hoe meer drinken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-05-05

hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 16:33

Zoals de titel al zegt hoe kan ik mezelf "dwingen" om meer te gaan drinken?
Ik drink ong. 1 tot 1,5 liter per dag terwijl je toch echt 2L of meer moet drinken Nu komt er bij dat ik eigenlijk meer moet drinken omdat ik blaas ontsteking heb
Ik drink meestal tussen de middag Zo tussen 12 en 5uur 3 glazen dubbelfris en savonds 2 tot 3 glazen dubbelfris en af en toe tegen 8 uur 1 kopje thee

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:34

Flesje water meenemen en ook tussendoor drinken Ja Helpt prima bij mij Lachen

Anoniem

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:40

ik drink ook veels te weinig en wil ook meer drinken, maar het lukt me niet echt, ach ik heb nog geen uitdrogingsverschijnselen dus zal het allemaal wel meevallen

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:48

kijk wat er nog meer is wat je eentueel lekker vind om te drinken of eet wat meer fruit, zit ook veel vocht in. Pas op voor teveel suikers.
als ik een glas water voormijn snuffert zet drink ik er ook niet van, zo'n klein flesje werkt prima bij mij of een pakje met een rietje ( jee en ik ben al bijna 40 ). Het is ook gewoon een gewoonte die je jezelf kan aanleren. en kijk of je gezuiverd water kan nemen dat is toch echt het beste... zeker voor je blaas nu. ( vitamine C ! )

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:50

ik heb op mijn bureau een fles van 1,5 liter en daar drink ik de hele dag van. Aan het einde van de dag moet ie leeg zijn en de rest drink ik 's avonds nog. Dus gewoon een fles(je) meesjouwen.

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:53

Ik drink ook weinig, maar ik drink vèèl meer als ik iets lekker vind.
Dus ik neem naar school enzo alleen drinken mee wat ik ècht lekker vind. Lachen

nienke_92

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-10-06

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:57

garfieldjuh schreef:
Ik drink ook weinig, maar ik drink vèèl meer als ik iets lekker vind.
Dus ik neem naar school enzo alleen drinken mee wat ik ècht lekker vind. Lachen


Ik ook. Als ik water mee naar school neem dan gaat het flesje niet eens bij mij open. Dus neem wat lekkers mee om te drinken. Je zou ook in plaats van flesjes, pakjes of blikjes mee kunnen nemen. Als je die dan opent om wat te drinken dan ben je verplicht om het helemaal op te drinken. Iets wat open is kun je niet meer meenemen. Pling
Misschien heb je er wat aan!

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:15

Ik drink ook altijd veel te weinig. Ik heb tegenwoordig altijd een flesje water mee naar school. Ook thuis heb ik altijd een flesje water staan. Ik train mezelf op die manier om gewoon dat flesje even te pakken en een paar slokken te drinken. Ook is het handig, want die flesjes hebben een inhoud van een half literr. Ik kan dus makkelijk bijhouden hoeveel ik per dag drink, door het aantal flesjes water te tellen.

Toch drink ik nog steeds niet genoeg hoor, maar het is al beter dan dat het was! Knipoog

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:30

Ik volg dit even Lachen Overdag drink ik altijd te weinig. Vaak drink ik 's avonds wel wat meer, maar dan moet ik er 's nachts weer uit. Ik neem wel vaak een halve liter water mee naar school, maar dan vind ik het vies om hem bij de wc weer te vullen. Dus eens kijken of ik hier nog wat handige tips mee kan pikken....

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:46

garny95 schreef:
kijk wat er nog meer is wat je eentueel lekker vind om te drinken of eet wat meer fruit, zit ook veel vocht in. Pas op voor teveel suikers.
als ik een glas water voormijn snuffert zet drink ik er ook niet van, zo'n klein flesje werkt prima bij mij of een pakje met een rietje ( jee en ik ben al bijna 40 ). Het is ook gewoon een gewoonte die je jezelf kan aanleren. en kijk of je gezuiverd water kan nemen dat is toch echt het beste... zeker voor je blaas nu. ( vitamine C ! )


Dat is toch juist slecht gezuiverd water?Ik zou kraanwater nemen

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:56

vergeet niet dat in groenten, fruit, toetjes etc. ook vocht zit Knipoog

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:00

Marja1988 schreef:
vergeet niet dat in groenten, fruit, toetjes etc. ook vocht zit Knipoog


En daarmee heb ik weer een reden om frisdrank te drinken Haha!

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:03

ik ga dit bijhouden, ik drink soms maar 4 glazen per dag Bloos

haffiefreak

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-05-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:06

Marja1988 schreef:
vergeet niet dat in groenten, fruit, toetjes etc. ook vocht zit Knipoog


Ik eet wel voldoende groente en toetjes Vingers aflikken Maar bijna geen fruit
En dat spa water en gewoon water drink ik dus niet Wel eens ranja maar ja dat drink ik af en toe in de zomer zou ik dat ook in de winter kunnen drinken zodat ik toch water (met smaakje) binnen krijg?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:31

Cinnepin schreef:
ik drink ook veels te weinig en wil ook meer drinken, maar het lukt me niet echt, ach ik heb nog geen uitdrogingsverschijnselen dus zal het allemaal wel meevallen


Op het moment dat je dorst krijgt is je lichaam al aan het uitdrogen en heb je dus eigenlijk al te lang gewacht met drinken. Dorst is niets anders dan een uitdrogingsverschijnsel en je zou de hele dag door moeten drinken zonder erop te wachten dat je dorst krijgt, laat staan ergere uitdrogingsverschijnselen. Overigens zijn hoofdpijn en concentratieverlies ook dingen die veroorzaakt kunnen worden door te weinig vochtinname, alleen wordt dat vaak ten onrechte aan iets anders geweten.

