Een sport om de spieren los te maken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:17

Ik merk steeds meer aan mezelf dat ik 'stijver' word. Mijn nek- en rugspieren lijken soms echt helemaal vastgeroest en als ik iets moet doen, merk ik dat mijn spieren zich half tegen mij verzetten Haha! . Ook met slapen merk ik dat ik sneller last heb van pijnsteken in mijn nek.

Dit alles komt denk ik doordat ik veel te weinig beweeg. Ik fiets een uur naar school doordeweeks en loop verder de hele dag door (school dus). Op vrijdagavond en zaterdag werk ik, maar verder sport ik helemaal niet.

Ik ben gestopt met sporten sinds ik daardoor erg last krijg van mijn darmen (PDS). Daarvoor deed ik nl hardlopen, twee keer in de week.

Nu dus vraag ik me af of er een sport is die je spieren niet traint en sterker maakt, maar ze gewoon lekker loshoudt. Ik heb nl geen training nodig, maar ik wil ook niet "vastgroeien". Haha!

Daarom ben ik heel benieuwd naar de verschillende soorten sporten daarvoor en jullie ervaringen! Lachen

pretty_lover
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-07-05

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:19

zwemmen:) daar moet je al je spieren voor gebruiken, doe het zelf ook omdat ik ook stijver werd:)

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:20

Zwemmen idd *LOL* Is nog fijn ook Lachen

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:28

Ik volg het even mee. Ik heb ook erg stijve spieren en het wordt alleen maar erger.
Van zwemmen kreeg ik juist meer nek- en rugklachten (en pijn in mijn enkels Verward ) dus daar begin ik niet meer aan.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:30

zwemmen, je kan ook aan van die warmwater uurtjes meedoen als je snel last krijgt van het koude water, had ik zelf ook last van kreeg steeds kramp, in zo'n warm water uur nooit meer last van gehad

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:36

Yoga? Zelf nooit gedaan hoor, maar lijkt me op zich wel spierlosmakend.....

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:41

zwemmen is inderdaad een goede, maar ook yoga en pilatus. Ik heb zelf een boekje met pilatus oefeningen gekocht, iedere dag wat oefeningen, en je blijft lekker soepel.

Een zitbal is misschien ook wat, kun je ook verschillende oefeningen mee doen die de boel los houden.

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:47

maar zwommen jullie dan gewoon wat of met les ?
Want als je al stijf bent en dan nog de verkeerde zwemtechniek toepast loopt het idd niet zo goed Knipoog .
Ook goed opwarmen voor en na het zwemmen : armen los zwaaien, nek goed draaien, voeten goed draaien e.d. Knipoog

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:56

Ik ben totaal geen persoon voor zwemmen, zeker niet in zwembaden omdat ik daarvan altijd "ziek" word (kan niet tegen het chloor).
Ook hou ik niet van bikini's, dus nee. Zwemmen is geen goed idee. Haha!

Trouwens, ik heb ook hetzelfde als Urielle:
Urielle schreef:
Ik volg het even mee. Ik heb ook erg stijve spieren en het wordt alleen maar erger.
Van zwemmen kreeg ik juist meer nek- en rugklachten (en pijn in mijn enkels Verward ) dus daar begin ik niet meer aan.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:02

Bobybalance in de sportschool. Haha!
Dat is nog leuk ook!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:54

Cassia schreef:
maar zwommen jullie dan gewoon wat of met les ?
Want als je al stijf bent en dan nog de verkeerde zwemtechniek toepast loopt het idd niet zo goed Knipoog .
Ook goed opwarmen voor en na het zwemmen : armen los zwaaien, nek goed draaien, voeten goed draaien e.d. Knipoog


Ik ging zelf gewoon 3 keer per week baantjes trekken. Dus vast een foute zwemtechniek *LOL* , maar bij ons had je alleen aquarobics of echt trainen voor zwemwedstrijden waarvoor je diploma A,B en C moest hebben (ik mis C)

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:55

maaitjuh schreef:
Bobybalance in de sportschool. Haha!
Dat is nog leuk ook!


