Oorzaken van flauwvallen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:41

zweetvos schreef:
Vanmorgen was ik weer zo licht in mn hoofd en voelde me niet echt helemaal lekker.
Toch maar even langs de dokter gegaan dus.
Ik heb inderdaad een lage bloeddruk. 1.. nog wat / 64 (weet het niet eens meer Bloos)En ik moet van de week even bloed laten prikken.

Verder zei ze rustig aan met opstaan. Eerst even gaan zitten 's ochtends.
Het is omdat de bloedtoevoer naar je hoofd na het opstaan heel laag is ofzo en dan kan je flauwvallen.
Vanmorgen voelde ik het aankomen gelukkig dus toen ben ik even blijven zitten.
Nashke schreef:

haha, denk ook dat je het niet meer weet, want dat is een onmogelijk getal voor je bloeddruk Haha!
Ik heb trouwens thuis een bloeddrukmetertje!! heeeeel handig!!. Kan je volgens mij in de apotheker kopen.



Hoezo onmogelijk als ik vragen mag?

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:44

omdat je dan met zown lage bloeddruk eigenlijk dood bent Clown

maar mag ik vragen hoe lang je bent? Ik heb er ook last van en lange mensen hebben aanleg om snel licht in hun hoofd te worden Ik zelf ben 1.90, en had ook een te lage bloeddruk. Veel sport drank drinken helpt trouwens ook (advies van mijn dokter Haha! )

dgmrr

Berichten: 20
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:51

Van de zomer viel ik regelmatig flauw, erg vervelend want ik was toen in mijn vakantieland, en moes toen daar ook naar dokter.
Bij mij waren de oorzaken : zout te kort en een te lage bloeddruk.

Vooral te weinig drinken krijg je hoofdpijn van en kan je ook van flauwvallen.
Drink je genoeg?
Iedergeval sterkte, hopen dat je gauw weet wat het is zodat het verholpen kan worden Ach gut .

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:07

Heb even geen zin om het helemaal uit te gaan leggen maar het kan orthostatische hypotensie zijn(kan je makkelijk even opgooglen)

Maar je hebt ook zoiets(weet ik niet precies hoe dat heet) maar na het plassen*helemaal als je de avond ervoor wat alcohol gedronken hebt*(als je nog niet helemaal wakker bent) kan het zijn dat je lichaam even in de war is en een verkeerd signaal geeft. I.p.v. hartslag omhoog(en daarmee ook je bloeddruk) omdat je klaar bent en dus niet meer moet ontspannen, krijgt je lichaam een extra stimulans om hartslag te doen dalen (zelfde prikkel om je blaas leeg te maken, maar als die leeg is schiet het als het ware door)en dus daalt je hartslag maar ook je boeddruk en als er te weinig bloed in de hersenen is, zal het lichaam ervoor zorgen dat je neervalt omdat het bloed horizontaal nu eenmaal sneller bij je hersen komt dan als je rechtstaat.

Daarom moet je iemand die flauwvalt ook even laten liggen, liefst met de benen naar boven.

Maar er zijn zoveel mogelijkheden waardoor je flauw kan vallen, maar ik vind deze twee het meest waarschijnlijk, maar ik ben student he, een arts kan je veel meer vertellen(als het goed is tenminste).

succes ermee en ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.

Overigens is ergens tussen 120/80 en 100/60 mmHg een prima bloeddruk, voor de meesten, maar erge schommelingen kunnen flauwvallen verookzaken.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:45

Ik val ook regelmatig flauw, door de redenen die hier al genoemd worden:
*Lage bloeddruk
*Weinig drinken
*Te weinig suiker eten
enz enz enz.. Ik ben gewoon een ongezond typje..

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:34

lampjerulez schreef:
omdat je dan met zown lage bloeddruk eigenlijk dood bent Clown

Ehm Dromen
Ik heb het niet over 1 hè maar over 1.. oftewel honderdnogwat.