Een flesje water bij je hebben is de meest simpele oplossing, alleen moet je er dan dus wel aan drinken Knipoog Het vocht dat er in groente en fruit zit is overigens echt niet voldoende om aan je minimale hoeveelheid vocht te komen.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:15

Armaris, ik weet niet hoe de kwaliteit van het drinkwater in Belgie is maar hier in nederland is het slecht.
Je wilt niet weten wat er een narigheid zit in kraanwater, we weten er alleen veel te weinig van daarom wordt het nog zo massaal gedronken. Wij hebben een waterzuiveraar in de keuken, ons water is getest, we zijn ons rot geschrokken. Geen verkooppraatjes gewoon feiten, we wisten er alleen niets van, net als heel veel mensen om ons heen.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:47

garny95 schreef:
Armaris, ik weet niet hoe de kwaliteit van het drinkwater in Belgie is maar hier in nederland is het slecht.
Je wilt niet weten wat er een narigheid zit in kraanwater, we weten er alleen veel te weinig van daarom wordt het nog zo massaal gedronken. Wij hebben een waterzuiveraar in de keuken, ons water is getest, we zijn ons rot geschrokken. Geen verkooppraatjes gewoon feiten, we wisten er alleen niets van, net als heel veel mensen om ons heen.


Dat werpt natuurlijk een heel ander kijk op de zaak!
Ik blijf toch gewoon bruiswater drinken Knipoog

L_Odette
Berichten: 184
Geregistreerd: 07-11-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:00

Wat ook erg lekker is, is spa&fruit(ook nog es weinig calloriën). Ik drink dit echt (bijna) de hele dag. Tis super lekker! Daarnaast werkt water met siroop ook heel goed. Geeft een lekker smaakje en tis toch water! Ook hiervoor zijn van KarvanCevitan(geen ideeeeee of ik het goed schrijf) light variänten te vinden. Daarnaast werkt appelsap met spa rood ook super! Ga gewoon es naar de super markt en probeer gewoon es wat! Vaak is het ook in halve litertjes te krijgen. Succes!!!

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:26

Volgens mij is de kwaliteit van drinkwater in Nederland gewoon goed. Ik ben dan ook benieuwd door wie het water getest is en wat er in is aangetroffen.

In elk geval belangrijk, juist bij (beginnende) blaasontsteking, is ook dat je steeds doordrinkt. Elke keer een slokje ipv in 1 keer heel veel.

(Overigens verschilt de smaak en de kwaliteit van het kraanwater wel van plek tot plek, wij hebben helaas geen lekker kraanwater. Ik koop dus ook vaak flesjes, of vul ze ergens anders)

haffiefreak

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-05-05

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:41

Shadow0 schreef:
In elk geval belangrijk, juist bij (beginnende) blaasontsteking, is ook dat je steeds doordrinkt. Elke keer een slokje ipv in 1 keer heel veel


Ik heb dus dat ik pas begin te drinken als ik echt dorst krijg en dan meestal in 1x mijn glas leeg drink

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:54

Liedje schreef:
Flesje water meenemen en ook tussendoor drinken Ja Helpt prima bij mij Lachen


ja idd... in de les meenemen. Ik weet of dat op jouw school mag?

ik doe de pabo en daar zitten we met zn allen gezellig aan het water, iedereen heeft een flesje op zijn tafeltje staan Lachen
(phoe phoe, dat klinkt gezond Knipoog )

Tornado_
Berichten: 109
Geregistreerd: 19-06-06

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:26

Ik dronk ook veel te weinig. Maar toen nam ik gewoon een flesje water mee naar school, en dan kan je er goed op letten hoeveel je drinkt. Tussen iedere leswisseling door gewoon wat drinken, en in de pauze natuurlijk! Zo kwam ik na een tijdje op het 'goede' drinkniveau. En idd, als je dorst krijgt ben je eigenlijk al bezig met uitdrogen!

anouk1993

Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: deurningen

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:46

ik neem altijd water me naar school ipv wat anders!
en als je gym hebt gehad heb je meestal wel dorst dus dan is bij mij meestal het flesje zo leeg

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:56

Shadow0 schreef:
Volgens mij is de kwaliteit van drinkwater in Nederland gewoon goed. Ik ben dan ook benieuwd door wie het water getest is en wat er in is aangetroffen.


Daar ben ik ook wel benieuwd naar, naar mijn weten is het kraanwater in Nederland gewoon drinkbaar.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: hoe meer drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:19

Zorgen dat je altijd een flesje water bij je hebt. Alleen maar dubbelfris is ook niet goed... Water is, vooral bij blaasontsteking, heel belangrijk. Als ik last heb van blaasontsteking drink ik alleen water, cranberrysap en sinaasappelsap. Van cola en andere frisdranken wordt het bij mij alleen maar erger.