Kun je daar wat meer over vertellen?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:56

buikdansen Ja

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:58

zwemmen of een yogavorm?
bij zwemmen gbruik e rijwel al je spieren zonder je gewrichten zwaar te belasten

en met yoga kun je echt je lenigheid flink bevorderen

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:59

street dance Tong uitsteken
de eerste paar keren had ik echt last van mijn spieren erna maar merk dat mijn spieren steeds soepeler en losser worden

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:01

voltige, moet je lenig voor worden, dus spieren losmaken Ja

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:01

Pilates...helemaal top

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:02

Misschien pilates? Daarmee verleng je ook nog eens je spieren.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:02

thai chi en qi chong werkt zelf genezend. En is echt aan te raden
En je krijgt er spieren van en een goede work out

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:02

meer pilates fans hier Haha!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:04

Bodyjam. Super leuk erg bewegelijk. Geen spieren kweken, maar lekker los houden. Ben nu 7 weken bezig en kan het nu al merken. Wat was ik stijf in het begin schaamde me dood.
Tip: even op youtube zoeken naar Bodyjam. Dan krijg je een aantal filmpjes te zien, het mooiste en duidelijkste filmpje is deze: http://www.youtube.com/watch?v=5dplQkTD9tQ

Ik hoop dat het de goede link is anders moet je kijken op Body jam demo- euro summit

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:33

Urielle schreef:
maaitjuh schreef:
Bobybalance in de sportschool. Haha!
Dat is nog leuk ook!


Kun je daar wat meer over vertellen?


Voordelen BODYBALANCE®
- Lenigheid
- Verbeterde houding
- Verbeterde behendigheid / coördinatie
- Sterkere botten
- Vermindering van stress


Wat is BODYBALANCE?
BODYBALANCE® is een Body & Mind groepsfitness les. Deze les maakt gebruik van het traditionele Yoga en Tai Chi.

Onderdelen van BODYBALANCE® zijn gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.

Deelnemers aan BODYBALANCE® merken al na een paar lessen, door een toename in kracht van de rompspieren, dat zij beter in staat zijn om een correcte lichaamshouding aan te nemen.


Voor wie is BODYBALANCE?
BODYBALANCE® is geschikt voor deelnemers van ieder niveau, leeftijd of geslacht.

Er is geen voorkennis van Yoga of Tai Chi vereist.

De oefeningen zijn altijd veilig en je hebt voldoende gelegenheid om alle bewegingen en posities aan te leren.


De kracht van BODYBALANCE
Deelnemers aan BODYBALANCE® merken al na een paar lessen, door een toename in kracht van de rompspieren, dat zij beter in staat zijn om een correcte lichaamshouding aan te nemen. Daarnaast zorgt BODYBALANCE® voor een perfecte ontspanning van de schouder- en nekspieren. BODYBALANCE® wordt uitsluitend gegeven door clubs die daarvoor een licentie hebben. Deze clubs beschikken over instructeurs die een speciale opleiding hebben gevolgd voor het geven van BODYBALANCE®. Bovendien dienen BODYBALANCE® instructeurs iedere drie maanden speciale workshops te volgen, waarmee zij hun certificaat geldig houden en zo up-to-date worden gehouden om je iedere keer opnieuw een onvergetelijke les te bezorgen.


Je zou alleen even moeten kijken of er een sportschool in de buurt is die hieraan meedoet.
Ik deed het bij Fitness First iig.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:35

Pilates, is echt super. Is namelijk een therapeutische vorm van bewegen en echt super voor je hele gestel (en je krijgt er sterke benen en buik van).
Voor bodybalance zie www.lesmills.nl

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 19:45

Buikdansen lijkt me eigenlijk alleen maar héél erg helpen voor de buik en een beetje voor de rest?

Pilates spreekt me wel aan, het klinkt alleen ontzettend duur. Nagelbijten / Gniffelen

nienke_92

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-10-06

Re: Een sport om de spieren los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:49

Zoals de meeste mensen hier al noemen is zwemmen echt goed voor al je spieren. Aqua-gymmen is volgens mij ook wel goed voor je spieren. En als je geen hoogtevrees hebt Bloos kun je eens denken aan wandklimmen. Erg goed voor veel spieren in je lichaam en het geeft je een enorme kick! Ik heb het 1 keer gedaan, en vond het eerst dood eng. Maar het is echt heel erg gaaf, maar had flink wat spierpijn. Je moet je zelf namelijk goed aan de wand houden. Misschien ook een optie?? Knipoog