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:37

wizewo schreef:
Heb even geen zin om het helemaal uit te gaan leggen maar het kan orthostatische hypotensie zijn(kan je makkelijk even opgooglen)

Maar je hebt ook zoiets(weet ik niet precies hoe dat heet) maar na het plassen*helemaal als je de avond ervoor wat alcohol gedronken hebt*(als je nog niet helemaal wakker bent) kan het zijn dat je lichaam even in de war is en een verkeerd signaal geeft. I.p.v. hartslag omhoog(en daarmee ook je bloeddruk) omdat je klaar bent en dus niet meer moet ontspannen, krijgt je lichaam een extra stimulans om hartslag te doen dalen (zelfde prikkel om je blaas leeg te maken, maar als die leeg is schiet het als het ware door)en dus daalt je hartslag maar ook je boeddruk en als er te weinig bloed in de hersenen is, zal het lichaam ervoor zorgen dat je neervalt omdat het bloed horizontaal nu eenmaal sneller bij je hersen komt dan als je rechtstaat.

Daarom moet je iemand die flauwvalt ook even laten liggen, liefst met de benen naar boven.

Maar er zijn zoveel mogelijkheden waardoor je flauw kan vallen, maar ik vind deze twee het meest waarschijnlijk, maar ik ben student he, een arts kan je veel meer vertellen(als het goed is tenminste).

succes ermee en ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.

Overigens is ergens tussen 120/80 en 100/60 mmHg een prima bloeddruk, voor de meesten, maar erge schommelingen kunnen flauwvallen verookzaken.


Ja, ik ben die dag best plotseling opgestaan omdat ik na mn wekker weer in slaap was gevallen. En daarna gelijk gaan plassen.
Misschien een combi of door een van die dingen.

De dokter heeft inderdaad ook zoiets gezegd.

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:07

Ik heb dat ook wel eens als ik te weinig gegeten of gedronken heb en het warm is of zo. In september nog bij de smid. Ik had al best lang moeten wachten (hele tijd staan), het was warm, ik had weinig gegeten en gedronken en toen viel ik dus om Clown Je voelt je wel l*llig daarna.

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:11

Ik heb op dit moment een periode dat als ik heel veel doe dat ik flauwval.
Ik heb een te hoge bloeddruk, en glucosetekort.
Maar de dokter zei dat het ook een beetje lag aan mn leeftijd.
Jonge meisjes vallen wel vaker flauw ofzo zei hij.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:09

zweetvos schreef:
lampjerulez schreef:
omdat je dan met zown lage bloeddruk eigenlijk dood bent Clown

Ehm Dromen
Ik heb het niet over 1 hè maar over 1.. oftewel honderdnogwat.

Het word niet altijd in hondertallen uitgedrukt hoor.
bv zoals iemand daarnet zei: 60/100 is het zelfde als 6/10
Ik had eens 3/6 ofzo en moest in observatie blijven in het ziekenhuis Clown
Maar ze zei dus wel duidelijk dat ie aan de lage kant was, dus dat kan wel de oorzaak van het flauwvallen zijn

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:18

Jeetje wat een kabaal om mijn reactie Nagelbijten / Gniffelen .. Dat van 1 bloeddruk was een leesvergissing (of hoe je het ook wilt noemen) maar ik hoop dat iedereen het met me eens is dat als je een bloeddruk heb van 1 dat dat niet goed is Clown
Ik wilde alleen even vertellen wat mij is verteld. Wat je kan doen om je bloed druk weer omhoog te krijgen. En ook omdat het vaker voorkomt bij lange mensen was ik gewoon benieuwd. Maar sportdrank drinken helpt wel hoor! vooral als je licht in je hoofd word.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:15

om je bloeddruk omhoog te krijgen: ZOUT eten Haha!
Is dat waar van die lange mensen? jeetje, ben ik wel een uitzondering met mijn 1.56m *LOL*

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:18

grootste oorzaak is dat je hersenen te weinig zuurstof krijgen. ik heb het in benauwde ruimtes(douchkabines)en ik ben wel lang(1.80) ook heb ik een hele tijd te hoge bloeddruk gehad. laatte keer was hij weer redelijk goed. ook bij grote inspanning krijg k oms te weining lucht dus ga ik ook neer.

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:38

Ik ben zelf maar klein, haal misschien net de 1m60.

