bedplassers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 15:13

Voel jij je ook zo vies, kinderachtig en opgelaten.
Dan ben ik niet de enige ... Bloos

Een paar maanden geleden werd ik wakker van krampen in me blaas zo hard dat ik niet eens in de gaten had dat ik gewoon in bed had geplast .. Ik voelde me zo stom. Me vriend intreseerde het weinig maar ik voelde me behoorlijk opgelaten.. Ja weetwel dat ik er niets aan kon doen. Maar nu werd ik vanochtend dus wakker weer met krampen in me blaas weer zo sterk. Ik sprong dus meteen uit bed terwijl er nu niets aan de hand was.

Wat voel ik me nou stom om het hier op te schrijven joh.. Maar heeft een van jullie ook welleens in bed geplast?

Ben trouwens bij de huisarts geweest en daaruit is gebleken ik een goeie zweer heb zitten waardoor die pijn dus ook komt en ik het ook heb *laten lopen*. Maar toch al weet je dat voel je jezelf er toch zo klein over, zo kinderachtig.. wie heeft het nogmeer?

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:27

Ik heb het niet regelmatig, maar ik heb het bijv. wel eens gehad dat ik in mn slaap heel nodig moest en dat ik dan droomde dat ik naar de wc ging, alleen lukt het me dan nooit om in die droom op de wc te komen en word ik meestal net op tijd wakker.
Ik heb het echter wel een keer gehad dat het in die droom wel lukte en toen werd ik wakker met een natte pyama.
Ik denk wel dat je naar de dokter moet gaan, en die mensen zien echt veel ergere dingen dus daar hoef je je niet over druk te maken.
succes ermee, groetjes

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:28

ben dus al naar de dokter geweest en hij vertelde me dat ik een zweer had maar dat ik na een maandje of 2 terug moet komen als het nogniet voorbij is omdat hij me geen medicatie wil geven. Maar als het na een maand nogniet goed was zou het worden onderzocht.

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:55

Ja :/

Ik droomde vroeger weleens dat ik dan naar de wc moest en da ook ging. En vervolgens wakker werd met warme bips.

Ik kijk nu ook uit met drinken voor slapen gaan en ga eerst naar de wc.

Het is heel vervelend maar ja :/

Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:13

oeehh, ik droom ook zo vaak da ik moet plasse of schijten Tong uitsteken alleen gelukkig lukt het nooit! dan word ik wakker. Lachen

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:51

Heh.. Ja gelukkig doe ik dit al jaren niet meer.. was echt zo'n 10 jaar terug.

Jurjen

Berichten: 2541
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Enschede

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:21

Ik kan me nog 1x herinneren dat ik in bed heb geplast. Dat is ongeveer dik 10 jaar geleden (ik was 6 ofzo) en ik droomde dat ik in een riool was en d'r was een tovenaar met een puntmuts en daar spoot allemaal water uit. En toen... *oeps*

Denk dat het vaker voorkomt dan je denkt. Het is natuurlijk ontzettend irritant. Hoop dat 't niet iets blijvends is Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:21

-> MW

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 22:28

Jurjen schreef:
Ik kan me nog 1x herinneren dat ik in bed heb geplast. Dat is ongeveer dik 10 jaar geleden (ik was 6 ofzo) en ik droomde dat ik in een riool was en d'r was een tovenaar met een puntmuts en daar spoot allemaal water uit. En toen... *oeps*


haha dat is wel uhh.. heel dromerig ja Clown Tong uitsteken


**thnx sizzy

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:16

Een keer in je bed plassen kan natuurlijk gebeuren, als je droomt dat je naar de toilet gaat en dat je het dan echt laat lopen.
Maar kinderen/volwassenen die echt regelmatig in hun bed plassen hebben vaak verstoorde relatie met hun vader.
(Je moet in deze theorie geloven natuurlijk maar je merkt zelf wel of je jezelf er in herkent of niet)
De meeste kinderen die in bed plassen zijn bang voor hun vader, deze vader kan dan te streng zijn of te weinig respect en/of inleveningsvermogen in zijn kind.

Het is dan verstandig om de band met je vader te verbeteren of met hem te gaan praten.

Dit is mij verteld door een psychiater, en ik geloofde het toen die tijd wel.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:33

Daar geloof ik dus echt helemaal niets van. Ik ben zelf als kind bedplasser geweest en had een prima relatie met mijn vader. Ook mijn dochter heeft lang in bed geplast en heeft ook een prima relatie met haar vader.
Bedplassen is op zich niet erfelijk maar wel is bewezen dat als een van de ouders bedplasser geweest is, de kans groot is dat een van hun kinderen dat ook is. Lijkt me sterk dat dat dan komt door een slechte relatie met vader.

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:37

Uhmm elk kind plaast toch regelmatig in bed?
Dat heeft volgens mij (wanneer ze jong zijn) niks te maken met hoe een goede relatie ze hebben met hun vader.

Misschien dat jou theorie klopt bij volwassen mensen..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:48

Ik ken wel wat mensen die het hebben na flink wat alcohol Haha!

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:56

Maar dat is het probleem van de ts niet toch? Als de zweer verdwijnt zal het probleem zich ook wel oplossen denk ik! Het had weinig met dromen of iets pschysich te maken in dit geval lijkt mij. Maar ik heb dit probleem zelf nooit gehad (ja als kind waarschijnlijk maar weet er niks meer van iig) dus weet het ook niet echt! iig sterkte en hopelijk verdwijnt de zweer snel! Verder zou ik me voorlopig nog even geen zorgen maken!

