Oorzaken van flauwvallen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:47

Te warm douchen en badderen verwijdt de aderen waardoor er te weinig bloed in de hersenen komt, dus daar moet je inderdaad mee oppassen.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:50

ik had het zondag ook. ik liep naar beneden, zou naar de wc. meost even ergens op wachten. en ik voel alles uit mijn lijf trekken als ware. en ineens lig ik in de wasmand! maar dat komt waarschijnlijk door de medicijnen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 03:00

@ Maartje, is je vriendin getest op narcolepsy/cataplexy? Daarbij lijkt het soms net alsof iemand flauwvalt, ook al is dat eigenlijk niet zo.

@ zweetvos, ik denk veel al genoemd is, maar kan het zijn dat je een beetje verstopt was en aan het persen was? Het gebeurt vrij regelmatig dat patienten met een lage bloeddruk op de wc flauwvallen, omdat ze aan het persen zijn en daarbij de vagale zenuw stimuleren, waardoor de bloeddruk nog lager wordt en het hart minder snel pompt.

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 05:43

Mijn vader heeft hetzelfde gehad als jij, nouja iets anders. Hij fietste van kantoor naar huis; voelde zich toen al een beetje duizelig. Eerder al gestopt, maar later toch maar doorgefietst. Hij was niet zo ver van huis, toen hij ineens letterlijk met z'n fiets opzij klapte; flauwgevallen. Mijn buurman zag het gebeuren en renden er naar toen, mijn vader had toen alle kleuren van de regenboog; hij was blauw ed. beet op z'n tong (tong helemaal kapot naderhand) en rilde helemaal. Hij veranderen zo dat m'n buurman niet eens wist wie het was! Hij zocht naar de indentiteitkaart of paspoort van 'de man' toen keek hij: Ad Raeijmaeckers; Oliebol! Dat is mijn eigen buurman!
M'n broertje kwam toen helemaal over de zeik thuis: Lilian Liilian papa is flauwgevallen en is nu met een spoed ambulance mee! (Hij was de hond uit laten; mn broertje) Later in het ziekenhuis zijn we tot 11/12 uur gebleven 's avond en de middag erna had hij nog gevraagd of we gister nou wel of niet in het ziekehuis waren geweest: hij was dus niet helder. Maar dat bleek al eerder, op het eerste oog herkende hij mij niet, hij wist niet meer wat hij die dah had gedaan en vroeg de hele tijd welke dag het was. Dat ging echt zo: Welke dag is het vandaag nou? 'maandag' Oja, het is vandaag toch maandag? 'ja'
Ze weten nog niet helemaal wat het is...

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Oorzaken van flauwvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:59

Welshcobfan schreef:
Maartje: het kan ook een psychische oorzaak hebben flauwvallen (zich druk maken om niets bv) dus die opmerking van het ziekenhuis is niet verkeerd...



in het ziekenhuis bedoelde ze dat ze het verzon dat ze flauwviel.

maar heb laatst gelezen in een boek dat een meisje flauwviel en ze een hersentumor bleek te hebben. maar dat meisje is daarna ook vaker flauwgevallen. misschien eens naar de dokter om bloed te laten prikken ofzoiets?