krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 20:20

een paar weken terug heeft mijn vriendin bij mij warme krullers ingedaan. (zij heeft een oude set van Carmen, witte rollers van kunstof) ik kreeg echt een enorme bos hele mooie zachte krullen. toen de rollers eruit kwamen waren het echt drolletjes op mijn hoofd die ik met mij handen helemaal los moest schudden. beetje haarlak er nog over en het bleef de hele avond (uitgaan) perfect zitten.
voor de tijd hebben we er alleen een klein beetje mousse in gedaan en toen ze er inzaten ietsje haarlak over gespoten.

inmiddels heb ik zelf een krulset gekocht van Carmen... een nieuwe met die oranje rollers die met fluweel zijn bedekt.
vandaag heb ik ze in gedaan. heb mijn haar gewassen, helemaal droog geföhnt. ietsje mousse erin en de warme krullers erin gedraaid. deze krullers zijn iets groter dan die van mijn vriendin, dus ik heb de grootste niet gebruikt.
ik heb ze erin laten zitten tot ze koud waren en heb toen de rollers eruit gehaald. ik kreeg niet van die drolletjes op mijn hoofd, maar er zat meer een grove slag in mijn haar.

iemand enig idee wat ik met mijn krullers fout heb gedaan? of werkt de set gewoon niet naar behoren?

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:29

Hmm ik ben kapster maar het enige wat ik me kan bedenken is dat of de rollers niet heet genoeg waren, je haar niet droog was, te weinig lak hebt gebruikt of ze er niet strak genoeg in hebt gezet. Bij jezelf is het moeilijker dan dat een ander het doet. Je moet namelijk geen sleeppunten hebben, hoop dat je er wat mee kan Lachen

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 20:33

wat zijn sleeppunten??

mijn haar was wel droog en de krulset was warm (het lampje ready brandde)... zou het echt door de haarlak kunnen komen? mag dat zoveel verschil uitmaken?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:33

heb je je haar er goed omheen gewikkeld, en strak? het kan ook zijn dat de rollers te groot waren omdat je niet heel erg lang haar hebt, dan krijg je gauw slagen in plaats van ''krullen''

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:58


Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 12:56

noortje: doordat ik de grootste niet heb gebruikt waren ze net zo groot als die van sabrina...

heb ze zaterdag bij een andere vriendin ingedaan, mousse en veel haarlak gebruikt. ontzettend strak ingedraaid. ze kreeg wel wat krul, maar het zakte er na 2 uur gewoon uit Verward

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:16

Misschien even vragen aan je vriendin? Hoe zij het doet..

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:37

Sleeppunten zijn dat je het haar niet direct om de wikkel heen legt, maar dat je het haar eerst een stuk naar achteren trekt ipv omhoog. Het beste is dat je het haar een stuk naar voren trekt en dan inwikkelt, dan ligt ie goed op z'n plek.
Misschien moet je even oefenen voordat het echt goed lukt, ik weet anders ook niet wat er fout gaat.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:12

Heb je wel de goede maat en van alles , want er zitten zoveel verschillen in die dingen, die geeft weer die slag en die weer die, je zou gewoon een smoeten vragen aan de kapper.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:41

heb je lang haar? dan zakt het altijd vrij snel uit... dat is normaal... en doe eerst mousse in je haar voordat je het inrolt...

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 09:50

mij haar is tot op de schouder, dus niet echt lang Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:58

Wat voor shampoo gebruik je? Ook al is je haar niet zo lang, als de bovenste laag net zo lang is, dan krijg je gewoon sneller dat het uit zakt. Je zou je haar dan eigenlijk in laagjes moeten laten knippen.

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:10

Die krulset heb ik ook en bij mij wil het ook nooit mooi lukken. Ik heb nu zelfs de indruk dat hij minder warm wordt Scheve mond . Heb verder geen oplossing voor je maar je bent niet de enigste Haha!

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 11:46

Tyrza schreef:
Wat voor shampoo gebruik je? Ook al is je haar niet zo lang, als de bovenste laag net zo lang is, dan krijg je gewoon sneller dat het uit zakt. Je zou je haar dan eigenlijk in laagjes moeten laten knippen.



ik gebruik gliss-kur voor droog haar. mijn haar is in lagen geknipt, de bovenste laag is zo'n 6 cm korter dan de onderste.
mijn haar krult al iets van zichzelf en pakt het normaal heel snel aan Verward

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:59

Tyrza schreef:
Wat voor shampoo gebruik je? Ook al is je haar niet zo lang, als de bovenste laag net zo lang is, dan krijg je gewoon sneller dat het uit zakt. Je zou je haar dan eigenlijk in laagjes moeten laten knippen.


Ja maar, dan zou het de eerste keer ook moeten uitzakken. En toen bleef het wel goed/mooi zitten Knipoog.
Probeer het nog eens bij die vriendin of zo, mssn dat het dan wel lukt.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:53

Misschien dat juist door die Gliss je haar te zacht wordt?

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:54

zou het daar door kunnen komen? ga ik het even een keer met head en schoulders wassen en geen conditioner erin....
heb ook nieuwe mousse gehaald.
het moet en zal gewoon werken!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:56

Ik heb ook ooit Gliss gehad, maar daar werd mijn haar echt te zacht van. Ik zweer bij shampoo die je bij de kapper moet kopen. Gaat veeeel beter Ja

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:58

ja die heb ik ook heel lang gehad, van Fuente. maar die is zo verschirkkelijk duur...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:01

Ligt eraan bij welke kapper je bent. Mijn huidige kapper verkoopt Schwartzkopf producten en die zijn niet al te duur, iets van 10 euro voor bv shampoo. En juist omdathet kwalitatief goede geconcentreerde producten zijn, doe ik er een stuk langer mee. De laatste keer was 7 weken geleden dat ik een fles kocht, ik zit nog niet eens op de helft. Heb maar een rijksdaalder (maateenheid) aan shampoo en conditioner nodig per keer.

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 14:03

ik gebruik shampoo nogal royaal Bloos vind het lekker als het goed gaat schuimen. en dat vind ik zonde met die dure flessen van fuente (kosten 14 euro per flesje)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:22

Spoel je dan ook wel goed uit? Teveel shampoo is niet persee beter Lissy Knipoog

En shampoo van de kapper schuimt ook veel lekkerder Tong uitsteken

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:38

spoel goed uit en spoel ook na met koud water (kapper vertelde me dat het daarvan mooi gaat glanzen Haha! )

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: krulset, werkt niet goed, wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:17

Klopt, je haarschubben gaan er van sluiten Knipoog