Anoniem

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:58

kavama schreef:
Ik heb het niet regelmatig, maar ik heb het bijv. wel eens gehad dat ik in mn slaap heel nodig moest en dat ik dan droomde dat ik naar de wc ging, alleen lukt het me dan nooit om in die droom op de wc te komen en word ik meestal net op tijd wakker.
Ik heb het echter wel een keer gehad dat het in die droom wel lukte en toen werd ik wakker met een natte pyama.
Ik denk wel dat je naar de dokter moet gaan, en die mensen zien echt veel ergere dingen dus daar hoef je je niet over druk te maken.
succes ermee, groetjes



Zoooo bekend, ik had het vorige maand nog eens. Inderdaad heel nodig moeten maar in een vreemd gebouw zijn en geen toilet kunnen vinden. "Gelukkig" vond ik er wel op tijd één. Was m'n bed dus wel mooi nat.

Dan voel je je zoooooooo l*llig.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:17

Mijn vriend werd laatst wakker in een nat bed, sja soms kun je er niets aan doen. als je heel vast slaapt kun je nog wel eens je blaasspieren volledig ontspannen

(charming detail: als je overlijdt laat je ook je urine lopen)

Charlie_

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:19

Ik heb het ook wel eens gehad, dan voel ik me echt heel stom, maar ja, meer mensen schijnen het wel eens te hebben Knipoog!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:24

irene schreef:
Daar geloof ik dus echt helemaal niets van. Ik ben zelf als kind bedplasser geweest en had een prima relatie met mijn vader. Ook mijn dochter heeft lang in bed geplast en heeft ook een prima relatie met haar vader.
Bedplassen is op zich niet erfelijk maar wel is bewezen dat als een van de ouders bedplasser geweest is, de kans groot is dat een van hun kinderen dat ook is. Lijkt me sterk dat dat dan komt door een slechte relatie met vader.


Laatst hebben wij colleges gehad over bedplassen bij kinderen op een leeftijd dat ik eigenlijk niet meer zou horen en daar werd dus ook gezegd dat kinderen die ouders hebben die tot op latere leeftijd in bed geplast hebben, dat vaak zelf ook doen.
De theorie hierachter (wat ze ons vertellen, heb het niet zelf bedacht) is dat de ouders van deze kinderen zich er in de tijd dat ze op latere leeftijd dan hun leeftijd genootjes nog bedplassers waren, ze zich daar toch tot op zekere hoogte ongelukkig door gevoeld hebben en ze willen voorkomen dat hun eigen kinderen dit zouden ervaren. Daardoor zou er door deze ouders meer druk gezet worden op het kind om zindelijk te worden, waardoor dat vaak averechts lijkt te werken...
Overigens komt het met geduld bijna altijd goed hoor!!

Sorry dat dit off topic was.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:28

Mijn vriend werd overigens ook een keer naast mij wakker met natte lakens en wekte mij met grote schaamte dat we het bed moesten verschonen. Hij heeft zich er weken rot over gevoeld en ik begrijp dat gevoel van schaamte ook wel...
Ik herken het verhaal hierboven...

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:33

met mijn 13de/14de had ik er nog soms last van. Het is echt heel erg. Meestal kwam het dan ook als je vast ligt te slapen, of je hebt toevallig een slokje drinken genomen.

Voelde me altijd heel verschut.

Ik had en heb een heel goede relatie met mijn vader, en hij is echt de laatste waar ik bang voor zou zijn..

Maar het is gelukkig al een héle tijd geleden dat het gebeurt is.

Anoniem

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:46

ThaGirl schreef:
Uhmm elk kind plaast toch regelmatig in bed?
Dat heeft volgens mij (wanneer ze jong zijn) niks te maken met hoe een goede relatie ze hebben met hun vader.

Misschien dat jou theorie klopt bij volwassen mensen..


Ja, op jonge leeftijd is het gewoon dat de kids nog niet zindelijk zijn. Knipoog

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:48

Je hebt bedplassen en de echte bedplassers.Iedereen zal vast wel een keer op latere leeftijd in hun bed plassen (door oververmoeid, blaasproblemen, of what ever) maar als je chroninsch in je bed plast is er echt meer aan de hand dan een vaste slaap. Tenzij je gewoon incontinent bent off course.

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:03

haha, dat komt doordat de relatie met de vader niet goed is.. Scheve mond Wat een onzin. Verder heb ik er geen last van, wel erg vervelend zeg!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:09

Ik denk idd niet dat het specifiek aan de relatie met de vader ligt.

Meer spanning in het algemeen, zowel negatieve als positieve spanning.

Dit is alleen bij ts niet aan de orde natuurlijk. Ik hoop voor je dat je snel van de zweer af bent!

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: bedplassers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 13:50

Als het zou komen door de relatie met mijn vader .. tsjjaa dan zou ik er denkik voorlopig nog niet afkomen . Ik geloof best dat als je voor iemand of ergens bang voor bent dat het dan kan gebeuren.. al weet ik dat wel zeker met mijn eigen ervaringen. Maar dat het specifiek om je *vader gaat dat weetik ook weer niet.

Ik heb het ook altijd al als kind gehad. Ik heb op mijn 8e een plaswekker gekregen Tong uitsteken njaa daar wordje niet vrolijk van! En ik was het dus ook heeeel gauw afgeleerd. Dat ding heeft mij iig echt geholpen.

Volgens mij ben ike r nu wel bijna vanaf. Maar dat mag ook wel na ruim 1 maand.