: gevolg een ingescheurde spier. Dus net zoals jij Sigaar Mijn bovenbeen was bont en blauw en ook erg dik van het vocht. Eigenwijs als ik was ben ik na een weekje rust weer gaan rijden, deed eigenlijk minder pijn dan lopen Clown
Wat ik me kan herinneren dat de arts zei is dat je het wel moet blijven bewegen anders wordt de spier zo stijf dat het alleen maar moeilijker wordt om hem daarna weer te kunnen gebruiken.
Dus doe het eventjes rustig aan Haha!

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:58

ik heb het een keer in mijn onderbeen gehad en bij mij duurde het 6 weken voordat ik weer kon rijden.
Jezelf gewoon rustig houden en niet gaan rijden of gekke dingen doen als het nog zeer doet want dan moet je nog langer wachten.
Succes ermee

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:40

Ik heb een bok op mijn bovenbeen gehad,heb alleen 2weken niet gereden Verward

Waar was het bij jou dan ?

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:50

heey sizzy,

Ik heb vorig jaar ook een paard op mijn been gehad mijn onderbeen. Dacht toen gaat vanzelf wel weer over en heb er 2 weken mee doorgelopen. Daarna krukken gehad en fysio. Mijn been is nu nog steeds te kort en heb maandag mri gehad. Ik heb wel al die tijd(behalve op kukken) gewoon gereden. Maar zou nu wel effe rustig aan doen als ik jou was. Ik heb nu spijt dat ik dat niet gedaan heb.

Groetjes ellen

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:51

sorry foutje sizzy moet lissanne zijn

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:55

Ik heb 20 september 2005 een ongeluk gehad met Zhivago. Hij trapte tegen mijn bovenbeen aan, werd na een paar uur helemaal dik van het vocht en groen en geel. Ben na het ziekenhuis geweest, foto's laten maken, er was niets gebroken. Maar wat het dan wel was Verward Zwaar gekneusd of gescheurd iets bla bla. Ik weet wel dat ik er nog steeds last van heb, als ik gewoon rustig zit ofzo.. Het is nog steeds blauw en een 'deuk'.

Heb toen 4/5 weken daarna pas weer gereden, ook een tijd op krukken gelopen en niet kunnen buigen.. maar het ergste was dat mijn verzorgpaard in moest worden geslapen...


Dus zou rustig aan doen als ik jou was, beterschap ermee Ach gut

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:28

Ik heb al 2x een spierscheuring in mn bovenbeen gehad. Beide keren terwijl ik aan het sprinten was. Eerste keer was het al overbelast en zat er waarschijnlijk al een haarscheurtje in, en bij het aanzetten was het foute boel. 2e keer moest ik mijn paard aan de hand voorbrengen en ik verstapte me terwijl ik toch wel een behoorlijk tempo er in had zitten. Eerste keer heb ik toch wel zo'n 3 weken op krukken gelopen, 2e keer iets van 2 weken. De eerste keer zat ik na 2 dagen weer op mn paard, de 2e keer 5 minuten later, want ik moest nog finale bestgaand rijden op de internationale keuring Knipoog.

Heb de 1e keer zelfs nog de krant gehaald door toen 2x te winnen en ik viel best op omdat mijn moeder mn paard mee nam, ik er op mn krukken achteraan ging en vervolgens krukken aan mn ma overhandigde. Na het rijden gaf zij me de krukken weer en ik haar het paard. In de krant stond toen: Zelfs spierscheuring deert Anthonisse niet! (best grappig Clown)

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:13

ik ben van de zomer onder het paard gekomen waarbij ik eerst ben wegeslingerd vandaar een zweepslag in mijn kuit. Ik heb 6 week niet gereden en daarna zonder beugels. het is met een speciale tape ingetapt en dit heeft al met al zo'n 3,5 maand tot 4 geduurd. Omdat het niet alleen gescheurd was maar alle spieren binnenin hadden wat schade. Heb er nu nog last van.
Ook nog steeds blauwe plekken trouwens

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Re: *zweepslag in bovenbeen, wie ook (gehad)?*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 23:47

hallo
daar ben ik weer! ik bok niet zo heel erg vaak..
maar wat ik lees van coentjuh komt me heel bekend voor..
ik voel er ook een deuk in.
het trekt ook richting de binnenkant van mn knie.
een hele harde knobbel heb ik aan de zijkant van mn been.
ik heb nu dik 2 week met krukken gelopen en loop nu af en toe zonder of met 1.
het blauwe is al wat minder gelukkig,maar het ziet er niet fraai uit.
zo'n bobbel zal toch wel weer wegggaan? morgenvroeg moet ik er weer mee heen.