Gaatje in je kies, prikje ??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:11

hahaha bij mij gebeurd ook niks zonder verdoving hoor. Ben heel kleinzerig en het prikje valt wel mee Bloos

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:16

bij ons is er nu een verdoving die tussen je kies en tandvlees gaat. Ienimini naaldje die je absoluut niet voelt. Sinds dien ben ik om. Altijd gaat die verdoving er in. Heb helaas een slecht gebit en ben doodbenauwd voor naalden, maar dit is een uitkomst. Door dat ik altijd bang was voor naalden nooit een verdoving gevraagt. Ik heb wat pijn moeten lijden voordat ik dit ontdekte. Heb ook steeds meer een fobie gekregen voor de tandarts, ga niet graag heen. Heb nu ook een gaatje ( misschien wel weer meer) Afspraak staat vast helaas maar verdoving word ook om gevraagt.

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:29

Het is helemaal niet raar als je om een verdoving vraagt.
Ik werk als tandartsassistente en we vragen standaard of iemand verdoofd wil worden. Als iemand het zonder wil proberen mag hij/zij altijd hand opsteken als het niet gaat.

Tieme
Berichten: 4984
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:14

Bij mij wordt er echt niets geboord zonder verdoving.
Ik ben dan ook echt als de dood voor de tandarts en ook met verdoving ben ik nog bang dat het pijn gaat doen.

prikje voel je heel even. het is hetzelfde gevoel als dat je even 2 seconden flink je nagel in je tandvlees duwt.

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:16

nou ik weet niet of ze boren zonder of met verdoving (heb nog nooit een gaat je gehad Pling ) maar ik heb wel een keer een verdoving mijn mond gehad en van die prikjes heb ik nauwelijks wat gevoeld dus wat dat betreft kan ik je gerust stellen Knipoog

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:26

Als ik een gaatje heb zet me pa (hij is tandarts) altijd een verdoving.. Je voelt er niks van.. Het enige wat je voelt is dat er iets duwt in je tandvlees en dat is het.. Geen pijn ofzo..
Als de verdoving uitgewerkt is voel je ook niks van pijn.. Zonder verdoving zou ik je niet aanraden dat doet echt vet veel pijn.. En stil liggen is dan heel moeilijk..

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:32

Wendel schreef:
bij ons is er nu een verdoving die tussen je kies en tandvlees gaat. Ienimini naaldje die je absoluut niet voelt. Sinds dien ben ik om. Altijd gaat die verdoving er in. Heb helaas een slecht gebit en ben doodbenauwd voor naalden, maar dit is een uitkomst. Door dat ik altijd bang was voor naalden nooit een verdoving gevraagt. Ik heb wat pijn moeten lijden voordat ik dit ontdekte. Heb ook steeds meer een fobie gekregen voor de tandarts, ga niet graag heen. Heb nu ook een gaatje ( misschien wel weer meer) Afspraak staat vast helaas maar verdoving word ook om gevraagt.


Ze zeggen dat die verdoving een 15 a 30 minuten duurt maar na een 1,5 uur loop je nog met een verdoofde kaak rond..

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:33

Mijn tandarts boort altijd zonder verdoving. Het wordt bij ons niet eens gevraagd of je wel of geen verdoving wilt.
Misschien ben ik er inmiddels aan gewend, maar ik vind boren dan ook echt niet pijnlijk, ook niet als hij wat dieper moet boren... Hooguit een wat ongemakkelijk gevoel, maar pijn??

Als jij wel de keuze hebt tussen wel of geen verdoving en je voelt je prettiger met, dan zou ik dat gewoon doen.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:06

Mijn tandarts weet dat ik altijd wel een verdoving wil en vraagt er dan ook meestal niet na.
Als je na je controle beurd nog een keer terug moet komen voor gaatjes oid, dan laat ze je meestal ook wat eerder komen zodat je tussendoor een verdoving krijgt en dan in de wachtkamer kunt wachten zodat de verdoving goed inwerkt terwijl ze bij iemand anders ook weer een controle beurd verricht. Soms hoef ik niet in de wachtkamer te wachten, maar dan blijf ik gewoon een tijdje op de behandelstoel zitten om de verdoving te laten inwerken , terwijl de tandarts met andere dingen bezig is. Zo weet je in ieder geval dat het goed gaat. Knipoog

Petrichor

Berichten: 10572
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:04

Bedankt voor al jullie reacties Haha!