Hoe zit dat eigenlijk? Kan ik door een reden een lageren bloeddruk hebben gekregen of zal ik die atijd al hebben gehad maar er gewoon niet niet eerder last van hebben gekregen?

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:42

door redenen te veel inspanning te weinig gegeten te wienig zout binnen gekregen kan van alles zijn geweest.
en @ Nashke ja het is waar van die lange mensen dat die erder licht in hun hoofd worden ik ben zelf 1.90 en een paar mensen die ik ken die ook behoorlijk lang zijn hebben het ook best vaak.

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:43

De dokter zei inderdaad dat het vaak gebeurd:

* Als je ploseling opstaat. Als je ligt is het bloed mooi verdeeld over je lichaam, als je snel opstaat is je hoofd dus in het nadeel. Het beste is om eerst een minuut of 2 even te gaan zitten.

* Verder met douchen. Door het warme water stond er iets open (je huid ofzo??) en daardoor kwam er iniedergeval minder bloed door je bloedvaten en je hoofd heeft dan altijd net pech.

* Hetzelfde als je ligt te zonnen.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:17

zweetvos schreef:
Ik ben zelf maar klein, haal misschien net de 1m60.

Hoe zit dat eigenlijk? Kan ik door een reden een lageren bloeddruk hebben gekregen of zal ik die atijd al hebben gehad maar er gewoon niet niet eerder last van hebben gekregen?

Ligt ook wel aan de leeftijd hoor. 'tieners' schommelen nogal wat met de bloeddruk. Ik had het het ergste rond mijn 16...

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:50

Ik heb het ook wel 's; word duizelig; last van 'koude' zweet...oren gaan suizen,en word er dan ook misselijk bij,en m'n wangen gaan tintelen,en 't word zwart voor mijn ogen opden duur;erg naar gevoel.
Mijn bloedruk is vaak ook nét even te laag/op het kantje.
Ik ben 1,79m lang...wist niet dat lange mensen er meer last van zouden hebben haha!
Ik krijg 't nog wel 's als ik lang moet staan,of te snel m'n bed uitga.

Laatst was ik met collega's uit eten,we waren aan 't steengrillen,en het was er erg warm..
1 collega had 't over een andere collega die er op dat moment niet bij was,omdat ze ernstig ziek was; ze had iets met d'r hart.Ze gingen op den duur er zo diep over in;over die ziekte;en ik ging er teveel over nadenken; en werd me ineens niet lekker;kreeg last van de bovengenoemde dingen...
Ik zei 't gewoon eerlijk;dat ik niet tegen die praatjes kon,en gelukkig werd er toen over n ander onderwerp gepraat...

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 23:27

Vanmorgen heb ik bloed laten prikken.
Vrijdag of maandag heb ik de uitslag als het goed is.

Verder nog geen nieuws.. niet meer flauwgevalen gelukkig Lachen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:51

Je valt flauw omdat je bloedvaten verwijden, kan dus idd meerdere oorzaken zijn.
Ik val flauw bij benauwdheid. Dan heb ik gewoon veel te weinig zuurstof binnengekregen en dan lig ik Nagelbijten / Gniffelen

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 20:15

De uitslag van het bloedprikken was helemaal goed. Niks vreemds te zien.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:37

Hmmm misschien had je je gewoon te druk gemaakt die periode?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:41

een meisje bij mij uit de klas valt elke dag wel 1 á 2 x flauw. Ze weten bij haar niet wat het is. maar erg vervelend dus, ze valt gewoon boem opeens flauw. en is al vaker in het ziekenhuis opgenomen maar is niks uitgekomen, ohjah ze had daar de hele tijd in bed gelegen en is níet flauwgevallen wat zeiden ze jah ik zou toch een naar de psychiater gaan. najah zeg!

maar ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor, 1 x is nog niet erg. als het vaker gebeurt zou ik toch eens de huisarts informeren.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:43

Maartje: het kan ook een psychische oorzaak hebben flauwvallen (zich druk maken om niets bv) dus die opmerking van het ziekenhuis is niet verkeerd...

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:46

ik ben paar keer in de badkamer flauwgevallen met mijn neus op de badrand. helemaal gekneust. Ik had te warm gedoucht denk