Jodemi

Berichten: 196
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: Gasselternijveen (Drenthe)

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:08

Romykiki schreef:
Neeeu.... vind ik méestal beetje onzin, maar ligt er idd aan of het een groot gat is.
En prikje doet geen zeer...... Knipoog


Dat is niet helemaal waar dat een prik geen zeer doet. Het hangt er helemaal vanaf waar je de verdoving nodig hebt. Als je een verdoving in je bovenkaak nodig hebt aan de kant van je verhemelte dan zijn de prikken vaak wel vervelend.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:10

Vroeger hadden we een tandarts die het gewoon zonder verdoving deed, echt een hel. Tegenwoordig heb ik een tandarts die vraagt of je een verdoving wil, hij zegt er ook altijd bij of het pijn gaat doen of niet. Ik doe meestal wel met verdoving. Dat prikje is even vervelend, maar vervolgens merk je er niks meer van (tenzij het gaatje bij een zenuw zit, dat wil nog wel eens pijn doen ondanks de verdoving).

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:19

Vroeger verdoofde onze tandarts niet, dat was wel pijnlijk!
Bij mn nieuwe tandarts had ik in een half jaar behoorlijk wat gaatjes gekregen. Toen werd ik wel verdoofd, maar moes door die verdovingen wel steeds terug komen, omdat ze niet beide kanten tegelijk mogen verdoven.
Uiteindelijk t laatste gaatje zonder verdoving gedaan, dat was niet zo'n fijn gevoel. Maar die spuiten zijn ook niet zo lekker!

Maik79

Berichten: 1259
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:19

Ik knarsetand al jaren en daardoor zijn (waarschijnlijk tenminste) mijn zenuwen erg gevoelig. Zodra een boor zonder verdoving op een kies wordt gezet ga ik echt door de grond! Geen gewone pijn, maar een zenuwpijn. Aangezien mijn tandarts dat weet, zegt hij als hij een gaatje vindt:"Ik zet er wel even bij dat we gaan verdoven". Dan ga ik sowieso al rustiger naar de afspraak. En nee, het prikje merk je weinig van, en als je iets voelt is dat met 2 seconden weer over. Ik ben dus duidelijk vóór! Haha!

mirjamvd

Berichten: 985
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Woerden

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:22

prikje absoluut! ik ben echt panisch voor de tandarts en vind het al een vreselijk gevoel als hij met dat haakje over je tanden gaat bij de controle.

maar ik ben dan ook wel echt zo'n "bang voor de tandarts" muts.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110876
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:23

Nagelbijten / Gniffelen Ik moet dus echt platgespoten worden met verdoving, anders ga ik hyperventileren of knockout in de stoel, heb door een vroegere tandarts helaas enorme tandartsangst gekregen die (onbewust) iedere keer weer de kop opsteekt zodra ik in de stoel zit. Dit mede doordat mijn vroegere tandarts bij een verdoving gaf die OF te licht was, OF gelijk ging boren zonder het in te laten werken. Heb dus al menig boortje op zijn zenuw gevoeld en daardoor enorm bang geworden aangezien dat echt wel pijn deed (en mijn pijngrens ligt toch aardig hoog hoor Nagelbijten / Gniffelen)Zal je de andere horrorverhalen ook maar besparen, maar voor mij dus alleen nog maar een flinke verdoving, en dan 5 minuten op inwerking wachten. Die prik is wel even rot, maar daarna voel je er helemaal niets meer van, dan heb ik toch liever dat rotprikje dan dat gemier op je zenuwen Nagelbijten / Gniffelen

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:30

Zera schreef:
Wendel schreef:
bij ons is er nu een verdoving die tussen je kies en tandvlees gaat. Ienimini naaldje die je absoluut niet voelt. Sinds dien ben ik om. Altijd gaat die verdoving er in. Heb helaas een slecht gebit en ben doodbenauwd voor naalden, maar dit is een uitkomst. Door dat ik altijd bang was voor naalden nooit een verdoving gevraagt. Ik heb wat pijn moeten lijden voordat ik dit ontdekte. Heb ook steeds meer een fobie gekregen voor de tandarts, ga niet graag heen. Heb nu ook een gaatje ( misschien wel weer meer) Afspraak staat vast helaas maar verdoving word ook om gevraagt.


Ze zeggen dat die verdoving een 15 a 30 minuten duurt maar na een 1,5 uur loop je nog met een verdoofde kaak rond..



Ik heb nooit een verdoofde kaak met deze verdoving. Het enige wat er dan verdoofd wordt is die ene kies of tand zelf. Dat met mijn verstandkiezen trekken wel zo'n verdoving waarvan je hele kaak verdoofd was. Ik op de nacontrole toch maar even gemeld dat het wel heel lang duurde voordat het er uit was, en dat ik van mijn oor tot kin verdoofd was. Oh zegt die kerel hebben we er iets te veel van ingedaan Nors opkijken Nou ja maakt niets uit, maar ik zweer bij die kleine verdoving rondom de kies.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:32

Ik laat ook niet boren zonder verdoving
Ben blij dat ik absoluut niets voel van die verdovingsprikken, maar volgens mij is dat voor iedereen anders? Verward

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:40

Het liefst zou ik onder gehele narcose gaan bij de tandarts! Bloos Ik ben echt zoooo bang! Terwijl mijn eigen vader tandarts was... Nagelbijten / Gniffelen Hij is helaas overleden, dus die tijd is voorbij (hoewel ik bij hem ook echt superbang was, heel raar voor je eigen vader). Mijn huidige tandarts is aangetrouwde familie en kent mij dus wel en geeft altijd een verdovinkje Knipoog

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:42

Ik heb twee gaatjes moeten vullen. Hij boorde zo diep.

Zonder verdoving. Op dat moment, - ik zweette me dood Nagelbijten / Gniffelen - had ik zo'n spijt dat ik geen verdoving had genomen! alleen achteraf heel blij, ik had helemaal geen napijn, ik had alles in 1 gehad.

Zijn vingers waren alleen wel blauw volgens mij , tjee ik gaf hem gewoon een trap. Bloos

Een meisje uit mijn klas had wel een verdoving, had ze zo een stuk lip stuk gebeten. Zo vies! En toen snel naar de dokter.. en toen begon de verdoving uit te werken... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Sempre op 17-11-06 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:43

Wendel schreef:
Ik heb nooit een verdoofde kaak met deze verdoving. Het enige wat er dan verdoofd wordt is die ene kies of tand zelf. Dat met mijn verstandkiezen trekken wel zo'n verdoving waarvan je hele kaak verdoofd was. Ik op de nacontrole toch maar even gemeld dat het wel heel lang duurde voordat het er uit was, en dat ik van mijn oor tot kin verdoofd was. Oh zegt die kerel hebben we er iets te veel van ingedaan Nors opkijken Nou ja maakt niets uit, maar ik zweer bij die kleine verdoving rondom de kies.


Ik heb dat dus ook gehad, ik was verdoofd van mijn oorlel tot het midden van mijn tong. Best apart, als ik dan iets dronk voelde de ene helft aan als warm drinken, en de andere helft als koud Clown
Maar goed, bij mij wordt er ook altijd veel verdoving in gedaan, want ik blijf heel vaak nog teveel voelen Nagelbijten / Gniffelen

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:44

Shaar schreef:
Ik laat ook niet boren zonder verdoving
Ben blij dat ik absoluut niets voel van die verdovingsprikken, maar volgens mij is dat voor iedereen anders? Verward

Oh, ik altijd zonder (niet dat ik vaak moet laten boren Clown ).
Laatst moest ik een vulling laten vervangen, lekker zonder verdoving hoor. Ja
Prikken, bah. Dat háát ik. Vork

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:34

Je kan toch niet altijd een verdoving krijgen bij het boren bij een gaatje?

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:30

Ik laat me voor een gaatje boren dus echt niet verdoven he! Doet toch geen pijn dat? Je voelt het wel maar een kies trekken voel je veel meer!

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Gaatje in je kies, prikje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:01

Nou, ik kan écht niet tegen boren... Bij mij doet het echt pijn, net alsof hij m'n hele zenuw eruit aan het slopen is... Nagelbijten / Gniffelen